F1: Στις 13/2 θα παρουσιαστεί η Ferrari του 2024

H ομάδα της Ferrari ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης του μονοθεσίου της για το Πρωτάθλημα του 2024 στη Formula 1, το 95% των εξαρτημάτων του οποίου θα είναι καινούργια.

F1: Στις 13/2 θα παρουσιαστεί η Ferrari του 2024

H ομάδα της Ferrari ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης του μονοθεσίου της για το Πρωτάθλημα του 2024 στη Formula 1, το 95% των εξαρτημάτων του οποίου θα είναι καινούργια.

H Ferrari έγινε η πρώτη ομάδα της Formula 1 που ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης για το μονοθέσιο του 2024, το οποίο θα αποκαλυφθεί στις 13 Φεβρουαρίου. Εκείνη την ημέρα θα ανακοινωθεί και το όνομα του νέου μονοθεσίου, το οποίο έχει αυτή τη στιγμή την εσωτερική κωδική ονομασία 676.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την Ιταλία, το νέο μονοθέσιο της Ferrari θα έχει ανασχεδιασμένες αναρτήσεις με πιο έντονη γεωμετρία anti-dive, στα πρότυπα της Red Bull, για να διατηρείται περισσότερο παράλληλη με το έδαφος η αεροδυναμική πλατφόρμα του μονοθεσίου. Παράλληλα, θα μειωθεί ο τρόπος με τον οποίο το κιβώτιο παρεμποδίζει τη ροή αέρα στο διαχύτη, ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή του.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur δήλωσε: «Έχουμε τους ίδιους κανονισμούς τρία συναπτά χρόνια τώρα, δεν μπορείς να αλλάξεις μαζικά την κατάσταση. Πρόκειται για δέκατα του δευτερολέπτου, αυτό σημαίνει ότι ψάχνουμε 0,1 ή 0,2% της απόδοσης. Σίγουρα, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα και δεν υποτιμώ αυτό το βήμα».

«Και θα είναι… “επανάσταση” είναι η λέξη σας. Αλλάζουμε το 95% των εξαρτημάτων του μονοθεσίου, ίσως μπορείτε να θεωρήσετε ότι πρόκειται για επανάσταση, δεν ξέρω αν θα είναι. Η προσδοκία είναι ότι είμαστε επικεντρωμένοι στους εαυτούς μας, κάνουμε ένα καλό βήμα προς τα εμπρός, αλλά στο τέλος είναι πάντα θέμα σύγκρισης. Μπορείς να βελτιωθείς κατά 100, αν οι άλλοι βελτιώνονται κατά 120 θα φαίνεσαι ηλίθιος, αν αυτοί βελτιώνονται κατά 80 θα φαίνεσαι ήρωας».

«Μέχρι στιγμής, το πιο σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να πιέζουμε, να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε, να έχουμε τους οδηγούς στο επίκεντρο του εγχειρήματος και να συμμετέχουν πλήρως στην εξέλιξη. Μέχρι στιγμής πηγαίνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν ξέρω αν οι άλλοι θα πάνε περισσότερο ή λιγότερο προς τα εκεί, αυτό θα το δούμε στο Μπαχρέιν».

Το τριήμερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης πριν από την έναρξη της σεζόν θα διεξαχθεί και φέτος στο Μπαχρέιν, μεταξύ 21-23 Φεβρουαρίου, ενώ το πρώτο Grand Prix τη χρονιάς θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 29/2-2/3 στην ίδια πίστα.

O τεχνικός διευθυντής πλαισίου και αεροδυναμικής της Ferrari, Enrico Cardile, δήλωσε: «Με το μονοθέσιο του 2024 θα γυρίσουμε σελίδα. Το σχέδιο είναι διαφορετικό, συνειδητοποιήσαμε ότι για να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει στους εαυτούς μας χρειαζόμαστε ένα διαφορετικό μονοθέσιο, και κατά συνέπεια του χρόνου θα δείτε ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο διαφορετικά από την ιδέα που παρουσιάστηκε στην πίστα το 2022».

