F1-GP Αυστραλίας: Ο Max Verstappen νικητής σε ένα χαοτικό αγώνα

Σε ένα επεισοδιακό αγώνα με πολύ παράξενο τέλος, ο Max Verstappen κατάφερε να επικρατήσει, εμπρός από τον Lewis Hamilton, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει το βάθρο.

F1-GP Αυστραλίας: Ο Max Verstappen νικητής σε ένα χαοτικό αγώνα

Σε ένα επεισοδιακό αγώνα με πολύ παράξενο τέλος, ο Max Verstappen κατάφερε να επικρατήσει, εμπρός από τον Lewis Hamilton, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει το βάθρο.

Το GP Αυστραλίας ήταν επεισοδιακό, με ένα περίεργο τέλος, καθώς το σπριντ 2 γύρων που είχε οργανωθεί για το τέλος κατέληξε σε χάος, με πολλαπλά ατυχήματα και συμβάντα, καθώς οι οδηγοί ήταν διατεθειμένοι να ρισκάρουν περισσότερο. Επειδή οι πρώτοι οδηγοί δεν είχαν φτάσει ακόμα στο τέλος του πρώτου sector, η διεύθυνση αγώνα αποφάσισε να υιοθετήσει την κατάταξη πριν από την επανεκκίνηση.

Ο Max Verstappen κατάφερε να διατηρηθεί επικεφαλής στην τελική επανεκκίνηση, δεδομένου ότι οι εκκινήσεις της Red Bull δεν ήταν οι καλύτερες σήμερα. Ο Lewis Hamilton έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, για να καταφέρει να τερματίσει στη 2η θέση και να ανέβει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Ο Fernando Alonso είχε πέσει 11ος στο χάος της επανεκκίνησης στο τέλος, επειδή τον είχε χτυπήσει ο Carlos Sainz, που δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το συμβάν αυτό, την οποία χαρακτήρισε ως την πιο αυστηρή που έχει δει στη ζωή του.

Με τα μονοθέσια να πρέπει απλά να περάσουν τη γραμμή τερματισμού, χωρίς να μπορούν να προσπεράσουν έπειτα από την τελική κόκκινη σημαία (είναι ο αγώνας με τις περισσότερες -3- κόκκινες σημαίες στην ιστορία της Formula 1), με την ποινή του Sainz να έχει ανακοινωθεί από πριν, ο Ισπανός και οι οδηγοί πίσω του θα έδιναν μια τελική τακτική μάχη. Αλλά όσο και αν προσπάθησε ο Sainz, επιταχύνοντας από την τελευταία στροφή, βρέθηκε στη 12η θέση και τελευταίος.

Ο Alonso ανέβηκε για 3η φορά στο 3ο σκαλί του βάθρου (που είχε τρεις Πρωταθλητές) σε τρεις αγώνες φέτος, εμπρός από τον team-mate του στην Aston Martin, Lance Stroll. O Sergio Perez ανακηρύχθηκε οδηγός του αγώνα έχοντας ανέβει στην 5η θέση, παρότι είχε εκκινήσει από το pit lane, ακολουθούμενος από τον Lando Norris. O Nico Hulkenberg, που πέρασε τη γραμμή τερματισμού στην 7η θέση (με την ποινή του Sainz), αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στη 2η στροφή του γύρου θριάμβου.

Παρακολυθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Αυστραλίας

Ο Oscar Piastri σημείωσε τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1 στη γενέτειρά του, τερματίζοντας την 8η θέση, με τη McLaren να βλέπει και τα δύο μονοθέσιά της να βαθμολογούνται. Ο Αυστραλός κατετάγη εμπρός από τον Guanyu Zhou, και τον Yuki Tsunoda, που χάρισε στην AlphaTauri τον πρώτο της φετινό βαθμό. Η τελευταία επανεκκίνηση ήταν καταστροφική για την Alpine, η οποία είχε αμφότερα τα μονοθέσιά της στους βαθμούς και συγκρούστηκαν μεταξύ τους εγκαταλείποντας.

