F1-GP ΗΠΑ: Δύσκολη η 50ή νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen αναγκάστηκε να εργαστεί σκληρά για να κατακτήσει την 50ή νίκη του στη Formula 1 στο GP ΗΠΑ, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα της Red Bull, αλλά κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Lewis Hamilton.

F1-GP ΗΠΑ: Δύσκολη η 50ή νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen αναγκάστηκε να εργαστεί σκληρά για να κατακτήσει την 50ή νίκη του στη Formula 1 στο GP ΗΠΑ, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα της Red Bull, αλλά κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Lewis Hamilton.

Ο Max Verstappen ισοφάρισε το ρεκόρ περισσότερων νικών (15) εντός μίας σεζόν που διατηρεί ο ίδιος από πέρυσι, στην επέτειο ενός έτους από το θάνατο του ιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz. Επιπλέον, μπήκε σε ένα αποκλειστικό κλαμπ οδηγών που έχουν κατακτήσει 50 νίκες στη Formula 1: μόνο οι Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Sebastian Vettel και Alain Prost, έχουν περισσότερες. O Verstappen δυσκολεύτηκε να κατακτήσει τη νίκη, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα της Red Bull και στον τελευταίο γύρο ο Lewis Hamilton τον πλησίασε στα 1,8 δλ., αλλά είχε πλέον ξεμείνει από χρόνο για να επιτεθεί.

Oι Lewis Hamilton και Charles Leclerc ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑΝ από τα αποτελέσματα του GP ΗΠΑ, λόγω τεχνικής παράβασης

Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, ανέφερε στον ασύρματο του Hamilton ότι η Mercedes θα μπορούσε να έχει κάνει κάποια πράγματα καλύτερα, καθώς επέλεξε να παρατείνει πολύ το πρώτο stint του Hamilton, γεγονός που άφησε το Βρετανό αρκετά πίσω, με πολύ έδαφος να καλύψει. Αν η Mercedes είχε ακολουθήσει παρόμοια στρατηγική με το Verstappen, ο Hamilton ίσως είχε καταφέρει να επιτεθεί στον Ολλανδό.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP ΗΠΑ

Ο Hamilton είχε ακολουθήσει στρατηγική μέσης/σκληρής/μέσης γόμας, σε αντίθεση με το Verstappen που είχε ακολουθήσει στρατηγική μέσης/μέσης/σκληρής γόμας. Στους τελευταίους γύρους, πέραν από τα φρένα, ο Verstappen αντιμετώπιζε δυσκολίες και με την απόδοση των σκληρών ελαστικών του, αλλά κατάφερε να παραμείνει επικεφαλής μέχρι την καρό σημαία. H Mercedes είχε μια πολύ καλή ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη στο Austin, αλλά δεν μπορούσε να έχει προβλέψει τα προβλήματα του Verstappen.

H μέση γόμα ήταν σίγουρα καλύτερη στο Austin και η Mercedes ήταν και πάλι ταχύτατη με άδειο ρεζερβουάρ στους τελευταίους γύρους και το αναβαθμισμένο δάπεδο, σε συνδυασμό με τις ικανότητες του Hamilton στη συγκεκριμένη πίστα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lando Norris, ο οποίος έχασε τη μάχη με το Hamilton στο τελευταίο stint. Η McLaren είχε επιλέξει από την Παρασκευή να διαφυλάξει δύο σετ σκληρής αντί για μέσης γόμας για τον αγώνα, αλλά φάνηκε ότι αυτή ίσως ήταν η λανθασμένη επιλογή, καθώς ο ρυθμός του Norris δεν ήταν καλός στα δύο stint με αυτό το ελαστικό. Ωστόσο, ο Norris ανέφερε ότι δυσκολεύτηκε να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο Austin.

