F1-Leclerc: «Η νίκη ήταν δική μας χωρίς το αυτοκίνητο ασφαλείας»

Ο Charles Leclerc πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τη νίκη στο GP Λας Βέγκας αν δεν είχε παρέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας στο μέσο του αγώνα.

F1-Leclerc: «Η νίκη ήταν δική μας χωρίς το αυτοκίνητο ασφαλείας»

Ο Charles Leclerc πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει κατακτήσει τη νίκη στο GP Λας Βέγκας αν δεν είχε παρέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας στο μέσο του αγώνα.

Ο Charles Leclerc βρέθηκε με τη Ferrari πολύ κοντά στη νίκη στο πρώτο GP Λας Βέγκας στην ιστορία της Formula 1, αλλά η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας για να συλλεχθούν τα θραύσματα που είχαν σκορπιστεί στην πίστα έπειτα από την επαφή του Max Verstappen με το George Russell στον 25ο από τους 50 γύρους, κατέστρεψε τη στρατηγική του Μονεγάσκου.

O Leclerc, έχοντας επεκτείνει το πρώτο του stint, στο οποίο η Ferrari διαχειριζόταν πολύ καλά τη μέση γόμα ελαστικών, είχε εισέλθει στα pits για τη σκληρή γόμα μόλις 5 γύρους πριν κληθεί να επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας και η Ferrari αποφάσισε να τον διατηρήσει στην πίστα με το ίδιο σετ, καθώς είχε κάνει λίγους γύρους και κανείς δεν ήξερε αν θα υπήρχε και άλλη διακοπή της κανονικής ροής του αγώνα, την οποία θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί για ένα pit stop με μικρότερη απώλεια χρόνου.

Το γεγονός ότι τα ελαστικά του Leclerc είχαν περάσει ήδη ένα θερμικό κύκλο στην πίστα, και στη συνέχεια κρύωσαν με τον αργό ρυθμό που ακολουθούσε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, έκανε πιο δύσκολη την επαναφορά τους στο ιδανικό πλαίσιο λειτουργίας και ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι αυτό έκρινε τον αγώνα του, και δεν του επέτρεψε να παλέψει για τη νίκη.

O Leclerc δήλωσε μετά τον αγώνα ότι είχε «ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μία πλευρά, είμαι εξαιρετικά χαρούμενος με τη σημερινή επίδοση. Δεν αφήσαμε τίποτα στο τραπέζι και μέχρι την τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου, τα έδωσα όλα και κατάφερα να πάρω αυτή τη δεύτερη θέση. Αλλά, από την άλλη πλευρά, είμαι απογοητευμένος, καθώς πραγματικά πίστευα ότι χωρίς το αυτοκίνητο ασφαλείας η νίκη ήταν δική μας».

«Είχαμε ένα πολύ καλό πρώτο stint με τη μέση γόμα ελαστικών και νομίζω ότι είχαμε πέντε γύρους πιο φρέσκα σκληρά από το Max και είχα 4-5 γύρους για να τα φέρω στη σωστή θερμοκρασία. Κάναμε πολύ καλή δουλειά σε αυτό, οπότε ήμουν πολύ σίγουρος ότι η νίκη ήταν δική μας».

«Στη συνέχεια, δυστυχώς, ήρθε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Max και ο Checo σταμάτησαν, εγώ έμεινα έξω με πέντε γύρους μεταχειρισμένα σκληρά, που δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά το πρόβλημα είναι ότι όταν τα πέφτουν οι θερμοκρασίες τους κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας, η επανεκκίνηση με μεταχειρισμένα ελαστικά είναι απίστευτα δύσκολη. Εκεί χάσαμε τον αγώνα».

