F1-GP Βελγίου: Ο Charles Leclerc κληρονομεί την pole της Κυριακής

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο των κατατακτήριων δοκιμών με διαφορά 0,82 δλ.(!) από τον Charles Leclerc, ωστόσο ο Ολλανδός θα εκτίσει ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής.

F1-GP Βελγίου: Ο Charles Leclerc κληρονομεί την pole της Κυριακής

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο των κατατακτήριων δοκιμών με διαφορά 0,82 δλ.(!) από τον Charles Leclerc, ωστόσο ο Ολλανδός θα εκτίσει ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής.

Παρότι ο Max Verstappen είχε έναν… παραλίγο τσακωμό με το μηχανολόγο αγώνα του στο Q2 (που ήταν 10ος και τελευταίος από αυτούς που προκρίθηκαν), στην τελική του προσπάθεια στο 3ο σκέλος, έκανε επίδειξη ισχύος, καθώς κινήθηκε περισσότερο από 8 δέκατα του δλ. ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Ωστόσο, επειδή αυτό το Σαββατοκύριακο ο Verstappen χρησιμοποιεί το 5ο φετινό του κιβώτιο, θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, και θα εκκινήσει 6ος.

Αυτό σημαίνει ότι ο Charles Leclerc, που σημείωσε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari, θα κληρονομήσει την pole position του GP Βελγίου και θα μοιραστεί την πρώτη σειρά εκκίνησης με τον έτερο οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, από τον οποίο κινήθηκε 0,057 δλ. ταχύτερα. Οι μηχανικοί της Red Bull επισκεύαζαν στο δάπεδο του Perez πριν από την έναρξη του Q3, ίσως από κάποιο άτσαλο πέρασμα του Μεξικανού επάνω από kerb.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Βελγίου

Μόλις 1 δέκατο του δλ. πίσω από τον Leclerc βρέθηκε ο Lewis Hamilton, ο οποίος θα εκκινήσει από την 3η θέση την Κυριακή, αν και έχει να παρουσιαστεί στους αγωνοδίκες για μη ασφαλή επιστροφή στην πίστα εμπρός από τον team-mate του. Ο Βρετανός επέλεξε το στήσιμο χαμηλής οπισθέλκουσας της Mercedes, και παρότι έχανε πολύ χρόνο σε σχέση με τη Red Bull στο μεσαίο sector με τις γρήγορες στροφές, κατάφερε να κινηθεί 65 χλστ. του δλ. ταχύτερα από τον Carlos Sainz. H Ferrari έδειχνε να έχει πολύ λεπτές πίσω αεροτομές και να έχει πολύ υψηλή τελική ταχύτητα στις ευθείες, με τη διεύθυνση αγώνων να έχει ενεργοποιήσει το DRS για το Q3.

Πίσω από τον Ισπανό βρέθηκαν οι δύο McLaren, οι οποίες ήταν ταχύτατες στις γρήγορες στροφές του 2ου sector. Tο GP Βελγίου είναι μόλις η 2η φορά που ο Oscar Piastri έχει καταφέρει φέτος να βρεθεί εμπρός από τον team-mate του, Lando Norris σε κατατακτήριες δοκιμές, με τον Αυστραλό να είναι σχεδόν άπιαστος στο 2ο sector, όπου ήταν πιο αργός μόνο από τον Verstappen. Ο Norris προκάλεσε ζημιές στο δάπεδο της MCL60 στο Q1 και αυτό έπληξε την απόδοση του μονοθεσίου.

O Piastri θα βρεθεί στην 5η θέση εκκίνησης την Κυριακή και ο Verstappen θα «προσγειωθεί» μετά την ποινή του μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren, με τον Lando Norris να παραμένει 7ος. Ο George Russell, ο οποίος επέλεξε ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, για περισσότερη πρόσφυση στις στροφές (ελπίζοντας ίσως σε περισσότερη βροχή), βρέθηκε στην 8η θέση. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι οδηγοί της Aston Martin, με τον Fernando Alonso εμπρός από τον Lance Stroll.

Q2

Λίγο μετά το μέσο του δεύτερου σκέλους, πολλοί οδηγοί επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τα μαλακά σλικ ελαστικά, καθώς είχε στεγνώσει η αγωνιστική γραμμή. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν τον τρόπο με τον οποίο επέστρεψε στην πίστα ο Lewis Hamilton, έπειτα από μία έξοσο στη Raidillon και αν εμπόδισε τον team-mate του στη Mercedes, George Russell.