Ωστόσο, αυτό ήταν το 4ο συνεχόμενο βάθρο του Norris, ο οποίος πήρε τον τιμητικό τίτλο του καλύτερου οδηγού του αγώνα από την ψηφοφορία των θεατών και επέτρεψε στη McLaren να προσπεράσει την Aston Martin για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Carlos Sainz, παρά την έλλειψη αυτοπεποίθησης μέσα στο cockpit της Ferrari στις ανομοιομορφίες του Austin, αλλά είχε τη σωστή στρατηγική σε αντίθεση με τον team-mate του και ήταν καλός στη διαχείριση των ελαστικών.

F1 - GP ΗΠΑ 2023, Βάθρο

Ο Sergio Perez κατάφερε να περάσει στην 5η θέση στους τελευταίους γύρους, έπειτα από έναν ανώνυμο αγώνα. Η δικαιολογία του Μεξικανού ήταν λανθασμένες επιλογές στο στήσιμο του μονοθεσίου του. Ο poleman Charles Leclerc ισοφάρισε το αρνητικό ρεκόρ του Nelson Piquet από τη δεκαετία του 1980 των 10 συνεχόμενων προσωπικών pole position χωρίς νίκη, καθώς ρίσκαρε ακολουθώντας στρατηγική ενός pit stop, η οποία δε λειτούργησε εντέλει.

Ήταν εμφανές από την αρχή του αγώνα ότι η Ferrari δεν είχε το ρυθμό των Mercedes και McLaren και ο Μονεγάσκος έπεσε από την 4η στην 6η θέση στα τελικά στάδια του αγώνα. Μάλιστα, ο Leclerc κατάφερε να διασώσει τη θέση του για μόλις 0,337 δλ. από τον George Russell, ο οποίος είχε μία ακόμα απογοητευτική εμφάνιση, ιδίως σε σύγκριση με τον team-mate του στη Mercedes, έπειτα από την κακή χθεσινή ημέρα του. Ο Βρετανός ανέφερε ότι είχε κάποια προβλήματα και έπρεπε να εξοικονομήσει καύσιμα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.

Ο Pierre Gasly σημείωσε 4 βαθμούς για την Alpine, η οποία είδε τον Esteban Ocon να εγκαταλείπει, έπειτα από μία σύγκρουση με τον Oscar Piastri στον πρώτο γύρο, που οδήγησε και τον Αυστραλό της McLaren σε εγκατάλειψη. Ο Lance Stroll έσωσε την ημέρα της Aston Martin με την 9η θέση, η οποία εκκίνησε και με τα δύο μονοθέσιά της από το pit lane με διαφορετικές προδιαγραφές μονοθεσίων. O έτερος οδηγός της βρετανική ομάδας, Fernando Alonso, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με ζημιά στο δάπεδο του μονοθεσίου του.

O Yuki Tsunoda, με αρκετή διαφορά από τον Alex Albon για ένα δωρεάν pit stop, εισήλθε στα pits για ένα σετ μαλακής γόμας δύο γύρους πριν από την καρό σημαία και κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, για να διπλασιάσει τους βαθμούς που σημείωσε σε αυτό τον αγώνα για την AlphaTauri.

Χρονικό αγώνα

Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα, εκτός από τους Hulkenberg και Stroll, που ξεκίνησαν με τη σκληρή από το pit lane. Ο Norris έκανε πολύ καλή εκκίνηση και κατάφερε άμεσα να περάσει επικεφαλής, εμπρός από τον Leclerc που είχε υπερβολικό σπινάρισμα στα πρώτα μέτρα, ενώ ο Sainz πέρασε από την εσωτερική 3ος, εμπρός από τον Hamilton. O Verstappen ανέβηκε στην 5η θέση, ενώ οι Piastri και Ocon συγκρούστηκαν στις πρώτες στροφές, όταν ο Γάλλος πάλευε με το μονοθέσιό του έπειτα από μία έντονη ανομοιομορφία στην άσφαλτο και αιφνιδιάτηκε από τη McLaren στην εξωτερική. Ο Ocon ανέφερε ζημιά στο ψυγείο της Alpine, ενώ ο Russell βρέθηκε πίσω τους, έχοντας βγει εκτός πίστας στην 1η στροφή και έχοντας χάσει έδαφος.

