F1: H Ferrari σταμάτησε την εξέλιξη λόγω budget cap

Η Ferrari αποκάλυψε ότι αναγκάστηκε να σταματήσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της επειδή είχε φτάσει στο όριο εξόδων του budget cap της Formula 1 για το 2022.

F1: H Ferrari σταμάτησε την εξέλιξη λόγω budget cap

Η Ferrari αποκάλυψε ότι αναγκάστηκε να σταματήσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της επειδή είχε φτάσει στο όριο εξόδων του budget cap της Formula 1 για το 2022.

H Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν με ίσως το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά είδε τη Red Bull να την προσπερνά κατά τη διάρκεια της σεζόν. Στους τελευταίους αγώνες, η Ferrari έχει βρεθεί πίσω και από τη Mercedes, η οποία έχει ανακάμψει από το κακό της ξεκίνημα στη σεζόν και κατάφερε να κατακτήσει στο GP Σάο Πάολο την πρώτη της φετινή νίκη.

Πέραν από την εφαρμογή της τεχνικής υπόδειξης TD39 στο GP Βελγίου, που επέβαλε αυστηρότερα τεστ ακαμψίας στα δάπεδα και έπληξε την απόδοση της F1-75, η Ferrari παραδέχτηκε ότι η ανταγωνιστική της εικόνα έχει επίσης επηρεαστεί από το γεγονός ότι σταμάτησε την εξέλιξη του μονοθεσίου έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η μόνη αναβάθμιση που παρουσιάστηκε σε αυτό το χρονικό διάστημα, ήταν μερικές τροποποιήσεις στο δάπεδο για το GP Ιαπωνίας.

Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι αυτή ήταν μια απόφαση που αποσκοπούσε στην καλύτερη προετοιμασία για την επόμενη χρονιά, τώρα προέκυψε ότι επρόκειτο για επιτακτική οικονομική ανάγκη. Ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε μετά το GP Σάο Πάολο, ότι η Ferrari δεν είχε επιλογή και αναγκάστηκε να σταματήσει να φέρνει αναβαθμίσεις στο φετινό μονοθέσιο, επειδή είχε φτάσει στο ανώτατο όριο εξόδων των περίπου 144 εκατομμυρίων δολαρίων για τη φετινή σεζόν.

Όπως δήλωσε ο Binotto: «Δεν ήταν επιλογή, απλά τελείωσαν τα χρήματα για το ανώτατο όριο προϋπολογισμού. Απλά φτάσαμε στο ανώτατο όριο. Δεν υπήρχε δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης του μονοθεσίου, οπότε απλά μείναμε εκεί που ήμασταν».

«Προφανώς δεν θέσαμε σε κίνδυνο την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς. Αλλά σίγουρα αποφασίσαμε να σταματήσουμε αυτήν του φετινού. Πέραν από την κανονική εξέλιξη του τρέχοντος μονοθεσίου, θα πρέπει να παράγεις τα εξαρτήματα για να τα φέρεις στην πίστα. Και αυτό ήταν το επιπλέον κόστος που δεν μπορούσαμε να αντέξουμε οικονομικά».

Όταν ο Binotto ρωτήθηκε αν εξεπλάγη που η Mercedes κέρδισε έναν αγώνα, απάντησε: «Δεν αποτελεί έκπληξη. Νομίζω ότι ήταν γρήγοροι στη Βραζιλία. Δεν είναι έκπληξη γιατί αν κοιτάξουμε τους τελευταίους αγώνες, ίσως με διαφορετική επιλογή ελαστικών, θα είχαν ήδη κερδίσει αγώνες. Και νομίζω ότι απλά δεν κέρδισαν επειδή δεν έκαναν τη σωστή επιλογή ελαστικών».

«Ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στους τελευταίους αγώνες, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη να έρθουν εδώ στη Βραζιλία. Έφεραν ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο στο Austin, το οποίο νομίζω ότι λειτούργησε καλά, και το εκμεταλλεύονται». Πέραν από το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο, η Mercedes κατάφερε να μειώσει το βάρος του μονοθεσίου της κατά πέντε κιλά στο Austin, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο.

Ο Binotto προσέθεσε: «Είδαμε μια πολύ δυνατή Mercedes τόσο σε ρυθμό αγώνα όσο και σε καταπόνηση ελαστικών. Εμείς έχουμε επικεντρωθεί στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς εδώ και αρκετό καιρό, και σταματήσαμε την εξέλιξη του φετινού πολύ νωρίς, ενώ η Mercedes συνέχισε να φέρνει αναβαθμίσεις στις ΗΠΑ και το Μεξικό. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι έχουν βελτιωθεί και είναι γρήγορες. Ωστόσο, αυτό καθιστά σαφές ότι η επόμενη χρονιά δεν θα είναι μια μάχη μεταξύ μόνο δύο ομάδων».

Στη Βραζιλία, η Ferrari είχε τη δυνατότητα να επιστρέψει σε ρυθμίσεις μέγιστης ισχύος για τον κινητήρα, αφότου αναγκάστηκε να υιοθετήσει πιο συντηρητική προσέγγιση στο Μεξικό, λόγω φόβου προβλημάτων αξιοπιστίας.

Παράλληλα έχουν ξεκινήσει ήδη οι φήμες στην Ιταλία, που θέλουν τη Ferrari να συζητά το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Mattia Binotto και υποτιθέμενη κόντρα του Ιταλού με τον Charles Leclerc. Ως συνήθως, ως πιθανός αντικαταστάτης παρουσιάστηκε ο Antonello Coletta, επικεφαλής των αγωνιστικών δραστηριοτήτων GT της Ferrari, αλλά και ο επικεφαλής της ομάδας της Alfa Romeo, Frederic Vasseur, αν και Γάλλος δεν φαντάζει ως ρεαλιστική επιλογή.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Σάο Πάολο 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!