F1 – Carlos Sainz: «Έπρεπε να αλλάξω εντελώς στιλ οδήγησης»

Ο Carlos Sainz δήλωσε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει εντελώς τον τρόπο οδήγησης που υιοθετεί, για να ταιριάζει με το φετινό μονοθέσιο της Ferrari, που του έφερε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, στο GP Μ. Βρετανίας.

F1 – Carlos Sainz: «Έπρεπε να αλλάξω εντελώς στιλ οδήγησης»

Ο Carlos Sainz δήλωσε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει εντελώς τον τρόπο οδήγησης που υιοθετεί, για να ταιριάζει με το φετινό μονοθέσιο της Ferrari, που του έφερε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, στο GP Μ. Βρετανίας.

O Carlos Sainz δήλωσε απογοητευμένος από το γεγονός ότι στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1 που διέθετε ένα μονοθέσιο το οποίο είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει νίκες, αυτό απαιτούσε διαφορετικό στιλ οδήγησης από αυτό που έρχεται φυσικά στον 28χρονο Ισπανό. Ο Sainz δήλωσε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει ολικά τον τρόπο που οδηγεί για να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της φετινής F1-75.

O Sainz δήλωσε για το δύσκολο ξεκίνημα που είχε στη φετινή σεζόν: «Ήταν απογοητευτικό μετά από μια τόσο δυνατή πρώτη χρονιά με την ομάδα, όπου βρήκα πολύ λίγα προβλήματα με το μονοθέσιο. Ένιωθα ότι μετά από τους πρώτους αγώνες του 2021, ήξερα που ήταν τα όρια του μονοθεσίου. Έπρεπε μόνο να βρω 1-2 δέκατα σε έναν συγκεκριμένο τύπο στροφής και ήμουν έτοιμος να παλέψω. Για αυτό και το δεύτερο μισό της σεζόν ήταν τόσο δυνατό».

«Φέτος ήταν επιτέλους ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ικανό να παλέψει για νίκες, και ξαφνικά βρέθηκα σε μια θέση στην οποία δεν είχα βρεθεί ποτέ στο παρελθόν, δηλαδή να είμαι λίγο περισσότερο από 2 δέκατα πίσω. Ποτέ δεν έχω βρεθεί περισσότερο από 2 δέκατα πίσω από έναν team-mate. Έξυνα το κεφάλι μου για να καταλάβω από που προέρχεται όλος αυτός ο χρόνος. Ήταν απογοητευτικό, γιατί ήταν η πρώτη φορά που είχα ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο που θα μπορούσε να μου επιτρέψει να παλέψω για νίκες».

«Κρατούσα αρκετά μυστικό από που προέρχονταν οι δυσκολίες μου. Νομίζω ότι οι άνθρωποι που καταλαβαίνουν το άθλημα, και οι άνθρωποι που κάνουν εις βάθος αναλύσεις, με γνωρίζουν λίγο-πολύ μέχρι τώρα και ξέρουν από που προήλθαν τα προβλήματα. Αλλά για να είμαι σύντομος: έπρεπε να αλλάξω εντελώς το στιλ οδήγησής μου».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ιαπωνίας 2022

«Έπρεπε να αλλάξω τον τρόπο που οδηγούσα, με έναν πολύ αφύσικο τρόπο. Έπρεπε να αλλάξω έναν αφύσικο τρόπο και να τον κάνω φυσικό: κάτι που απαιτεί πολύ χρόνο. Έπρεπε επίσης να δοκιμάσω πράγματα με το στήσιμο. Τα περισσότερα από αυτά ήταν προς τη λάθος κατεύθυνση και μετά έπρεπε να ανακαλύψουμε ξανά τη σωστή κατεύθυνση. Αυτό απαιτεί κάμποσους αγώνες. Δεν υπάρχουν πλέον δοκιμές εξέλιξης, οπότε πρέπει να δοκιμάζεις τα Σαββατοκύριακα των αγώνων».

