Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα στη φετινή σεζόν της Formula 1, η McLaren αποτελεί το φαβορί για το Grand Prix Ισπανίας, αν και δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς θα την επηρεάσουν οι αλλαγές στα τεστ ακαμψίας των εμπρός αεροτομών. Η βρετανική ομάδα δεν φαίνεται πάντως να πτοείται, παρότι η βρετανική ομάδα αναμένεται να παρουσιάσει καινούργια εμπρός αεροτομή για να πληροί τους κανονισμούς.
Αν και οι γρήγορες στροφές δεν αποτελούν το δυνατό σημείο της McLaren, οι παρατεταμένες τείνουν να την ευνοούν σε σύγκριση με τη Red Bull. Θα εξαρτηθεί πολύ ποιος θα είναι ο περιοριστικός παράγοντας την Κυριακή όσον αφορά τα ελαστικά. Αν είναι η θερμική καταπόνηση του πίσω άξονα (λιγότερο πιθανό), η McLaren αναμένεται να είναι πιο δυνατή. Αν είναι τα πλευρικά φορτία στον εμπρός άξονα, ίσως δυσκολευτεί περισσότερο.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέξει η McLaren είναι οι εκκινήσεις (αμφότεροι οι οδηγοί της παραλίγο να χάσουν θέση στην εκκίνηση του Μονακό) και η εκτέλεση των pit stop, η οποία υστερεί στα δύο τελευταία Grand Prix. Ενδιαφέρον θα έχει και η εσωτερική μάχη μεταξύ των οδηγών της McLaren, έπειτα από την αύξηση αυτοπεποίθησης του Lando Norris με τη νίκη του στο GP Μονακό, η οποία του επέτρεψε να πλησιάσει στους 3 βαθμούς τον Oscar Piastri.
Από την πλευρά της, η Red Bull, έπειτα από την απογοήτευση του Μονακό, καλείται να δείξει ότι μπορεί να επιστρέψει στα επίπεδα απόδοσης -και διαχείρισης των ελαστικών στον αγώνα- που επέδειξε στην Imola.
Οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης (οπως στις στροφές 7/8) αναμένεται να ευνοήσουν την RB21, η οποία όμως δεν συμπαθεί τις παρατεταμένες στροφές (3, 4, 12). Αν ο περιοριστικός παράγοντας είναι τα εμπρός ελαστικά, η Red Bull αναμένεται να είναι πιο ανταγωνιστική. Αυτό προϋποθέτει όμως ότι θα έχει καταφέρει να βρει ένα καλό στήσιμο για το μονοθέσιό της, κάτι που συνήθως συμβαίνει το Σάββατο.
Θα είναι δύσκολο για τη Ferrari να επαναλάβει την καλή απόδοση του Μονακό (το οποίο εξαίρεση) σε μία πίστα με την ποικιλία στροφών της Βαρκελώνης, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές. Η λύση για την ανάγκη ανύψωσης του μονοθεσίου από το έδαφος (που κοστίζει σε απόδοση) αναμένεται να έρθει στο GP Μ. Βρετανίας. Ωστόσο, η καλή διαχείριση των ελαστικών ενδέχεται να βοηθήσει τη Ferrari στον αγώνα της ερχόμενης Κυριακής.
Η Ferrari συνδύασε τη νέα εμπρός αεροτομή με αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, τονίζοντας το κανάλι outwash στα άκρα της, με μικρά πτερύγια στο εσωτερικό των ανασχεδιασμένων πλευρικών τοιχωμάτων να παίρνουν έμπνευση από τη Mercedes. Η Ferrari διαθέτει και μία καινούργια πίσω αεροτομή μεσαίου αεροδυναμικού φορτίου αυτό το Σαββατοκύριακο. Περιμένουμε επίσης αναβαθμίσεις από τη Mercedes, αλλά και τη Sauber.
Ferrari: bello guardare le pelli di carbonio che hanno direzioni completamente diverse tra le due ali per trovare una diversa e necessaria rigidità. Il nuovo endplate prende spunto da quello Haas ed è stato reso un pò più aggressivo l’outwash dell’aria #AutoRacer #SpanishGP pic.twitter.com/NMtUx0LBGT
— Th€ PJ (@SmilexTech) May 29, 2025
Η Mercedes ενδέχεται να δυσκολευτεί ξανά καθώς οι θερμοκρασίες αναμένεται να κυμανθούν σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η γερμανική ομάδα θα χρησιμοποιήσει τη νέα πίσω ανάρτηση που παρουσίασε στην Imola, ή θα προτιμήσει την παραδοσιακή λύση. H γερμανική ομάδα έχει ήδη δοκιμάσει στα δύο προηγούμενα Grand Prix την εμπρός αεροτομή προδιαγραφών Ισπανίας.
Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Alpine γιορτάζει 70 χρόνια από την ίδρυσή της από τον Jean Redele στην Dieppe της Γαλλίας το 1955. Ο χρωματισμός του μονοθεσίου θα έχει έναν προσαρμοσμένο χρωματισμό με το λογότυπο «Α70» για να μνημονεύσει την περίσταση.
Bienvenidos a España! 🇪🇸🙌
The Circuit de Barcelona-Catalunya always provides plenty of action, so ride along with @FranColapinto for a lap 😎@eni @AlpineSimRacing @trak_racer @cybertek_fr pic.twitter.com/vQpe2rDR19
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) May 28, 2025