F1 – Red Bull: Μηδενικό όφελος από την υπέρβαση του budget cap

Η Red Bull ισχυρίζεται ότι έχει αποκομίσει μηδενικό όφελος από αναπτυξιακή ή λειτουργική άποψη από την παράβαση του ανώτατου ορίου εξόδων της Formula 1 το 2021.

F1 – Red Bull: Μηδενικό όφελος από την υπέρβαση του budget cap

Η Red Bull ισχυρίζεται ότι έχει αποκομίσει μηδενικό όφελος από αναπτυξιακή ή λειτουργική άποψη από την παράβαση του ανώτατου ορίου εξόδων της Formula 1 το 2021.

Η FIA ολοκλήρωσε πρόσφατα την ανάλυση των υποβολών προϋπολογισμού κάθε ομάδας για τη χρονιά του 2021 και διαπίστωσε ότι η Red Bull ήταν η μόνη που το υπερέβη. Η αυστριακή ομάδα κατηγορήθηκε για μια μικρή υπέρβαση αν και το ακριβές ποσό δεν έχει διευκρινιστεί. Αν και το όριο για μια μικρή παράβαση σημαίνει ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 7 εκατομμύρια δολάρια, η υπερβαση της Red Bull εκτιμάται πως είναι χαμηλότερη, και υπολογίζεται από μερικές πηγές στα 1,8 εκατομμύρια δολάρια.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, υποστήριξε ότι λόγω των διαφορετικών ερμηνειών σχετικά με το τι θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται στην υποβολή, το ποσό που αμφισβητείται ενδέχεται να είναι μόλις 200.000 δολάρια. Ο Horner εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι η υποβολή της Red Bull ακολούθησε με ακρίβεια και πιστότητα τους οικονομικούς κανονισμούς της F1, οπότε η ομάδα διαψεύδει προς το παρόν την υπέρβαση των ορίου που ανακοίνωσε η FIA.

Ο Horner δήλωσε: «Αυτό που πρέπει να εξεταστεί είναι το σχετικό κόστος εντός και εκτός του ανώτατου ορίου. Και από εκεί προκύπτει η (διαφορετική) ερμηνεία. Η άποψή μας είναι ότι οι σχετικές δαπάνες μας είναι εντός του ανώτατου ορίου. Προφανώς, βρισκόμαστε σε συζήτηση με τη FIA όσον αφορά ποια είναι αυτά τα (επιπλέον) έξοδα και ποιες είναι οι πιθανές ελαφρυντικές περιστάσεις».

«Είχαμε μηδενικό όφελος από εξελικτική ή λειτουργική άποψη, είτε για το 2021, είτε για το 2022 από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργήσαμε εντός του ανώτατου ορίου. Η υποβολή μας ήταν σημαντικά κάτω από το ανώτατο όριο. Περιμέναμε ότι ορισμένα πράγματα θα μπορούσαν ενδεχομένως να αμφισβητηθούν ή να διευκρινιστούν, όπως είναι η διαδικασία σε ένα ολοκαίνουργιο σύνολο κανονισμών».

Christian Horner

«Αλλά με βάση εξωτερικά, επαγγελματικά λογιστικά επιτελεία, την ερμηνεία αυτών των κανονισμών και ενός εγγράφου 52 σελίδων για την αστυνόμευση αυτού, ήμασταν πολύ σαφείς από την πλευρά μας. Έτσι, δηλώνουμε απόλυτα και κατηγορηματικά δεν αισθανόμαστε ότι είχαμε οποιοδήποτε πλεονέκτημα το 2021 ή το 2022 ή το 2023 ή το 2024. Ορισμένες ομάδες μιλούν ακόμη και για το 2026, κάτι που είναι εντελώς πλασματικό».

Ο Βρετανός ήταν επίσης απογοητευμένος από το γεγονός ότι η Red Bull δεν είχε λάβει καμία προειδοποίηση για τις διαφορετικές ερμηνείες των κανονισμών, παρά το γεγονός ότι υπήρχουν ευκαιρίες για τη FIA να παρέμβει. Ο Horner ανέφερε ότι μια ενδιάμεση υποβολή το 2021, για την οποία δεν υπήρχε «κανένα σχόλιο ή υποδείξεις ότι κάναμε κάτι αντίθετο με οποιονδήποτε κανονισμό».

