F1 – GP ΗΠΑ: Επιβλητική νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε μία επιβλητική νίκη στο GP ΗΠΑ, έπειτα από ένα χρονοβόρο pit stop, για να χαρίσει στη Red Bull το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

F1 – GP ΗΠΑ: Επιβλητική νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε μία επιβλητική νίκη στο GP ΗΠΑ, έπειτα από ένα χρονοβόρο pit stop, για να χαρίσει στη Red Bull το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Μία ημέρα μετά το θάνατο του ιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, ο Max Verstappen κατέκτησε με επιβλητικό τρόπο τη νίκη στο GP ΗΠΑ, για να χαρίσει στην ομάδα το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, για πρώτη φορά από το 2013. Ένα προβληματικό pit stop της Red Bull, ανάγκασε τον Ολλανδό να δουλέψει πιο σκληρά για τη νίκη, δίνοντας εκπληκτικές μάχες με τον Lewis Hamilton, που βρέθηκε πολύ κοντά στην πηγή, αλλά δεν κατάφερε να πιει νερό, καθώς και με τον Charles Leclerc, ο οποίος κράτησε πίσω του τον Sergio Perez για μόλις 8 δέκατα του δλ. στη γραμμή τερματισμού.

Παρά το πολύ αργό pit stop της αυστριακής ομάδας, η Mercedes έκανε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να αποσπάσει τη νίκη με τον Hamilton, αλλά η ανωτερότητα του συνδυασμού Verstappen-Red Bull ήταν εμφανής και ο Βρετανός δεν είχε όπλα (τελική ταχύτητα) να αμυνθεί στους τελευταίους γύρους. Η γερμανική ομάδα έκανε ιδιαίτερη μνεία στις αναβαθμίσεις που έφερε σε αυτό τον αγώνα. Η Red Bull αφιέρωσε τη νίκη στον Mateschitz, σε μία συναισθηματική ημέρα για την ομάδα. Η πρώτη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας ευνόησε πολύ τη στρατηγική του Leclerc και του έδωσε την ευκαιρία να ανέβει στο βάθρο από τη 12η θέση.

Η ημέρα ήταν απογοητευτική για τον άλλο οδηγό της Ferrari, τον Carlos Sainz, ο οποίος να και ήταν στην pole position, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον πρώτο γύρο, αφότου τον χτύπησε ο George Russell, ο οποίος απολογήθηκε από τη Mercedes για το σημερινό του αγώνα. Εκπληκτικό αγώνα ανάκαμψης έκανε ο Lando Norris για να βρεθεί στην 6η θέση, προσπερνώντας στο τέλος τον Fernando Alonso, ο οποίος επιβίωσε από μία σφοδρή σύγκρουση με την Aston Martin του Lance Stroll.

Άνθρωπος του αγώνα ψηφίστηκε ο Sebastian Vettel (8ος), o οποίος ήταν άτυχος με το τελευταίο pit stop της Aston Martin, αλλιώς θα μπορούσε να είχε βρεθεί στην 6η θέση με ευκολία, αλλά έδωσε μεγάλες μάχες στο τέλος και ανέκαμψε έως την 8η, εμπρός από τους Kevin Magnussen (Haas) και Yuki Tsunoda (AlphaTauri). Παράλληλα, οι ποινές που δέχθηκε ο Pierre Gasly (14ος), τον έφεραν μόλις 3 βαθμούς ποινής μακριά από αποκλεισμό για 1 αγώνα. Με αυτή τη νίκη, ο Max Verstappen ισοφάρισε το ρεκόρ των περισσότερων νικών (13) εντός μίας σεζόν στην ιστορία της Formula 1.

To χρονικό του αγώνα

O Verstappen έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε επικεφαλής πριν από την πρώτη στροφή, η οποία ήταν καταστροφική για τον poleman Carlos Sainz. O Russell βούτηξε στην εσωτερική και χτύπησε με τον εμπρός δεξιό τροχό του τη Ferrari του Sainz, ο οποίος είχε πάρει την αγωνιστική γραμμή. Ο Ισπανός έκανε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών και κατέληξε στην τελευταία θέση. Ανέφερε αστοχία ελαστικού και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο τέλος του πρώτου γύρου, λόγω διαρροής νερού. Ο Russell δέχθηκε -επιεική- ποινή 5 δλ. για το συμβάν και ο Sainz δήλωσε ότι επρόκειτο για ένα λάθος το οποίο οι κορυφαίοι οδηγοί συνήθως δεν κάνουν.