F1 - GP ΗΠΑ 2023, Εκκίνηση

Ο Norris είχε απομακρυνθεί 2,5 δλ. από τις Ferrari μέσα σε 3 γύρους, ενώ οι Russell και Perez πέρασαν τον Ocon, ο οποίος δυσκολευόταν, έχοντας χάσει πολλή αρνητική άντωση και ο Gasly παρακάλεσε την ομάδα να μην τον καθυστερήσει ο team-mate του, που έπεσε τελευταίος εντέλει, για να εγκαταλείψει. Στον 4ο γύρο, ο Hamilton πέρασε τον Sainz για την 3η θέση στην πίσω ευθεία με τη βοήθεια του DRS. Στον επόμενο γύρο, και ο Verstappen πέρασε τον Sainz, για να βρεθεί 4ος.

Στον 6ο γύρο, ο Leclerc έχασε την κορυφή της 11ης στροφής, επιτρέποντας στο Hamilton να τον περάσει στην ακόλουθη ευθεία και να βρεθεί στη 2η θέση, 3,25 δλ. πίσω από το Norris. O Hamilton δεν μπορούσε να πλησιάσει αρχικά, αλλά είχε απομακρυνθεί πάνω από 2 δλ. από το Leclerc, πίσω από τον οποίο είχε μείνει ο Verstappen.

Στο 10ο γύρο, ο Piastri αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με τη McLaren, λόγω διαρροής νερού έπειτα από την επαφή του πρώτου γύρου με τον Ocon, προωθώντας τους Russell και Perez στην 6η και 7η θέση, αντίστοιχα. Στον 11ο γύρο, ο Verstappen κατάφερε να περάσει για την 3η θέση το Leclerc, ο οποίος πρόβαλε σθεναρή αντίσταση, αλλά βγήκε εκτός πίστας. Ο Verstappen είχε βρεθεί πλέον 4,8 δλ. πίσω από το Hamilton, ο οποίος είχε πλησιάσει στα 2,5 δλ. τον επικεφαλής Norris. Τα pit stop είχαν ήδη αρχίσει στις πιο πίσω θέσεις, ενώ ο Russell είχε βγει εκτός πίστας μερικές φορές.

Ο ρυθμός των Hamilton και Verstappen ήταν μισό δλ. ταχύτερος από του Norris στο 13ο γύρο. Ο νεαρός Βρετανός οδηγός της McLaren ανέφερε στον ασύρματο ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με την ισορροπία του μονοθεσίου στις στροφές 8 και 9, ενώ ο Hamilton προσπαθούσε να πλησιάσει. Η McLaren συμβούλευσε το Norris να αποφεύγει τα kerb στις στροφές που ανέφερε, καθώς οι ριπές ανέμου ίσως να ήταν αυτό που ένιωθε.

Στο τέλος του 16ου γύρου, η Red Bull «τράβηξε πρώτη τη σκανδάλη», καλώντας στα pits το Verstappen για τη μέση γόμα (pit stop: 2,5 δλ.). Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα στην 9η θέση, πίσω από τον Tsunoda. Η McLaren αντέδρασε άμεσα και ο Norris εισήλθε στα pits (με τα… τέσσερα) στον επόμενο γύρο για τη σκληρή γόμα, όπως και οι Sainz και Perez. Ο Hamilton επέλεξε να παραμείνει στην πίστα και ρωτήθηκε αν μπορεί να επεκτείνει το stint του κατά 5 γύρους, αλλά απάντησε ότι είναι δύσκολο. Ο Βρετανός είχε μπλοκάρισμα φρένων στην 11η στροφή, στο 19ο γύρο, χάνοντας αρκετό χρόνο στην ακόλουθη ευθεία.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP ΗΠΑ 2023

