Η F1 εγκρίνει σχέδια για την αλλαγή της μορφής των σπριντ

Η Επιτροπή της Formula 1 αποφάσισε ότι θα παρουσιάσει στις ομάδες σχέδια για την τροποποίηση της μορφής των αγωνιστικών τριημέρων με σπριντ, ενώ εγκαταλείφθηκε η απαγόρευσης των ηλεκτρικών κουβερτών προθέρμανσης ελαστικών.

Η F1 εγκρίνει σχέδια για την αλλαγή της μορφής των σπριντ

Η Επιτροπή της Formula 1 αποφάσισε ότι θα παρουσιάσει στις ομάδες σχέδια για την τροποποίηση της μορφής των αγωνιστικών τριημέρων με σπριντ, ενώ εγκαταλείφθηκε η απαγόρευσης των ηλεκτρικών κουβερτών προθέρμανσης ελαστικών.

Καθώς οι περισσότεροι στα paddock της Formula 1 πιστεύουν ότι η τρέχουσα αυτόνομη μορφή αγωνιστικών τριημέρων με σπριντ δεν προσφέρει την ψυχαγωγία που ήλπιζαν να έχει οι ιθύνοντες του σπορ, οι επικεφαλής των ομάδων και των διοργανωτών των Grand Prix έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για τη δρομολόγηση αλλαγών ενόψει της σεζόν του 2024. Σε συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 στο GP Άμπου Ντάμπι την Πέμπτη, συμφωνήθηκε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ανανέωση της μορφής του, που ενδεχομένως να περιλαμβάνει αντίστροφα grid ή μια πλήρη αναμόρφωση του χρονοδιαγράμματος του Σαββατοκύριακου.

Μια ιδέα είναι το sprint shootout (οι κατατακτήριες δοκιμές που καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του σπριντ) να διεξάγεται το απόγευμα της Παρασκευής, με τις κατατακτήριες δοκιμές για το Grand Prix να πραγματοποιούνται το πρωί του Σαββάτου πριν από το σπριντ το απόγευμα. Ωστόσο, υπάρχει κάποια ανησυχία ότι αυτή η μορφή ενέχει τον κίνδυνο ένα ατύχημα σε μία από τις διαδικνα έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο υπόλοιπο Σαββατοκύριακο.

Εξετάζεται επίσης η ιδέα αντιστροφής του grid (είτε των 10 πρώτων θέσεων ή ολόκληρου του grid), ειδικά αν το σπριντ δεν προσφέρει βαθμούς στο κανονικό Πρωτάθλημα. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν δημιουργηθεί μία ξεχωριστή βαθμολογία αποκλειστικά για τα σπριντ. Η Αγωνιστική Συμβουλευτική Επιτροπή της FIA θα επεξεργαστεί τώρα τις λεπτομέρειες ενός ανασχεδιασμού των σπριντ και θα παρουσιάσει στις ομάδες στις αρχές του επόμενου έτους τις προτάσεις της, κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης της Επιτροπής της F1 για το 2024. Η F1 θα κατασταλάξει επίσης τις επόμενες εβδομάδες στα 6 Grand Prix που θα φιλοξενήσουν τα σπριντ του επόμενου έτους.

Η απαγόρευση ηλεκτρικών κουβερτών εγκαταλείφθηκε

H Επιτροπή της F1 συμφώνησε στην εγκατάλειψη του σχεδίου απαγόρευσης των ηλεκτρικών κουβερτών προθέρμανσης ελαστικών για το 2025, η οποία επρόκειτο να αξιολογηθεί κατά τη διάρκεια της επόμενης σεζόν. Η κίνηση αυτή ήρθε καθώς οι επικεφαλής της F1 προσπαθούν να βελτιώσουν τους αγώνες, εν μέσω της άποψης ότι τα χαρακτηριστικά των σημερινών ελαστικών δεν είναι ιδανικά.

Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε αναφέρεται: «Η Επιτροπή συμφώνησε ότι η κατεύθυνση της εξέλιξης των μελλοντικών ελαστικών θα πρέπει να επικεντρωθεί στη μείωση των προβλημάτων υπερθέρμανσης και στη βελτίωση της αγωνιστικής ικανότητας των ελαστικών. Συνεπώς, αποφασίστηκε να διατηρηθούν οι κουβέρτες ελαστικών για το 2025».

Επίσης, συμφωνήθηκε ότι η F1 θα διατηρήσει τα καθιερωμένα 13 σετ ελαστικών ανά μονοθέσιο στα αγωνιστικά τριήμερα του 2024, έχοντας αξιολογήσει μια εναλλακτική κατανομή ελαστικών (με λιγότερα σετ) σε δύο Grand Prix της φετινής σεζόν.

Αντιμετώπιση υψηλών θερμοκρασιών στο cockpit

Στον απόηχο των ακραίων συνθηκών που αντιμετώπισαν οι οδηγοί στο GP Κατάρ φέτος, συμφωνήθηκε να βελτιωθούν οι συνθήκες στο cockpit. Από το 2024, οι κανονισμοί θα τροποποιηθούν ώστε να επιτρέπεται μια εισαγωγή αέρα για την ενίσχυση της ψύξης του οδηγού στο cockpit, ενώ θα εξεταστούν και άλλες επιλογές για πιο ακραίες συνθήκες. Είναι κατανοητό ότι η ιδέα της εισαγωγής αέρα είχε αρχικά προταθεί για τη φετινή σεζόν, αλλά απορρίφθηκε λόγω της αντίθεσης μίας ομάδας.

Επίσης, θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω βελτιώσεις στους κανονισμούς, για να μειωθεί ο κίνδυνος τα μεταλλικά εξαρτήματα του δαπέδου να προκαλέσουν ζημιές σε άλλα μονοθέσια, σε περίπτωση που αποκολληθούν. Σε μια περαιτέρω κίνηση για τη βελτίωση της ασφάλειας, η FIA συμφώνησε να διεξάγει άλλο ένα τεστ δοκιμών για τα καλύμματα των τροχών, ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα σε βρεγμένες συνθήκες.

Η εξέλιξη των μονοθεσίων του 2026 θα ξεκινήσει 1/1/2025

Ενώ οι ομάδες της F1 έχουν ήδη ξεκινήσει αρχικές εργασίες για τα μονοθέσια του 2026, όταν οι τεχνικοί κανονισμοί της F1 (πλαισίου, αλλά και μονάδων ισχύος) θα αλλάξουν ριζικά, αλλά συμφωνήθηκε ότι οι εργασίες αυτές δεν θα επιτρέπονται στο εγγύς μέλλον, έως την 1η Ιανουαρίου του 2025, όπως έχουμε ήδη αναφέρει. Η ανακοίνωση ανέφερε: «Η Επιτροπή συμφώνησε ότι καμία εργασία δεν μπορεί να διεξαχθεί για την εξέλιξη ενός μονοθεσίου της σεζόν του 2026 πριν από την έναρξη του 2025».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!