F1: Αστοχία κυλίνδρου στον V6 του Russell στην Αυστραλία

Οι τεχνικοί της Mercedes HPP επιβεβαίωσαν ότι η αιτία εγκατάλειψης του George Russell στο GP Αυστραλίας της Formula 1, ήταν η -μη επισκευάσιμη- αστοχία κυλίνδρου κινητήρα στο μονοθέσιο του Βρετανού, που θα χρειαστεί καινούργιο V6 στο Μπακού.

F1: Αστοχία κυλίνδρου στον V6 του Russell στην Αυστραλία

Οι τεχνικοί της Mercedes HPP επιβεβαίωσαν ότι η αιτία εγκατάλειψης του George Russell στο GP Αυστραλίας της Formula 1, ήταν η -μη επισκευάσιμη- αστοχία κυλίνδρου κινητήρα στο μονοθέσιο του Βρετανού, που θα χρειαστεί καινούργιο V6 στο Μπακού.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης της Mercedes με τον οποίο αγωνίστηκε ο George Russell στα τρία πρώτα Grand Prix της φετινής σεζόν της Formula 1 δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ξανά, καθώς η αστοχία κυλίνδρου που οδήγησε τον Βρετανό οδηγό σε εγκατάλειψη στο GP Αυστραλίας δεν είναι εφικτό να επισκευαστεί. Συνεπώς, ο Russell θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει το δεύτερο φετινό του κινητήρα εσωτερικής καύσης στο GP Αζερμπαϊτζάν και πιθανότατα θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει και 4ο V6 κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν, μαζί με τις ποινές που επιφέρει αυτό.

Οι τεχνικοί του τμήματος μονάδων ισχύος της Mercedes HPP, που εδρεύει στο Brixworth της Αγγλίας, δεν έχουν ακόμα εντοπίσει το αίτιο της αστοχίας για αυτό και υπάρχει μία ανησυχία για την αξιοπιστία του γερμανικού κινητήρα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η μονάδα ισχύος της Mercedes στη McLaren του Lando Norris παρουσίασε πρόβλημα στο πνευματικό σύστημα επαναφοράς των βαλβίδων στο GP Μπαχρέιν. Αυτό ανάγκασε τη βρετανική ομάδα να εφοδιάσει το μονοθέσιο του Norris με καινούργιο V6, MGU-K, MGU-H και turbo για το GP Σαουδικής Αραβίας.

Αυτή τη στιγμή δεν είναι ακόμα γνωστό αν πέραν του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χρειαστούν αντικατάσταση και άλλα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος του George Russell. Στο GP Αυστραλίας, όλες οι πελατειακές ομάδες της Mercedes HPP τοποθέτησαν νέο σετ εξατμίσεων (από τα 8 που έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια της σεζόν ανά μονοθέσιο), για λόγους ασφάλειας, έπειτα από την εγκατάλειψη του Lance Stroll (Aston Martin) στη Jeddah.

Το μονοθέσιο του Καναδού υπέστη ζημιές στο σύστημα εξατμίσεων και αυτό σήμαινε ότι η MGU-H, που είχε υπερθερμανθεί, δεν ανακτούσε πια ενέργεια. Ο Stroll ήταν τυχερός που η μονάδα ισχύος του δεν υπέστη βλάβη. Δεδομένου ότι η φετινή είναι η δεύτερη σεζόν με τις ίδιες μονάδες ισχύος, καθώς έχει τεθεί σε ισχύ το πάγωμα της εξέλιξής τους, η αξιοπιστία τους θα έπρεπε να είναι αλεξίσφαιρη.

Άλλωστε, όλοι οι κατασκευαστές έχουν κάνει τροποποιήσεις στις μονάδες τους για να βελτιώσουν την αξιοπιστία. Κάποιοι πιστεύουν ότι τα καύσιμα Ε10 που παρουσιάστηκαν (με 10% αιθανόλη), έχουν κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα για τους κατασκευαστές στον τομέα της αξιοπιστίας, διότι έχουν υψηλότερη θερμοκρασία ανάφλεξης. Επιπλέον, υπάρχουν ανησυχίες ότι η θεσμοθέτηση ξεχωριστής διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών για τον καθορισμό της σειράς εκκίνησης των 6 φετινών σπριντ, θα δημιουργήσει περαιτέρω πονοκεφάλους στους κατασκευαστές.

Και αυτό διότι θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιήσουν ρυθμίσεις πλήρους ισχύος στις κατατακτήριες δοκιμές. Δεν θα έχουν τη δυνατότητα να υιοθετήσουν πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, όπως κάνουν στις ελεύθερες δοκιμές. Ο μοναδικός κατασκευαστής που δεν έχει αντιμετωπίσει πρόβλημα αξιοπιστίας μέχρι στιγμής είναι η Renault, που διόρθωσε το σχεδιασμό της αντλίας νερού του κινητήρα της κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Στο στρατόπεδο της Honda, οι μηχανικοί της AlphaTauri αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν τη μονάδα ισχύος (εξαιρουμένης της μπαταρίας και των ηλεκτρονικών ελέγχου) στο μονοθέσιο του Nyck de Vries πριν από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών στη Jeddah. Όσον αφορά τη Red Bull, o Sergio Perez χρησιμοποίησε δεύτερη μπαταρία και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου (καθώς και κιβώτιο) στη Jeddah.

Έπειτα από τον αποκλεισμό του Μεξικανού στο πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών του GP Αυστραλίας, η Red Bull άδραξε την ευκαιρία να εισάγει στο φετινό ‘στόλο’ (pool) του Perez και τρίτη μπαταρία και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου, χωρίς ουσιαστική ποινή (αφού ήταν τελευταίος), πέραν του γεγονός ότι εκκίνησε από το pit lane.

Όσον αφορά τις μονάδες ισχύος της Ferrari, ο Charles Leclerc έχει ήδη εκτίσει ποινή 10 θέσεων επειδή χρησιμοποίησε στη Jeddah 3η φετινή μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου. Επιπλέον, όπως έχουμε αναφέρει, στο GP Αυστραλίας αστόχησε η MGU-K στη Haas του Nico Hulkenberg . Αναφέρεται ότι η αστοχία προκλήθηκε από τη λειτουργία της μονάδας εκτός του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας.

Λόγω της συνεχούς αναζήτησης υψηλότερων επιδόσεων, κάθε εξάρτημα του υβριδικού συστήματος είναι πολύ ευαίσθητο, με ελάχιστες ανοχές. Για να λειτουργεί σωστά πρέπει να ακολουθούνται ακριβείς διαδικασίες για να εξασφαλίζεται η μακροζωία τους. Οι διακοπές του αγώνα με κόκκινη σημαία στα τελικά στάδια του GP Αυστραλίας δεν επέτρεψαν στους μηχανικούς της Haas να ακολουθήσουν τις προδιαγραφές των διαδικασιών λειτουργίας.

F1 - Nico Hulkenberg (Haas), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!