Πίσω από τον επικεφαλής Verstappen, έχοντας καταφέρει να αποφύγει τον Sainz, ήταν ο Hamilton, με τον Lance Stroll να επωφελείται για να βάλει την Aston Martin στην 3η θέση, με τον team-mate του, Sebastian Vettel στην 5η θέση. Ο Russell κατάφερε να προσπεράσει με ευκολία τον Stroll στον 5ο γύρο, καθώς ο Perez συνέχιζε την ανέλκυσή του στην κατάταξη, προσπερνώντας την άλλη Aston Martin. O Perez είχε τραυματισμένη εμπρός αεροτομή λόγω μίας επαφής με τον Bottas στον πρώτο γύρο.

Το αποτέλεσμα ήταν να σπάσει το δεξιό πλευρικό τοίχωμα της εμπρός αεροτομής του Μεξικανού, που πέρασε εύκολα και αυτός τον Stroll στον 6ο γύρο και άρχισε να κυνηγά τον Russell, που είχε επίσης τραυματισμένη εμπρός αεροτομή. Στον 7ο γύρο, ο Pierre Gasly κατάφερε να περάσει τον Lando Norris για την 8η θέση, αλλά ο Βρετανός δεν παρέδωσε τα όπλα τόσο εύκολα. Προσπάθησε να αντεπιτεθεί, ενώ πίσω τους παραμόνευε πίσω τους ο Valtteri Bottas έως το τέλος του 10ου γύρου, όπου εισήλθε στα pits για τη σκληρή γόμα, με τους περισσότερους να έχουν εκκινήσει με τη μέση.

Ο Hamilton ανέφερε ότι άρχισε να βλέπει σημάδια καταπόνησης στα εμπρός ελαστικά του, όντας ήδη 3,5 δλ. πίσω από τον Verstappen, που ανέφερε προβλήματα με τον άνεμο. Παράλληλα, ο Leclerc άρχισε να πλησιάζει σε απόσταση βολής τις δύο Aston Martin, για να περάσει τον Vettel στον 12ο γύρο. Η AlphaTauri αντέδρασε στο pit stop του Bottas με τον Gasly, ο οποίος διατηρήθηκε μπροστά, ενώ ο Hamilton εισήλθε στα pits στο τέλος του 12ου γύρου, επιστρέφοντας στην πίστα πίσω από τον Vettel.

H Red Bull αντέδρασε καλώντας τον Verstappen στα pits στον επόμενο γύρο. O Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα δίπλα από την Aston Martin του Stroll, αλλά κατάφερε να παραμείνει μπροστά. Ο Russell μπήκε επίσης στα pits, εξέτισε την ποινή του και έπεσε στην 9η θέση, πίσω από τον Alonso. O Leclerc κατάφερε να προσπεράσει τον Stroll στον 14ο γύρο, στο τέλος του οποίου ο Perez επισκέφθηκε τα pits για αλλαγή ελαστικών (όπως και ο Norris), οι μηχανικοί δεν άγγιξαν την εμπρός αεροτομή.

Ο μηχανολόγος αγώνα του Verstappen, Gianpiero Lambiase είπε στον Verstappen ότι μπορούσε να φέρει τα σκληρά ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία με αργό ρυθμό για να τα προστατεύσει, καθώς ο Hamilton μόλις στον 16ο γύρο κατάφερε να περάσει τον Vettel, ενώ ο Stroll έκανε ένα αρκετά αργό pit stop μπροστά του. Ο Καναδός επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Alonso, τον οποίο είχε καταφέρει να προσπεράσει ο Russell, καθώς ο Ισπανός είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.

Μία έξοδος από την πίστα του Bottas στον 19ο γύρο (στη 19η στροφή) έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς η Alfa Romeo έμεινε ακινητοποιημένη στην αμμοπαγίδα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τους Leclerc, Vettel και Alonso, που δεν είχαν επισκεφθεί τα pits ακόμα και εκμεταλλεύτηκαν τη μικρότερη απώλεια χρόνου (14 δλ. αντί για 20 δλ.). Αυτό έφερε τον Leclerc ακριβώς πίσω από τον Perez στην 4η θέση, εμπρός από τον Russell και τις δύο Aston Martin, με τον Vettel εμπρός από τον Stroll. O Gasly κατάφερε να παραμείνει εμπρός από τον Alonso, ο οποίος όμως κέρδισε μία θέση από τον Norris (10ος).

Κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Hamilton ανέφερε ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με τα φρένα του. Οι μηχανικοί της Mercedes είχαν αντικαταστήσει δίσκους και τακάκια στο grid, καθώς στους αναγνωριστικούς γύρους πριν από την εκκίνηση, καθώς το μονοθέσιο «τραβούσε» προς τη μία πλευρά στα φρεναρίσματα. Η αγωνιστική δράση ξεκίνησε ξανά στον 22ο γύρο.

