F1: Νέος σχεδιασμός της Ferrari SF-23 στην Imola

H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει ένα ανασχεδιασμένο μονοθέσιο στο GP Εμίλια Ρομάνια, στα τέλη Μαΐου, σε μία προσπάθεια να μην πάει χαμένη η φετινή σεζόν της Formula 1, ως -άλλη- μία… μεταβατική χρονιά για τη Scuderia.

F1: Νέος σχεδιασμός της Ferrari SF-23 στην Imola

H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει ένα ανασχεδιασμένο μονοθέσιο στο GP Εμίλια Ρομάνια, στα τέλη Μαΐου, σε μία προσπάθεια να μην πάει χαμένη η φετινή σεζόν της Formula 1, ως -άλλη- μία… μεταβατική χρονιά για τη Scuderia.

Η σεζόν της Ferrari θα ξεκινήσει από την Imola; Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η Scuderia αναμένεται να παρουσιάσει μεγάλες αναβαθμίσεις στο φετινό της μονοθέσιο, την SF-23, στον 6ο αγώνα του Πρωταθλήματος της Formula 1, το GP Εμίλια Ρομάνια. Εκεί, στην πίστα που απέχει λίγα χιλιόμετρα από το εργοστάσιο της Ferrari, αναμένεται να παρουσιαστεί ένα καινούργιο δάπεδο, τροποποιημένη πίσω ανάρτηση, και νέος σχεδιασμός καλυμμάτων ψυγείων, ο οποίος είναι συμβατός με την παρούσα φιλοσοφία της SF-23.

To GP Εμίλια Ρομάνια, που θα διεξαχθεί στις 21 Μαΐου, θα αποτελέσει τον πρώτο ευρωπαϊκό αγώνα της φετινής σεζόν. Εκεί αναμένεται να παρουσιάσει και η Mercedes ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων. Το αρχικό πλάνο της Ferrari ήταν να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο GP Αζερμπαϊτζάν, ωστόσο η κατασκευή των νέων εξαρτημάτων είναι πιο χρονοβόρα. Συνεπώς, η Scuderia αποφάσισε να παρουσιάσει ένα πιο σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων περίπου τρεις εβδομάδες αργότερα, στην πίστα που φέρει το όνομα Enzo & Dino Ferrari.

Πέραν ενός καινούργιου δαπέδου, έχουμε κάνει λόγο για την πίσω ανάρτηση νέας γεωμετρίας, με την διαφορετική τοποθέτηση του συνδέσμου του επάνω ψαλιδιού στο περίβλημα του κιβωτίου, που θα έχει στόχο να αποτρέπει τη βύθιση του πίσω μέρους κατά τη φάση της επιτάχυνσης. Εκτιμάται επίσης ότι θα ανασχεδιαστούν και τα καλύμματα ψυγείων της SF-23. Το ιταλικό Motorsport αναφέρει ότι ο σχεδιασμός δεν θα γίνει πανομοιότυπος με τη μορφή downwash των ψυγείων της Red Bull.

Εντούτοις, σίγουρα δεν θα παραμείνει ο σχεδιασμός που έκανε το ιταλικό μονοθέσιο μοναδικό. Ο στόχος είναι να λειτουργήσει το μονοθέσιο με την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, η οποία είχε προβλεφθεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι αεροδυναμιστές του Maranello είχαν επικεντρωθεί πολύ στην αναζήτηση της αεροδυναμικής απόδοσης, προσπαθώντας να μειώσουν την οπισθέλκουσα, αλλά δεν έδωσαν την πρέπουσα προσοχή στο porpoising.

Οι αναπηδήσεις του μονοθεσίου σε ορισμένες ταχύτητες, αναγκάζουν τους μηχανικούς να ανασηκώσουν την SF-23 από το έδαφος, για να αποτρέψουν ζημιές που μπορούν να προκληθούν από τη βίαιη κρούση σε άσφαλτο και kerb. Αυτή η τακτική οδηγεί σε απώλεια αεροδυναμικού φορτίου. Με λιγότερη κάθετη δύναμη, υπάρχει επίσης λιγότερη ενέργεια που τροφοδοτείται στα ελαστικά, τα οποία έχουν πολύ μικρό πλαίσιο λειτουργίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υπερβολική καταπόνηση των ελαστικών, διότι η επιφάνεια του πέλματός τους πλαγιολισθαίνει περισσότερο.

Ως αποτέλεσμα, η Ferrari αποφάσισε να αλλάξει το πλάνο εξέλιξης που είχε και προέβλεπε συνεχείς μικρές αναβαθμίσεις. Το πρόγραμμα εξέλιξης της ομάδας αναμένεται να καταναλώσει ένα μεγάλο μέρος των πόρων που προβλέπει ο περιορισμός εξόδων. Αναφέρεται επίσης ότι έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του David Sanchez στο ρόλο του επικεφαλής concept οχήματος, και πρόκειται για εσωτερική προαγωγή Ιταλού μηχανολόγου, ο οποίος μαζί με τον επικεφαλής τμήματος πλαισίου, Enrico Cardile και τον επικεφαλής αεροδυναμικής εξέλιξης, Diego Tondi, θα αποτελούν την τριάδα που θα διευθύνει το τεχνικό τμήμα του Maranello.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Σαουδικής Αραβίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!