Μόλις 3 λεπτά πριν από το τέλος του Q2 ο Esteban Ocon είχε καταστρέψει την εμπρός αεροτομή της Alpine στη στροφή 10, προσκρούοντας στα προστατευτικά ελαστικά, με αποτέλεσμα να καταλήξει στη 15η θέση και να μην προκριθεί στο Q3.

Ο Max Verstappen κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος της διαδικασίας όντας 10ος, έχοντας βγει και αυτός εκτός πίστας στη στροφή 10. Ο Ολλανδός δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος και το εξέφρασε στον ασύρματο, επιμένοντας ότι έπρεπε να κάνει δύο συνεχόμενες γρήγορες προσπάθειες για να λάβει ειρωνική απάντηση από τον μηχανολόγο αγώνα του, Gianpiero Lambiase.

O Βρετανός του υπενθύμισε ότι είχε περάσει στο Q3 και όταν ο Verstappen του αποκρίθηκε ότι δεν τον ένοιαζε, του απάντησε ότι δεν θα ήταν καλύτερα αν είχε μείνει χωρίς ενέργεια στη μπαταρία στο τέλος του Q2 ενώ η πίστα ήταν 2 δλ. ταχύτερη. Πρότεινε επίσης στο Verstappen να κάνει ουσιαστικά τη δουλειά του μηχανολόγου καθορίζοντας τα επίπεδα καυσίμου, τα ελαστικά και την κλίση πτερυγίου για το Q3…

Αυτοί που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία, ήταν ο Yuki Tsunoda (AlphaTauri), ο έτερος οδηγός της Alpine, Pierre Gasly και ο Kevin Magnussen (Haas), ο οποίος εμπόδισε τον Charles Leclerc (γεγονός για το οποίο θα καλούνταν να παρουσιαστεί ενώπιον των αγώνοδικών) και είχε ατύχημα στην ίδια στροφή με τον Ocon. Εκτός διαδικασίας έμεινε και ο Valtteri Bottas, που ήταν ο πρώτος που είχε επιλέξει τα σλικ ελαστικά, αλλά μέχρι το τέλος του Q2, είχαν καταπονηθεί υπερβολικά.

Q1

Πριν από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών επιβεβαιώθηκε η ποινή του 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής για τον Max Verstappen για χρήση 5ου κιβωτίου φέτος. Παρότι σταμάτησε να βρέχει περίπου 15 λεπτά πριν από την προγραμματισμένη έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών, η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να την αναβάλει για 10 λεπτά. Στο στρατόπεδο της Mercedes, ο George Russell προτίμησε την πίσω αεροτομή μέσου αεροδυναμικού φορτίου, η οποία θα του προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στις πιθανώς βρεγμένες συνθήκες του υπόλοιπου Σαββατοκύριακου.

Η διεύθυνση αγώνων ανακοίνωσε ότι σημείωσε την περίπτωση όπου ο Max Verstappen φάνηκε να εμποδίζει τον Alex Albon στο τελευταίο chicane τον πρώην team-mate του, αλλά το θέμα δεν προωθήθηκε στους αγωνοδίκες. H Williams αποφάσισε να αντικαταστήσει το κιβώτιο του Logan Sargeant έπειτα από το ατύχημα του FP1. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν την τελευταία στιγμή για να προλάβει να κάνει λίγους γύρους στα τελευταία λεπτά.

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Βελγίου 2023

Ο Lando Norris είχε μία έξοδο από την πίστα και προκάλεσε ζημιές στο δάπεδο της McLaren, καθώς στην αλλαγή ελαστικών οι μηχανικοί προτίμησαν να εξετάσουν το μονοθέσιο πριν τον στείλουν ξανά στην πίστα. Ο Nico Hulkenberg είχε ένα υδραυλικό πρόβλημα που καθυστέρησε την τελική του επιστροφή στην πίστα, με αποτέλεσμα να μην προλάβει να κάνει μία τελευταία προσπάθεια, για να καταλήξει στην τελευταία θέση εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής.

Ο Daniel Ricciardo είδε το χρόνο της τελικής του προσπάθειας να διαγράφεται για υπέρβαση ορίων πίστας στη Raidillon, γεγονός που τον έριξε στην προτελευταία θέση, πίσω από τον Sargeant. O Guanyu Zhou έμεινε εκτός διαδικασίας όπως και ο Alex Albon, που είχε μία έξοδο από την πίστα στην τελική του προσπάθεια στη Rivage (στροφή 8), σε μία πίστα που θεωρητικά θα έπρεπε να έχει ευνοήσει τις Williams. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν τον τρόπο με τον οποίο επέστρεψε στην πίστα, εμποδίζοντας τον Pierre Gasly.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!