F1-GP ΗΠΑ: Σειρά εκκίνησης και προγνωστικά

Οι οδηγοί της Aston Martin και της Haas θα εκκινήσουν από το pit lane, αφότου οι ομάδες αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν αλλαγές στο στήσιμο των μονοθεσίων τους, ενώ ο Max Verstappen εποφθαλμιά τη νίκη από την 6η θέση εκκίνησης.

F1-GP ΗΠΑ: Σειρά εκκίνησης και προγνωστικά

Οι οδηγοί της Aston Martin και της Haas θα εκκινήσουν από το pit lane, αφότου οι ομάδες αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν αλλαγές στο στήσιμο των μονοθεσίων τους, ενώ ο Max Verstappen εποφθαλμιά τη νίκη από την 6η θέση εκκίνησης.

Δεδομένου ότι ο Max Verstappen είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί σχεδόν 10 δλ. από τους αντιπάλους του στο χθεσινό σπριντ του Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών, δύσκολα θα καταφέρει κάποιος να αντισταθεί στον Ολλανδός στην ανέλκυσή του προς την πρωτοπορία από την 6η θέση εκκίνησης. Εξαιρουμένων απροόπτων, ο Verstappen αναμένεται να ισοφαρίσει το ρεκόρ περισσότερων νικών (15) της Formula 1 εντός μίας σεζόν και να φτάσει τις 50 συνολικά στην καριέρα του.

Ο Charles Leclerc θα εκκινήσει από την pole position για 3η φορά φέτος στο 100ό Grand Prix του για τη Ferrari, αλλά όπως αποκάλυψε μετά το σπριντ, το ιταλικό μονοθέσιο αντιμετωπίζει στο Austin προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών του, καθώς η Scuderia έχει επιλέξει ρυθμίσεις χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, οι οποίες δεν θα βοηθήσουν στη διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση. Συνεπώς, θα είναι δύσκολο για το Μονεγάσκο να διατηρήσει πίσω του τις πολύ γρήγορες McLaren και Mercedes. Η Ferrari αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης της πέδησης (brake by wire) στο μονοθέσιο του Leclerc.

Την πρώτη σειρά εκκίνησης μαζί με το Leclerc θα μοιραστεί στον 100ό του αγώνα στη Formula 1 ο Lando Norris με τη McLaren. Ο Βρετανός έχασε πολύ χρόνο σπριντ πίσω από τον Carlos Sainz, αλλά όταν βρήκε καθαρή πίστα μπροστά του επέδειξε εντυπωσιακό ρυθμό και ισχυρίστηκε ότι με έναν ακόμη γύρο, θα είχε καταφέρει να προσπεράσει το Leclerc, αφού τερμάτισε λιγότερο από 1 δλ. πίσω του. Ο Norris διεκδικεί μία θέση στο βάθρο στο GP ΗΠΑ και πιθανότατα θα παλέψει με το Lewis Hamilton για αυτό.

Ο Βρετανός 7 φορές προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του Verstappen στους αρχικούς γύρους, αλλά κατέληξε να καταπονήσει τα ελαστικά του και έχασε επαφή με τον Ολλανδό. Ο Hamilton πιστεύει ότι με τις αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει η Mercedes για αυτό τον αγώνα έχει πλησιάσει στην κορυφή. Θα είναι ταχύτερη από τη McLaren στο Austin; Αυτό θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα στο σημερινό αγώνα. Σίγουρα η W14 υστερεί σε τελική ταχύτητα στις ευθείες, καθώς η γερμανική ομάδα έχει επιλέξει ρυθμίσεις μέγιστου αεροδυναμικού φορτίου και αυτό ενδέχεται να αποτελέσει μειονέκτημα σε μάχη με τη McLaren.

Ο Carlos Sainz είχε ένα δύσκολο σπριντ με τη μαλακή γόμα, την οποία η Ferrari χρησιμοποίησε για συγκριτικές δοκιμές με τη μέση, ώστε να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά των ελαστικών στο Austin. Όπως και ο Leclerc, έτσι και ο Ισπανός οδηγός αναμένεται να δυσκολευτεί με την καταπόνηση των ελαστικών, η οποία αναμένεται να είναι κρίσιμης σημασίας στο GP ΗΠΑ, παρά τις χαμηλότερες θερμοκρασίες. O Ισπανός πιστεύει ότι οι ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα του Austin, του προκαλεί έλλειψη αυτοπεποίθησης στο cockpit, που δίνει πλεονέκτημα στον team-mate του, Charles Leclerc.

