F1: Γόμες ελαστικών των τριών επόμενων Grand Prix

Η Pirelli ανακοίνωσε τις γόμες ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν στους τρεις επόμενους αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.

F1: Γόμες ελαστικών των τριών επόμενων Grand Prix

Η Pirelli ανακοίνωσε τις γόμες ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν στους τρεις επόμενους αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.

H Pirelli ανακοίνωσε τις γόμες ελαστικών των τριών επόμενων αγώνων του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1. Στα Grand Prix Αζερμπαϊτζάν (28-30 Απριλίου) και Μαϊάμι (5-7 Μαΐου), η Pirelli θα χρησιμοποιήσει τις ίδιες γόμες με πέρυσι, ενώ για τo GP Εμίλια Ρομάνια, στην Imola (19-21 Μαΐου), οι γόμες θα είναι πιο μαλακές από ό,τι το 2022.

Στο σιρκουί πόλης του Μπακού, ομάδες και οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους τις πιο μαλακές γόμες της Pirelli, κατάλληλες για τις σύντομες στροφές 90 μοιρών της χάραξης καθώς και για τις μεγάλες ευθείες, οι οποίες ρίχνουν τις θερμοκρασίες. Τα πιο μαλακά ελαστικά αναπτύσσουν θερμοκρασίες πιο εύκολα. Στο GP Αζερμπαϊτζάν, η γόμα C3 θα είναι η σκληρή, η C4 η μέση και η C5 η μαλακή.

Η πιο συνηθισμένη στρατηγική για το GP Αζερμπαϊτζάν είναι ένα pit stop, αν και η επέμβαση κανονικού ή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας σε κατάλληλο χρονικό πλαίσιο ενδέχεται να ωθήσει ορισμένες ομάδες να κάνουν και δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Πέρυσι, ο αγώνας διεξήχθη Ιούνιο, γεγονός που έκανε τη θερμική καταπόνηση των ελαστικών πιο σημαντικό παράγοντα.

Επειδή θα διεξαχθεί σπριντ στο Μπακού, οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 12 σετ ελαστικών συνολικά: 2 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μέσης και 6 σετ μαλακής. Στους αγώνες με κανονικό πρόγραμμα τριημέρου, κάθε οδηγός διαθέτει 13 σετ ελαστικών: 2 σετ σκληρής γόμας, 3 σετ μέσης και 8 σετ μαλακής.

Για το Μαϊάμι, η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις μέσες γόμες, με τη C2 να είναι η σκληρή, η C3 η μέση και η C4 η μαλακή. Η Pirelli δίνει έμφαση στην ευελιξία για αυτό το σιρκουί πόλης, που διαθέτει 19 στροφές καθώς και τρεις μεγάλες ευθείες.

Ο αγώνας μπορεί να ολοκληρωθεί με ένα μόνο pit stop, όπως έδειξαν πέρυσι αρκετοί οδηγοί, με καλή διαχείριση ενός πρώτου stint με τη μέση γόμα, παρόλο που στα χαρτιά η στρατηγική δύο pit stop είναι ταχύτερη. Ο καιρός στη Φλόριντα είναι μια συνεχής μεταβλητή, με τον κίνδυνο ανέμου και βροχής να είναι ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια, η Pirelli επέλεξε πιο μαλακές γόμες, καθώς η Imola δεν εξωθεί τα ελαστικά στα όριά τους και πέρυσι παρατηρήθηκε περιορισμένη φθορά. Συνεπώς, και στην πίστα Enzo e Dino Ferrari θα χρησιμοποιηθούν οι πιο μαλακές γόμες: η C3 θα είναι η σκληρή, η C4 η μέση και η C5 η μαλακή.

Επίσης, μια νέα μορφή κατατακτήριων δοκιμών θα διεξαχθεί στην Imola, με τη χρήση μόνο σκληρής γόμας στο Q1, μέσης στο Q2 και μαλακής στο Q3. Αυτή η εναλλακτική κατανομή ελαστικών, θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο φέτος, μειώνει τα συνολικά σετ ελαστικών ανά οδηγό από 13 σε 11 ανά τριήμερο. Επίσης, στην Imola θα παρουσιαστούν τα νέα ελαστικά βροχής της Pirelli, που δεν χρειάζονται ηλεκτρικές θερμαντικές κουβέρτες.

F1 - GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!