6. GP Εμίλια Ρομάνια

 

 

 

 

 

 

GP Εμίλια Ρομάνια

 

19-21 Μαΐου 2023

 

Στις όχθες του ποταμού Santerno, στo νομό
Εμίλια Ρομάνια της Ιταλίας, βρίσκεται η
πίστα της Imola, την οποία ο θρύλος έχει
ζώσει με ιστορίες πολλές.

Made in Italy

Ξεκινώντας από το επίσημο όνομα της πίστας: Enzo e Dino Ferrari. Του ιδρυτή της πολύφημης μάρκας και του γιου του, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 24 ετών, λόγω μυϊκής δυστροφίας. Είναι η «έδρα» της Ferrari, καθώς βρίσκεται μόλις 90 χλμ. μακριά από το εργοστάσιο του Maranello. Είναι επίσης η πίστα στην οποία έχασε τη ζωή του το 1994 ο Ayrton Senna, στη στροφή Tamburello.

Τα τελευταία χρόνια, ο αγώνας στην Imola έχει όνομα… σιδηρόδρομο: Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna. Παλαιότερα, φιλοξενούσε το GP Σαν Μαρίνο, παρότι δεν βρίσκεται εντός των συνόρων του μικρού κρατιδίου. Από το 2006 απουσίαζε από το πρόγραμμα αγώνων της F1 κατάφερε να βρει μία θέση πίσω σε αυτό με τις ανακατατάξεις που επέφερε στη σεζόν του 2020 η πανδημία. Έκτοτε, έχει εξασφαλίσει μία μόνιμη θέση, έως το 2025, σύμφωνα με το τρέχον συμβόλαιο.

Πρόκειται για μία απαιτητική, γρήγορη, στενή και παλαιομοδίτικη πίστα, με ταχύτατα chicane και αμμοπαγίδες να παραμονεύουν το παραμικρό λάθος των οδηγών.

Χαρακτηριστικά πίστας

Επειδή η Imola είναι αρκετά στενή, τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Η Imola διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα pit lane του Πρωταθλήματος (με μήκος 549 μ.), γεγονός που κάνει τα pit stop χρονοβόρα, καθώς η απώλεια ανέρχεται έως τα 28 δλ. Σε συνδυασμό με την ήπια καταπόνηση ελαστικών, οι περισσότεροι οδηγοί αναμένεται να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop.

Ο μέσος όρος ταχύτητας διέλευσης από τις κορυφές των στροφών είναι 205 χλμ./ώρα, χαμηλότερος μόνο από αυτόν του Silverstone και της Suzuka. Η Imola διαθέτει μεγάλη ποικιλία τύπου στροφών, γεγονός που κάνει πιο δύσκολο να βρεθεί ο κατάλληλος συμβιβασμός στο στήσιμο των μονοθεσίων. Οι ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα κάνουν επίσης τη ρύθμιση της απόστασης από το έδαφος αρκετά δύσκολη, ιδίως με την πρόκληση των ταλαντώσεων να εισέρχεται στην εξίσωση.

Η Imola διαθέτει επίσης τις υψηλότερες επιταχύνσεις στις εξόδους των στροφών, λόγω των υψηλών τιμών πρόσφυσης που παρέχει ο ασφαλτοτάπητας του 2011, καθώς και της ευθύγραμμης τροχιάς που έχουν οι οδηγοί καθώς εξέρχονται από τις περισσότερες στροφές. Αυτό τείνει να κάνει την καταπόνηση των πίσω ελαστικών τον περιοριστικό παράγοντα. Μια καλή έξοδος από τη Rivazza είναι πολύ σημαντική για την επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας έως την πρώτη στροφή, το chicane του Tamburello, η προσέγγιση του οποίου αποτελεί το πιο συνηθισμένο σημείο προσπερασμάτων.

Χρησιμοποιούνται αεροδυναμικές ρυθμίσεις μέσου προς υψηλού φορτίου και υπάρχουν πολλές ανωφέρειες και κατωφέρειες. To πιο δύσκολο σημείο της πίστας είναι η Aque Mineralli στροφές (11/12/13)

Επειδή η πίστα χρησιμοποιείται συχνά, η εξέλιξη των συνθηκών του ασφαλτοτάπητα και η πτώση των χρόνων αναμένεται να μην είναι τόσο ραγδαία όσο σε άλλες πίστες. Η κατανάλωση καυσίμου είναι υψηλή, όχι όμως και η καταπόνηση του συστήματος πέδησης.

GP Εμίλια Ρομάνια
6ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Imola
Μήκος πίστας: 4.909 μ.
Γύροι: 63
Συνολική απόσταση αγώνα: 309,049 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:15.484 (234,121 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) L. Hamilton (Mercedes), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:13.609 (240,084 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) V. Bottas (Mercedes), 2020
Στροφές: 19 (10 αριστερές, 9 δεξιές)
Ζώνες DRS: 1 (μεταξύ των στροφών 19 – 1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 549 μ.
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 575 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 71%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 76%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 15%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 46
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 4,9 G (στροφές 9/10)
Μέγιστη ταχύτητα: 311 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Mέση
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 100%
Πιθανότητα βροχής: 23%
30 Grand Prix στην πίστα της Imola

Νίκες

Οδηγοί
7 Michael Schumacher
3 Ayrton Senna, Alain Prost
2 M. Verstappen, D. Hill, N. Mansell, N. Piquet
1 Lewis Hamilton, Fernando Alonso

Κατασκευαστές
8 Ferrari, Williams
6 McLaren
2 Red Bull, Brabham
1 Mercedes, Renault, Benetton, Lotus

Pole Position

Οδηγοί
8 Ayrton Senna
5 Michael Schumacher
3 Rene Arnoux
2 Mika Hakkinen, David Coulthard
1 M. Verstappen, L. Hamilton, V. Bottas

Κατασκευαστές
9 McLaren
6 Ferrari
4 Williams
3 Lotus
2 Mercedes, Renault
1 Red Bull, BAR, Benetton, Brabham

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 19 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 20 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 21 Μαΐου
Αγώνας: 16:00

Κύρια σημεία της πίστας

O ταχύτερος γύρος του 2022 μέσα από το cockpit

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Μαρτίου 2023