«Οι περιορισμοί αφορούσαν κυρίως το πλαίσιο, η διαφορά μεταξύ του μονοθεσίου μας και των μονοθεσίων στο στυλ της Red Bull είναι στις εισαγωγές αέρα των ψυγείων. Ο σχεδιασμός αυτής της περιοχής στο μονοθέσιό μας ήταν μεγαλύτερος από ό,τι στο αυτοκίνητο της Red Bull, αλλά υπάρχει λόγος για τον οποίο συνέβη αυτό. Χρησιμοποιήσαμε αυτή την περιοχή του αμαξώματος για να αλλάξουμε τις παραμέτρους της πίεσης του αέρα με στόχο να ελέγξουμε το διαταραγμένο αέρα που προέρχεται από τα εμπρός ελαστικά».

«Από την άλλη πλευρά, σκάβοντας στην περιοχή κάτω από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων, μπορείς να φέρεις καλύτερη ροή αέρα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, με οφέλη για το φορτίο. Αλλά με αυτή τη φιλοσοφία, πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να αντισταθμιστεί η διαχείριση του αέρα γύρω από τα πίσω ελαστικά» (tyre squirt).

«Προσθέτοντας στη συζήτηση τα φαρδύτερα ψυγεία, τελικά δε χρειάστηκε να σχεδιάσουμε ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο πλαίσιο, επειδή τοποθετήσαμε τα ηλεκτρονικά πίσω από τα ψυγεία. Επιπλέον, αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε την κάτω πλευρική κατασκευή απορρόφησης συγκρούσεων (τους προστατευτικούς «σωλήνες» που προεξέχουν από τα πλαϊνά του monocoque) στο μεγαλύτερο ύψος που επιτρέπουν οι κανονισμοί, ώστε να έχουμε ένα σχεδιασμό που θα μας επέτρεπε να βρούμε περισσότερες επιδόσεις από μια πιο καθαρή ανώτερη επιφάνεια στο εμπρός μέρος του δαπέδου».

«Από την πλευρά μας, νομίζουμε ότι γνωρίζουμε γιατί η απόδοσή μας ήταν χειρότερη στους αγώνες, πιστεύουμε ότι οφείλεται στην αεροδυναμική χαρτογράφηση και το αεροδυναμικό φορτίο, αλλά είναι πιο δύσκολο να καταλάβουμε γιατί υπάρχει διαφορά στην απόδοση μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα. Αυτή τη συμπεριφορά την έχουμε δει και στη Mercedes από το τέλος της περασμένης χρονιάς, με καλύτερες επιδόσεις στον αγώνα από ό,τι στις κατατακτήριες, αλλά δεν έχω σαφή απάντηση σε αυτό το ερώτημα».

«Στην περίπτωσή μας, το να είμαστε επιθετικοί σημαίνει την κατασκευή ενός νέου πλαισίου και ενός νέου περιβλήματος κιβωτίου, ουσιαστικά ενός νέου μονοθέσιου. Το πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών σχετιζόταν και πάλι με την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου. Τα πάντα εξαρτώνται από την αεροδυναμική. Εκτός και αν ο σχεδιασμός της ανάρτησης είναι εντελώς λανθασμένος όσον αφορά την κινηματική ή άλλα πράγματα, δεν έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο όσο η αεροδυναμική. Όταν σχεδιάζεις μια ανάρτηση, προβλέπεις τις επιλογές διαμόρφωσης που απαιτούνται για να καλύψεις ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων, ώστε το μονοθέσιο να λειτουργεί στο καλύτερο αεροδυναμικό πλαίσιο».

«Η ανάλυση των λύσεων άλλων ομάδων είναι μέρος της εργασίας. Όλοι έχουν φωτογραφίες στη βάση δεδομένων τους για να παρακολουθούν τους αντιπάλους τους, για να καταλάβουν τι κάνουν. Σίγουρα ήταν ενδιαφέρον να δούμε το δάπεδο της Red Bull, γιατί θέτεις στον εαυτό σου ερωτήματα και καταλαβαίνεις πού υπάρχουν διαφορές».

«Αλλά δεν αρκεί να βλέπεις μια φωτογραφία, πρέπει να την κοιτάς με τα σωστά γυαλιά, να έχεις μια κατεύθυνση όσον αφορά την εξέλιξη. Δεν μπορείς να κάνεις ένα τέλειο αντίγραφο, αυτό δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, ειδικά με αυτούς τους κανονισμούς, όπου ακόμα και μερικά χιλιοστά μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στην απόδοση. Ας πούμε ότι δεν έχει νόημα να κάνεις ένα αντίγραφο, αλλά σίγουρα κάνεις ερωτήσεις στον εαυτό σου και ίσως μπορεί να σε εμπνεύσει».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Κατάρ 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!