F1: Δοκιμή νέας μορφής κατατακτήριων το 2023

Η Formula 1 θα δοκιμάσει μια νέα μορφή κατατακτήριων δοκιμών σε δύο αγώνες του 2023, ως μέρος της προσπάθειας να μειωθεί ο αριθμός σετ ελαστικών που χρησιμοποιούνται.

F1: Δοκιμή νέας μορφής κατατακτήριων το 2023

Η Formula 1 θα δοκιμάσει μια νέα μορφή κατατακτήριων δοκιμών σε δύο αγώνες του 2023, ως μέρος της προσπάθειας να μειωθεί ο αριθμός σετ ελαστικών που χρησιμοποιούνται.

Έπειτα από τη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, η FIA ανακοίνωσε ότι θέλει να ελαττώσει τον αριθμό διαθέσιμων σετ ελαστικών ανά οδηγό κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών τριημέρων από 13 σε 11. Αυτό θα συμβεί δοκιμαστικά σε δύο Grand Prix του 2023 και θα συνδυαστεί με καινούργια μορφή κατατακτήριων δοκιμών, όπως διαφαίνεται από την καινούργια έκδοση αγωνιστικών κανονισμών που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της FIA έπειτα από έγκριση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Στους τροποποιημένους κανονισμούς που εκδόθηκαν από τη FIA, επιβεβαιώνεται ότι οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τη σκληρή γόμα στο Q1, τη μέση γόμα στο Q2 και τη μαλακή γόμα στο Q3, τα τρία σκέλη δηλαδή των κατατακτήριων δοκιμών. Εάν οποιοδήποτε από τα σκέλη θεωρηθεί από τη διεύθυνση αγώνα ως βρεγμένο, τότε η επιλογή ελαστικών θα είναι ελεύθερη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της FIA, «αυτό θα συμβεί για για να αξιολογηθεί ο αντίκτυπος της μείωσης των σετ ελαστικών στην πίστα, με τη γενική πρόθεση να γίνεται σε πιο βιώσιμη χρήση των ελαστικών στο μέλλον».

Δεδομένου ότι οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν συγκεκριμένες γόμες σε κάθε σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, θα αλλάξει και η κατανομή των διαθέσιμων σετ. Με τους ισχύοντες κανονισμούς, σε αγωνιστικά τριήμερα χωρίς σπριντ, τα 13 σετ κάθε οδηγού χωρίζονταν σε 2 σετ σκληρής γόμας ελαστικών, 3 μέσης και 8 μαλακής. Στους δύο αγώνες που θα εφαρμοστεί δοκιμαστικά η νέα μορφή κατατακτήριων δοκιμών, οι οδηγοί θα έχουν 3 σετ σκληρής γόμας ελαστικών και από 4 σετ μέσης και μαλακής. Η αλλαγή αυτή θα εξασφαλίσει ότι οι οδηγοί έχουν μια πιο ευρεία ποικιλία ελαστικών κατά τη διάρκεια του τριημέρου.

Επιπλέον, η FIA ενέκρινε τα σχέδια της Pirelli να δοκιμάσει στις ελεύθερες δοκιμές δύο φετινών Grand Prix -που δεν πραγματοποιείται σπριντ- πρωτότυπα ελαστικά διαφορετικών προδιαγραφών, ενόψει 2023. Οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη δοκιμή αυτών των ελαστικών με την υποχρεωτική τοποθέτηση ενός νεαρού οδηγού στο cockpit του κάθε μονοθεσίου στις ελεύθερες δοκιμές τουλάχιστον ενός Grand Prix, δηλαδή δύο φορές στη σεζόν για κάθε ομάδα.

F1 tyres

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!