F1-GP Ισπανίας FP1: Κυρίαρχος ο Max Verstappen

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, στο «1-2» της Red Bull, με τον Esteban Ocon (Alpine), να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

F1-GP Ισπανίας FP1: Κυρίαρχος ο Max Verstappen

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, στο «1-2» της Red Bull, με τον Esteban Ocon (Alpine), να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Ο Max Verstappen ήταν 768 χλστ. του δλ. ταχύτερος από τον team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας. O Ολλανδός ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 1:15, σε μία πίστα που τονίζει τα προτερήματα της RB19, καθώς ευνοεί την καλή αεροδυναμική απόδοση (σχέση παραγόμενου αεροδυναμικού φορτίου και οπισθέλκουσας).

Το μόνο ουσιαστικό παράπονο του Verstappen ήταν στις μικρές προσομοιώσεις αγώνα που πραγματοποίησε η Red Bull στα τελικά στάδια της διαδικασίας, έκανε παράπονα για τις ρυθμίσεις ανάκτησης ενέργειας του υβριδικού συστήματος, καθώς περνούσε σε λειτουργία ανάκτησης πολύ νωρίς στο τέλος της ευθείας.

Πίσω από τις δύο Red Bull, στην 3η θέση, βρέθηκε ο Esteban Ocon, έχοντας σημειώσει έναν πολύ καλό γύρο με την Alpine, παρότι λίγο μετά το μέσο της διαδικασίας είδε μερικά κομμάτια από το μονοθέσιό του να σπάνε κατά την ανάβαση των kerb στην έξοδο της τελευταίας στροφής λίγο μετά το μέσο του FP1.

Μία πολύ καλή εμφάνιση για την Alpine συμπλήρωσε ο Pierre Gasly, σημειώνοντας τον 5ο ταχύτερο χρόνο, αν και ο Γάλλος ρίσκαρε πολύ, βουτώντας στην εσωτερική του Logan Sargeant (Williams) που δεν τον είχε δει, προκαλώντας μία μικρή επαφή, η οποία ευτυχώς δεν είχε συνέπειες.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Ισπανίας

Μεταξύ των δύο Alpine βρέθηκε με εκπληκτική επίδοση ο Nyck de Vries με την AlphaTauri, ο οποίος θα πρέπει να συνηθίσει την ομάδα σε τέτοιες εμφανίσεις για να πείσει για τις ικανότητές του, καθώς βρίσκεται υπό πίεση. Στην 6η θέση βρέθηκε ο Fernando Alonso με την Aston Martin. Οι μηχανικοί της ομάδας εντοπίστηκαν να πραγματοποιούν επισκευές στο δάπεδο του Ισπανού στο μέσο της διαδικασίας.

Στην 7η θέση βρέθηκε ο Kevin Magnussen με τη Haas, εμπρός από τους δύο οδηγούς της Ferrari. O Charles Leclerc ήταν ταχύτερος από τον Carlos Sainz, παρότι ο Μονεγάσκος χρησιμοποιούσε την παλιά έκδοση αμαξώματος της SF-23. Στο γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα, ο Sainz ανέφερε ότι είχε υπερστροφή και πάτησε στα χαλίκια της εξόδου της προτελευταίας στροφής (13), για να βρεθεί 1,12 δλ. πίσω από τον Verstappen.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο George Russell με τη Mercedes, η οποία φαίνεται ότι είχε ένα δύσκολο FP1, με τον Lewis Hamilton να βρίσκεται στη 12η θέση. Μεταξύ των δύo Mercedes τοποθέτησε τη McLaren του o Lando Norris. O Lance Stroll, με τη δεύτερη Aston Martin, έχασε τα πρώτα 25 λεπτά της διαδικασίας και κατέληξε στη 15η θέση.

Η Formula 1 χρησιμοποιεί φέτος για πρώτη φορά από το 2006 τη χάραξη της πίστας της Βαρκελώνης χωρίς το chicane στο τελευταίο sector, με τις δύο τελευταίες στροφές να είναι πλέον ταχύτατες. Όλες οι γρήγορες στροφές να είναι δεξιές και αυτές μέσης ταχύτητας και οι αργές να είναι αριστερές. Αυτό καταπονεί πολύ το αριστερό εμπρός ελαστικό, το οποίο δέχεται τα υψηλότερα φορτία και κάνει την πίστα ακόμα πιο αυστηρό κριτή της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων.

