F1-GP Κατάρ: 14η φετινή νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στο GP Κατάρ με υποχρεωτική στρατηγική 3 pit stop, όπου οι Mercedes συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή, και οι δύο οδηγοί της McLaren ανέβηκαν και πάλι στο βάθρο, με τον Oscar Piastri εμπρός από το Lando Norris.

F1-GP Κατάρ: 14η φετινή νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στο GP Κατάρ με υποχρεωτική στρατηγική 3 pit stop, όπου οι Mercedes συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή, και οι δύο οδηγοί της McLaren ανέβηκαν και πάλι στο βάθρο, με τον Oscar Piastri εμπρός από το Lando Norris.

O Max Verstappen σημείωσε το 10o hat trick της καριέρας του (pole position, νίκη, ταχύτερο γύρο) στο GP Κατάρ, σε έναν πολύ απαιτητικό αγώνα από τη φυσική κατάσταση των οδηγών, καθώς με την υποχρεωτική στρατηγική 3 pit stop με το όριο stint 18 γύρων λόγω των προβλημάτων με τα ελαστικά, οι οδηγοί μπορούσαν να πιέσουν πολύ περισσότερο και η ζέστη μέσα στα μονοθέσια ήταν αισθητή, με αρκετά υψηλές θερμοκρασίες να επικρατούν ακόμα στα μέσα σχεδόν του φθινοπώρου στο Losail με την πίστα να έχει συνεχείς γρήγορες στροφές.

Ο Ολλανδός είχε τον έλεγχο του ρυθμού του αγώνα, και αναγκάστηκε να επιταχύνει κάποια στιγμή στο μέσο του αγώνα για να διατηρήσει απόσταση ασφαλείας από τις McLaren. H Red Bull δεν μπορούσε να επιδείξει στα περιορισμένα stint την καλύτερη διαχείριση ελαστικών, και ένα χρονοβόρο τελικό pit stop για το Verstappen επέτρεψε στις McLaren, που ήταν ταχύτατες, να πλησιάσουν στα 4 δλ.

Αλλά ο Verstappen τα είχε όλα υπό έλεγχο. Αυτή ήταν η 14η φετινή νίκη του στη φετινή σεζόν, και η 14η συνεχόμενη που κατακτά από την pole position. Επίσης, κατέρριψε το ρεκόρ περισσότερων γύρων επικεφαλής εντός μίας χρονιάς (με 769 αυτή τη στιγμή) που κατείχε (με 739 γύρους) από το 2011 ο Sebastian Vettel, όντας επικεφαλής στο 75% της φετινής σεζόν, ποσοστό που αποτελεί απόλυτο ρεκόρ.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Κατάρ

O νικητής του χθεσινού σπριντ, Oscar Piastri, χαρακτήρισε τον αγώνα ως τον πιο δύσκολο της ζωής του, καθώς ανέφερε ότι έκανε σχεδόν 57 γύρους κατατακτήριων δοκιμών και χρειάστηκε μερικά λεπτά για να συνέλθει. Ο 22 ετών Αυστραλός επωφελήθηκε από τη σύγκρουση των δύο Mercedes στην πρώτη στροφή του πρώτου γύρου, για να ανέβει από την 6η στη 2η θέση, την οποία διατήρησε έως το τέλος.