Ο Alonso κατάφερε να αποσπάσει την 8η θέση από τον Gasly, ενώ ο Yuki Tsunoda (με τη μέση γόμα) πέρασε τον Lando Norris για τη 10η θέση, πριν επιστρέψει ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας έπειτα από ένα σφοδρό ατύχημα στο οποίο ενεπλάκησαν οι Alonso και Stroll. Ο Alonso προσπάθησε να επιτεθεί στην πίσω ευθεία. Μόλις ο Ισπανός πήγε να βγει από το slipstream της Aston Martin, o Stroll προσπάθησε να τον κλείσει, με μία αργοπορημένη αλλαγή κατεύθυνσης.

Τα δύο μονοθέσια συγκρούστηκαν και η Alpine παραλίγο να απογειωθεί, πριν χτυπήσει με το πλάι τις μπαριέρες. Με κατεστραμμένη πίσω αεροτομή, και ο Stroll προσέκρουσε στις μπαριέρες καταστρέφοντας το μονοθέσιό του. Ο Alonso κατάφερε να επιστρέψει στα pits με κατεστραμμένη εμπρός αεροτομή  και βρέθηκε στις τελευταίες θέσεις. Θα γινόταν έρευνα για το συμβάν από τους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα. Θραύσματα από το ατύχημα τραυμάτισαν τη McLaren του Norris στο πτερύγιο εμπρός από το αριστερό ελαστικό.

Ο Βρετανός βρέθηκε στην 9η θέση, πίσω από τις δύο AlphaTauri, με τον Mick Schumacher να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα, εμπρός από τον Esteban Ocon, ο οποίος έπειτα από μία από μία απογοητευτική εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές, εκκίνησε από το pit lane με καινούργιο κινητήρα. Στον 26ο γύρο είχαμε την δεύτερη επανεκκίνηση. Ο Gasly βρέθηκε υπό έρευνα επειδή άφησε απόσταση μεγαλύτερη από 10 μήκη μονοθεσίων από τον προπορευόμενο, ενώ ο Tsunoda δέχθηκε εντολή να μην επιτεθεί στον team-mate του, παρότι τον πίεζε ο Norris με τον Schumacher (με μέση γόμα) πίσω του.

Στον 29ο γύρο, ο Leclerc προσπάθησε να περάσει τον Perez στη στροφή 12, αλλά ο Μεξικανός μπλόκαρε τα φρένα του από την εσωτερική. Ο Μονεγάσκος μπλόκαρε επίσης και ίσως προσπάθησε να αποφύγει μία πιθανή σύγκρουση βγαίνοντας εκτός πίστας. Στον επόμενο γύρο, ο Leclerc επιτέθηκε ξανά στο ίδιο σημείο, κατάφερε να μπει στην εσωτερική, παρότι ο Perez έκλεισε την πόρτα, η Ferrari πήρε την 3η θέση. Παρά τα παράπονα του Perez, ο Leclerc είχε παραμείνει εντός ορίων πίστας στο προσπέρασμα.

Ο Gasly δέχθηκε ποινή 5 δλ. και η AlphaTauri έδωσε την άδεια στον Tsunoda να επιτεθεί. Ο Ιάπωνας δεν κατάφερε να περάσει και η ιταλική ομάδα έφερε τον Γάλλο στα pits στο τέλος του 32ου γύρου. Στην κορυφή, ο Verstappen έκανε παράπονα ότι η Red Bull ήταν απρόβλεπτη στη συμπεριφορά της λόγω του ανέμου. Ο Ολλανδός δεν είχε καταφέρει να απομακρυνθεί περισσότερο από 2 δλ. από τον Hamilton, ενώ και ο Russell πίεζε τον Perez.

Στο τέλος του 34ου γύρου ο Hamilton εισήλθε στα pits, με την Mercedes να ακολουθεί επιθετική στρατηγική, επιχειρώντας το undercut, ενώ ο Verstappen έκανε παράπονα για την συμπεριφορά του κινητήρα του, έχοντας κάνει αρκετές αλλαγές ρυθμίσεων. Η Red Bull απάντησε και πάλι άμεσα με pit stop στον επόμενο γύρο, ωστόσο ένα προβληματικό αερόκλειδο εμπρός αριστερά, καθυστέρησε τη στάση του Ολλανδού τόσο πολύ (καθώς ο μηχανικός έπρεπε να χρησιμοποιήσει το εφεδρικό αερόκλειδο), που τον πέρασε και ο Leclerc, ο οποίος είχε επισκεφθεί επίσης τα pits.