Ο Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο Albert Park, και ενώ είχε ξεκάθαρο προβάδισμα απόδοσης, η επιτυχία δεν ήρθε εύκολα για τον Ολλανδό, o οποίος ήταν πολύ προσεκτικός στα αρχικά στάδια του αγώνα. Ο Verstappen έκανε ένα λάθος 11 γύρους πριν από την καρό σημαία, αλλά έχοντας αναπτύξει διαφορά ασφαλείας, η έξοδός του από την πίστα δεν έπαιξε κάποιο ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Ολλανδός είχε τοποθετήσει όσο πιο μπροστά μπορούσε τη Red Bull του στο grid, στην επανεκκίνηση 2 γύρους πριν από το τέλος, αν και οι εμπρός τροχοί βρίσκονταν ακόμα εντός της θέσης του, παρότι πατούσαν τη λευκή γραμμή. Λογικά δεν θα πρέπει να υπάρχει κάτι περαιτέρω επί του θέματος αυτού, αν και θα πρέπει να περιμένουμε για να είμαστε σίγουροι.

Ο George Russell είχε προηγηθεί στα αρχικά στάδια του αγώνα, αλλά μία λανθασμένη επιλογή στρατηγικής από τη Mercedes, που τον κάλεσε στα pits πριν από την πρώτη κόκκινη σημαία, τον είχε ρίξει πιο πίσω, όταν είδε τη γερμανική μονάδα ισχύος στην πλάτη του να αστοχεί. Η εγκατάλειψή του έκανε γλυκόπικρη την ημέρα για τη Mercedes, η οποία έδειξε βελτιωμένη σε αυτό τον αγώνα. Ο Hamilton κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Alonso, με την Aston Martin που είχε αποδειχθεί ταχύτερη από τη Mercedes στους προηγούμενους αγώνες.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Αυστραλίας 2023

Καταστροφική ήταν η ημέρα για τη Ferrari, με τον Sainz να καταλήγει τελευταίος λόγω της ποινής του, και τον Charles Leclerc να έχει εγκαταλείψει στην 3η στροφή του αγώνα, έπειτα από επαφή με τον Lance Stroll, που τον έστειλε εκτός πίστας και παγίδευσε τη Ferrari στα χαλίκια.

Χρονικό αγώνα

Ο Max Verstappen δεν έκανε καλή εκκίνηση, σε αντίθεση με τον George Russell, ο οποίος κατάφερε να να πάρει την εσωτερική και την πρωτοπορία, παρά την άμυνα του Ολλανδού Πρωταθλητή. Έως την 3η στροφή, όπου ο Verstappen φρέναρε πολύ νωρίς, ο Hamilton κατάφερε και αυτός να περάσει εμπρός από τη Red Bull, με τις Mercedes να βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις. Ο Carlos Sainz, με ένα μικρό «τζαρτζάρισμα», κατάφερε να περάσει στην 4η θέση, εμπρός από τον Alonso, που είχε γλιστρήσει στην έξοδο της 2ης στροφής.

Πίσω τους, η επαφή μεταξύ Lance Stroll και Charles Leclerc, οδήγησε στην εγκατάλειψη του Μονεγάσκου στην 3η μόλις στροφή του αγώνα. Η ακινητοποιημένη Ferrari επέφερε την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας για τρεις γύρους. Ο Ocon (που χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα) εισήλθε στα pits στο τέλος του πρώτου γύρου (όπως και ο Perez και οι Alfa Romeo), ενώ ο Albon εκμεταλλεύτηκε τα επεισόδια μπροστά του για να περάσει 6ος.

Ωστόσο, ο αγώνας του Ταϊλανδού διήρκεσε μόλις 7 γύρους, καθώς είχε ένα μεγάλο ατύχημα στην 7η στροφή, όταν έχασε το πίσω μέρος της Williams, προκαλώντας τη δεύτερη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Russell και Sainz εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να εισέλθουν στα pits στο τέλος του 7ου γύρου, για να τοποθετήσουν τη σκληρή γόμα. Ο νεαρός Βρετανός έπεσε από την πρωτοπορία στην 7η θέση, ενώ ο Sainz 11ος. Ωστόσο, στον 8ο γύρο, η διεύθυνση αγώνα αποφάσισε να τον διακόψει με κόκκινη σημαία.

Αυτό καταδίκασε την απόφαση των Mercedes και Ferrari να εισέλθουν στα pits, καθώς όλοι θα είχαν μια δωρεάν αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια της διακοπής, χωρίς να χάσουν χρόνο. Στο γύρο προς το grid παραλίγο να υπάρξουν ατυχήματα, καθώς μερικά μονοθέσια είχαν σχεδόν σταματήσει σε τυφλή στροφή, ενώ αυτοί που ακολουθούσαν έρχονταν με αρκετή ταχύτητα.

