F1-GP Λας Βέγκας: Στην pole o Charles Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε την 5η φετινή του pole position στο GP Λας Βέγκας, με τη Ferrari να σημειώνει τους δύο πρώτους χρόνους, αλλά με τον Carlos Sainz να έχει δεχθεί από την Παρασκευή ποινή 10 θέσεων.

F1-GP Λας Βέγκας: Στην pole o Charles Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε την 5η φετινή του pole position στο GP Λας Βέγκας, με τη Ferrari να σημειώνει τους δύο πρώτους χρόνους, αλλά με τον Carlos Sainz να έχει δεχθεί από την Παρασκευή ποινή 10 θέσεων.

Ο Charles Leclerc ήταν πολύ γρήγορος καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix Λας Βέγκας, και κατάφερε να κατακτήσει την 5η φετινή του pole position, και 23η της καριέρας του. H Ferrari είναι πολύ καλή στις αργές στροφές του Λας Βέγκας, επιτυγχάνοντας υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, και ενεργοποιώντας τα ελαστικά της πολύ καλά για ένα γρήγορο γύρο. Αυτό υπογραμμίστηκε και από τη δεύτερη θέση του Carlos Sainz.

Ωστόσο, ο Ισπανός θα εκκινήσει από τη 12η θέση, καθώς έχει δεχθεί ποινή 10 θέσεων από την Παρασκευή στο FP1, που χτύπησε ένα αποκολλημένο κάλυμμα υδρορροής της πίστας, το οποίο κατέστρεψε την μπαταρία του ERS στο μονοθέσιό του. Παρότι επρόκειτο για κακοτεχνία της πίστας και όχι για φταίξιμο της ομάδας που θα χρησιμοποιούσε επιπλέον μπαταρία, και οι αγωνοδίκες το αναγνώρισαν αυτό, δεν υπάρχει πρόβλεψη εξαίρεσης στους κανονισμούς για αντίστοιχες περιπτώσεις, συνεπώς, ο Sainz θα πληρώσει -άδικα- το τίμημα.

Οι οδηγοί της Ferrari ήταν οι μοναδικοί μαζί με το Max Verstappen που είχαν στη διάθεσή τους δύο καινούργια σετ ελαστικών για το Q3 και ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική στα τελικά λεπτά, με το Leclerc να κάνει ένα μόνο γρήγορο γύρο, ενώ ο Sainz έκανε δύο γύρους προετοιμασίας για να φτάσει μόλις 0,044 δλ. πίσω από τον team-mate του. Ο Leclerc δήλωσε ότι δεν έκανε τον καλύτερο γύρο του στο Q3, αλλά στο δεύτερο σκέλος, ωστόσο ήταν ευχαριστημένος από την επίδοσή του.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Λας Βέγκας

Με την πτώση θερμοκρασίας στα τελικά λεπτά του Q3, ο Verstappen δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στην τελευταία του γρήγορη προσπάθεια, ωστόσο θα βασιστεί στον καλύτερο ρυθμό αγώνα που έχει η Red Bull για τον αυριανό αγώνα, εκκινώντας από τη 2η θέση. Στην 3η θέση θα παραταχθεί ο George Russell με τη Mercedes, ο οποίος χρησιμοποίησε μόνο ένα σετ μαλακών ελαστικών για να κάνει δύο προσπάθειες στο Q3, τακτική που λειτούργησε πολύ καλά, καθώς η Mercedes δεν έδειχνε ιδιαίτερα ανταγωνιστική έως το τρίτο σκέλος.

Άλλωστε, ο Lewis Hamilton (κατετάγη 11ος, θα εκκινήσει 10ος), αποκλείστηκε στο Q2, χωρίς να βρίσκει πρόσφυση, δυσκολευόμενος με το graining των πίσω ελαστικών, αλλά ελπίζει οι αλλαγές που έκανε στο στήσιμο να τον βοηθήσουν στον αυριανό αγώνα. Ο Russell είχε πολύ καλή αυτοπεποίθηση εντός του cockpit της W14 και σε αυτό απέδωσε την υπεροχή του έναντι του team-mate του.

Δίπλα από το Russell θα παραταχθεί στη δεύτερη σειρά εκκίνησης ο εκπληκτικός Pierre Gasly, ο οποίος κατάφερε να υπερβεί το υστέρημα ισχύος της μονάδας ισχύος της Alpine-Renault, για να σημειώσει έναν εντυπωσιακό χρόνο. Πίσω από το Γάλλο θα παραταχθούν οι δύο Williams (που θα εκκινήσουν για πρώτη φορά εντός των πρώτων 6 το Σάββατο από το GP Ρωσίας του 2016), οι οποίες έχουν πολύ καλή ταχύτητα στις ευθείες και τη δυνατότητα να αναπτύξουν θερμοκρασία στα ελαστικά τους για ένα γρήγορο γύρο.

Ο Alex Albon ήταν και πάλι ταχύτερος (παρά το ατύχημά του στο FP3 και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με τα φρένα), αλλά ο Logan Sargeant πραγματοποίησε την καλύτερη εμφάνισή του σε κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1. Ο Albon βοηθά το rookie team-mate του από το GP Ιαπωνίας στον τρόπο οδήγησης του μονοθεσίου.

