F1: Κατά 3 κιλά ελαφρύτερο το πλαίσιο της νέας Red Bull

Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, το πλαίσιο του φετινού μονοθεσίου της Red Bull στη Formula 1 θα είναι 3 κιλά ελαφρύτερο και θα παρουσιάζει αρκετές διαφορές από την περυσινή RB18.

F1: Κατά 3 κιλά ελαφρύτερο το πλαίσιο της νέας Red Bull

Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, το πλαίσιο του φετινού μονοθεσίου της Red Bull στη Formula 1 θα είναι 3 κιλά ελαφρύτερο και θα παρουσιάζει αρκετές διαφορές από την περυσινή RB18.

To ημερολογιακό έτος του 2023 ξεκίνησε και οι ομάδες της Formula 1 θα επιστρέψουν στη δουλειά για να πραγματοποιήσουν τις τελευταίες -κυρίως αεροδυναμικού χαρακτήρα- προετοιμασίες για τα μονοθέσια της επόμενης χρονιάς. Οι παρουσιάσεις τους αναμένεται να πραγματοποιηθούν ξεκινώντας από τα μέσα Φεβρουαρίου, πριν από το μοναδικό τεστ χειμερινών δοκιμών μεταξύ 23-25 Φεβρουαρίου στην πίστα του Sakhir, όπου θα διεξαχθεί και το πρώτο φετινό Grand Prix στις 5 Μαρτίου.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, τα μονοθέσια του 2023 θα έχουν ελάχιστες διαφορές, όσον αφορά τους κανονισμούς. Το δάπεδο στο «λαιμό» του διαχύτη (εκεί από όπου ξεκινά να ανασηκώνεται το πίσω μέρος) είναι κατά 10 χλστ. ανυψωμένο, ενώ στα πλαϊνά άκρα του δαπέδου, η ανύψωση φτάνει τα 15 χλστ., για την καταπολέμηση του φαινομένου των αεροδυναμικών ταλαντώσεων (porpoising).

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ιταλικής αθλητικής εφημερίδας La Gazzetta dello Sport, η Πρωταθλήτρια Red Bull, παρότι κυριάρχησε με την RB18 το Πρωτάθλημα της περυσινής σεζόν, δεν θα επαναπαυθεί στις δάφνες της, καθώς το καινούργιο μονοθέσιό της θα έχει αισθητές διαφορές, ξεκινώντας από το βάρος του monocoque.

Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το καινούργιο πλαίσιο της Red Bull θα είναι 3 κιλά ελαφρύτερο από το περυσινό. Άλλωστε, η αυστριακή ομάδα προσπαθούσε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023 να μειώσει το βάρος του μονοθεσίου της, το οποίο ξεκίνησε τη σεζόν όντας υπέρβαρο κατά διψήφιο αριθμό κιλών.

Παράλληλα, η RB19 του 2023 θα παρουσιάζει εμφανείς οπτικές διαφορές, με το δημοσίευμα να υποστηρίζει ότι το περίβλημα του κιβωτίου και τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης έχουν ανασχεδιαστεί, με τα κατώτερα να έχουν ανυψωθεί, για να μειωθεί η αρνητική αεροδυναμική επίδραση που έχουν στο διαχύτη.

Παράλληλα, έχει ενισχυθεί η ακαμψία του πλαισίου στη βάση των ψυγείων, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε κάμψη του δαπέδου, κάτι που ταλαιπώρησε αρκετές ομάδες το 2022, αλλά όχι τη Red Bull, η οποία μπορεί να αποδώσει ένα μεγάλο μέρος του πλεονεκτήματος που είχε πέρυσι σε αυτό το χαρακτηριστικό του μονοθεσίου της.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι η Red Bull θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία «διπλού δαπέδου», με την οποία ξεκίνησαν τη σεζόν του 2022 οι ομάδες των Aston Martin και Alfa Romeo, δημιουργώντας ένα κανάλι αέρα μεταξύ του κάτω μέρους των ψυγείων και του δαπέδου. Με αυτή τη λύση, οι αεροδυναμιστές προσπαθούν να κατευθύνουν περισσότερο αέρα στο χείλος εκφυγής του διαχύτη, για την καλύτερη διαχείριση της αλλαγής πίεσης του αέρα που περνάει από μέσα του.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δύο προαναφερθείσες ομάδες, τροποποίησαν το σχεδιασμό των καλυμμάτων των ψυγείων κατά τη διάρκεια της περυσινής σεζόν, με την Aston Martin να ακολουθεί το παράδειγμα της Red Bull και να αλλάζει τη διάταξη των μέχρι τότε παράλληλων με το έδαφος ψυγείων, για χάρη μίας κεκλισμένης λύσης που χαμήλωνε στο πίσω μέρος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!