«Στη συνέχεια, φυσικά, σχετικά με την υποβολή που έγινε το Μάρτιο, δεν ακούσαμε τίποτα μέχρι το δεύτερο μισό του Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα. Υπάρχει επίσης ένα καθήκον μέσα στους κανονισμούς για τη FIA να καθοδηγεί και να έχει αποτελεσματική συμμόρφωση».

Ο Horner δήλωσε, επίσης ότι άλλες διευκρινίσεις της FIA επηρέασαν την υποβολή της Red Bull. Ανέφερε ότι τον Ιούνιο, μία αλλαγή που συμπεριέλαβε τα ανταλλακτικά εξαρτήματα που δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στη φετινή σεζόν, είχε επταψήφια επίδραση στον προϋπολογισμό της ομάδας του και υποστήριξε ότι η Red Bull δεν είχε τη δυνατότητα να αλλάξει την υποβολή της εκ των υστέρων.

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP ΗΠΑ 2022

O Βρετανός επικεφαλής ανέφερε: «Πρέπει να καταβληθεί ένας τεράστιος όγκος δεδομένων για αυτές τις υποβολές. Νομίζω ότι είναι φυσικό ότι κατά την πρώτη χρονιά ενός συνόλου πολύ περίπλοκων κανονισμών, να μπορέσει κανείς να προβλέψει τα πάντα είναι σχεδόν αδύνατο. Έχουν υπάρξει ελαφρώς διαφορετικές ερμηνείες, ίσως από άλλες ομάδες».

«Μια τέτοια αλλαγή έχει έναν τεράστιο αντίκτυπο στην εφαρμογή του τρόπου με τον οποίο έχεις συμπληρώσει το έντυπο, το οποίο αν είχαμε τη δυνατότητα να υποβάλουμε εκ νέου εκείνη τη στιγμή, θα το είχαμε αντιμετωπίσει πολύ διαφορετικά».

Η FIA έχει προτείνει στη Red Bull μια συμφωνία αποδοχής της παράβασης, αλλά για να επιτευχθεί αυτή, η αυστριακή ομάδα θα πρέπει να αποδεχθεί ότι διέπραξε παράβαση, καθώς και όποια ποινή έχει προτείνει η Διεθνής Ομοσπονδία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η πρόταση της FIA περιλαμβάνει πρόστιμο και μείωση του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών στο εργοστάσιο.

Ο Horner δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει «πλήρης διαφάνεια» μόλις επιλυθεί αυτό το θέμα και ότι είναι πρόθυμος να αποκαλύψει το σκεπτικό της Red Bull για την υποβολή της και γιατί αμφισβητεί τις ερμηνείες της FIA σε ορισμένους τομείς.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP ΗΠΑ 2022

Επίσης, ανέφερε ότι η παρούσα κατάσταση διαφέρει από τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Ferrari και FIA για την παράτυπη λειτουργία των ιταλικών μονάδων ισχύος το χειμώνα του 2019/2020 που οδήγησαν σε μυστικό διακανονισμό, διότι αυτή τη φορά ακολουθείται μια διαδικασία που περιγράφεται ρητά στους οικονομικούς κανονισμούς.

Ο Βρετανός δήλωσε: «Το όλο θέμα θα πρέπει να είναι διαφανές. Δεν θα υπάρξει καμία ιδιωτική, μυστική συμφωνία, όλα θα είναι πάνω από το συμβούλιο. Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από τις προηγούμενες καταστάσεις».

Ο Horner είχε συζητήσεις με τον πρόεδρο της FIA Mohammed Ben Sulayem στο Austin και εξακολουθεί να ελπίζει ότι μπορεί να επιτευχθεί μια κατάληξη αυτό το Σαββατοκύριακο: «Ήλπιζα ότι θα είχε λυθεί πριν από αυτό το Σαββατοκύριακο. Ελπίζω ότι μπορεί να επιλυθεί κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου».