Οι ομάδες θα αντιμετωπίσουν τη φόρτιση του αριστερού εμπρός ελαστικού μέσω του μηχανικού στησίματος του μονοθεσίου (μέσω γωνιών κάμπερ και της τοποθέτησης έρματος), θυσιάζοντας συνήθως την απόδοση στις γρήγορες στροφές για μεγαλύτερη σταθερότητα στις πιο αργές. Οι Verstappen, Perez, Russell και Norris ανέφεραν αναπηδήσεις στην τελευταία στροφή, όπου φαίνεται να υπάρχει μία ανομοιομορφία στον ασφαλτοτάπητα, που ενδέχεται να καθορίσει την απόσταση από το έδαφος στο οποίο θα έχουν τη δυνατότητα να στήσουν το μονοθέσιό τους οι ομάδες.

O Verstappen ανέφερε ότι η Red Bull αναπηδά και στην είσοδο της στροφής 10. Ο Russell ακούστηκε να λέει επίσης ότι ήταν ελαφρύ το τιμόνι της Mercedes, είχε παράπονα για τα κατεβάσματα από 7η σε 6η και με κραδασμούς από τα ελαστικά, καθώς και υποστροφή στην πρώτη στροφή με το σετ μαλακών ελαστικών.

H Ferrari ήταν η ομάδα που παρουσίασε τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, με καινούργια καλύμματα ψυγείων, τα οποία έχουν πιο έντονη εσοχή στο εμπρός κάτω μέρος τους και επεκτείνονται περισσότερο στο πίσω μέρος. Η λύση της Ferrari αποτελεί συνδυασμό του παλιού σχεδιασμού, με κάποια στοιχεία της φιλοσοφίας downwash που έχουν υιοθετήσει οι περισσότερες ομάδες. H Ferrari παρουσίασε επίσης αναβαθμίσεις στη διαμόρφωση των καθρεπτών, και το δάπεδο της SF-23.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ισπανίας 2023 FP1

Μόνο ο Sainz χρησιμοποιούσε τις αναβαθμίσεις της Ferrari στο FP1, με την ομάδα να διεξάγει συγκριτικές δοκιμές μεταξύ των δύο εκδόσεων αμαξώματος. Η Aston Martin διαθέτει αυτό το Σαββατοκύριακο καινούργια εμπρός αεροτομή (με πλευρικά τοιχώματα σχολής Mercedes) και τροποποιήσεις στο δάπεδο, όπως έχει (στα πλαϊνά άκρα, με καινούργιες γεννήτριες στροβίλων και το διαχύτη) και η Red Bull.

Η Red Bull αντικατέστησε τα βασικά εξαρτήματα της μονάδας ισχύος σε αμφότερα τα μονοθέσιά της, με τους Verstappen και Perez να χρησιμοποιούν το δεύτερο φετινό V6, turbo, MGU-H και MGU-K. Το ίδιο έκανε και η McLaren με τον Norris, ο οποίος χρησιμοποιεί όμως το τρίτο φετινό δείγμα από τα προαναφερθέντα εξαρτήματα. Οι Fernando Alonso (Aston Martin) και Logan Sargeant (Williams), χρησιμοποιούν τη δεύτερη φετινή μπαταρία ERS και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου (CE). Δεύτερη φετινή CE χρησιμοποιεί και στη Haas του Nico Hulkenberg. Το δεύτερο φετινό κιβώτιο τοποθέτησαν στα μονοθέσιά τους οι McLaren και Alfa Romeo.

Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους για την Παρασκευή δύο επιπλέον σετ γόμας C1 (η πιο σκληρή διαθέσιμη στη Βαρκελώνη) με ενισχυμένο σκελετό, για να δοκιμάσουν ενόψει της παρουσίασής τους από το GP Μ. Βρετανίας. Η Pirelli επιτάχυνε την παρουσίαση μερικών χαρακτηριστικών της ενίσχυσης του σκελετού των ελαστικών που προόριζε κανονικά για το 2024, για να ανταποκριθεί στα αυξανόμενα πλευρικά φορτία που αναπτύσσουν τα φετινά μονοθέσια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!