F1 – Flavio Briatore: Ακατάλληλοι οι άνθρωποι της FIA

Ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της Renault, Flavio Briatore, αποκάλεσε ακατάλληλους τους ανθρώπους της FIA που διαχειρίζονται τους αγώνες της Formula 1, έπειτα από το GP Σιγκαπούρης.

F1 – Flavio Briatore: Ακατάλληλοι οι άνθρωποι της FIA

Ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της Renault, Flavio Briatore, αποκάλεσε ακατάλληλους τους ανθρώπους της FIA που διαχειρίζονται τους αγώνες της Formula 1, έπειτα από το GP Σιγκαπούρης.

Για άλλον ένα αγώνα, υπάρχουν παράπονα από τη διαχείριση της διεύθυνσης αγώνων και των αγωνοδικών που έχει ορίσει η FIA για τη Formula 1. Ίσως με διαφορετικούς χειρισμούς, το GP Σιγκαπούρης να είχε ξεκινήσει λίγο νωρίτερα, χωρίς να έχει εκατομμύρια τηλεθεατές να περιμένουν για 65 λεπτά την εκκίνηση του αγώνα. Προφανώς και υπάρχουν πολλές διαδικασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν πριν δοθεί η εκκίνηση.

Η καθυστέρηση όμως ήταν αρκετή για να επιτρέψει σε όλους τους οδηγούς να εκκινήσουν με τα ενδιάμεσα και όχι με ελαστικά βροχής. Επιπλέον, ο Serio Perez διέπραξε δύο φορές το ίδιο παράπτωμα, αφήνοντας απόσταση μεγαλύτερη από 10 μήκη μονοθεσίου (55 μέτρα) από το αυτοκίνητο ασφαλείας ενόσω τα φώτα του τελευταίου ήταν ακόμα αναμμένα, και έλαβε δύο διαφορετικές ποινές σε καθεμία από τις δύο περιπτώσεις.

Η Red Bull είχε προβλέψει το ενδεχόμενο ποινής και ο Perez είχε καταφέρει να αναπτύξει διαφορά 7,5 δλ. από τον Charles Leclerc έως τον τερματισμό. Συνεπώς, με μία επίπληξη και μία ποινή 5 δλ., διατήρησε τη νίκη. Ο Μεξικανός κέρδισε επάξια στην πίστα -πέραν των παρατυπιών- και σίγουρα δεν θα ήταν καλό για την εικόνα της Formula 1 να ανακοινώσει διαφορετικό νικητή δυόμιση ώρες μετά τον τερματισμό, όταν δηλαδή δημοσιοποιήθηκαν οι αποφάσεις των αγωνοδικών.

Κατά πόσο όμως με αυτό τον τρόπο χάνει αξιοπιστία του το «διαιτητικό» σύστημα της FIA; Σίγουρα δεν φαίνεται ότι δεν πρόθυμο να αλλάξει το αποτέλεσμα του αγώνα εκ των υστέρων σε περισσότερες από μία περιπτώσεις. Άλλωστε, δεν θα έπρεπε να συμβαίνει έτσι. Οι θεατές πρέπει να φεύγουν από τις κερκίδες και τους τηλεοπτικούς δέκτες τους γνωρίζοντας το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα.

F1 - GP Σιγκαπούρης 2022

Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται πουθενά στους κανονισμούς. Δεν υπάρχει κάτι που να αναγκάζει τους αγωνοδίκες να λαμβάνουν τις αποφάσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα, ή τουλάχιστον πριν από την απονομή των τρόπαιων, εάν πρόκειται για περιστατικό των τελευταίων γύρων. Οι αγωνοδίκες θέλουν να ακούν τη γνώμη των οδηγών διότι μπορεί να παρέχουν λόγους οι οποίοι δεν είχαν ληφθεί υπόψη εξαρχής.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο Perez δικαιολογήθηκε για τα παραπτώματά του λέγοντας ότι στην πρώτη περίπτωση (10ος γύρος) λέγοντας ότι η πίστα ήταν πολύ βρεγμένη και είχε δυσκολία να ακολουθήσει το ρυθμό του αυτοκινήτου ασφαλείας με κρύα ελαστικά.

Οι αγωνοδίκες ανέφεραν: «Αν και η πίστα ήταν βρεγμένη σε ορισμένα σημεία, δεν δεχόμαστε ότι οι συνθήκες ήταν τέτοιες ώστε να καθιστούν αδύνατο ή επικίνδυνο για τον Perez να διατηρήσει την απαιτούμενη απόσταση, μικρότερη του μήκους 10 μονοθεσίων. Παρόλα αυτά, λάβαμε υπόψη τις βρεγμένες συνθήκες και τις δυσκολίες που επισημάνθηκαν από τον Perez ως ελαφρυντικές περιστάσεις για αυτό το περιστατικό και, κατά συνέπεια, αποφασίσαμε ότι πρέπει να επιβληθεί επίπληξη».

