F1 – GP ΗΠΑ: Διαμαρτυρίες, ποινές και κόντρα διαμαρτυρίες

Η Haas διαμαρτυρήθηκε ότι η Alpine του Fernando Alonso δεν ήταν ασφαλής στο GP ΗΠΑ, έπειτα από τη σύγκρουση με τον Stroll. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Ισπανό με ποινή 30 δλ., με αποτέλεσμα να χάσει την 7η θέση, αλλά η Alpine αμφισβητεί την εγκυρότητα της αρχικής -εκπρόθεσμης- διαμαρτυρίας της Haas.

F1 – GP ΗΠΑ: Διαμαρτυρίες, ποινές και κόντρα διαμαρτυρίες

Η Haas διαμαρτυρήθηκε ότι η Alpine του Fernando Alonso δεν ήταν ασφαλής στο GP ΗΠΑ, έπειτα από τη σύγκρουση με τον Stroll. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Ισπανό με ποινή 30 δλ., με αποτέλεσμα να χάσει την 7η θέση, αλλά η Alpine αμφισβητεί την εγκυρότητα της αρχικής -εκπρόθεσμης- διαμαρτυρίας της Haas.

Η ίντριγκα φαίνεται να βρίσκεται στο αίμα της Formula 1 τα τελευταία χρόνια και το GP ΗΠΑ δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Σε τρεις προηγούμενους αγώνες, ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, είχε δεχθεί μαύρη/πορτοκαλί σημαία, λόγω τραυματισμένου μονοθεσίου. Η σημαία αυτή επιβάλλει στην ομάδα να φέρει το μονοθέσιό της στα pits, για να το επισκευάσει διότι θεωρείται επικίνδυνο από τη διεύθυνση αγώνων.

Και στις τρεις περιπτώσεις, ο Magnussen είχε τραυματισμένη εμπρός αεροτομή, με το πλευρικό της τοίχωμα να έχει σπάσει. Στο GP ΗΠΑ συνέβη το ίδιο με τη Red Bull του Sergio Perez, έπειτα από επαφή στον 1ο γύρο με τον Valtteri Bottas. Παράλληλα, έπειτα από τη σύγκρουση του Fernando Alonso με την Aston Martin του Lance Stroll (για την οποία ο Καναδός δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Μεξικού), είχε σπάσει ένα από τα δύο υποστηρίγματα του δεξιού καθρέπτη της Alpine του Ισπανού, ο οποίος ανέμιζε για πολλούς γύρους.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα, η Haas ανέφερε δύο φορές στη διεύθυνση αγώνων την κατάσταση του καθρέπτη του Alonso και έλαβε απάντηση ότι το θέμα εξετάζεται, ωστόσο δεν δόθηκε καμία υπόδειξη στην Alpine να διευθετήσει το ζήτημα. Καθώς ο Alonso προσπερνούσε τον Magnussen στον αγώνα, ο καθρέπτης της Alpine αποκολλήθηκε.

Μετά τον αγώνα, η Haas διαμαρτυρήθηκε για την κατάσταση των μονοθεσίων του Perez και του Alonso, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι το έκανε 24 λεπτά μετά τη λήξη της προθεσμίας που έχει ορίσει η FIA για αντίστοιχες διαμαρτυρίες. Παρά ταύτα, οι αγωνοδίκες έκαναν αποδεκτή την διαμαρτυρία της Haas και εξέτασαν το ζήτημα.

F1 - Esteban Ocon (Alpine) & Kevin Magnussen (Haas), GP ΗΠΑ 2022

Σε μία σπάνια κίνηση επίκρισης των αποφάσεων της διεύθυνσης αγώνων, οι αγωνοδίκες εξέφρασαν «βαθιά ανησυχία» για το γεγονός ότι η Alpine δεν έλαβε προειδοποίηση, κρίνοντας ότι η κατάσταση με τον καθρέπτη δεν ήταν ασφαλής. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ήταν υποχρέωση της Alpine να διασφαλίσει ότι το μονοθέσιο ήταν ασφαλές και επέβαλαν στον Alonso αυστηρή ποινή στάσης 10 δλ. στα pits, η οποία ισοδυναμεί με την προσθήκη 30 δλ. στο χρόνο αγώνα του Ισπανού.