F1 GP ΗΠΑ 2023, Τελική σειρά εκκίνησης

Ο George Russell θα εκκινήσει το 100ό του Grand Prix στη Formula 1 από την 5η θέση, ακριβώς μπροστά από τον Max Verstappen. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν θα υπάρξει μάχη μεταξύ των δύο οδηγών (και του Sainz) στους πρώτους γύρους και πόσο σθεναρά θα μπορούν να αντισταθούν οι υπόλοιποι στο ρυθμό του Verstappen. Για να βρεθεί σε αυτή τη μάχη και ο Sergio Perez, θα πρέπει να ξεπεράσει γρήγορα το εμπόδιο των δύο Alpine, που εκκινούν μπροστά του. Ο Μεξικανός στοχεύει στο βάθρο, αν και ίσως να δυσκολευτεί να βρεθεί σε αυτό, δεδομένου του ρυθμού που επέδειξαν εχθές στο σπριντ Mercedes και McLaren.

O Oscar Piastri στοχεύει σε μία καλύτερη εμφάνιση από τη χθεσινή, όπου υπερθέρμανε τα ελαστικά του στους πρώτους γύρους και έχασε απόδοση. Η McLaren έχει θεωρητικά την ταχύτητα να τερματίσει εμπρός από τις Alpine. Μόνο 16 μονοθέσια θα παραταχθούν στο grid, αφού οι ομάδες των Haas και Aston Martin αποφάσισαν να αλλάξουν το στήσιμο των μονοθεσίων τους για τον αγώνα και θα εκκινήσουν από το pit lane.

F1 GP ΗΠΑ 2023, Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό

Οι Aston Martin και οι Haas εκκινούν από το pit lane

H Haas θυσίασε τη 14η θέση εκκίνησης του Kevin Magnussen και τη 16η του Nico Hulkenberg, για να τοποθετήσει στα δύο μονοθέσια πίσω αεροτομές που παράγουν υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, ώστε να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά της. Μέχρι στιγμής, οι αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει στα καλύμματα των ψυγείων δεν έχουν λειτουργήσει όπως θα ήθελε η αμερικανική ομάδα. Η Aston Martin από την πλευρά της θα κάνει συγκριτικές δοκιμές με την παλαιά έκδοση του μονοθεσίου (στα χέρια του Fernando Alonso) και την αναβάθμιση δαπέδου και καλυμμάτων ψυγείων στο κάτω μέρος που παρουσιάστηκε στο Austin θα τη χρησιμοποιεί ο Lance Stroll.

Οι δύο οδηγοί της βρετανικής ομάδας είχαν κακές θέσεις εκκίνησης (17η και 19η, αντίστοιχα) και οι μηχανολόγοι της εκτίμησαν ότι είχαν περισσότερα να κερδίσουν από τη συλλογή δεδομένων μέσω της σύγκρισης των δύο εκδόσεων, καθώς δεν κατάφερε να βρει το κατάλληλο στήσιμο σε μόλις 60 λεπτά ελεύθερων δοκιμών με ένα ουσιαστικά μονοθέσιο, αφού ο Stroll αντιμετώπισε προβλήματα με το σύστημα πέδησης τόσο στο FP1 (όπου συμπλήρωσε μόλις 5 γύρους), όσο και στο σπριντ, οπότε αυτό ενδέχεται να ανησυχεί λίγο την Aston Martin.

Στρατηγική

H Pirelli προβλέπει ότι λόγω της αυξημένης καταπόνησης των ελαστικών, οι περισσότεροι οδηγοί θα επιλέξουν στρατηγική δύο pit stop στον αγώνα, αναφέροντας ότι η ταχύτερη στρατηγική είναι η χρήση μέσης/σκληρής/μέσης γόμας (με πλαίσιο αλλαγών μεταξύ των γύρων 14-19 και 35-42), με εναλλακτικές τη μέση/σκληρή/σκληρή (με πλαίσιο pit stop από το 12ο έως το 17ο γύρο για το πρώτο και μεταξύ των γύρων 30-38 για το δεύτερο) και μέση/σκληρή/μαλακή γόμα (αρχικό pit stop μεταξύ των γύρων 14-19 και δεύτερο μεταξύ 40-46). Κάποιοι ίσως ρισκάρουν να κάνουν μόνο ένα pit stop. Η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχετικά χαμηλή, αλλά δεν αποκλείεται να επηρεάσει τη στρατηγική αν κάνει την εμφάνισή του.

H McLaren πιθανότατα ανησυχεί αρκετά για την καταπόνηση των ελαστικών της, καθώς είναι η μοναδική από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες που έχει διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας και ένα καινούργιο σετ μέσης, ενώ Red Bull, Mercedes, Ferrari (και Alpine) έχουν δύο φρέσκα σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής. Υπάρχει περίπτωση η επιλογή της McLaren να κάνει τη διαφορά;

Οι οδηγοί της Aston Martin έχουν από ένα καινούργιο σετ σκληρής και μέσης γόμας, αλλά πολλά διαθέσιμα μαλακά ελαστικά. Αναμένονται χαμηλότερες θερμοκρασίες σήμερα στο Austin, κάτι που θα βοηθήσει τους οδηγούς να μην υπερθερμάνουν τα ελαστικά τους. Τα όρια πίστας αναμένεται να βρίσκονται στο προσκήνιο και δεν αποκλείεται να δούμε ποινές κατά τη διάρκεια του αγώνα για υπερβολικές υπερβάσεις τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!