F1-GP Κατάρ: Ο Piastri νικητής του σπριντ, ο Verstappen Πρωταθλητής

Ο Oscar Piastri, πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός φέτος στη Formula 1, κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη στο σπριντ με τρία αυτοκίνητα ασφαλείας του GP Κατάρ, όπου ο Max Verstappen, τερματίζοντας 2ος εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο.

F1-GP Κατάρ: Ο Piastri νικητής του σπριντ, ο Verstappen Πρωταθλητής

Ο Oscar Piastri, πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός φέτος στη Formula 1, κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη στο σπριντ με τρία αυτοκίνητα ασφαλείας του GP Κατάρ, όπου ο Max Verstappen, τερματίζοντας 2ος εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο.

Ένα εκπληκτικό σπριντ επεφύλασσε η πίστα του Losail, στην οποία διεξάγεται το GP Κατάρ, καθώς σε ένα μίνι αγώνα 19 γύρων που είδε τρεις παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, οι διαφορετικές επιλογές ελαστικών δημιούργησαν πολλές ανακατατάξεις. Ο 22 ετών Αυστραλός poleman Oscar Piastri με τη McLaren τέθηκε επικεφαλής αλλά έχασε την πρωτοπορία από τον George Russell έπειτα από την πρώτη επανεκκίνηση.

Ο Piastri παραδέχθηκε ότι η καρδιά του σταμάτησε για λίγο, αλλά πέρασε ξανά τη Mercedes του Βρετανού όταν τα μαλακά ελαστικά της καταπονήθηκαν και κατάφερε να αναπτύξει αρκετή διαφορά από το Max Verstappen για να μην τον απειλήσει έως τον τερματισμό ο Ολλανδός με τη Red Bull. Ο Piastri, με αυτή τη νίκη στο σπριντ σημείωσε άλλη μία σημαντική επιτυχία στην F1, έπειτα από το πρώτο του βάθρο σε Grand Prix νωρίτερα φέτος.

Ο Verstappen ήταν σχεδόν δεδομένο ότι θα κατακτούσε τον τίτλο σήμερα και αυτό ακριβώς συνέβη πριν καν ολοκληρωθεί το σπριντ, λόγω της εγκατάλειψης του Sergio Perez έπειτα από σύγκρουση. Ο Ολλανδός ανακηρύχθηκε για 3η συνεχόμενη φορά Πρωταθλητής και έγινε ο 4ος μόλις οδηγός στην ιστορία που κατέκτησε τίτλο σε ημέρα που δεν ήταν Κυριακή, τερματίζοντας όμως στη 2η θέση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Κατάρ

Στο βάθρο ανέβηκε μαζί με τους προαναφερθέντες o Lando Norris, ο οποίος είχε πέσει στην 6η θέση έπειτα από τις πρώτες στροφές, αλλά κατάφερε να αντεπιτεθεί για να επιστρέψει στο βάθρο έως την καρό σημαία, αλλά η ημέρα άνηκε στον team-mate του, που επέδειξε τι ήταν εφικτό σήμερα με την πολύ καλή στις γρήγορες στροφές του Losail McLaren.

Ο George Russell είχε βρεθεί να προηγείται στο πρώτο μέρος του αγώνα, αλλά με τη μαλακή γόμα να έχει καταπονηθεί στους τελευταίους γύρους, έπεσε πίσω στην 4η θέση, παρά τις τρεις παρεμβάσεις αυτοκινήτου ασφαλείας που μείωσαν δραστικά τους ανταγωνιστικούς γύρους. Μεγάλη ανάκαμψη από τη 12η θέση εκκίνησης πραγματοποίησε στους τελευταίους γύρους o Lewis Hamilton για να τερματίσει πίσω από τον team-mate του στη Mercedes.

O Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής προσπέρασε τις δύο Ferrari στους δύο τελευταίους γύρους. H ιταλική ομάδα είχε επιλέξει τα μαλακά ελαστικά παρότι αντιμετωπίζει προβλήματα καταπόνησης των Pirelli και στο τέλος πλήρωσε το τίμημα. Ο Carlos Sainz τερμάτισε μπροστά από τον Charles Leclerc, ο οποίος υπερέβη τα όρια πίστας 4 φορές, γεγονός που επέφερε ποινή 5 δλ.