Στο γύρο προς το grid, o Verstappen παραπονέθηκε στον ασύρματο ότι ο Hamilton άφησε περισσότερο από το μήκος 10 μονοθεσίων από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ωστόσο, ο Βρετανός είχε το δικαίωμα να καθορίσει το ρυθμό του, καθώς δεν επρόκειτο για γύρο αγώνα πίσω από το SC, αλλά ουσιαστικά γύρο σχηματισμού, όπως αυτός πριν από την κανονική εκκίνηση.

Ο Verstappen είχε πολύ σπινάρισμα στη δεύτερη εκκίνηση. Ο Hamilton είχε λιγότερο και παρέμεινε επικεφαλής. Ο Alonso προσπάθησε να πιέσει πίσω τους, αλλά ο Verstappen αμύνθηκε επιτυχώς. Ο Lance Stroll έχασε δύο θέσεις, για να πέσει πίσω από τους Gasly και Russell, που έκανε πολύ καλή εκκίνηση. Πιο πίσω, είχαν επαφή μεταξύ τους οι Ocon και de Vries.

Στο 12ο γύρο, με τη βοήθεια του DRS, o Verstappen πέρασε με ευκολία τον Hamilton από την εξωτερική στην πίσω ευθεία για να περάσει στην πρωτοπορία. Στον επόμενο γύρο, ο Russell απέσπασε την 4η θέση από τον Gasly, ενώ ο Sainz ανέβηκε 7ος, περνώντας εμπρός από τον Hulkenberg και στον 15ο γύρο προσπέρασε με αποφασιστικό τρόπο και τον Stroll. Μία μικρή επαφή μεταξύ του είχαν και οι Tsunoda και Piastri στη μάχη για τη 10η θέση.

Στο 18ο γύρο, η Mercedes του Russell παρουσίασε πρόβλημα στη μονάδα ισχύος και ο Βρετανός σταμάτησε στην έξοδο του pit lane με φλόγες να βγαίνουν από το πίσω μέρος του μονοθεσίου του, προκαλώντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Alonso είχε βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Hamilton, ο οποίος πήρε μία ανάσα στην επανεκκίνηση, καθώς η Aston Martin αντιμετώπιζε δυσκολίες να φέρει στην ιδανική θερμοκρασία τα ελαστικά της, και ιδίως τα σκληρά.

Έως τον 23ο γύρο, ο Perez είχε εισέλθει στην πρώτη δεκάδα, πραγματοποιώντας πολλά προσπεράσματα, με τη βοήθεια DRS. Με μία πολύ καλή κίνηση προσποίησης στην 3η στροφή, ο Sainz κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Gasly στη μάχη για την 4η θέση. Στον 27ο γύρο, ο Ocon εισήλθε στην πρώτη δεκάδα, προσπερνώντας τους Piastri και Tsunoda, o οποίος έχανε ρυθμό.

Ο Max Verstappen είχε ξεφύγει με άνεση μπροστά, έχοντας αναπτύξει μία διαφορά ασφαλείας που του επέτρεπε να ελέγχει το ρυθμό του. Ένα τρενάκι είχε αρχίσει να σχηματίζεται πίσω από τον Hamilton, με τους Alonso, Sainz και Gasly, που είχε διατηρηθεί στο DRS της Ferrari, να πλησιάζουν τη Mercedes του Βρετανού, πριν από την ολοκλήρωση 40 γύρων, καθώς όλοι προσπαθούσαν να διατηρήσουν τα ελαστικά τους έως την καρό σημαία.

Ο Alonso ανέφερε στον ασύρματο ότι ήταν δύσκολο να πλησιάσει τον Hamilton, λόγω του διαταραγμένου αέρα που άφηνε πίσω της η Mercedes. Δεκαπέντε γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Perez απέσπασε την 8η θέση από τον Norris. Επόμενος στόχος του Μεξικανού ήταν ο Nico Hulkenberg. O Perez πέρασε τη Haas με ευκολία για την 7η θέση, αλλά ο χρόνος που έχασε ο Γερμανός επέτρεψε στο Norris να πλησιάσει. Ο Βρετανός ανέφερε ότι υπήρχε κάτι χαλαρό στην περιοχή των ποδιών του στο cockpit.

