F1: Υποψήφια ομάδα ισότητας με επενδυτές από τη Μέση Ανατολή

Ο πρώην μάνατζερ του Jacques Villeneuve και ιδρυτής της ομάδας της BAR, ετοιμάζει μία καινούργια ομάδα Formula 1 που θα αποτελείται από 50% άνδρες και 50% γυναίκες και φαίνεται να έχει επενδυτές από τη Σαουδική Αραβία.

F1: Υποψήφια ομάδα ισότητας με επενδυτές από τη Μέση Ανατολή

Ο πρώην μάνατζερ του Jacques Villeneuve και ιδρυτής της ομάδας της BAR, ετοιμάζει μία καινούργια ομάδα Formula 1 που θα αποτελείται από 50% άνδρες και 50% γυναίκες και φαίνεται να έχει επενδυτές από τη Σαουδική Αραβία.

Η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για νέες ομάδες της Formula 1 που έχει ξεκινήσει η FIA έχει προσελκύσει αρκετούς υποψήφιους, αλλά φαίνεται ότι ένας συγκεκριμένος διαθέτει χρηματοδότηση και επιχειρηματικό μοντέλο που δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί από τις αρχές του αθλήματος.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η επίσημη έναρξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για νέες ομάδες της Formula 1 που οργάνωσε η FIA εκτιμάται ότι προσέλκυσε τουλάχιστον τρεις και ενδεχομένως τέσσερις υποψήφιους, για τις δύο διαθέσιμες θέσεις στο grid από το 2025 και μετά. Ποιες είναι αυτές οι ομάδες;

Ο πιο επιφανής υποψήφιος είναι προφανώς η Andretti, η οποία έχει κλείσει εμπορική συμφωνία με την Cadillac και έχει κάνει σοβαρές συζητήσεις για τεχνική συνεργασία με την Alpine, που περιλαμβάνει την προμήθεια μονάδων ισχύος της Renault.

O πρώην τεχνικός διευθυντής της γαλλικής ομάδας, Nick Chester, έχει συγκεντρώσει ορισμένους έμπειρους πρώην μηχανολόγους της Formula 1 (όπως οι John McQuilliam και Jon Tomlinson) σε μία εταιρεία που ονομάζεται Top Tier, για τη δημιουργία ενός μονοθεσίου για το 2026. Αν και η Alpine αρνείται ότι η Top Tier έχει συμφωνήσει να χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Enstone της Αγγλίας, το Racing News 365 επιμένει ότι αυτό ισχύει.

Η γαλλικής ιδιοκτησίας Panthera Team Asia είναι άλλη μία υποψήφια, αλλά αν θα προλάβει να συγκεντρώσει όλα τα απαιτούμενα έως την προθεσμία της 30ής Απριλίου που απαιτεί η FIA να υποβληθούν όλα τα σχετικά έγγραφα, μένει να διαπιστωθεί.

Επίσης, υπάρχει και η Hitech, η ομάδα Formula 2 και 3 του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή καρτ Oliver Oakes, που ενώ έχει αρνηθεί ότι διατηρεί οικονομικούς δεσμούς με την ρωσική οικογένεια Mazepin, παραμένουν υποψίες και αναφέρεται ότι η FIA είναι επιφυλακτική προς αυτή την υποψηφιότητα.

Craig Pollock

Στη συνέχεια, υπάρχει ένα βασιζόμενο στην Ελβετία εγχείρημα, του οποίου επικεφαλής είναι ο Craig Pollock, πρώην μάνατζερ του Jacques Villeneuve, Πρωταθλητή της Formula 1 το 1997. Το 1998, ο Pollock αγόρασε το δικαίωμα συμμετοχής της Tyrrell, και ίδρυσε την ομάδα της BAR (ήταν επικεφαλής της έως το 2002), που μεταμορφώθηκε σε Honda, Brawn και τώρα λειτουργεί ως Mercedes, στις ίδιες -απλά αναβαθμισμένες- εγκαταστάσεις του Brackley.

Στη συνέχεια συνεργάστηκε με τον Kevin Kalkhoven για να αγοράσει την ομάδα CART (αμερικανικό Πρωτάθλημα μονοθεσίων) PacWest το 2003, μετονομάζοντάς την σε PK Racing. Η ομάδα έγινε αργότερα KV Racing, όταν ο νικητής του τίτλου CART Jimmy Vasser αγόρασε μέρος των μετοχών του Pollock στην ομάδα.

Αργότερα, ο Pollock δημιούργησε το πρόγραμμα κινητήρων PURE εν αναμονή των κανονισμών του 2014 για τους υπερτροφοδοτούμενους V6 υβριδικούς κινητήρες, υπογράφοντας με τον πρώην μηχανολόγο της Ferrari, Gilles Simon, για να ηγηθεί της επιχείρησης, αλλά η εταιρεία στη συνέχεια κατέρρευσε λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Formula Equal

Αυτή τη φορά, η υποψήφια ομάδα του Pollock, με την ονομασία ‘Formula Equal’, θέλει να προωθήσει την ισότητα και να έχει προσωπικό 50% άνδρες και 50% γυναίκες. Μιλώντας σε συνέντευξη στο CNN, ο Pollock αποκάλυψε για τους επενδυτές του εγχειρήματος: «Βρισκόμαστε σε έντονες συζητήσεις με μια χώρα του Κόλπου. Πραγματικά, δεν είμαι σε θέση να μιλήσω για αυτό την παρούσα στιγμή. Θα αποκαλυφθεί στο πολύ κοντινό μέλλον. Και απλά ελπίζω ότι θα πετύχει, γιατί χρειάζονται πολλά χρήματα».