Αυτό τον έριξε από την 7η στη 15η θέση του τελικού αποτελέσματος του GP ΗΠΑ, γεγονός που μειώνει το βαθμολογικό προβάδισμα της Alpine επί της McLaren στη μάχη για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από 11 σε 6 βαθμούς, με τον έτερο οδηγό της γαλλικής ομάδας, Esteban Ocon να έχει προωθηθεί στη 10η θέση. Επιπλέον, η προώθηση του Sebastian Vettel στην 7η θέση, έφερε την Aston Martin μόλις 1 βαθμό πίσω από την Alfa Romeo στη μάχη για την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Σε ανακοίνωσή της, η Alpine ανέφερε ότι «ενήργησε δίκαια και έκρινε ότι το μονοθέσιο παρέμεινε δομικά ασφαλές», προσθέτοντας: «Η FIA έχει το δικαίωμα να δείξει μαύρη/πορτοκαλί σημαία σε ένα μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του αγώνα, αν κρίνει ότι δεν είναι ασφαλές. Σε αυτή την περίπτωση, αξιολόγησε το μονοθέσιο και αποφάσισε να μην δείξει τη σημαία. Επιπλέον, μετά τον αγώνα, ο τεχνικός έφορος της FIA έκρινε το μονοθέσιο νόμιμο».

F1 - Esteban Ocon (Alpine) & Mick Schumacher (Haas), GP ΗΠΑ 2022

Οι ομάδες δεν έχουν το δικαίωμα να εφεσιβάλουν χρονικές ποινές. Ωστόσο, η Alpine «πιστεύει ότι επειδή η διαμαρτυρία κατατέθηκε 24 λεπτά μετά την καθορισμένη προθεσμία, δεν έπρεπε να γίνει δεκτή και επομένως η ποινή θα πρέπει να θεωρηθεί άκυρη. Ως αποτέλεσμα αυτού, η ομάδα διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι έγινε αποδεκτή η αρχική διαμαρτυρία της Haas».

Αυτό ήταν κάτι που οι αγωνοδίκες εξέτασαν κατά την αξιολόγηση των διαμαρτυριών, καθώς αναγνώρισαν ότι και οι δύο κατατέθηκαν μετά τη λήξη της προθεσμίας, αλλά εφάρμοσαν διακριτική ευχέρεια στην αποδοχή τους, ισχυριζόμενοι ότι «η τήρηση της προθεσμίας δεν ήταν εφικτή σε αυτή την περίπτωση».

Ο επικεφαλής της ομάδας της Alpine, Otmar Szafnauer, δήλωσε: «Νομίζω ότι είναι γελοίο. Θέλω να πω, είναι προφανής ζημιά από ατύχημα. Και, ξέρετε, τα μονοθέσια επιτρέπεται να τερματίσουν με ζημιές από ατυχήματα, συμβαίνει συνέχεια. Το να μην έχεις καθρέπτη είναι πολύ διαφορετικό από το να μην έχεις μια λειτουργική εμπρός αεροτομή».

F1 - Esteban Ocon (Alpine) & Mick Schumacher (Haas), GP ΗΠΑ 2022

Ο τεχνικός έφορος της FIA, Jo Bauer, δήλωσε ότι «ένας καθρέφτης που κουνιέται είναι επικίνδυνος και θα μπορούσε να ξεκολλήσει και να χτυπήσει άλλον οδηγό προκαλώντας τραυματισμό». Η άποψή του υποστηρίχθηκε από τον τεχνικό επικεφαλής της FIA, Νικόλα Τομπάζη. Επίσης, οι αγωνοδίκες απέρριψαν το επιχείρημα της Alpine ότι τα παραδείγματα από τη Suzuka το 2019, όπου δύο μονοθέσια συνέχισαν με χαλαρούς καθρέφτες, θα μπορούσαν να καταστήσουν προηγούμενο.

Εάν κριθεί ότι η διαμαρτυρία της Alpine είναι αποδεκτή, είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί νέα ακρόαση πριν από το GP Μεξικού, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Οι αγωνοδίκες απέρριψαν τη διαμαρτυρία της Haas όσον αφορά την περίπτωση του Perez, καθώς προέκυψε ότι η Red Bull είχε επικοινωνήσει με τον Bauer, παρέχοντας μια εικόνα της εμπρός αεροτομής μετά το συμβάν.

Ο Bauer ήταν ικανοποιημένος ότι ήταν ασφαλές να συνεχίσει ο Μεξικανός. Αυτό επαναλήφθηκε από τον Τομπάζη κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, είχε δηλώσει: «Το κομμάτι του πλευρικού τοιχώματος αποκολλήθηκε. Σε εκείνο το σημείο η αεροτομή ήταν δομικά ασφαλής. Επικοινωνήσαμε με τον τεχνικό εφορό για να του δείξουμε ότι ήταν δομικά ασφαλής και ήταν ευχαριστημένος με αυτό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!