F1: O Stefano Domenicali επέκρινε τον Michael Andretti

O CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι δεν ήταν έξυπνη κίνηση από τον Michael Andretti, που κάνει προσπάθειες να εισέλθει στο σπορ, να αποκαλέσει τις ομάδες άπληστες. Παράλληλα, ρίχνουμε μια ματιά σε άλλες πιθανές υποψήφιες ομάδες.

F1: O Stefano Domenicali επέκρινε τον Michael Andretti

O CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι δεν ήταν έξυπνη κίνηση από τον Michael Andretti, που κάνει προσπάθειες να εισέλθει στο σπορ, να αποκαλέσει τις ομάδες άπληστες. Παράλληλα, ρίχνουμε μια ματιά σε άλλες πιθανές υποψήφιες ομάδες.

Στο τελευταίο επεισόδιο της προσπάθειας-περιπέτειας της Andretti Cadillac να εισέλθει στη Formula 1, o CEO του σπορ, Stefano Domenicali, απάντησε σε μία δήλωση που είχε κάνει ο Michael Andretti, ο οποίος κατηγόρησε τις ήδη συμμετέχουσες ομάδες ότι κυριεύονται από απληστία. Λίγες ημέρες αφότου ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινούσε τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την είσοδο καινούργιων ομάδων στη Formula 1, η Andretti ανακοίνωσε συνεργασία με την Cadillac, θυγατρική εταιρεία της General Motors.

Ενώ ο Ben Sulayem ήταν εξαιρετικά ενθουσιασμένος με την είδηση της συνεργασίας Andretti-Cadillac, οι ομάδες και η διοίκηση του αθλήματος αντέδρασαν χλιαρά, με αποτέλεσμα ο πρόεδρος της FIA να εκφράσει την έκπληξή του, την οποία ακολούθησε λίγο αργότερα η προαναφερθείσα δήλωση του Andretti, που κατηγορούσε τις ομάδες για απληστία.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Sky Sports F1, ο CEO της F1 Stefano Domenicali τοποθετήθηκε επί του θέματος Andretti Cadillac: «Πρώτα απ’ όλα, καλωσορίζουμε όλους όσους προσφέρουν αξία στους αγώνες. Νομίζω ότι πρέπει να σεβόμαστε τους πάντες. Υπάρχουν ομάδες όπως ο Mario και ο Michael Andretti που εκφράζουν πολύ έντονα τη θέλησή τους να εισέλθουν στη Formula 1. Αλλά κατά την άποψή μου δεν είναι έξυπνο να λέμε ότι οι ομάδες είναι άπληστες», προειδοποίησε ο 57χρονος Ιταλός.

«Υπάρχει μια διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί, και θα φροντίσουμε μαζί με τη FIA να τηρηθεί αυτή η διαδικασία. Αν συγκεντρώνουν όλα τα στοιχεία, θα είναι πολύ ευπρόσδεκτοι. Υπάρχουν πολλές διαστάσεις που πρέπει να εξεταστούν και δεν χρειάζεται να αντιδράσουμε υπερβολικά επειδή κάποιος πιέζει το σύστημα. Η διαδικασία θα γίνει με σοβαρότητα και με τον σωστό τρόπο είτε κάποιοι φωνάζει και κάποιοι άλλοι όχι».

Ο Domenicali δήλωσε ότι έχει συζητήσει πολύ ανοιχτά τις επιλογές της Andretti Cadillac και τους έχει ενημερώσει ότι ο ίδιο θα είχε ενεργήσει με διαφορετικό τρόπο. «Θα έλεγα ότι πρέπει να είμαστε συνετοί. Μπορεί να φαίνεται ότι πρόκειται για προσωπική αρνητική επίθεση στον Andretti, αλλά δεν είναι έτσι. Πρέπει να είμαστε σοβαροί και επαγγελματίες στην αξιολόγηση όλων των στοιχείων», κατέληξε ο Domenicali.