Παρότι στο τελικό stint, ο team-mate του Αυστραλού στη McLaren, Lando Norris ήταν ταχύτερος στο τελικό stint, η ομάδα του έδωσε εντολή να μην επιτεθεί, την οποία αψήφησε, αλλά δεν κατάφερε να απειλήσει τον Piastri, παρότι τον πλησίασε στο 1 δλ. στον τελευταίο γύρο. Ωστόσο, η ανάκαμψη του Norris από τη 10η στην 3η θέση ήταν εντυπωσιακή. Με αμφότερους τους οδηγούς της στο podium, η McLaren ξεπέρασε τις 500 παρουσίες στο βάθρο σε αυτό τον αγώνα και πλησίασε στους 11 βαθμούς την Aston Martin στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, ο Lewis Hamilton προκάλεσε τη δεύτερη σύγκρουση μεταξύ των οδηγών της γερμανικής ομάδας σε ισάριθμους αγώνες. Ενώ οι προοπτικές ήταν πολύ καλές για τη Mercedes, με τους οδηγούς της να εκκινούν από τη 2η και 3η θέση, ο Hamilton έκλεισε τον George Russell στην πρώτη στροφή και εγκατέλειψε επιτόπου. Αντιθέτως, ο 25χρονος Βρετανός απέδειξε πόσο ανταγωνιστική ήταν η Mercedes, καθώς κατάφερε να ανακάμψει έως την 4η θέση, ενώ είχε πέσει τελευταίος στο τέλος του πρώτου γύρου.

Ο Charles Leclerc τερμάτισε στην 5η θέση σε έναν αγώνα που η Ferrari δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστική για να απειλήσει τις McLaren και Mercedes, με τις παρατεταμένες γρήγορες στροφές που ευνόησαν την MCL60, να πλήττουν το μοναδικό ιταλικό μονοθέσιο που εκκίνησε, για τερμάτισε 33 δλ. πίσω από τις McLaren. Ο Fernando Alonso θα μπορούσε να είχε τερματίσει εμπρός από το Μονεγάσκο της Ferrari, αν δεν είχε διαπράξει ορισμένα ασυνήθιστα για τον ίδιο λάθη, με δύο εξόδους από την πίστα.

Ο Esteban Ocon είδε την καρό σημαία στην 7η θέση, παρότι έκανε εμετό στο κράνος του στο 15ο γύρο, τερματίζοντας εμπρός από τις δύο Alfa Romeo, που βαθμολογήθηκαν αμφότερες για μόλις δεύτερη φορά φέτος, με τον Valtteri Bottas 8ο και τον Guanyu Zhou 9ο. Η ιταλική ομάδα κατάφερε με αυτό τον τρόπο να προσπεράσει τη Haas για την 8η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Οι οδηγοί της Alfa Romeo προωθήθηκαν σε αυτές τις θέσεις, αφότου επιβλήθηκαν οι ποινές 5 δλ. για υπέρβαση ορίων πίστας στους Sergio Perez (10ος), Lance Stroll (11ος), Pierre Gasly (12ος) και Alex Albon (13ος), o οποίος επισκέφθηκε το ιατρικό κέντρο μετά τον τερματισμό, έχοντας καταπονηθεί πάρα πολύ, όπως και ο Stroll. Ο Carlos Sainz δεν εκκίνησε καν τον αγώνα, λόγω προβλήματος διαρροής καυσίμου στο μονοθέσιό της Ferrari.

Χρονικό αγώνα

Ο Hamilton αναγκάστηκε να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, γιατί είχε χρησιμοποιήσει για πολλούς γύρους τα σετ μέσης γόμας που είχε. Ο Bottas ήταν ο άλλος οδηγός με τη μαλακή γόμα στην πρώτη δεκάδα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι προτίμησαν τη μαλακή. Ο Perez επέλεξε τη σκληρή από το pit lane. Το όριο 18 γύρων ίσχυε και για γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton ξεκίνησε καλύτερα με τη μαλακή γόμα από τον team-mate του στη Mercedes, Russell, και βρισκόταν μπροστά από την εξωτερική για την πρώτη στροφή, έχοντας φρενάρει πιο αργά. Ο Βρετανός Πρωταθλητής έκλεισε τη γραμμή του και οι δύο Mercedes συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή, καθώς ο Russell είχε τον Verstappen στην εσωτερική και δεν μπορούσε να παραχωρήσει περισσότερο χώρο. Επρόκειτο για προφανές λάθος του Hamilton, ο οποίος διέσχισε την πίστα επιστρέφοντας στα pits, κάτι που απαγορεύεται, και οι αγωνοδίκες του επέβαλαν πρόστιμο 50.000 ευρώ, με το μισό από αυτό να είναι με αναστολή για το υπόλοιπο της φετινής σεζόν.

