F1: Πεπεισμένη η McLaren για τις αναβαθμίσεις του Μπακού

Η McLaren δεν έχει κάνει το ξεκίνημα που θα ήθελε στη φετινή σεζόν της Formula 1, αλλά δεν ανησυχεί για το γεγονός ότι θα παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην MCL60 σε έναν αγώνα που θα έχει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

F1: Πεπεισμένη η McLaren για τις αναβαθμίσεις του Μπακού

Η McLaren δεν έχει κάνει το ξεκίνημα που θα ήθελε στη φετινή σεζόν της Formula 1, αλλά δεν ανησυχεί για το γεγονός ότι θα παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην MCL60 σε έναν αγώνα που θα έχει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

Με την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών για τα μονοθέσια του 2023, με την ανύψωση των πλαϊνών άκρων των δαπέδων για την αντιμετώπιση του porpoising να ανακοινώνεται μετά το καλοκαίρι, η McLaren ανακάλυψε αρκετά αργά στην εξέλιξη της φετινής MCL60 ότι είχε πάρει λάθος κατεύθυνση, η οποία δεν έδινε μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.

Η βρετανική ομάδα αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία, γεγονός που κόστισε σε χρόνο εξέλιξης. Για αυτό και ουσιαστικά η έκδοση παρουσίασης του φετινού μονοθεσίου θα κάνει την εμφάνισή της στο GP Αζερμπαϊτζάν. Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας από τον Δεκέμβριο, ο Ιταλός Andrea Stella, εξήγησε γιατί το τεχνικό τμήμα του Woking αποφάσισε να αλλάξει κατεύθυνση εξέλιξης.

Ο Stella δήλωσε: «Η Formula 1 είναι ένα άθλημα στο οποίο υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες καθώς και προβλέψιμες πτυχές, είτε μιλάμε για το αεροδυναμικό φορτίο είτε για την ισχύ του κινητήρα, είναι αριθμοί που βλέπεις να αυξάνονται στα στάδια εξέλιξης. Με τα χρόνια και την εμπειρία, καταλαβαίνεις αν οι στόχοι που έχεις θέσει επιτυγχάνονται ή όχι, μετράς και αξιολογείς την εξέλιξη του εγχειρήματος. Τον Οκτώβριο ήταν ξεκάθαρο ότι η αεροδυναμική εξέλιξη δεν προχωρούσε όπως θα θέλαμε».

«Το πρόγραμμα διόρθωσης ξεκίνησε αμέσως. Αν συνειδητοποιήσεις ότι παίρνεις μια κατεύθυνση που δεν σου προσφέρει περιθώρια εξέλιξης, πρέπει να αλλάξεις. Αλλά δεν είναι εύκολη διαδικασία, γιατί στη Formula 1, ειδικά στο αεροδυναμικό μέτωπο, όταν αλλάζεις κατεύθυνση ξεκινάς πάντα από ένα χαμηλότερο σημείο».

«Είναι ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσεις, γιατί ελπίζεις ότι το περιθώριο εξέλιξης κάποια στιγμή θα είναι μεγαλύτερο, θα πας πιο μακριά, αλλά βραχυπρόθεσμα έχεις διπλό πρόβλημα. Έχεις πιάσει ταβάνι, και πρέπει να ξεκινήσεις πάλι από την αρχή, κάνοντας ένα βήμα προς τα πίσω».

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διορθώσεις που ξεκινήσαμε να αναπτύσσουμε τον Οκτώβριο θα είναι διαθέσιμες στο Μπακού. Είδαμε ότι με τη νέα κατεύθυνση που έχουμε πάρει θα έχουμε υψηλότερο ρυθμό εξέλιξης και αυτό θα μας επιτρέψει να φέρουμε αναβαθμίσεις στην πίστα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν».

Αναβαθμίσεις σε τριήμερο με σπριντ

Στα πλαίσια του GP Αζερμπαϊτζάν θα διεξαχθεί το πρώτο σπριντ της φετινής σεζόν, γεγονός που σημαίνει ότι η McLaren θα έχει στη διάθεσή της μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για να αξιολογήσει τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στην MCL60. Ο Andrea Stella όμως δεν ανησυχεί για το γεγονός αυτό: «Αν δεν υπάρχουν ανωμαλίες στη συμπεριφορά, τότε είναι σχετικά εύκολο».

«Στη σύγχρονη Formula 1 φτάνεις στην πίστα καλύτερα προετοιμασμένος από ό,τι 20 χρόνια πριν, επειδή τα εργαλεία προσομοίωσης είναι καλύτερα, οι αεροδυναμικές χαρτογραφήσεις είναι πιο ακριβείς, και έτσι ξέρεις πού να τοποθετήσεις το μονοθέσιο όσον αφορά το στήσιμο. Οπότε, υπάρχει μικρότερη ανάγκη να τρέχεις την τελευταία στιγμή για να ρυθμίσεις το μονοθέσιο».