Σε ερώτηση αν η Ferrari είχε σκεφθεί να τον καλέσει στα pits κατά τη διάρκεια του δεύτερου αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Leclerc δήλωσε: «Είναι πάντα εύκολο να το λες. Είχα κάνει μόνο πέντε γύρους, και από την άλλη δεν ήξερα τι θα έκαναν πίσω μου ο Max και ο Checo. Αν δεν σταματούσαν, τότε όντας πίσω από δύο Red Bull θα ήταν δύσκολο να τους περάσω. Κοιτάζοντας την κατάσταση τώρα, θα είχα σταματήσει, αλλά γνωρίζοντας τι έκαναν, οπότε είναι εύκολο για μένα να το πω».

Λάδια στην 1η στροφή

Πολλά κρίθηκαν και στην πρώτη στροφή του αγώνα. Ο Verstappen, έχοντας κάνει καλύτερη εκκίνηση από το Leclerc, που είχε πολύ σπινάρισμα, βρέθηκε στην εσωτερική, αλλά γλίστρησε στην πρώτη στροφή και βγήκε εκτός πίστας, ωθώντας προς τα εκεί και το Μονεγάσκο, που βρισκόταν στην εξωτερική. Αυτό συνέβη διότι σε εκείνο το σημείο υπήρχαν λάδια από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν για την παρέλαση των οδηγών στην πίστα δύο ώρες πριν από την εκκίνηση του αγώνα.

Εκεί γλίστρησαν και οι δύο Ισπανοί του grid, Fernando Alonso και Carlos Sainz. O οδηγός της Ferrari, που χτύπησε το Lewis Hamilton σε εκείνη τη στροφή, είδε το μονοθέσιό του να γυρίζει ανάποδα και να πέφτει τελευταίος, δήλωσε: «Είδα πολλά λάδια από τα αυτοκίνητα με τα οποία κάναμε την παρέλαση των οδηγών, το οποίο είναι άλλο ένα πράγμα που πρέπει να εξετάσει η FIA, γιατί δεν είναι δίκαιο όλα τα λάδια να βρίσκονται στην εσωτερική γραμμή».

«Εκτός από το γεγονός ότι η πίστα ήταν ήδη βρώμικη εκεί, επιπλέον, βάζουμε αυτοκίνητα που στάζουν λάδια στην πίστα μία ώρα πριν από τον αγώνα. Είναι απαράδεκτο. Αυτό πιθανότατα προκάλεσε πολλές από τις συγκρούσεις στην πρώτη στροφή. Ποτέ δεν περιμένεις να είναι τόσο άσχημα».

«Άγγιξα απλά το φρένο, δεν το πίεσα καν δυνατά και τα ελαστικά μπλόκαραν. Δεν φρέναρα καν τόσο αργά, φρέναρα γύρω στην πινακίδα των 100 μέτρων, αλλά φτάνοντας 100 χλμ./ώρα πιο αργά από ό,τι σε ένα γύρο κατατακτήριων δοκιμών. Τα κρύα ελαστικά πιθανόν να έπαιξαν επίσης ρόλο. Ήταν απολύτως σοκαριστικός ο πρώτος γύρος και νομίζω ότι όλοι δυσκολευτήκαμε».

Οι εξηγήσεις του Verstappen

Ο Leclerc δήλωσε για το συμβάν της πρώτης στροφής, που οδήγησε σε επιβολή ποινής 5 δλ. στο Verstappen: «Ο Max ήρθε ήδη σε μένα και μου εξήγησε την κατάσταση. Προφανώς ήταν στο όριο, πάνω από το όριο και νομίζω ότι η ποινή των 5 δλ. ήταν σωστή.  Προσπάθησα να πιέσω ακόμα και εκτός πίστας, για να προσπαθήσω να κρατήσω αυτή τη θέση αλλά ήταν πολύ χαμηλή η πρόσφυση».

«Αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Έχει τιμωρηθεί, το πλήρωσε με την ποινή και νομίζω ότι ήταν η σωστή ποινή, που έπρεπε να δοθεί. Απλά πιστεύω ότι σε τέτοιου είδους καταστάσεις θα ήταν καλύτερο η FIA να ζητά από τον οδηγό να δώσει τη θέση πίσω, γιατί νομίζω ότι υπάρχει αρκετά μεγάλο πλεονέκτημα όταν φροντίζεις τα ελαστικά έχοντας καθαρό αέρα μπροστά σου».

Από την πλευρά του, ο Max Verstappen δήλωσε: «Η εκκίνηση ήταν καλή, αλλά και οι δύο φρενάραμε αρκετά αργά για να υπερασπιστούμε τη θέση μας, αλλά ήμουν από την εσωτερική στο βρώμικο κομμάτι, υποθέτω. Μόλις βρίσκεσαι λίγο εκτός γραμμής εδώ, είναι εξαιρετικά χαμηλή η πρόσφυση, και αυτό συνέβη».

F1 - GP Λας Βέγκας 2023, Εκκίνηση

«Φρέναρα και δεν υπήρχε πρόσφυση. Δεν ήθελα να σπρώξω τον Charles εκτός πίστας, αλλά δεν μπορούσα να επιβραδύνω, απλά συνέχισα να γλιστράω και με τους τέσσερις τροχούς, ανοίγοντας τη γραμμή μου. Για αυτό βρεθήκαμε εκτός. Εκείνη τη στιγμή είσαι επίσης γεμάτος αδρεναλίνη και δεν ήμουν ευχαριστημένος με την απόφαση, αλλά κοιτάζοντας πίσω, ήταν μάλλον σωστή. Μετά από αυτό, φυσικά, με αυτά τα 5 δλ., ήταν σίγουρα λίγο πιο δύσκολο να ανακάμψω».

Όσον αφορά την απόφαση να μην παραχωρήσει πίσω τη θέση του στο Leclerc, ο Verstappen σχολίασε: «Επιλέξαμε να μείνουμε μπροστά σε εκείνο το σημείο. Έτσι, στη συνέχεια, παίρνεις την ποινή των 5 δλ. Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο στο τέλος. Εννοώ, πλήρωσα την ποινή, σωστά; Οπότε δεν έχει σημασία κατά κάποιο τρόπο. Αν επιστρέψεις τη θέση, πιθανότατα θα χάσεις και εσύ στο τέλος, 5 δλ. ή κάτι τέτοιο. Οπότε, είναι αρκετά παρόμοιο, εντέλει».

Αποζημίωση για το περιστατικό της Παρασκευής;

Όπως είναι φυσικό, η Ferrari δεν είναι ευχαριστημένη με την κατάσταση που δημιουργήθηκε την Παρασκευή στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Λας Βέγκας, όπου ένα αποκολλημένο κάλυμμα υδρορροής κατέστρεψε τη μονάδα ισχύος και το πλαίσιο του μονοθεσίου του Carlos Sainz, με αποτέλεσμα η ιταλική ομάδα να αναγκαστεί να τοποθετήσει τρίτη φετινή μπαταρία ERS και ο Ισπανός να δεχθεί ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής.

Η Ferrari ενδέχεται να ζητήσει αποζημίωση από τους διοργανωτές του αγώνα (την ίδια τη Formula 1), όπως είχε συμβεί στο GP Μαλαισίας του 2017, που ένα κάλυμμα υδρορροής της πίστας της Sepang χτύπησε τη Haas του Romain Grosjean και η αμερικανική ομάδα διαπραγματεύτηκε έναν οικονομικό διακανονισμό με τους διοργανωτές.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Αυτό θα είναι μια κατ’ ιδίαν συζήτηση που θα κάνω με τους επικεφαλής». Ο Vasseur τόνισε ότι το ατύχημα είχε επίσης αντίκτυπο στις δαπάνες της Ferrari για το ανώτατο όριο εξόδων της φετινής χρονιάς, καθώς θα προκύψει επιπλέον κόστος από την ανάγκη της ομάδας να στείλει ένα επιπλέον εφεδρικό πλαίσιο από το Maranello στο Άμπου Ντάμπι για το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Ο Vasseur εξήγησε: «Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στον προϋπολογισμό ή στο ανώτατο όριο εξόδων, για την εξαίρεση των ατυχημάτων. Σίγουρα έχεις πολλά επιπλέον έξοδα. Οι καλωδιώσεις καταστράφηκαν, το κιβώτιο ταχυτήτων καταστράφηκε, η μπαταρία καταστράφηκε, ο κινητήρας είναι νεκρός. Έχουμε πολλές συνέπειες στο οικονομικό κομμάτι, στο αγωνιστικό κομμάτι, ακόμα και στο απόθεμα των ανταλλακτικών, και στο κομμάτι του προϋπολογισμού, και σίγουρα δεν είναι εύκολο».