Άλλοι υποψήφιοι

Άλλη μία υποψήφια ομάδα για τη Formula 1 είναι η Panthera Team Asia (για την οποία μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο σύνδεσμο), που είχε ξεκινήσει προσπάθειες λίγο πριν την πανδημία, η οποία ανέκοψε τα σχέδιά της. O συνιδρυτής της Panthera, Benjamin Durand, δήλωσε ότι ο ασιατικός οργανισμός τελειοποιεί την έκφραση ενδιαφέροντος.

Στο εγχείρημα συμμετέχει και ο Γάλλος Michel Orts, o oποίος έχει ενεργήσει ως νομικός σύμβουλος διάφορων ομάδων και οδηγών στο GP2, που έχει μετατραπεί πλέον σε Formula 2. Επίσης έχει συμμετάσχει σε αγώνες GT ως οδηγός. Είχε κάνει μία προσπάθεια το 2017 να εισέλθει στη Formula 1 με την υποψήφια ομάδα China F1 Team Racing, με την ελπίδα ότι το όνομα θα προσέλκυε το ενδιαφέρον επενδυτών από την Ασία.

Αναφέρεται ότι ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει επίσης και η βρετανική ομάδα Hitech, που συμμετέχει σε Πρωταθλήματα Formula 2, 3 και 4, και στο παρελθόν διατηρούσε έντονους δεσμούς με την οικογένεια Mazepin, με την οποία αναφέρει ότι βρίσκεται ακόμα σε επικοινωνία. To RacingNews365 αναφέρει ότι υπάρχει επίσης μία υποψήφια ομάδα με έδρα την Ελβετία η οποία έχει κάνει θορύβους για τη Formula 1 την τελευταία 4ετία.

Επίσης, υπάρχει και ένα εγχείρημα με έδρα το Μονακό, στο οποίο εμπλέκεται ο Ιταλός Daniele Audetto, πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari (όπου αντικατέστησε τον Luca Montezemolo το 1976), της Arrows (1996-2002), της Super Aguri (2006-2008) και της HRT καθώς και και πρώην επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Fiat (1977-1980).

Οι υποψήφιες ομάδες έχουν προθεσμία από τη FIA να εκδηλώσουν αρχικό ενδιαφέρον έως τις 17 Φεβρουαρίου (δηλαδή την ερχόμενη Παρασκευή), η πλήρης υποβολή στοιχείων θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως τις 30 Απριλίου, ενώ η επιλογή θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 30 Ιουνίου. Εφόσον κριθεί ότι υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις, θα μπορούν να κάνουν το ντεμπούτο τους στη Formula 1 το 2025, 2026 ή 2027.

Ωστόσο, το 2026 βολεύει ως στόχος, καθώς εκείνη τη χρονιά, πέραν από την καινούργια γενιά μονάδων ισχύος, θα τεθούν σε εφαρμογή καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί. Αν κάποια ομάδα επιλέξει να κάνει το ντεμπούτο της το 2025, θα ξεκινήσει με ένα μονοθέσιο από το οποίο δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει πολλά πράγματα τη δεύτερη χρονιά της στην F1.

Επίσης, στο τέλος του 2025 λήγει και η ισχύουσα Συνθήκη Ομονοίας μεταξύ των ομάδων, της F1 και της FIA, που ορίζει τον τρόπο λειτουργίας του σπορ και υπαγορεύει ρήτρα 200 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε νέα ομάδα που θα προσχωρήσει στο Πρωτάθλημα. Οι υπάρχουσες ομάδες ζητάνε να αυξηθεί η ρήτρα στην επόμενη εκδοχή της Συνθήκης Ομονοίας. Ωστόσο, ενδέχεται ο όρος αυτός να αφαιρεθεί, καθώς μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν επιτρέπει καθαρό ανταγωνισμό. Οπότε, 12 μήνες υπομονή ενδέχεται να εξοικονομήσει 200 εκατ. $ σε ομάδες που έχουν δεχθεί την έγκριση της FIA και της F1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!