Ο Russell, αφότου διαμαρτυρήθηκε ότι οι δύο οδηγοί της Mercedes συγκρούστηκαν και στον προηγούμενο αγώνα, απολογήθηκε αναφέροντας στον ασύρματο ότι δεν κοιτούσε πίσω του και έμεινε έκπληκτος όταν είδε τον Hamilton δίπλα του. Ο Hamilton πήρε την ευθύνη του συμβάντος έχοντας δει τα replay της σύγκρουσης. Με αυτό το ατύχημα, η Mercedes έχασε την ευκαιρία να παλέψει για το βάθρο και το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να παρέμβει.

Στην πρώτη στροφή, ο Alonso καθυστέρησε πίσω από τον Russell, που κατάφερε να συνεχίσει, και ο Piastri κατάφερε να ανέβει στη 2η θέση, καθώς και ο Leclerc εμποδίστηκε από τον Alonso. Ο Ocon ανέβηκε 5ος, εμπρός από τους Norris, Gasly, Tsunoda και Hulkenberg, o οποίος είχε τοποθετηθεί λανθασμένα στη σειρά εκκίνησης (στη θέση του Sainz, που έλειπε), για να δεχθεί ποινή 10 δλ. Ο Γερμανός κατάφερε να περάσει τον Tsunoda, πίσω από τον οποίο βρίσκονταν οι δύο Williams.

O Perez έκλεισε με επιθετικό τρόπο τον Russell στην επανεκκίνηση, αλλά δεν κατάφερε να τον διατηρήσει πίσω του. Ο Alonso βγήκε εκτός πίστας, λόγω ριπής ανέμου, αλλά κατάφερε να διατηρήσει την 3η θέση από το Leclerc, παρότι έχασε 1 δλ. Ο Russell, έχοντας ήδη επισκεφθεί τα pits στον πρώτο γύρο για αλλαγή ελαστικών, πραγματοποιούσε εκπληκτική ανάκαμψη, καθώς κατάφερε να ανέβει στην 11η θέση, μεταξύ των Williams, στον 8ο γύρο, ενώ είχε βρεθεί τελευταίος στους 3 πρώτους γύρους.

Ο Tsunoda ήταν ο πρώτος μεταξύ των πρώτων που επισκέφθηκε τα pits στο 10ο γύρο, και ο Ocon αντέδρασε στον επόμενο και τους Alonso και Gasly στο μεθεπόμενο, ξεκινώντας τον πρώτο γύρο pit stop. Σε αυτόν, ο Leclerc κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Alonso, αλλά μετά από μία σκληρή μάχη, ο Ισπανός, με πιο θερμά ελαστικά, κατάφερε να ανακτήσει τη θέση.

Παράλληλα, ο Russell είχε ανέβει στη 2η θέση, έχοντας περάσει τους Albon και Hulkenberg, πριν επισκεφθεί τα pits για δεύτερη φορά στο 15ο γύρο. Ο Piastri έχασε χρόνο πίσω από τους Magnussen και Lawson, αλλά όταν τους προσπέρασε σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Όταν ο Verstappen επισκέφθηκε τα pit στο 18ο γύρο, ο Albon τέθηκε επικεφαλής με τη Williams για ένα γύρο, πριν εισέλθει και αυτός τα pits, έχοντας φτάσει το όριο των 18 γύρων.

Στο 19ο γύρο, ο Norris προσπέρασε το Leclerc για την 6η (4η ουσιαστικά) θέση, ενώ λίγο πιο μπροστά ο Stroll (σε διαφορετική στρατηγική) άφησε τον Alonso να περάσει χωρίς να τον εμποδίσει. Οι Russell και Perez προσπερνούσαν αντιπάλους δεξιά και αριστερά με το Βρετανό να έχει επιστρέψει στην πρώτη δεκάδα. Ο Gasly ώθησε τον Russell εκτός πίστας στη μεταξύ τους μάχη στον 21ο γύρο.

