F1: Οι λόγοι αντίστασης στην είσοδο της Andretti/Cadillac

Ο πρόεδρος της FIA δήλωσε έκπληκτος από το γεγονός ότι υπάρχουν αρνητικές αντιδράσεις όσον αφορά την είσοδο της Andretti/Cadillac στη Formula 1, αλλά υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό.

F1: Οι λόγοι αντίστασης στην είσοδο της Andretti/Cadillac

Ο πρόεδρος της FIA δήλωσε έκπληκτος από το γεγονός ότι υπάρχουν αρνητικές αντιδράσεις όσον αφορά την είσοδο της Andretti/Cadillac στη Formula 1, αλλά υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Έπειτα από τη δημοσιοποίηση της πρόθεσης της FIA να ξεκινήσει διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την πλευρά νέων ομάδων, η Andretti ανακοίνωσε εμπορική συνεργασία με την Cadillac. Ωστόσο, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε έκπληκτος από την αρνητικότητα στις αντιδράσεις των παραγόντων της Formula 1. Εξετάζουμε κάποιους από τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό.

Στη συνέντευξη Τύπου της ανακοίνωσης της συμφωνίας μεταξύ Andretti και Cadillac, ο Michael Andretti δήλωσε: «Ένα από τα μεγάλα θέματα ήταν: τι προσφέρει η Andretti στην F1; Τώρα λοιπόν, φέρνουμε μαζί μας έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο, με τη General Motors και την Cadillac. Νιώθουμε ότι αυτή ήταν η μοναδική προϋπόθεση δεν πληρούσαμε, αλλά το έχουμε κάνει τώρα. Νομίζω ότι τώρα θα φέρουμε τεράστια υποστήριξη στην F1. Είναι δύσκολο για οποιονδήποτε να το αμφισβητήσει αυτό πλέον».

Η F1 κατέστησε σαφές σε ανακοίνωσή της ότι υπάρχουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι και οποιαδήποτε καινούργια είσοδος θα πρέπει να έχει την έγκριση των ομάδων αλλά και της Liberty Media, της ιδιοκτήτριας των εμπορικών δικαιωμάτων του θεσμού. Φαίνεται ότι η αμερικανική εταιρεία ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις των υφιστάμενων ομάδων, διότι γνωρίζει ότι αυτές δίνουν αξία στο προϊόν της.

Ο βασικότερος παράγοντας που κάνει τις υπάρχουσες ομάδες επιφυλακτικές σε οποιονδήποτε καινούργιο αντίπαλο, είναι οικονομικός και αφορά το διαμοιρασμό των εμπορικών εσόδων. Κάθε μερίδιο θα μειωθεί αν υπάρχουν 11 ομάδες αντί για 10. Για αυτό και στη Συνθήκη Ομονοίας (την τριμερή συμφωνία μεταξύ FIA, ομάδων και F1 που καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας του σπορ) της περιόδου 2020-2025, προστέθηκε ρήτρα 200 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε καινούργια ομάδα που θέλει να εισέλθει στο grid.

Αυτά τα χρήματα μοιράζονται μεταξύ των υπόλοιπων ομάδων, για να καλύψουν τις οικονομικές τους απώλειες από τα έσοδα του σπορ. Ωστόσο, με την αύξηση της δημοτικότητας της Formula 1 τα τελευταία χρόνια, εκτιμάται ότι το franchise των κορυφαίων υφιστάμενων ομάδων πλησιάζει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Συνεπώς, πιστεουν ότι η «αποζημίωση» 20 εκατ. $ (200/10) είναι πολύ μικρή για να αναπληρώσει τη μόνιμη απώλεια 10% των εσόδων τους. Συνεπώς, φαίνεται ότι οι ομάδες ζητούν να αυξηθεί η ρήτρα εισόδου σε 500-600 εκατ. $ στην καινούργια Συνθήκη Ομονοίας, που θα τεθεί σε ισχύ το 2026.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι ομάδες δεν είναι ευχαριστημένες από τον τρόπο με τον οποίο έχει δημοσιοποιήσει τις προσπάθειές της να εισέλθει στη Formula 1 η Andretti τους τελευταίους 18 μήνες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Motorsport, η Andretti προσπάθησε στο περυσινό GP Μαϊάμι να συλλέξει υπογραφές υποστήριξης από τις υπόλοιπες ομάδες της F1, αλλά μόνο δύο ήταν υπέρ: οι McLaren και Alpine.

Επίσης, οι ομάδες ανησυχούν για την πίεση που ασκεί η Andretti στον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος υποστηρίζει δημοσίως την είσοδό της στη Formula 1, σε μία εποχή που οι σχέσεις μεταξύ της Διεθνούς Ομοσπονδίας και της FOM (Formula One Management) δεν είναι στην καλύτερή τους κατάσταση.

Παράλληλα, οι υφιστάμενες ομάδες δεν είναι ευχαριστημένες από τη φύση της συνεργασίας της Andretti με την Cadillac, που φαίνεται ότι είναι καθαρά εμπορική. Παρά τις σχέσεις της GM με την Honda, φαίνεται ότι δύσκολα υπάρχει ενδεχόμενο συνεργασίας με την ιαπωνική εταιρεία, η οποία παρότι έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της, προς το παρόν δεν είναι δεδομένο ότι θα βρίσκεται στη Formula 1 το 2026.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Andretti έχει υπογράψει προσύμφωνο με τη Renault για την προμήθεια μονάδων ισχύος, τις οποίες σκοπεύει να μετονομάσει σε Cadillac. Ωστόσο, κάποιοι αντίπαλοι δεν βλέπουν με καλό μάτι μία τέτοια συμφωνία. Καθώς κατασκευαστές σαν τη Mercedes επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος, άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την προβολή στην F1, επενδύοντας ένα κλάσμα αυτών των χρημάτων, μέσω εμπορικών συμφωνιών.

Ακόμα και οι συνομιλίες μεταξύ Red Bull και Ford για μία πιθανή συνεργασία αναφέρεται ότι περιλαμβάνουν τεχνική συνεργασία και όχι απλά την επικόλληση ενός λογότυπου σε μία μονάδα ισχύος. Για αυτό και οι κατασκευαστές φαίνεται να πιέζουν ώστε να περιοριστεί η δυνατότητα των ομάδων να μετονομάσουν τους κινητήρες τους, ανάλογα με τις εμπορικές συμφωνίες τους.

IndyCar - Colton Herta (Andretti), Toronto 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!