F1: Η Alpine στοχεύει σε κέρδη 6 δέκατων έως το καλοκαίρι

Η Alpine έχει προγραμματίσει ένα επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης το οποίο εκτιμά ότι θα της αποφέρει κέρδος 6 δέκατων στο γύρο έως το καλοκαίρι, ωστόσο η διπλή εγκατάλειψη του GP Αυστραλίας ενδέχεται να απειλήσει το σχέδιο αυτό.

F1: Η Alpine στοχεύει σε κέρδη 6 δέκατων έως το καλοκαίρι

Η Alpine έχει προγραμματίσει ένα επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης το οποίο εκτιμά ότι θα της αποφέρει κέρδος 6 δέκατων στο γύρο έως το καλοκαίρι, ωστόσο η διπλή εγκατάλειψη του GP Αυστραλίας ενδέχεται να απειλήσει το σχέδιο αυτό.

Η επανεκκίνηση του GP Αυστραλίας δύο γύρους πριν από την καρό σημαία αποδείχθηκε καταστροφική για την ομάδα της Alpine, που είδε τα δύο μονοθέσιά της να συγκρούονται μεταξύ τους και να εγκαταλείπουν, ενώ αμφότεροι οι οδηγοί βρίσκονταν στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Με αυτό τον τρόπο, η Alpine έχασε την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη McLaren, η οποία δεν είχε καταφέρει να σημειώσει βαθμούς στους πρώτους δύο αγώνες.

Ένα από τα δυνατά σημεία της Alpine την περυσινή σεζόν ήταν ο ταχύτατος ρυθμός εξέλιξης του μονοθεσίου της, τον οποίο φέτος σκοπεύει να επιταχύνει. Οι πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις της γαλλικής ομάδας αναμένεται να παρουσιαστούν στην Α523 στο Μπακού και την Imola (4ο και 6ο φετινό αγώνα). Σύμφωνα με τα δεδομένα της αεροδυναμικής σήραγγας του Enstone, το πακέτο αναβαθμίσεων δύο σταδίων θα αποφέρει κέρδη απόδοσης 3 δέκατων του δευτερολέπτου στο γύρο, εφόσον ο συσχετισμός με την πίστα είναι αξιόπιστος.

Περαιτέρω αναβαθμίσεις αναμένεται να παρουσιαστούν στο GP Καναδά και το GP Μ. Βρετανίας (9ο και 11ο αγώνα της φετινής σεζόν), για ένα συνολικό κέρδος 6 δέκατων του δλ. έως το καλοκαίρι. Θεωρητικά, αυτή η βελτίωση απόδοσης θα επέτρεπε στην Alpine να εισέλθει στη μάχη με τις Aston Martin, Mercedes και Ferrari. Ωστόσο, όπως τονίζει ο επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Otmar Szafnauer, εξαρτάται και από την πρόοδο που θα σημειώσουν οι αντίπαλες ομάδες, «αλλά πιστεύουμε ότι μπορούμε τουλάχιστον να συμβαδίσουμε με το ρυθμό εξέλιξης αυτών των ομάδων».

Ένα πιθανό εμπόδιο στο επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης της Alpine ενδέχεται να είναι ο… λογαριασμός από τις ζημιές που υπέστησαν τα δύο μονοθέσιά της στη σύγκρουση μεταξύ τους στο Albert Park. Στη σύγχρονη εποχή του budget cap, αν τα απροσδόκητα έξοδα ξεπεράσουν το ποσό που είχε αρχικά προβλέψει η ομάδα, τότε συνήθως αφαιρούνται από το πρόγραμμα εξέλιξης.

Ο Otmar Szafnauer δήλωσε: «Δεν είναι ακόμα πρόβλημα για το ανώτατο όριο εξόδων, παρόλο που το ατύχημα μας κόστισε ακριβά και έχει μετατοπίσει τις προτεραιότητες. Προς το παρόν, χρειαζόμαστε ανταλλακτικά για το Μπακού. Δεν μπορείς να ξαναφτιάξεις πράγματα όπως μια εμπρός αεροτομή μέσα σε δύο εβδομάδες. Πρέπει ακόμα να ελέγξουμε αν αυτό επηρεάζει κατά πόσο μπορούμε να φέρουμε το πλήρες εύρος του πακέτου εξέλιξης».

Ο Esteban Ocon δήλωσε ότι η Alpine πρέπει να στοχεύει σε ένα άλμα στην ανταγωνιστικότητα αντίστοιχο με αυτό που είχε τη δυνατότητα να κάνει η Aston Martin από την περυσινή σεζόν στη φετινή: «Πρέπει να πιστεύουμε ότι είναι εφικτό, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να αγωνιζόμαστε. Η Aston Martin έδειξε, και της αξίζουν εύσημα, ότι είναι εφικτό να κάνεις ένα μεγάλο βήμα αν βρεις τα σωστά πράγματα, οπότε γίνεται».

F1 - Pierre Gasly (Alpine), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!