F1: Όταν ο Adrian Newey παραλίγο να πάει στη Ferrari

O επικεφαλής της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, Christian Horner, αποκάλυψε πώς κατάφερε να αποτρέψει τον Adrian Newey να μεταβεί στη Ferrari, υποσχόμενος να του δώσει την ευκαιρία να σχεδιάσει την Aston Martin Valkyrie.

F1: Όταν ο Adrian Newey παραλίγο να πάει στη Ferrari

O επικεφαλής της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, Christian Horner, αποκάλυψε πώς κατάφερε να αποτρέψει τον Adrian Newey να μεταβεί στη Ferrari, υποσχόμενος να του δώσει την ευκαιρία να σχεδιάσει την Aston Martin Valkyrie.

O επικεφαλής της ομάδας της Red Bull στη Formula 1, Christian Horner, αποκάλυψε συγκλονιστικές λεπτομέρειες όσον αφορά την εποχή που ο «μάγος» της αεροδυναμικής και επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Πρωταθλήτριας ομάδας, Adrian Newey, επρόκειτο να φύγει για τη Ferrari. Παρόλο που η αυστριακή ομάδα περνάει μια χρυσή περίοδο αυτή τη στιγμή και κερδίζει τα πάντα, τα πράγματα δεν ήταν πάντοτε έτσι για την ομάδα.

Αφού η Red Bull κυριάρχησε στη Formula 1 από το 2010 έως το 2013, βρέθηκε απροετοίμαστη το 2014, με τη μετάβαση στις σύγχρονες υβριδικές μονάδες ισχύος με turbo V6 κινητήρα 1,6 λίτρων, καθώς η μονάδα της Renault δεν ήταν ανταγωνιστική. Αυτή ήταν η περίοδος κάμψης της Red Bull και ο κορυφαίος οδηγός της ομάδας Sebastian Vettel, που είχε κατακτήσει 4 Πρωταθλήματα μαζί της, την άφησε για να μεταβεί στη Ferrari.

Εκείνη την περίοδο, η Scuderia προσπάθησε επίσης να αποσπάσει τον Adrian Newey από τη Red Bull. Σε μία συνέντευξη στο podcast Eff Won, ο Christian Horner αποκάλυψε ότι ο Newey βρέθηκε πολύ κοντά στη μετάβαση στη Ferrari: «Μετά από τους τίτλους του 2010, 2011, 2012, 2013, τέσσερις συνεχόμενες επιτυχίες, στη συνέχεια είχαμε μια τεράστια αλλαγή στους κανονισμούς των κινητήρων. Ο προμηθευτής κινητήρων μας έχασε εντελώς τον στόχο. Σε εκείνο το σημείο, ο Sebastian Vettel έφυγε εξαιτίας του κινητήρα. Ο Adrian έφτασε πολύ κοντά στο σημείο να φύγει. Βρισκόταν περίπου μισή ώρα πριν πάρει την απόφαση».

«Η Ferrari τον διεκδίκησε με σθένος από αυτόν και του υποσχέθηκε όλο τον κόσμο: “μπορείς να έχεις χολιγουντιανό τρόπο ζωής, να πετάς από το Μονακό στο εργοστάσιο κάθε μέρα, να μην πληρώνεις φόρους, να σχεδιάσεις ένα αυτοκίνητο παραγωγής”. Κατάφερα να τον πείσω να μείνει λέγοντάς του: “Θα φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο, αν θέλεις να κάνεις κάτι τέτοιο, τότε θα το κάνουμε να συμβεί”».

«Με ρώτησε: “Πώς θα το κάνουμε αυτό;” Του είπα: “Δεν έχω ιδέα, αλλά θα βρούμε έναν τρόπο, θα το κάνουμε να συμβεί”. Μέσω της σχέσης που είχαμε τότε με την Aston Martin, πήγα στον διευθύνοντα σύμβουλό της και του είπα: “Έχουμε αναμφισβήτητα τον καλύτερο σχεδιαστή όλων των εποχών, είστε μια σπουδαία μάρκα, δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσουμε το αυτοκίνητο, αλλά έχει νόημα να φέρουμε αυτά τα πράγματα μαζί”. Αυτό συνέβη κυριολεκτικά σε μια παμπ στην Αγγλία, έτσι έγινε».

«Αυτό επέτρεψε στον Adrian να εκπληρώσει τη φιλοδοξία του και τον διατήρησε στην ομάδα. Δε χάσαμε το όραμα ότι, αν μπορούσαμε να λύσουμε το πρόβλημα με τον κινητήρα, θα ήμασταν ξανά σε θέση να κερδίσουμε».

Η ιδέα που σχηματίστηκε μετατράπηκε στην Aston Martin Valkyrie, ένα hypercar που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια της βρετανικής μάρκας, η οποία ήταν για 5 χρόνια (μεταξύ 2016 και 2020) σπόνσορας της Red Bull, μέχρις ότου ο Lawrence Stroll αγόρασε την ομάδα της Force India (Racing Point) και την Aston Martin Lagonda και μετονόμασε την ομάδα του Silverstone.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!