Η δεύτερη φορά που ο Perez έκανε το ίδιο πράγμα ήταν στον 36ο γύρο. Για αυτή την περίπτωση, οι αγωνοδίκες ανέφεραν: «Καθώς αυτή ήταν η δεύτερη παράβαση του άρθρου 55.10 των αγωνιστικών κανονισμών από τον Perez κατά τη διάρκεια του αγώνα και ακολούθησε ρητή προειδοποίηση από τον διευθυντή αγώνων, αποφασίσαμε να επιβάλουμε ποινή 5 δευτερολέπτων στον Perez».

Με αυτό το σύστημα… κίτρινης και κόκκινης κάρτας, οι αγωνοδίκες αιτιολόγησαν τις διαφορετικές ποινές για το ίδιο παράπτωμα. Ωστόσο, ταιριάζει πολύ σαν ιδανική λύση ώστε και να τιμωρηθεί ο Perez και να μην αλλάξει το αποτέλεσμα του αγώνα. Το πρόβλημα είναι ότι τέτοιου είδους ποινές θα πρέπει να αποφασίζονται κατά τη διάρκεια του αγώνα, διότι σε διαφορετική περίπτωση, μπορούν να επηρεάσουν το αποτέλεσμά του, όπως ισχυρίστηκε η Ferrari μετά το GP Σιγκαπούρης.

Η Scuderia εξέφρασε παράπονα για την αναβολή λήψης απόφασης για μετά την καρό σημαία, καθώς επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε τον αγώνα ο Leclerc, ο οποίος καταπόνησε τα ελαστικά του στην προσπάθεια να προσπεράσει μετά το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας και έχασε πολύ έδαφος στο τέλος, αφήνοντας τη διαφορά να φτάσει τα 7,5 δλ.

Η Ferrari ισχυρίζεται ουσιαστικά ότι αν είχε ανακοινωθεί η ποινή του Perez κατά τη διάρκεια του αγώνα, θα μπορούσε να δώσει εντολή στο Leclerc να σταματήσει να επιτίθεται και απλά να διασφαλίσει ότι θα τερματίσει εντός απόστασης 5 δλ. από τον Μεξικανό.

Αυτό υποστήριξε και ο Flavio Briatore, ο πρώην επικεφαλής των ομάδων της Renault και της Benetton και νυν υπεύθυνος για το paddock club της F1, δηλαδή τη φιλοξενία VIP καλεσμένων στα Grand Prix, ο οποίος έριξε λάδι στη φωτιά με τις δηλώσεις του: «Στη FIA υπάρχουν ακατάλληλοι άνθρωποι. Σε κάθε αγώνα έχουμε και από ένα πρόβλημα, το ίδιο και σε αυτόν».

Flavio Briatore

«Αν υπήρξε παράβαση, γιατί να περιμένετε ώρες, όταν με όλα τα τεχνικά μέσα που έχετε στη διάθεσή σας μπορείτε να αποφασίσετε σε ένα λεπτό; Δεν φταίει η F1, φταίει η FΙΑ, κάτι πρέπει να αλλάξει. Μπορείς να καταστρέψεις έναν αγώνα, το σόου και να επηρεάσεις το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».

«Η FΙΑ είναι ένας οργανισμός, και ως τέτοιος, χρειάζεται τους σωστούς και κατάλληλους ανθρώπους για να προχωρήσει μπροστά. Έχει σχεδόν 200 υπαλλήλους και οργανισμοί αυτού του είδους πρέπει να διοικούνται από ικανούς διευθυντές. Κάθε τομέας πρέπει να τους έχει. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοια ποιότητα».

«Η διαχείριση πρέπει να γίνεται από επαγγελματίες, αυτό είναι θεμελιώδες. Ο πρόεδρος πρέπει να αποφασίσει. Το σημαντικό είναι να υπάρχει μια Ομοσπονδία που να ανταποκρίνεται στην F1. Γιατί δεν συνέβη αυτό νωρίτερα; Επειδή υπήρχαν επαγγελματίες, τόσο απλά».

Σε ερώτηση αν η Ferrari θα πρέπει να είναι πιο δυναμική, ο 72χρονος Briatore απάντησε: «Εγώ θα είχα σπάσει τον υπολογιστή εχθες. Ο καθένας έχει το δικό του σύστημα διαχείρισης. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι αυτό που συνέβη χθες δεν είναι καλό για το άθλημα και το θέαμα. Υπήρχε και το βάθρο, ας πούμε ότι δεν υπήρχε μόνο μία ποινή 5 δλ., η Ferrari θα είχε κερδίσει μετά από δύο ώρες».

«Δεν υπάρχει αυτό. Είναι πιο εύκολο για τη FIA να αποφασίσει με τη Ferrari του Leclerc 7 δλ. πίσω από τον Perez; Απολύτως, αλλά αν αποφάσιζαν αμέσως, ίσως ο Leclerc να έκανε έναν άλλο αγώνα». Ολοκληρώνοντας, ο Ιταλός ανέφερε για τις μελλοντικές ελπίδες της Scuderia: «Ας ελπίσουμε ότι η Ferrari θα κάνει το ίδιο βήμα του χρόνου, όπως έκανε στη φετινή σεζόν σε σχέση με πέρυσι. Αν το κάνει, θα έχει ελπίδες για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!