«Αυτό σημαίνει ότι μερικές φορές πρέπει να δεσμευτείς σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με ένα στήσιμο που ουσιαστικά είναι λάθος. Και αυτό σημαίνει άλλο ένα Σαββατοκύριακο που το μονοθέσιο δεν αποδίδει. Αυτή η συσσωρευμένη απογοήτευση μέχρι περίπου την εποχή του GP Καναδά, όπου άρχισα να βρίσκω λίγο το δρόμο μου. Και από τότε, άρχισα να αποδίδω λίγο καλύτερα».

«Ήταν λίγο παντού, αλλά σε στροφές συγκεκριμένης ταχύτητας και ένα συγκεκριμένο στιλ οδήγησης που σήμαινε ότι δεν τα πήγαινα καλά με αυτό το μονοθέσιο. Αυτό συμβαίνει μερικές φορές στην καριέρα ενός οδηγού. Μπαίνεις σε ένα μονοθέσιο, όπως έκανα εγώ το 2021, και δεν κάνεις τίποτα: απλά το οδηγείς και είσαι άμεσα γρήγορος».

«Στη συνέχεια, μερικές φορές μπαίνεις σε ένα διαφορετικό μονοθέσιο, νομίζεις ότι έκανες έναν καλό χρόνο, αλλά μετά τον βλέπεις σε σύγκριση με άλλους και δεν είναι τόσο γρήγορος. Είναι φυσικό. Αλλά με απογοήτευσε το γεγονός ότι αυτό το σημείο της καριέρας μου έπρεπε να έρθει όταν είχα ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο».

«Η ομάδα προφανώς με άκουσε και ήξερε που ήταν τα προβλήματά μου. Αλλά σε μια εποχή με ανώτατο όριο εξόδων και με τόσο απλούς κανονισμούς μονοθεσίων όπως έχουμε σήμερα, είναι πολύ απλά μονοθέσια. Έχεις πολύ μικρή ελευθερία να ‘παίξεις’ με το στήσιμο. Μόνο πολύ αργά μέσα στη χρονιά φέραμε μερικά πράγματα που με βοήθησαν να βρω πραγματικά κάτι περισσότερο από το μονοθέσιο».

«Τα πάντα μετά τη Βαρκελώνη, που ήταν το χαμηλότερο σημείο μου όσον αφορά την ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα, ήταν ότι άλλαξα λίγο-πολύ ολικά το στιλ οδήγησης και προσπάθησα να βρω ένα μονοθέσιο που μου έδινε λίγη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν μικρά πράγματα που αυξάνουν ξαφνικά την αυτοπεποίθησή σου και εκεί άρχισα να νιώθω ότι μπορώ να είμαι γρήγορος και με αυτό το μονοθέσιο».

«Στην αρχή της χρονιάς, πάντα έχεις τις αμφιβολίες σου. Θα μου δώσει ποτέ αυτό το μονοθέσιο την αυτοπεποίθηση που είχα με το περυσινό; Θα βρω ποτέ τον σωστό τρόπο να οδηγήσω αυτό το μπονοθέσιο στο επίπεδο που ξέρω ότι μπορώ; Έχεις αυτές τις αμφιβολίες. Αλλά στη συνέχεια, αυτές οι μικρές λεπτομέρειες σε βοηθούν να εμπιστευτείς τη διαδικασία και όλη αυτή τη σκληρή δουλειά που έπρεπε να κάνω, αν και υπήρχαν πολλές φορές που έκανα λάθος με την κατεύθυνση του στησίματος, με την οδήγησή μου».

«Ακόμα δεν είναι ένα μονοθέσιο που μου αρέσει, ειλικρινά, όσον αφορά τον τρόπο οδήγησης που απαιτεί. Πρέπει ακόμα να σκέφτομαι πολύ κατά την οδήγηση. Και δεν οδηγώ ακόμα εντελώς φυσικά. Αλλά τουλάχιστον ξέρω ότι αν τα βάλω όλα μαζί, μπορώ να είμαι εκεί».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ιαπωνίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!