F1-GP Κατάρ: Νέα σειρά εκκίνησης λόγω ποινής του Sergio Perez

O Sergio Perez θα εκκινήσει το GP Κατάρ από το pit lane, διότι η Red Bull παρέβη τους κανονισμούς στη συναρμολόγηση του εφεδρικού πλαισίου έπειτα από το ατύχημα του Μεξικανού στο σπριντ. Επίσης, ενδιαφέρον θα έχουν οι στρατηγικές στον αγώνα.

F1-GP Κατάρ: Νέα σειρά εκκίνησης λόγω ποινής του Sergio Perez

O Sergio Perez θα εκκινήσει το GP Κατάρ από το pit lane, διότι η Red Bull παρέβη τους κανονισμούς στη συναρμολόγηση του εφεδρικού πλαισίου έπειτα από το ατύχημα του Μεξικανού στο σπριντ. Επίσης, ενδιαφέρον θα έχουν οι στρατηγικές στον αγώνα.

Κατά τη διάρκεια του χθεσινού σπριντ στα πλαίσια του Grand Prix Κατάρ στη Formula 1, ο Sergio Perez ενεπλάκη σε ατύχημα με τους Esteban Ocon (Alpine) και Nico Hulkenberg (Haas). O Γάλλος οδηγός στρίμωξε το Hulkenberg προς τον Perez στη 2η στροφή, με αποτέλεσμα τα τρία μονοθέσια να συγκρουστούν. Οι αγωνοδίκες δεν τιμώρησαν τον Ocon, κρίνοντας ότι δεν είχε τρόπο να δει ότι ο Perez βρισκόταν εκεί.

Ωστόσο, η Red Bull του Perez υπέστη σημαντικές ζημιές οι οποίες δεν ήταν εφικτό να επιδιορθωθούν, οπότε οι μηχανικοί της ομάδας ξεκίνησαν τη συναρμολόγηση του εφεδρικού πλαισίου. Ωστόσο, προσάρτησαν σε αυτό περισσότερα εξαρτήματα από όσα επιτρέπουν οι κανονισμοί (εξαρτήματα εντός του monocoque) το Σάββατο, όπως είχε συμβεί και με τη Williams του Logan Sargeant στο GP Ιαπωνίας.

Η Red Bull άδραξε την ευκαιρία, αφού ο Perez θα ξεκινούσε τελευταίος και δεν είχε τίποτα να χάσει, να τοποθετήσει μία καινούργια μονάδα ισχύος (πέραν της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος) στο μονοθέσιό του, με 5ο φετινό V6, turbo, MGU-H, MGU-K και τρίτη μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου. Ο Perez θα εκκινούσε κανονικά από τη 13η θέση και όλοι οι οδηγοί που βρίσκονταν πίσω του θα κερδίσουν μία θέση.

Στρατηγική

Με την επιβολή ανώτατου ορίου 18 γύρων για κάθε σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, η στρατηγική αναμένεται να αποτελέσει κύριο μέλημα των ομάδων. Ιδίως αν υπάρξουν παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας ή εικονικό VSC. Eίναι δεδομένο ότι οι οδηγοί θα αναγκαστούν να επισκεφθούν τα pits τρεις φορές αν συμπληρωθούν οι 57 συνολικά προγραμματισμένοι γύροι.

Η Pirelli έχει εκδώσει έναν πίνακα με το όριο γύρων που μπορούν να διανύσουν στον αγώνα τα μεταχειρισμένα ελαστικά που έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί και αυτό δίνει στους αντιπάλους τους το πλεονέκτημα να γνωρίζουν πόσους γύρους μπορούν να καλύψουν με κάθε σετ. Αν το αυτοκίνητο ασφαλείας παραμείνει στην πίστα για περισσότερους από τρεις γύρους, οι οδηγοί που έχουν στη διάθεσή τους τρία καινούργια σετ ελαστικών, θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μόνο δύο pit stop.

Με τη μαλακή γόμα να έχει δείξει στο σπριντ ότι δεν αντέχει 18 γύρους, οι περισσότεροι οδηγοί θα προσπαθήσουν να την αποφύγουν. Ωστόσο, μόνο τέσσερις οδηγοί (Alex Albon, Logan Sargeant, Yuki Tsunoda και Kevin Magnussen) έχουν αρκετά σετ ελαστικών (δύο σετ μέσης και δύο σετ σκληρής γόμας), για να διεξάγουν τον αγώνα με τρία pit stop χωρίς να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα.

Όλοι οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους 4 σετ σκληρών και μέσων ελαστικών, αλλά κάποια από αυτά θα έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερο από όσο θα ήθελαν. Αυτό πιθανότατα θα αναγκάσει κάποιους να χρησιμοποιήσουν τα μαλακά ελαστικά. Πέντε ομάδες (Red Bull, Ferrari, Mercedes, Alpine και McLaren) έχουν μόνο δύο καινούργια σετ σκληρών και μέσων ελαστικών, μαζί με τους Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και Fernando Alonso (Aston Martin).

Η FIA περιμένει από τις ομάδες να διαχειριστούν οι ίδιες την τήρηση του ορίου ζωής των ελαστικών και δεν θα υπάρξουν προειδοποιήσεις από τη διεύθυνση αγώνων για ελαστικά που πλησιάζουν το μέγιστο όριο γύρων.


Ο Tom McCullough, διευθυντής απόδοσης της Aston Martin, δήλωσε: «Νομίζω ότι για τους περισσότερους, το πιο σύντομο stint θα είναι στην αρχή. Θα σταματήσουν για να κάνουν undercut, και στη συνέχεια θα επιμηκύνουν τα stint όσο προχωράει ο αγώνας. Αυτή είναι η ταχύτερη στρατηγική από τα δεδομένα των ελαστικών».

«Αν θέλεις να κινηθείς διαφορετικά από άλλους οδηγούς ή αν θέλεις να δώσεις στον εαυτό σου μεγαλύτερο περιθώριο σε περίπτωση παρέμβασης αυτοκινήτου ασφαλείας στο τελευταίο stint, ή οτιδήποτε άλλο, μπορείς να το δημιουργήσεις αργότερα. Μπορεί να δούμε τέσσερα pit stop από κάποιους, ειδικά αν σπάσει μια εμπρός αεροτομή στον πρώτο γύρο και πρέπει να εισέλθεις στα pits και να χρησιμοποιήσεις ένα από τα σετ που είχαν επαρκές περιθώριο. Τότε αρχίζει να γίνεται λίγο πιο περίπλοκο».

Επίσης, κάθε ομάδα θα γνωρίζει ακριβώς πόσοι γύροι έχουν απομείνει στα σετ ελαστικών των αντιπάλων τους, καθώς μπορούν να δουν ποια σετ τοποθετούνται σε κάθε μονοθέσιο. Ο Tom McCullough εξηγεί: «Έχουμε όλες αυτές τις πληροφορίες. Παίρνουμε τις πληροφορίες της ταυτότητας του σετ από την Pirelli για καθένα που έχει τοποθετηθεί σε κάθε μονοθέσιο. Γνωρίζουμε κάθε γύρο, κάθε σετ που έχει τοποθετηθεί σε κάθε μονοθέσιο και το λογισμικό θα μας πει, όταν ξεκινήσουμε τον αγώνα, ποιο σετ έχει τοποθετηθεί και ποιες επιλογές έχουν απομείνει. Είναι μια πολύπλοκη μέρα, αλλά είναι και μια μέρα που πρέπει να κάνουμε σωστά τα βασικά πράγματα».

F1 - GP Καταρ 2023, Τελική σειρά εκκίνησης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!