Στον 47ο γύρο, ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας στην προτελευταία στροφή, έχοντας μπλοκάρει τα εμπρός φρένα του. Ο Ολλανδός έχασε 4 δλ. από τους διώκτες του, αλλά στο επόμενο πέρασμα, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο. Οι Hulkenberg και Norris είχαν μία συναρπαστική μάχη, με τον Γερμανό να αμύνεται στο όριο, κλείνοντας την πόρτα αρκετά αργά. Στον 52ο γύρο (από τους 58), ο Norris κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Hulkenberg, για την 8η θέση. Hamilton και Alonso κατάφεραν να απομακρυνθούν από τον Sainz, ενώ ο Gasly έχασε το DRS από τη Ferrari.

F1 - Kevin Magnussen (Haas), GP Αυστραλίας 2023

Πέντε γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Magnussen χτύπησε τον τοίχο στην έξοδο της 2ης στροφής, με το πίσω δεξιό ελαστικό του να έχει ξεζαντωθεί και να έχει μείνει στη μέση της πίστας και την ανάρτηση της Haas να έχει καταστραφεί. Αυτό επέβαλε την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ενώ ο Perez είχε μόλις σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Με μόλις 2 γύρους να απομένουν, η διεύθυνση αγώνα αποφάσισε να διακόψει τον αγώνα με κόκκινη σημαία.

Η απόφαση αυτή θα δημιουργούσε ένα σπριντ 2 γύρων, με εκκίνηση από στάση και χωρίς DRS, ενώ η κατάταξη ήταν: Verstappen, Hamilton, Alonso, Sainz, Gasly, Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Ocon, Piastri, Zhou. O Verstappen τοποθέτησε τη Red Bull σε στάση άμυνας, με κλίση προς την κατεύθυνση του Hamilton. O Verstappen διατηρήθηκε επικεφαλής, ενώ εκτυλίχθηκε το χάος πίσω του.

Ο Sainz που είχε κακή εκκίνηση, ακούμπησε τον Alonso, ο οποίος γύρισε. Ο Gasly είχε μπλοκάρει τα φρένα του, βγήκε εκτός πίστας (μαζί με τον Perez), αλλά καθώς επέστρεψε σε αυτήν, δεν είχε δει τον Ocon στα δεξιά του, και οι δύο Alpine συγκρούστηκαν, για να εγκαταλείψουν επιτόπου. Στην 3η στροφή, ο Stroll βγήκε εκτός πίστας στην 3η στροφή με μπλοκαρισμένα φρένα και οι δύο Aston Martin έπεσαν εκτός δεκάδας. Τέσσερα μονοθέσια βγήκαν εκτός μάχης, με τον Sargeant να χτυπάει το πίσω μέρος της AlphaTauri του Nyck de Vries και τους δύο να εγκαταλείπουν επιτόπου.

Υπήρχε έρευνα από τους αγωνοδίκες, για να αποφασιστεί τι θα συνέβαινε στη συνέχεια. H κατάταξη είχε ανατραπεί εντελώς πίσω από τους Verstappen και Hamilton, με τον Sainz 3ο, ακολουθούμενο από τους Hulkenberg, Tsunoda, Norris, Piastri, Zhou, Bottas και Perez στις πρώτες 10 θέσεις, με τους Alonso και Stroll εκτός βαθμών. Ωστόσο, επειδή οι πρώτοι δεν είχαν φτάσει καν στο τέλος του πρώτου sector, η διεύθυνση αγώνα αποφάσισε (όπως και πέρυσι στο Silverstone) ότι τα μονοθέσια θα έπαιρναν την κατάταξη που είχαν πριν από την επανεκκίνηση, για να περάσουν τυπικά τη γραμμή τερματισμού.

Αυτό επανέφερε τον Alonso στην 3η θέση, εμπρός από τους Sainz, Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri, Zhou, στην πρώτη δεκάδα, με τους Tsunoda και Bottas εκτός βαθμών. Ωστόσο, ο Sainz δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το συμβάν με τον Alonso στην επανεκκίνηση, ενώ οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν τη σύγκρουση μεταξύ των δύο Alpine. Λόγω της ποινής, ο Sainz έπεσε στη 12η θέση, εκτός βαθμών, σε μία καταστροφική ημέρα για τη Ferrari.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!