F1-GP Ισπανίας FP3: Max και πάλι πριν από τη βροχή

Ο Max Verstappen ήταν επικεφαλής σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στο FP3, του οποίου η κατάταξη διαμορφώθηκε από μόλις 8 λεπτά δράσης σε στεγνή πίστα.

F1-GP Ισπανίας FP3: Max και πάλι πριν από τη βροχή

Ο Max Verstappen ήταν επικεφαλής σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στο FP3, του οποίου η κατάταξη διαμορφώθηκε από μόλις 8 λεπτά δράσης σε στεγνή πίστα.

Η κατάταξη για την 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας καθορίστηκε από τα πρώτα 8 λεπτά της διαδικασίας, τα οποία πραγματοποιήθηκαν με στεγνή πίστα, πριν από τη διακοπή του FP3 με κόκκινη σημαία. Οι δύο Red Bull βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Max Verstappen, που ήταν ταχύτερος στο FP1 και το FP2, να είναι και αυτή τη φορά στην κορυφή του πίνακα των χρόνων, όντας 0,25 δλ. ταχύτερος από τον Sergio Perez. Την 3η επίδοση σημείωσε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes 0,4 δλ. μακριά από την κορυφή.

Ο Βρετανός υιοθέτησε την πίσω αεροτομή υψηλότερων τιμών αεροδυναμικού φορτίου της Mercedes που χρησιμοποιούσε εχθές ο George Russell. Ο Hamilton δεν ήταν ικανοποιημένος από την συμπεριφορά της μονάδας ισχύος, αλλά κατάφερε να βρεθεί εμπρός από το δίδυμο Ισπανών Carlos Sainz (Ferrari) και Fernando Alonso (Aston Martin), καθώς και τον team-mate του, George Russell, που ήταν 6ος.

Ο Charles Leclerc βρέθηκε στην 7η θέση, με τη Ferrari να παρουσιάζει και σήμερα porpoising, παρότι η απόσταση από το έδαφος της SF-23 φαίνεται να είναι αρκετά μεγάλη. Αξίζει να αναφερθεί ότι η πίσω αεροτομή της Ferrari (με μονό υποστήριγμα), εξακολουθεί να κινείται αρκετά όταν το μονοθέσιο ανεβαίνει στα kerb.

Ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo βρέθηκε στην 8η θέση, μόλις 7 χλστ. του δλ. πίσω από τον Leclerc, ενώ οι Yuki Tsunoda (AlphaTauri) και Lando Norris (McLaren) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Ο Lance Stroll με τη δεύτερη Aston Martin βρέθηκε στη 13η θέση, ενώ οι δύο οδηγοί της Alpine ήταν ακόμα πιο πίσω. H γαλλική ομάδα τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Pierre Gasly τον 3ο φετινό (από τους 4 που επιτρέπονται για ολόκληρη τη σεζόν ανά οδηγό χωρίς ποινή) V6, turbo, MGU-H και MGU-K.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP3 του GP Ισπανίας


Με την απειλή της βροχής να είναι άμεση, όλοι οι οδηγοί κατευθύνθηκαν προς την έξοδο του pit lane για το ξεκίνημα της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών Σαββάτου του GP Ισπανίας. Η δράση όμως διήρκεσε μόλις 8 λεπτά, καθώς ο Logan Sargeant με τη Williams, έπεσε θύμα της τελευταίας στροφής, την οποία τα μονοθέσια προσεγγίζουν με πολύ υψηλότερη ταχύτητα: 210 χλμ. αντί για 100 χλμ. πέρυσι.

Ο νεαρός Αμερικανός έχασε το πίσω μέρος της Williams στην κορυφή της στροφής, έχοντας πλησιάσει υπερβολικά το kerb της εσωτερικής και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά, έχοντας καταστρέψει το δάπεδο του μονοθεσίου και τις αναρτήσεις της αριστερής πλευράς. Το ατύχημα του Sargeant προκάλεσε το ατύχημα  προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία. Εκείνη την ώρα είχε ξεκινήσει να βρέχει, οπότε όταν η πίστα άνοιξε ξανά, κανείς δεν εξήλθε από τα pits.

Μετά το πέρας του πρώτου μισάωρου, ο Norris βγήκε για έναν αναγνωριστικό γύρο στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, όταν άρχισε να εντείνεται η βροχή. Όταν η πίστα ήταν λίγο πιο βρεγμένη, με 20 λεπτά να απομένουν, περισσότερα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα για να δοκιμάσουν τις συνθήκες, καθώς ενδέχεται να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν ενδιάμεσα ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, η πίστα ήταν πολύ στεγνή για τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Ο Stroll βγήκε εκτός πίστας με τα ενδιάμεσα ελαστικά, όπως και ο Gasly, αλλά 7 λεπτά πριν από το τέλος, ο Norris βγήκε στην πίστα με σλικ μαλακή γόμα, και το παράδειγμά του ακολούθησαν σύντομα και άλλοι κορυφαίοι οδηγοί, αν και η πίστα ήταν ακόμα νωπή και αρχικά 6-7 δλ. πιο αργή.

Ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν αισθανόταν άνετα να πιέσει σε αυτές τις συνθήκες, καθώς είναι ο οδηγός που έχει τα περισσότερα να χάσει. Η διεύθυνση αγώνα ανέφερε ότι σημείωσε την περίπτωση παρεμπόδισης του Nyck de Vries από τον Carlos Sainz, αλλά οι αγωνοδίκες δεν προχώρησαν σε έρευνα.

O Ολλανδός είχε δει και τον Lance Stroll να μπαίνει στη γραμμή της AlphaTauri καθώς έβγαινε από τα pits. Επίσης, ο Guanyu Zhou έκανε παράπονα ότι τον εμπόδισε ο Kevin Magnussen. Ο Leclerc ρώτησε τη Ferrari αν ο συμπλέκτης του ήταν εντάξει, έχοντας ακούσει έναν παράξενο θόρυβο στη δοκιμαστική του εκκίνηση στο τέλος της διαδικασίας, για να ενημερωθεί ότι δεν φαινόταν κάτι στα δεδομένα της τηλεμετρίας.

Τέλος, ο επικεφαλής της Haas, Günther Steiner, κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, επειδή είχε επικρίνει τη συνοχή των αποφάσεών τους στο Μονακό, έπειτα από την ποινή 5 δλ. που δέχθηκε ο Nico Hulkenberg για το προσπέρασμα επί του Logan Sargeant στη Mirabeau στον 1ο γύρο. O Steiner αναρωτήθηκε αν είναι η ώρα η Formula 1 να ορίσει επαγγελματίες αγωνοδίκες, όπως συμβαίνει σε όλα τα υπόλοιπα μεγάλα αθλήματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!