Ο Norris είδε το Verstappen να τον πλησιάζει στα 3,5 δλ. ενώ πριν το pit stop η διαφορά τους είχε φτάσει έως τα 7,8 δλ. Ο Hamilton εισήλθε στα pits στο τέλος του 20ού γύρου για τη σκληρή γόμα (pit stop 3,6 δλ., διότι καθυστέρησε η τοποθέτηση του εμπρός δεξιού τροχού), για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Verstappen. O Leclerc είχε απομείνει επικεφαλής, εμπρός από τον Russell που δεν αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του, όπως ο team-mate του.

Ο Norris προσπέρασε με ευκολία το Russell στον 21ο γύρο, καθώς πίσω του πλησίαζε και ο Verstappen. O Russell επισκέφθηκε τα pits για τη σκληρή γόμα πριν τον προφτάσει ο Ολλανδός, και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τους Perez και Ricciardo και εμπρός από τον Gasly, ο οποίος επιτέθηκε ανεπιτυχώς στη Mercedes, που δεν είχε φέρει τα σκληρά ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία.

Ο Leclerc, που ακολουθούσε στρατηγική 1 pit stop, επισκέφθηκε τα pits για τη σκληρή γόμα στο τέλος του 23ου γύρου, επιστρέφοντας την πρωτοπορία στο Norris, που είχε διαφορά 2,5 δλ. από το Verstappen. O Leclerc βρέθηκε 6ος, εμπρός από το Russell και πίσω από τον Perez. H McLaren, ενημερώνοντας το Norris ότι ο Verstappen έπρεπε να επισκεφθεί τα pits ξανά, ρώτησε το Βρετανό αν συμφωνεί με τη στρατηγική Β (ίσως ένα pit stop;) και απάντησε καταφατικά.

Ωστόσο, στον 25ο γύρο, ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του στην 11η στροφή και έχασε 1,2 δλ. από το Verstappen που φλέρταρε πλέον με το DRS. O Hamilton είχε βρεθεί 8 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς η σκληρή γόμα έδειχνε ότι δεν είχε την ταχύτητα της μέσης. Η McLaren είχε δεσμευτεί στα σκληρά ελαστικά από την Παρασκευή, όπου είχε χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα στο FP1. O Hamilton παραπονέθηκε στον ασύρματο ότι η στρατηγική της Mercedes τον είχε αφήσει πολύ πίσω.

Στον 28ο γύρο, ο Norris έχασε την κορυφή της 11ης στροφής και στην ευθεία που ακολουθεί, ο Verstappen, με μία κίνηση την τελευταία στιγμή στην εσωτερική της 12ης στροφής από πολύ πίσω, κατάφερε να περάσει στην πρωτοπορία. O Hamilton είχε πλησιάσει το Norris στα 4,5 δλ. και ήταν πολύ ταχύτερος (0,9 δλ.) για ένα γύρο, αλλά ο Norris είχε καταφέρει να διατηρηθεί στο DRS του Verstappen για λίγους γύρους.

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & Lando Norris (McLaren), GP ΗΠΑ 2023

Ο Verstappen κατάφερε να απομακρυνθεί στη συνέχεια, ενώ ο Hamilton, με πιο φρέσκα ελαστικά, συνέχισε να πλησιάζει το Norris. Ωστόσο, ο Verstappen είχε μεγάλα παράπονα για τη συμπεριφορά των φρένων της Red Bull, έχοντας μπλοκάρει τους εμπρός τροχούς του στον 33ο γύρο. Ο Norris εισήλθε στα pits στο τέλος του 34ου γύρου για ένα δεύτερο σετ σκληρών ελαστικών, επιχειρώντας το undercut επί του Verstappen, αλλά η Red Bull απάντησε άμεσα απάντησε άμεσα και ο Ολλανδός επισκέφθηκε τα pits στον επόμενο γύρο (όπως και ο Sainz), για ένα αργό pit stop 3,3 δλ., στο οποίο τοποθέτησε τη σκληρή γόμα.