Η Alfa Romeo φαίνεται να έχει αντιμετωπίσει τα προβλήματα χαμηλής τελικής ταχύτητας στις ευθείες και με το μονοθέσιο να αποδίδει πολύ καλά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ο Valtteri Bottas κατάφερε να εισέλθει στο Q3 και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 7η θέση.

Ο Kevin Magnussen εκμεταλλεύτηκε τη δυνατότητα της Haas (με το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο) να ενεργοποιεί τα ελαστικά της για ένα γρήγορο γύρο και κατάφερε να βρεθεί εμπρός από το Fernando Alonso (Aston Martin), ο οποίος δεν ήταν πολύ ικανοποιημένος από τον τελικό του γύρο με το φρέσκο σετ ελαστικών, καθώς ήταν 4 χλστ. πιο αργός από αυτόν που σημείωσε με το μεταχειρισμένο σετ στην αρχή του Q3.

Q2

H μεγάλη έκπληξη στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών ήταν το γεγονός ότι οι Lewis Hamilton (11ος) και Sergio Perez (12ος) αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας Αμφότεροι θα εκκινήσουν μία θέση πιο μπροστά, ακολουθούμενοι από το Sainz. Ο Hamilton αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελική του προσπάθεια έπειτα από ένα κακό 1o sector, αναφέροντας στον ασύρματο ότι δεν μπορούσε να κινηθεί ταχύτερα και βρέθηκε εκτός διαδικασίας όπως και στα GP Ολλανδίας και Μαϊάμι φέτος.

Στην περίπτωση του Perez, έκανε τους γύρους του αρκετά νωρίς και η Red Bull τον κάλεσε στα pits με 2:30 να απομένουν για την ολοκλήρωση του Q2, ενώ βρισκόταν στην 6η θέση. Το γεγονός ότι οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν συνεχώς, σήμαινε ότι ο Μεξικανός βρέθηκε εκτός δεκάδας. Ήταν ένα λανθασμένο ρίσκο το οποίο η Red Bull δεν ήταν αναγκασμένη να πάρει, αλλά προσπαθούσε να εξοικονομήσει σετ ελαστικών για τον αγώνα.

Στη 13η θέση βρέθηκε ο Nico Hulkenberg με τη Haas, εμπρός από τον Lance Stroll (Aston Martin), ο οποίος έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης της Κυριακής επειδή προσπέρασε τον Sainz στο FP3 υπό το καθεστώς κίτρινων σημαιών, και πρέπει να παρουσιαστεί ξανά ενώπιον των αγωνοδικών, επειδή δεν επιβράδυνε επαρκώς σε ζώνη κίτρινης σημαίας στο Q1, αλλά δεν υπήρξε περαιτέρω δράση. Συνεπώς, ο Καναδός θα εκκινήσει από τη 19η θέση τον αγώνα. Τελευταίος στο Q2 (15ος, θα εκκινήσει 14ος) ήταν ο Daniel Ricciardo (AlphaTauri).

Q1

Ο Perez εμπόδισε ένα γρήγορο γύρου του Lando Norris στις πρώτες στροφές, στο μέσο περίπου του Q1, ενώ ο Oscar Piastri, με την άλλη McLaren, έξυσε ελαφρά τον τοίχο στην εξωτερική της στροφής 5. Το μεγάλο σοκ του Q1 ήταν ότι αμφότερες οι McLaren αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας, ο Norris για μόλις 0,020 δλ., καθώς φαίνεται ότι η MCL60 δεν μπορούσε να ενεργοποιήσει τα ελαστικά της για ένα γρήγορο γύρο και δεν ήταν ανταγωνιστική στις αργές στροφές και τις μεγάλες ευθείες. Ο Norris ανέφερε ότι οι διαφορές ήταν πολύ μικρές, για αυτό και μία μικρή απώλεια χρόνου μπορούσε να οδηγήσει σε τόσο κακή θέση, ενώ ο Piastri απέδωσε την αποτυχία στην επιλογή της McLaren να μη χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ μαλακής γόμας στο Q1.

Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκε και ο Esteban Ocon με την Alpine. Στην προετοιμασία των τελευταίων τους γύρων, αρκετοί οδηγοί στριμώχτηκαν στην τελευταία στροφή και μεταξύ τους βρίσκονταν και οι Ocon και Verstappen. Ο Γάλλος είχε προσπεράσει το Verstappen στην τελευταία στροφή και ο Ολλανδός, δυσαρεστημένος που ο αντίπαλός του κατέστρεψε την τελική του προσπάθεια, βούτηξε στην εσωτερική της πρώτης στροφής για να προσπεράσει, χωρίς να σκοπεύει να πετύχει την κορυφή της, καταστρέφοντας το γύρο του Ocon, και οδηγώντας στον αποκλεισμό του. Επίσης, εκτός διαδικασίας βρέθηκαν οι Guanyu Zhou (Alfa Romeo) και ο Yuki Tsunoda (AlphaTauri), ο οποίος είχε έξοδο από την πίστα στη στροφή 5 στην τελική του προσπάθεια και ήταν αρκετά εκνευρισμένος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!