Ο Vasseur ανέφερε επίσης ότι θα θέσει το θέμα της τοποθέτησης ζημιών από παρόμοια περιστατικά που δεν ελέγχονται από την ομάδα εκτός του ανώτατου ορίου εξόδων: «Θα υπάρξει συζήτηση. Ποια θα είναι η απόφαση, είναι ένα άλλο πράγμα».

Αργοπορία της κόκκινης σημαίας

Ο Vasseur δήλωσε επίσης ότι οι άνθρωποι της πίστας που βρίσκονταν στο σημείο του ατυχήματος κυμάτιζαν τις κίτρινες σημαίες, αφού είδαν το κάλυμμα στην πίστα, αλλά η το FP1 δε διακόπηκε με κόκκινη σημαία παρά μόνο ένα ολόκληρο λεπτό αργότερα, αφού ο Sainz το χτύπησε και σταμάτησε.

Ο Vasseur σχολίασε: «Θα πρέπει να συζητήσουμε και για τις συνθήκες του περιστατικού. Επειδή δεν είναι μόνο το κάλυμμα που βγήκε, είναι επίσης για μένα ότι είχαμε ένα λεπτό μεταξύ της κίτρινης και της κόκκινης σημαίας. Αυτό σημαίνει ότι όταν έβγαλαν την κίτρινη σημαία, είδαν κάτι στην πίστα. Και χρειάστηκαν ένα λεπτό πριν βγάλουν την κόκκινη σημαία. Νομίζω ότι αυτό είναι πάρα πολύ».

«Το κύριο θέμα για μένα σε αυτή την υπόθεση, είναι πως όταν βγάζεις την πρώτη κίτρινη σημαία σημαίνει ότι είδες κάτι, δεν βγάζεις την κίτρινη σημαία από πρόβλεψη. Σημαίνει ότι ο άνθρωπος που έβγαλε την κίτρινη σημαία, και έβγαλε την κίτρινη σημαία και στον πίνακα που παρακολουθούν οι ομάδες, ο οποίος προέρχεται από το διεύθυνση αγώνων, σημαίνει ότι είδε κάτι, και στη συνέχεια χρειάστηκε ένα λεπτό πριν βγάλει την κόκκινη σημαία, ενώ βρισκόταν ένα μεταλλικό αντικείμενο στην ευθεία, όπου τα μονοθέσια αναπτύσσουν 340 χλμ./ώρα. Εμείς δεν γνωρίζαμε τον λόγο για τον οποίο είχε βγει η κίτρινη σημαία».

Με το αποτέλεσμα του GP Λας Βέγκας, η Ferrari πλησίασε τη Mercedes στους 4 βαθμούς στη μάχη για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η οποία θα κριθεί στην αυλαία της φετινής σεζόν, το GP Άμπου Ντάμπι. Πέρυσι, η Ferrari είχε σημειώσει εκεί 30 βαθμούς έναντι 10 της γερμανικής ομάδας και ίσως οι δύο μεγάλες ευθείες της πίστας της Yas Marina να λειτουργήσουν υπέρ του ιταλικού μονοθεσίου και φέτος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!