Ο Verstappen είχε αναπτύξει διαφορά 7 δλ. από τον Piastri στην κορυφή. Οι Alpine είχαν πλησιάσει το Leclerc, με τους Russell, Perez από πίσω τους να πλησιάζουν και αυτοί. Τη δεύτερη φορά που ο Russell προσπάθησε να προσπεράσει από την εξωτερική τον Gasly στην 1η στροφή (καθώς ο Γάλλος αντιμετώπιζε προβλήματα με τη φόρτιση του υβριδικού συστήματος), τα κατάφερε, ανεβαίνοντας στην 7η θέση. Παράλληλα, ο Norris κάλυπτε τη διαφορά από τον Alonso με ρυθμό 0,7 δλ. στο γύρο.

Ήδη είχαν ξεκινήσει οι προειδοποιήσεις με μαύρη/λευκή σημαία για υπέρβαση ορίων πίστας. Ο Piastri ξεκίνησε το δεύτερο γύρο pit stop στον 26ο γύρο. Ο Alonso ανέφερε ότι το κάθισμά του είχε υπερθερμανθεί και ζήτησε από την ομάδα αν μπορούσε να ρίξει νερό κατά τη διάρκεια του pit stop του, αλλά οι μηχανικοί δεν έκαναν κάτι, διότι οι κανονισμοί το απαγορεύουν, όπως δήλωσε αργότερα ο Ισπανός.

Ο Perez ήταν ο πρώτος που δέχθηκε ποινή 5 δλ. για τέσσερις υπερβάσεις ορίων πίστας. Ο Norris κατάφερε στη διαδικασία των pit stop να περάσει εμπρός από τον Alonso, για την 3η θέση στην ουσία, ενώ ο Piastri έδινε ωραία μάχη με τον Albon, στην οποία όμως ο Αυστραλός έχασε λίγο χρόνο. Στην κουρφή, ο Verstappen στην κορυφή έσπασε το ρεκόρ περισσότερων γύρων επικεφαλής εντός μίας σεζόν που κατείχε ο Sebastian Vettel από το 2011, ενώ η Red Bull του είπε να αυξήσει λίγο το ρυθμό του, για να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας τις McLaren.

Οι Alonso, Leclerc, καθώς και οι οδηγοί της Alpine επέλεξαν τη σκληρή γόμα για το τρίτο stint. Ο Russell ενημερώθηκε στον ασύρματο ότι κυνηγούσε την 4η θέση. O Perez επέστρεψε στην πίστα έπειτα από το pit stop του για μέση γόμα πίσω από τις Alpine, ενώ ο Russell εφοδιάστηκε με τη σκληρή γόμα, για να βρεθεί εμπρός από το Leclerc.

O Alonso, ακριβώς μπροστά του, βγήκε εκτός πίστας στη 2η στροφή, έχοντας χάσει το πίσω μέρος, και έπειτα από ένα ταξίδι στην αμμοπαγίδα που προκάλεσε μικρές ζημιές στην Aston Martin, επέστρεψε στην πίστα, ενδεχομένως μη ασφαλώς (κάτι που ερεύνησαν οι αγωνοδίκες και αποφάσισαν απλά να επιπλήξουν τον Ισπανό), εμπρός από το Leclerc. Ο Μονεγάσκος πέρασε τον Alonso με ευκολία και ο Ισπανός έχασε δύο θέσεις. Αυτό προώθησε στην ουσία το Russell στην 4η θέση, 11 δλ. πίσω από το Norris.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Κατάρ 2023

O Sargeant ήταν τελευταίος όταν ανέφερε ότι δεν ένιωθε καλά και είχε κάνει εμετό στο κράνος του. Η Williams του είπε να επιστρέψει στα pits, αλλά αρνήθηκε. O Verstappen δέχθηκε τη σκληρή γόμα για το 3ο stint. O Perez δέχθηκε δεύτερη ποινή 5 δλ. για υπέρβαση ορίων πίστας, ενώ βρισκόταν 9ος, για να ενημερωθεί από το pit wall ότι αυτό βλάπτει τον αγώνα του. Ο Sargeant τελικά αποφάσισε να εγκαταλείψει στον 41ο γύρο, λόγω αφυδάτωσης.