Ο Verstappen όμως επέστρεψε στην πίστα εμπρός από το Norris και πίσω από το Leclerc. Η Mercedes συμβούλευσε το Hamilton να εξοικονομήσει καύσιμα για να επιτεθεί στο τέλος. O Perez επισκέφθηκε τα pits στο τέλος του 37ου γύρου, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Sainz, στην 7η θέση. Ο Ισπανός κατάφερε με φρέσκα ελαστικά να περάσει το Russell, ενώ ο Hamilton εισήλθε στα pits για ένα τελευταίο σετ μέσης γόμας, ενώ ο Verstappen προσπέρασε το Leclerc για να τεθεί επικεφαλής. Δώδεκα στροφές αργότερα και ο Norris πέρασε με ευκολία το Leclerc, για να βρεθεί 1,1 δλ. πίσω από το Verstappen, αλλά η διαφορά άρχισε να ανοίγει ξανά.

Ο Norris βρισκόταν 6 δλ. μπροστά από το Hamilton, o οποίος είχε ξεκινήσει επίθεση. Στον 43ο γύρο, ο Hamilton ανέβηκε στην 3η θέση, προσπερνώντας το Leclerc με ωραία κίνηση στην πίσω ευθεία, ενώ ο Μονεγάσκος προσπάθησε να αμυνθεί. Ο Hamilton είχε πλησιάσει στα 3,5 δλ. το Norris και γύριζε στον ίδιο ρυθμό με τον επικεφαλής Verstappen, ενώ ο Leclerc θα επέμενε στη στρατηγική ενός pit stop, καθώς ήταν πολύ αργά για να κάνει pit stop.

Στον 49ο γύρο, ο Hamilton επιτέθηκε στο Norris στην 1η στροφή, με το νεαρό οδηγό της McLaren να κλείνει την εσωτερική, αναγκάζοντας το συμπατριώτη του να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Ο Hamilton επέστρεψε στην αγωνιστική γραμμή και ολοκλήρωσε το προσπέρασμα στα επόμενα μέτρα, για να βρεθεί 5 δλ. πίσω από το Verstappen με 6 γύρους να απομένουν.

Ο Leclerc δέχθηκε εντολή από τη Ferrari να παραχωρήσει την 4η θέση στο Sainz χωρίς να του κοστίσει χρόνο. O Leclerc υπάκουσε, αλλά ζήτησε το λόγο για τον οποίο έπρεπε να το κάνει, και είπε ότι θα το συζητήσουν μετά τον αγώνα. Ο λόγος ήταν ότι ο Perez κυνηγούσε τον Ισπανό. Ο Sainz προσπάθησε να πλησιάσει το Norris, ο οποίος είχε αρκετά αργό ρυθμό για δύο γύρους, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει. Ο Alonso, που είχε βρεθεί 9ος, εγκατέλειψε λόγω ζημιάς στο δάπεδο της Aston Martin.

Ο Albon (11ος) δέχθηκε ποινή 5 δλ. για 4 υπερβάσεις ορίων πίστας, ενώ τρεις γύρους πριν από τον τερματισμό, ο Perez πέρασε με ευκολία το Leclerc για την 5η θέση. O Verstappen έχανε πολύ χρόνο (0,8 δλ.) στους τελευταίους γύρους λόγω του προβλήματος με τα φρένα του και τα σκληρά ελαστικά να μην είναι τόσο αποδοτικά πλέον. Αντιμετώπισε και ντουμπλαρισμένους οδηγούς, αλλά επωφελήθηκε και από μία ζώνη DRS και κατάφερε να παραμείνει επικεφαλής μέχρι το τέλος. Ο Tsunoda εισήλθε στα pits στον 54ο γύρο για μαλακή γόμα για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο και να διπλασιάσει τους βαθμούς του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!