Στόχος του Σκοτσέζου είναι η «πρώτη ομάδα της Formula 1 που θα βρίσκεται πραγματικά εκτός Ευρώπης. Αυτό πρέπει να χτιστεί από τη βάση σε ένα κράτος του Κόλπου και αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε. Αυτό είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, δεν είναι βραχυπρόθεσμο».

«Συνεχίζεται εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, το χτίσιμο μιας ολοκαίνουργιας ομάδας της Formula 1, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τη φιλοδοξία μας να παρέχουμε και να δημιουργούμε ευκαιρίες και μονοπάτια για τις γυναίκες, ώστε να φτάσουν στο ανώτατο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

«Η ιδέα ήταν να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα της Formula 1, με 50% άνδρες και 50% γυναίκες, κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει, αν έχεις μια υπάρχουσα ομάδα της Formula 1. Είναι πολύ πιο εύκολο με λευκή κόλλα χαρτί».

«Προφανώς αυτό συνδέεται με την ισότητα, την ποικιλομορφία, την ένταξη και τη βιωσιμότητα. Δεν πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά το να πάω εγώ σε αυτούς. Στην πραγματικότητα, αυτοί είναι που ήρθαν σε εμάς, επειδή έχουμε μια επιχείρηση με το κλειδί στο χέρι, με το επιχειρηματικό σχέδιο, με όλες τις κοστολογήσεις, με τα πάντα έτοιμα να ξεκινήσουν».

Ο Pollock πιστεύει ότι θα ήταν φανταστικό η ομάδα να έχει και μία γυναίκα οδηγό, «αλλά η πραγματικότητα είναι ότι για να μπορέσεις να μπεις στο cockpit ενός μονοθεσίου της Formula 1, πρέπει να έχεις έναν συγκεκριμένο αριθμό βαθμών στην αγωνιστική σου άδεια. Δεν μπορώ να βάλω το χέρι μου στην καρδιά και να πω ναι, αλλά το παρακολουθούμε πολύ στενά. Απλά ελπίζω για τις γυναίκες ότι αυτό θα συμβεί».

«Αλλά για να το ξεκαθαρίσουμε πολύ καλά, δεν πρόκειται μόνο για γυναίκες που οδηγούν μονοθέσια της Formula 1. Πρόκειται για όλη την ομάδα. Το θέλουμε ακόμα και μέχρι το επίπεδο του διοικητικού συμβουλίου, αν μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Θα θέλαμε να έχουμε μια ομάδα της Formula 1 με ισοτιμία φύλων στο μέλλον».

Επενδυτές από τη Σαουδική Αραβία

Φημολογείται ότι ο Pollock διαθέτει επενδυτές από τη Σαουδική Αραβία, η οποία θέλει να παρατάξει μία ομάδα στη Formula 1 και όχι απλά να διοργανώνει ένα Grand Prix. O πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Σαουδικής Αραβίας, Πρίγκιπας Khalid επιβεβαίωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον: «Είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Υπάρχουν πολλές μελέτες βιωσιμότητας, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει ακόμη να κάνουμε και να εξετάσουμε».

«Τώρα τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα για να εισέλθουμε στη Formula 1, αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει να κάνουμε πριν πάρουμε την τελική απόφαση. Ελπίζω να μπορέσουμε να τακτοποιήσουμε πολλά πράγματα σύντομα και όχι αργότερα, γιατί η είσοδος στη Formula 1 αργότερα θα κοστίσει πολύ περισσότερο. Κοιτάμε προσεκτικά και έχουμε μεγάλο ενδιαφέρον».

Ο Πρίγκιπας Khalid δήλωσε ότι θέλει να μετατρέψει «το μηχανοκίνητο αθλητισμό σε επικερδή επιχείρηση» στη χώρα του, προσθέτοντας: «Στόχος μας είναι να φέρουμε την τεχνογνωσία, την εμπειρία και την εξειδίκευση (στη Σαουδική Αραβία), δεν είναι μόνο να φιλοξενούμε αγώνες».

«Θέλουμε να έχουμε μεγαλύτερο ρόλο στη Formula 1, θέλουμε μια σαουδαραβική ομάδα και ελπίζουμε, μια μέρα στο εγγύς μέλλον θέλουμε να έχουμε Σαουδάραβες μηχανικούς. Ίσως μπορούμε να αρχίσουμε να κατασκευάζουμε μονοθέσια εδώ, ίσως να μεταφέρουμε κάποια από τα κεντρικά γραφεία στη Σαουδική Αραβία».

F1 - GP Σαουδικής Αραβίας 2023, Εκκίνηση

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!