«Αν αυτό δεν συμβεί, η επόμενη διαδικασία είναι να πάει στην Επιτροπή Εκδίκασης του ανώτατου ορίου εξόδων και μετά από αυτό, υπάρχει το Διεθνές Εφετείο της FIA. Θα μπορούσε να τραβήξει για άλλους 6-9 μήνες, κάτι που δεν είναι στις προθέσεις μας. Θέλουμε να κλείσει το κεφάλαιο του 2021. Είχαμε κάποιες υγιείς και παραγωγικές συζητήσεις με τη FIA και είμαι αισιόδοξος ότι θα μπορέσουμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα στο εγγύς μέλλον».

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP ΗΠΑ 2022

Ο Horner δήλωσε απογοητευμένος και από τους ισχυρισμούς που έχουν κάνει αντίπαλες ομάδες, όπως η McLaren, με την επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου της, Zak Brown προς τη FIA, που δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο Βρετανός ανέφερε: «Η επιστολή του Zak, η οποία δεν απεστάλη σε εμάς, την είδαμε και είναι τρομερά απογοητευτικό για έναν αντίπαλο να σε κατηγορεί για κλέψιμο. Το να σε κατηγορεί για αθέμιτη δραστηριότητα είναι σοκαριστικό. Είναι απολύτως σοκαριστικό το γεγονός ότι μία άλλη ομάδα, χωρίς να έχει τα γεγονότα ή να γνωρίζει τις λεπτομέρειες, μπορεί να διατυπώνει τέτοιου είδους κατηγορίες».

«Βρισκόμαστε σε δίκη λόγω δημόσιων κατηγοριών από τη Σιγκαπούρη, με τη ρητορική των ‘κλεφτών’, ότι είχαμε αυτό το τεράστιο όφελος. Τα νούμερα που δημοσιεύτηκαν στα μέσα ενημέρωσης απέχουν μίλια από την πραγματικότητα. Η ζημιά που προκαλεί στη μάρκα, στους συνεργάτες μας, στους οδηγούς μας, στο εργατικό δυναμικό μας».

«Σε μια εποχή όπου η ψυχική υγεία είναι στο προσκήνιο, βλέπουμε σημαντικά προβλήματα στο εργατικό δυναμικό μας, έχουμε παιδιά που εκφοβίζονται στις παιδικές χαρές και είναι παιδιά εργαζομένων. Αυτό δεν είναι σωστό. Μέσω πλασματικών ισχυρισμών από άλλες ομάδες. Δεν μπορείς να κάνεις τέτοιου είδους ισχυρισμούς χωρίς κανένα στοιχείο ή ουσία. Έτσι, είμαστε απόλυτα συγκλονισμένοι από τη συμπεριφορά ορισμένων αντιπάλων μας».

Zak Brown & Christian Horner

Απαντώντας σε αυτά, ο Zak Brown, που καθόταν ακριβώς δίπλα από τον Horner στη συνέντευξη Τύπου, ανέφερε: «Η επιστολή μου έλεγε ότι αν κάποιος, μια ομάδα, ξοδεύει περισσότερα από το ανώτατο όριο, θα έχει πλεονέκτημα. Το ανώτατο όριο είναι ένας κανονισμός, που δεν διαφέρει από τους τεχνικούς κανονισμούς του αθλήματος. Δεν παίρνουμε θέση για το αν το έκαναν ή όχι».

«Αν κάποιος το έχει κάνει, αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Δεν διαφέρει από την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος, τις εύκαμπτες αεροτομές ή οποιαδήποτε άλλη περίπτωση. Δεν ανέφερα κάποια ομάδα, ήταν μια γενική απάντηση. Τώρα που μπήκαμε στην εποχή του ανώτατου ορίου εξόδων, αν κάποιος το παραβεί, αυτές πιστεύουμε ότι θα πρέπει να είναι κάποιες από τις συνέπειες».

«Δεν έχω ιδέα ποιος είναι ο αριθμός, δεν γνωρίζω καμία λεπτομέρεια. Αν είχαμε περισσότερα χρήματα για να ξοδέψουμε, αυτό θα μας εξασφάλιζε απόδοση: περισσότερους ανθρώπους, περισσότερες αναβαθμίσεις, ό,τι κι αν ισχύει. Πιστεύουμε ότι είναι όφελος για την απόδοση αν κάποιος έχει ξοδέψει περισσότερα από το καθορισμένο ανώτατο όριο εξόδων. Εναπόκειται στη FIA να αποφασίσει αν το έχει κάνει ή όχι».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!