O Hamilton ήταν 5 δλ. εμπρός από τον Leclerc, στον οποίο ο Verstappen προσπαθούσε να επιτεθεί. Αμφότεροι είχαν επιλέξει τη μέση γόμα, ενώ ο Hamilton χρησιμοποιούσε τη σκληρή. Ο Verstappen κατάφερε να περάσει τον Leclerc στην 1η στροφή του 39ου γύρου, αλλά ο Μονεγάσκος κατάφερε να περάσει μπροστά ξανά. Δεν έγινε όμως το ίδιο και στην πίσω ευθεία και ο Verstappen πήρε τη θέση. Παράλληλα, ο Perez επισκέφθηκε τα pits και επέστρεψε στην πίστα δίπλα από τον Russell, αλλά ο Μεξικανός παρέμεινε εμπρός.

Εντωμεταξύ, ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Vettel, ο οποίος ήταν επικεφαλής μην έχοντας επισκεφθεί τα pits, για να ξεπεράσει τους 3.500 γύρους στην πρωτοπορία αγώνων στην καριέρα του στην F1. Ο Βρετανός έχασε περίπου 1,2 δλ. πίσω από τον Vettel, ο οποίος είχε ένα καταστροφικό pit stop (13,8 δλ.), λόγω προβλήματος με το εμπρός αριστερό αερόκλειδο. Ο Γερμανός θα μπορούσε να είναι 6ος, αλλά έπεσε 13ος, πίσω από τους Norris και Tsunoda, με τον Βρετανό να έχει μόλις προσπεράσει την AlphaTauri. O Norris προσπέρασε επίσης και τους Zhou και Albon, για να βρεθεί πίσω από τις Alpine, οι οποίες κυνηγούσαν τον Kevin Magnussen που βρισκόταν στην 6η θέση.

Ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στην 9η στροφή χάνοντας χρόνο στον 43ο γύρο, επιτρέποντας στον Verstappen να πλησιάσει στα 2,4 δλ. Ο Norris συνέχισε να προσπερνά όποιον έβρισκε μπροστά του, αποσπώντας την 8η θέση από τον Ocon, ο οποίος εισήλθε στα pits αμέσως μετά. Ο Perez μείωνε τη διαφορά του από τον Leclerc με ρυθμό 1 δλ. στο γύρο στη μάχη για την 3η θέση (αμφότεροι με μέση γόμα). Μπροστά, η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων έπεσε κάτω από τα 2 δλ. με 10 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία. Σύντομα έγινε 1,5 δλ.

Στον 48ο γύρο, ο Alonso κατάφερε να περάσει τον Magnussen για την 6η θέση, με τον τραυματισμένο (από το ατύχημα με τον Stroll) δεξιό καθρέπτη της Alpine να αποκολλάται στην κίνηση του Ισπανού. Παράλληλα, με 7 γύρους να απομένουν, ο Verstappen πλησίασε τον Hamilton σε απόσταση μικρότερη του 1 δλ., γεγονός που του επέτρεψε να αρχίσει να χρησιμοποιεί το DRS. Στον 50ό γύρο (από τους 56), ο Verstappen κατάφερε να προσπεράσει στη 12η στροφή, ενώ ο Hamilton προσπάθησε να καλύψει την εσωτερική αρκετά καθυστερημένα, χωρίς αποτέλεσμα όμως.

Παράλληλα, ο Vettel επέστρεψε στην πρώτη δεκάδα προσπερνώντας τον Zhou και λίγο αργότερα και τον Albon. Ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο ότι ο Verstappen έβγαινε εκτός πίστας και ο Ολλανδός δέχθηκε προειδοποιητική μαύρη/λευκή σημαία πέντε γύρους πριν το τέλος. Αν έβγαινε εκτός πίστας ξανά, θα δεχόταν ποινή  5 δλ., ενώ ο Hamilton παρέμενε στη ζώνη DRS. Ένα μπλοκάρισμα φρένων του Hamilton στον 53ο γύρο επέτρεψε στον Verstappen να απομακρυνθεί περισσότερο από 1 δλ., ενώ ο Βρετανός δέχθηκε και αυτός προειδοποιητική μαύρη/λευκή σημαία για παράβαση ορίων πίστας.

Στον προτελευταίο γύρο, η Mercedes κάλεσε στα pits τον Russell για να «κλέψει» τον ταχύτερο γύρο (και τον επιπλέον βαθμό που δίνει), ενώ τα πίσω ελαστικά του Hamilton είχαν καταπονηθεί υπερβολικά, επιτρέποντας στον Verstappen να απομακρυνθεί περισσότερο. Στον προτελευταίο γύρο, ο Norris κατάφερε να αποσπάσει την 6η θέση από τον Alonso, ενώ o Vettel, έπειτα από μία εκπληκτική μάχη με τον Magnussen, κατάφερε να πάρει την 8η θέση στις τελευταίες στροφές, την οποία πανηγύρισε.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!