Ο Alex Albon με τη Williams τερμάτισε μόλις 4 χλστ. του δλ. πίσω από το Leclerc σε photo-finish, και όταν ο Μονεγάσκος δέχθηκε ποινή, ο Ταϊλανδός προωθήθηκε στην 7η θέση. Ο Albon επωφελήθηκε στους τελευταίους γύρους, που τα μαλακά ελαστικά των Fernando Alonso (Aston Martin) και Pierre Gasly (Alpine) είχαν καταπονηθεί πολύ. Ο Ισπανός ανέβηκε στην 8η θέση και πήρε τον τελικό βαθμό έπειτα από την ποινή του Leclerc, που τον έριξε στη 12η θέση.

Ο Sergio Perez ενεπλάκη σε τριπλό ατύχημα στο οποίο δεν έφταιγε και εγκατέλειψε, έχοντας αντιμετωπίσει προβλήματα με την μπαταρία του υβριδικού συστήματος της Red Bull, η οποία δεν φόρτιζε σωστά.

Χρονικό του σπριντ

Πριν από το σπριντ, οι υπόλοιπες ομάδες αναρωτιούνταν αν ο Verstappen ξεπέρασε τα όρια πίστας στο SQ3 του Sprint Shootout, ωστόσο δεν υπήρξαν επίσημες ενστάσεις. Ο Russell, οι οδηγοί της Ferrari, ο Alonso και οι Alpine επέλεξαν τη μαλακή γόμα ελαστικών αντί για τη μέση στο σπριντ και ήταν πολύ καλή επιλογή για την εκκίνηση.

Ο Norris, και ιδίως ο Verstappen, δεν έκαναν καλή εκκίνηση (ο Ολλανδός είχε πάρα πολύ σπινάρισμα) και αυτό επέτρεψε στους Russell, Sainz και Leclerc να παραταχθούν πίσω από τον Piastri. Ο Norris είχε αποσταθεροποίηση στην 1η στροφή και αυτό επέτρεψε στο Leclerc να τον περάσει. O Verstappen στριμώχθηκε από το Norris στο τέλος της ευθείας, αλλά κατάφερε να περάσει το Βρετανό στη 2η στροφή.

F1 - GP Καταρ 2023 Σπριντ, Εκκίνηση

Ο Sainz μαχόταν με τον Russell και βγήκε εκτός γραμμής χάνοντας πρόσφυση στη δεύτερη στροφή, δίνοντας την ευκαιρία στο Leclerc να επιτεθεί στον team-mate του. Ωστόσο, ο Sainz δεν του άφησε χώρο και επικύρωσε την 3η θέση. Οι Norris και Alonso έδωσαν μία πολύ ωραία, σκληρή αλλά δίκαιη μάχη, η οποία ευνόησε τον Ocon, ο οποίος πέρασε εμπρός από τον Ισπανό, στην 7η θέση.

Η έξοδος του Liam Lawson στην αμμοπαγίδα αφότου έχασε το πίσω μέρος της AlphaTauri, προκάλεσε την πρώτη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στον 3ο γύρο, μετά την επανεκκίνηση, ο Russell, με μαλακά ελαστικά που είχαν έρθει νωρίτερα στις ιδανικές θερμοκρασίες, έκανε μία πολύ ωραία κίνηση στην 6η στροφή, και βούτηξε στην εσωτερική, για να μην αφήσει περιθώριο αντίδρασης στον Piastri και πήρε την πρωτοπορία. Αμέσως μετά, η έξοδος του Logan Sargeant προκάλεσε τη δεύτερη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Sainz ανέφερε στον ασύρματο ότι η Ferrari πρέπει να λύσει το πρόβλημα με τον κινητήρα του, για να μη χάσει την 3η θέση και έλαβε απάντηση ότι επρόκειτο για μεμονωμένο γεγονός, αλλά θα υιοθετούνταν προληπτικές ρυθμίσεις για να αποφευχθεί. Τα αυτοκίνητα ασφαλείας ευνόησαν τους κατόχους μαλακών ελαστικών και στην επανεκκίνηση, ο Russell αιφνιδίασε τον Piastri και έσπασε άμεσα το DRS πριν καν ενεργοποιηθεί στον επόμενο γύρο.