Ο Piastri ξεκίνησε και τον τρίτο γύρο pit stop, με τις McLaren να έχουν διαφορά 2,4 δλ. μεταξύ τους και το Norris να σημειώνει ταχύτερο γύρο, προσπαθώντας να πλησιάσει τον team-mate του. Ποινές 5 δλ. για υπέρβαση ορίων πίστας δέχθηκαν επίσης οι Gasly και Stroll. Δέκα γύρους πριν από το τέλος, ο Norris δέχθηκε εντολή να διατηρήσει τη θέση του και να μην επιτεθεί στον Piastri, και ο Βρετανός αναρωτήθηκε γιατί θέλει η McLaren να το κάνει αυτό, δεδομένου ότι είχε μεγάλη διαφορά από το Russell και ο ίδιος ήταν εμφανώς ταχύτερος από τον team-mate του.

F1 - Oscar Piastri & Lando Norris (McLaren), GP Κατάρ 2023

Ωστόσο η απάντηση ήταν ότι η ομάδα ανησυχούσε για το Russell, που μπορούσε να τοποθετήσει μαλακή γόμα, και ο Norris αποκρίθηκε ότι ακριβώς για αυτό θα έπρεπε να τον αφήσει να πιέσει και δεν έκοψε το ρυθμό του. Ο Piastri απάντησε με προσωπικό ταχύτερο γύρο και όταν πλησίασε στα 1,8 δλ. ο Norris ανέφερε ότι είχε πολύ διαταραγμένο αέρα.

Ο Albon δέχθηκε ποινή 5 δλ. για υπέρβαση ορίων πίστας. Με έξι γύρους να απομένουν, ο Russell τοποθέτησε τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιό του. Ο Verstappen προτίμησε τη μέση γόμα, που είχε ένα χρονοβόρο pit stop 4,1 δλ., όταν καθυστέρησε να αφαιρεθεί ο εμπρός αριστερός τροχός, γεγονός που επέτρεψε στον Piastri να πλησιάσει στα 4 δλ., αλλά ο Ολλανδός Πρωταθλητής είχε την κατάσταση υπό έλεγχο.

Στη μάχη για τη 10η θέση, ο Stroll δεν άφησε χώρο στον Gasly και ο Γάλλος βγήκε εκτός πίστας στην πρώτη στροφή, αλλά προσπέρασε τον Καναδό στη 2η στροφή έχοντας κερδίσει πλεονέκτημα. Ο Gasly δέχθηκε εντολή από την Alpine να παραχωρήσει πίσω τη θέση, αλλά ο Perez επωφελήθηκε για να τον προσπεράσει, με τρία μονοθέσια πλάι με πλάι στην πρώτη στροφή. Ωστόσο, ο Stroll δέχθηκε ξανά ποινή 5 δλ. για υπέρβαση ορίων πίστας, καθώς στα τελικά στάδια του αγώνα είχε θολωμένη όραση στις γρήγορες στροφές από την αφυδάτωση. Οι Russell και Norris άνοιγαν την καλύπτρα του κράνους τους για να δροσιστούν.

Στον 55ο γύρο ο Russell έχασε 3 δλ. βγαίνοντας εκτός πίστας, ενώ ο Gasly προσπέρασε τον Perez βγαίνοντας ξανά εκτός πίστας, ενώ ο Norris πλησίασε στο 1 δλ. τον Piastri στον τελευταίο γύρο. Οι ποινές των Gasly, Stroll, Perez και Albon προώθησαν τον Zhou στην πρώτη δεκάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!