«Έχεις τα δεδομένα και μπορείς να ‘διαβάσεις’ την αεροδυναμική απόδοση μέσω των δυνάμεων που μετράς και μέσω του χάρτη φορτίων γύρω από το μονοθέσιο, που παρακολουθείς με δεκάδες αισθητήρες πίεσης. Επομένως, δεν ανησυχούμε πολύ όσον αφορά την αξιολόγηση του κατά πόσον είναι εφικτό ή όχι, εκτός αν υπάρχουν κάποιες ανωμαλίες. Αλλά μέχρι στιγμής πρέπει να πω ότι αποδεικνύεται πως το μονοθέσιο ότι σχετίζεται καλά με την εξέλιξη. Για αυτό αποφασίσαμε να το εισάγουμε, έστω και αν πρόκειται για τριήμερο με σπριντ».

Η αναχώρηση του Seidl διευκόλυνε την αναδιάρθρωση

Ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, είδε ως ευκαιρία την αναχώρηση του προηγούμενου επικεφαλής της ομάδας, Andreas Seidl, για την Sauber, ως ευκαιρία να επανεξεταστεί η διάρθρωση του τεχνικού τμήματος. Πριν από λίγες εβδομάδες, η McLaren ανακοίνωσε την αποχώρηση του πρώην τεχνικού διευθυντή της, James Key, του οποίου τα καθήκοντα θα διαμοιραστούν σε τρία άτομα, ένα εκ των οποίων είναι και ο David Sanchez, ο οποίος θα έρχεται από τη Ferrari.

Ωστόσο, λόγω των περιορισμών του προηγούμενου συμβολαίου του, ο Sanchez θα ξεκινήσει να εργάζεται στη McLaren τον Ιανουάριο του 2024. Έως τότε, η βρετανική ομάδα θα περάσει ένα μεταβατικό στάδιο, στο οποίο τα καθήκοντα του Sanchez θα αναλάβει προσωρινά ο 69χρονος Neil Oatley, ο οποίος εργάζεται στη McLaren επί 36 χρόνια, αν και τον τελευταίο καιρό δεν ασχολούνταν με την ομάδα της F1.

O Andrea Stella σχολίασε για την αναδιάρθρωση του τεχνικού τμήματος του Woking: «Όταν με κάλεσε ο Zak, μου ζήτησε δύο συγκεκριμένα πράγματα: ‘Andrea, βοήθησέ μας να καταλάβουμε γιατί η ομάδα δεν προοδεύει όσο γρήγορα θα θέλαμε, και ας εργαστούμε στην καινοτομία, όχι μόνο της ομάδας αλλά ολόκληρης της εταιρείας. Θέλουμε να γίνουμε μια ομάδα ικανή να σχεδιάζει, να παράγει και να φέρνει στην πίστα ένα μονοθέσιο που μπορεί να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».

Όπως εξήγησε ο Zak Brown, «στο δεύτερο εξάμηνο της περασμένης χρονιάς, κάτω από την επιφάνεια, δεν ήμουν ευχαριστημένος με το ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου. Αν κοιτάξετε τον ρυθμό εξέλιξης κάποιων άλλων ομάδων, από που ξεκίνησαν και που κατέληξαν, σε σχέση με το που ξεκινήσαμε εμείς και που καταλήξαμε».

«Έτσι, αρχίζεις να κάνεις συζητήσεις και φυσικά, είχαμε μια αλλαγή στον επικεφαλής της ομάδας προς το τέλος της χρονιάς, η οποία μου έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστώ πιο επιθετικά με τον Andrea και να του δώσω την εντολή να ρίξει μια ματιά στην ομάδα. Και αυτό ακριβώς έκανε». Η τελική έγκριση όμως, προήλθε από τον Brown, όπως αναφέρει ο ίδιος ο Αμερικανός: «Σε τελική ανάλυση, η δουλειά μου είναι αυτή του CEO και η ευθύνη πέφτει επάνω μου».

«Αυτές τις μεγάλες αποφάσεις, δεν τις παίρνεις ποτέ μόνος σου, πάντα συμβουλεύεσαι την ηγετική σου ομάδα. Έτσι, δεν υπάρχει τίποτα στο τεχνικό μέτωπο ή στην αγωνιστική ομάδα που ο Andrea και εγώ δεν συζητάμε και δεν είμαστε ευθυγραμμισμένοι. Αλλά είναι ένα ανταγωνιστικό άθλημα. Όταν δεν αποδίδεις στο επίπεδο που νομίζεις ότι θα έπρεπε, πρέπει να παίρνεις αποφάσεις για να αλλάξεις πορεία. Και αυτό κάναμε. Είμαι σίγουρος για την κατεύθυνση προς την οποία οδεύουμε τώρα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!