F1 – GP Ιαπωνίας: Ταχύτερος αλλά υπό έρευνα ο Verstappen

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιαπωνίας, ωστόσο βρίσκεται υπό έρευνα για ένα περίεργο περιστατικό με τον Lando Norris.

F1 – GP Ιαπωνίας: Ταχύτερος αλλά υπό έρευνα ο Verstappen

O Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιαπωνίας, ωστόσο βρίσκεται υπό έρευνα για ένα περίεργο περιστατικό με τον Lando Norris.

Παρότι ο Max Verstappen είχε ένα περιπετειώδες Q3, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, με την πρώτη του προσπάθεια στο τελικό σκέλος.

Ο Ολλανδός δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελική του προσπάθεια, καθώς τραυμάτισε τη Red Bull του στο kerb εξόδου της 2ης στροφής, χάνοντας ένα κομμάτι από το δάπεδο. Ο πρώτος γύρος του Verstappen ήταν μόλις 10 χλστ. του δλ. ταχύτερος από αυτόν που κατάφερε εντέλει να σημειώσει ο Charles Leclerc, ενώ ο Carlos Sainz βρέθηκε μόλις 57 χλστ. του δλ. πίσω από τον Ολλανδό.

Ένα περίεργο περιστατικό εκτυλίχθηκε στην προετοιμασία του Lando Norris για τον πρώτο του γύρο στο Q3 στην 130R.  O Ολλανδός πήγαινε πολύ αργά -για να μην υπερθερμάνει τα ελαστικά του στο γρήγορο γύρο- και προσπάθησε να επιταχύνει απότομα, χάνοντας το πίσω μέρος λόγω των κρύων ελαστικών, την ώρα που τον προσπερνούσε ο Norris με πολλά χιλιόμετρα.

Η Red Bull βρέθηκε σχεδόν κάθετα στην πίστα και ο Βρετανός πάτησε στο γρασίδι για να αποφύγει το μονοθέσιο του Verstappen. Ο Ολλανδός ζήτησε συγγνώμη από τον Norris στη συνέχεια. Το συμβάν θα ερευνηθεί από τους αγωνοδίκες έπειτα από το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Norris δήλωσε ότι ο Verstappen το έκανε επίτηδες για να προστατεύσει τη θέση του και προσέθεσε ότι αν ο ίδιος έκανε κάτι τέτοιο θα περίμενε να τιμωρηθεί.

Η Red Bull κέρδιζε χρόνο στις γρήγορες στροφές και αλλαγές κατεύθυνσης του 1ου sector και τις ευθείες του 3ου sector, ενώ η Ferrari ήταν πιο δυνατή στις πιο αργές στροφές του 2ου sector. Ο Sainz ανέφερε ότι έχασε χρόνο στην επιτάχυνση στην έξοδο από το τελευταίο chicane, έχοντας υπερβολικό σπινάρισμα.

Ο Sergio Perez δεν κατάφερε να πλησιάσει τους τρεις πρώτους και βρέθηκε 4 δέκατα του δλ. πίσω από τον team-mate του, αντιμετωπίζοντας προβλήματα υποστροφής. Οι τρεις πρώτοι έχουν επίσης διαφυλάξει και ένα καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για τον αγώνα, ο οποίος δεν είναι ακόμα σίγουρο σε τι είδους καιρικές συνθήκες θα διεξαχθεί.


Ο Esteban Ocon πραγματοποίησε μία πολύ καλή εμφάνιση για να βρεθεί στην 5η θέση, εμπρός από τον Lewis Hamilton. Την ίδια μορφή (Alpine-Mercedes) έχει και η 4η σειρά εκκίνησης, με τον Fernando Alonso να εκκινεί εμπρός από τον George Russell.  Οι Mercedes έχαναν 5-6 δέκατα του δλ. στις ευθείες, λόγω και τη μεγαλύτερης πίσω αεροτομής. Καταπληκτική επίδοση σημείωσε στην αγαπημένη του πίστα ο Sebastian Vettel (με για να εξασφαλίσει την 9η θέση εκκίνησης, εμπρός από τον Lando Norris, που έκανε λάθος στην τελική του προσπάθεια.

Q2

O Verstappen και οι δύο οδηγοί της Ferrari κατάφεραν να προκριθούν στο Q3 με το σετ ελαστικών που χρησιμοποίησαν και στο πρώτο σκέλος. Ο Perez αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει δεύτερο σετ, ενώ οι Mercedes χρησιμοποίησαν δύο καινούργια σετ. Ο Daniel Ricciardo, που έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση στο Q1, έχασε την πρόκριση στο τελικό σκέλος για μόλις 3 χλστ. του δλ. από τον εκπληκτικό Vettel.

Ο Αυστραλός μπλόκαρε τα φρένα του στην προσέγγιση του τελευταίου chicane στον τελικό του γύρο στο Q2 και ήταν αρκετά εκνευρισμένος με τον εαυτό του. Αμφότερες οι Alfa Romeo βρέθηκαν εκτός διαδικασίας στο δεύτερο σκέλος, όπως και οι Mick Schumacher (Haas) και Yuki Tsunoda. O Ιάπωνας αντιμετώπισε προβλήματα με τα φρένα του.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), Lando Norris (McLaren), GP Ιαπωνίας 2022

Q1

Οι μηχανικοί της Ferrari εργάζονταν έως την τελευταία στιγμή στο μονοθέσιο του Charles Leclerc στην αρχή της διαδικασίας, με το δάπεδο της F1-75 να έχει αφαιρεθεί. Οι Mercedes από την πλευρά τους, πραγματοποίησαν την πρώτη τους προσπάθεια με τη μέση γόμα, για να εξοικονομήσουν περισσότερα σετ μαλακής για τη συνέχεια της διαδικασίας.

Η μεγάλη έκπληξη του πρώτου σκέλους ήταν το γεγονός ότι ο Pierre Gasly δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q2, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τα φρένα της AlphaTauri, όπως και ο team-mate του. Ο Γάλλος είχε παράπονα για τον τρόπο με τον οποίο η ιταλική ομάδα διαχειρίστηκε την κατάσταση σε σχέση με τον Tsunoda. Ο Gasly δήλωσε ότι η AlphaTauri δεν περίμενε (όπως με τον Ιάπωνα) να τον στείλει στην πίστα, με αποτέλεσμα να συναντήσει πιο αργούς συνδυασμούς, γεγονός που ενέτεινε το πρόβλημα με τα φρένα.

Στο Q1 σταμάτησε και η πορεία του Alex Albon, καθώς έχασε την πρόκριση από τον Vettel για μόλις 55 χλστ. του δλ. O Ταϊλανδός είδε την πρώτη του προσπάθεια να ακυρώνεται, λόγω παράβασης ορίων πίστας. Ούτε οι Kevin Magnussen (Haas) και Lance Stroll (Aston Martin) προκρίθηκαν, ενώ η ποινή 5 θέσεων που είχε ο Nicholas Latifi για το ατύχημα με τον Guanyu Zhou στο GP Σιγκαπούρης δεν έχει σημασία, καθώς ο Καναδός ήταν τελευταίος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!