O Sainz προσπάθησε να επιτεθεί στον Piasti στην επανεκκίνηση, αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το προσπέρασμα, σε αντίθεση με τον Alonso, που ανέκτησε την 7η θέση από τον Ocon. Στον 9ο γύρο, ο Verstappen προσπέρασε το Leclerc για την 4η θέση με τη χρήση DRS. Οι Ferrari πιθανότατα άρχισαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα graining με τη μαλακή γόμα και ο Verstappen πέρασε και τον Sainz στο 10ο γύρο.

F1 - Oscar Piastri (McLaren) & Carlos Sainz (Ferrari), GP Καταρ 2023 Σπριντ

Στον 11ο γύρο, ο Piastri επέστρεψε στην πρωτοπορία του σπριντ, προσπερνώντας με ευκολία το Russell που δυσκολευόταν με τα ελαστικά του, ενώ ο Norris προσπέρασε το Leclerc από την εξωτερική της πρώτης στροφής για να βρεθεί 5ος. Αμέσως μετά, ο Hulkenberg επιτέθηκε στον Ocon, ενώ ο Perez βρισκόταν κοντά τους.

Τα τρία μονοθέσια βρέθηκαν πλάι-πλάι στην προσέγγιση της 2ης στροφής και ο Ocon κινήθηκε προς την αγωνιστική γραμμή, τη στιγμή που βρίσκονταν εκεί οι Hulkenberg και Perez, προκαλώντας σύγκρουση η οποία οδήγησε στην εγκατάλειψη και των τριών οδηγών. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν αν ο Ocon προκάλεσε τη σύγκρουση.

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Nico Hulkenberg (Haas), GP Καταρ 2023 Σπριντ

Αυτό έστεψε αυτομάτως τον Max Verstappen Πρωταθλητή και το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την παρέμβασή του για τρίτη φορά. Ο Russell ζήτησε να εισέλθει στα pits για να αλλάξει ελαστικά, καθώς η μαλακή γόμα είχε καταπονηθεί, αλλά δέχθηκε αρνητική απάντηση από το pit wall. Στην επανεκκίνηση, ο Leclerc ανέκτησε την 5η θέση, καθώς τα ελαστικά μέσης γόμας της McLaren δεν είχαν αναπτύξει θερμοκρασίες.

Στο 16ο γύρο, ο Verstappen προσπέρασε με ευκολία το Russell χωρίς DRS για τη 2η θέση, αλλά ο Piastri είχε ήδη απομακρυνθεί 2,6 δλ. με τρεις γύρους να απομένουν. Ο Norris κατάφερε να περάσει ξανά το Leclerc στην 1η στροφή και έως την 4η είχε περάσει και τον Sainz. O Hamilton πέρασε τον Gasly (που μπλόκαρε τα φρένα του) για την 8η θέση.

Στον προτελευταίο γύρο, ο Hamilton πέρασε και τον Alonso. Ο Leclerc ανέφερε στον ασύρματο ότι ο Sainz αντιμετωπίζει δυσκολίες με τα ελαστικά του, για να αναγκάσει το pit wall της Ferrari να διατάξει τον Ισπανό να παραχωρήσει τη θέση του. Ο Μονεγάσκος επιτέθηκε, αλλά έχασε χρόνο και τον πλησίασε ο Hamilton.

Στο τέλος, ο Norris πέρασε τον Russell για την 3η θέση, ενώ ο Hamilton πέρασε το Leclerc και ο Albon τον Alonso για την 8η θέση. Ο Piastri διατηρήθηκε μακριά από το Verstappen για να κατακτήσει τη νίκη από τον Πρωταθλητή πλέον για 3η φορά. Ο Hamilton κατάφερε να περάσει και τον Sainz έως τον τερματισμό, για να βρεθεί 5ος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!