Το Grand Prix Ισπανίας είναι λίγο ξεχωριστό φέτος για τη Formula 1, καθώς θα τεθούν σε εφαρμογή τα νέα, πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής των μονοθεσίων, για τα οποία μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ. Θα είναι ενδιαφέρον λοιπόν να παρατηρήσουμε αν αυτό θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα των ομάδων.
H πίστα της Βαρκελώνης, που φιλοξενεί το GP Ισπανίας της Formula 1 από το 1991, έχει υπάρξει γνώριμο πεδίο δοκιμών για πολλά χρόνια, λόγω της μεγάλης ποικιλίας των 14 στροφών που διαθέτει η χάραξή της, μήκους 4.657 μ. (με τον αγώνα να διαρκεί 66 γύρους). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι μία από τις πίστες που γνωρίζουν πολύ καλά οι οδηγοί.
Bienvenidos a España! 🇪🇸🙌
The Circuit de Barcelona-Catalunya always provides plenty of action, so ride along with @FranColapinto for a lap 😎@eni @AlpineSimRacing @trak_racer @cybertek_fr pic.twitter.com/vQpe2rDR19
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) May 28, 2025
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Οι αργές στροφές (όπως οι 5 και 10) αναδεικνύουν τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση, ενώ οι ταχύτερες όπως οι 3 και 9 ευνοούν μονοθέσια με καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Όπως συμβαίνει από το 2023, χρησιμοποιείται η γρήγορη χάραξη, χωρίς το chicane που είχε αντικαταστήσει την ταχύτατη τελευταία στροφή για 16 χρόνια (2007-2022).
Οι περισσότερες από τις αργές στροφές είναι αριστερές και οι περισσότερες από τις δεξιές είναι γρήγορες. Συνεπώς, οι ομάδες ενδέχεται να υιοθετήσουν ελαφρώς διαφορετικές ρυθμίσεις στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά των μονοθεσίων. Αυτό το χαρακτηριστικό της πίστας σημαίνει επίσης ότι τα ελαστικά της αριστερής πλευράς καταπονούνται πιο γρήγορα, ενώ τα ελαστικά της δεξιάς πλευράς λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Λόγω των πολλαπλών γρήγορων στροφών, ο περιοριστικός παράγοντας τείνει να είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση του εμπρός αριστερού ελαστικού, το οποίο δέχεται υψηλά πλευρικά φορτία για αρκετά δευτερόλεπτα στην παρατεταμένη δεξιά στροφή 3. Οι ομάδες επιλέγουν αεροδυναμικές ρυθμίσεις μεσαίου προς υψηλού αεροδυναμικού φορτίου.
Η Pirelli έχει επιλέξει τις πιο σκληρές γόμες ελαστικών (C1, C2, C3) για το Grand Prix Ισπανίας, οι οποίες είχαν χρησιμοποιηθεί τελευταία φορά στο GP Μπαχρέιν. Με τραχύ ασφαλτοτάπητα, η Βαρκελώνη είναι μία από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσον αφορά την καταπόνηση των ελαστικών και τα πλευρικά φορτία που ασκούνται σε αυτά. Συνεπώς, οι ελάχιστες πιέσεις που έχουν οριστεί από την Pirelli είναι αρκετά αυξημένες: 26 psi στον εμπρός άξονα και 22 psi πίσω, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου.
Παρά τις δύο ζώνες DRS, στον αγώνα τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα, αλλά η καταπόνηση των ελαστικών ενδέχεται να οδηγήσει σε μεγάλες διαφορές απόδοσης. Ωστόσο, η σειρά εκκίνησης είναι σημαντική, όπως και η προσέγγιση έως την πρώτη στροφή, καθώς πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αποστάσεις της χρονιάς έως την πρώτη ζώνη πέδησης (549 μ.) και οι ανακατατάξεις είναι αρκετά πιθανές.
Τα τελευταία χρόνια, η προτιμώμενη στρατηγική είναι σχεδόν δεδομένα αυτή των δύο pit stop. Η απώλεια χρόνου για τη διεξαγωγή ενός pit stop εκτιμάται στα 22 δλ. Δεδομένου ότι ο αγώνας διεξάγεται την 1η ημέρα του Ιουνίου, οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι αρκετά υψηλές, οδηγώντας σε θερμική καταπόνηση των ελαστικών.
Στις κατατακτήριες δοκιμές, είναι πολύ δύσκολο για έναν οδηγό να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και στα τρία sector της πίστας, διότι η μέγιστη αξιοποίηση της πρόσφυσης στο πρώτο εξ αυτών, θα οδηγήσει σε υπερθέρμανση των ελαστικών στο τελικό τμήμα.
Back to Barcelona 👊 Previewing the Spanish GP with George, Kimi and @PET_Motorsports 💚 pic.twitter.com/YNGKVkMTEi
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 29, 2025
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 30 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 31 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 1 Ιουνίου
Αγώνας: 16:00
GP Ισπανίας
9ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Circuit de Barcelona-Catalunya
Μήκος πίστας: 4.657 μ.
Γύροι: 66
Συνολική απόσταση αγώνα: 307,236 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:16.330 (219,641 χλμ./ώρα) – M. Verstappen (Red Bull), 2023
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:11.383 (234,862 χλμ./ώρα) – L. Norris (McLaren), 2024
Στροφές: 14 (6 αριστερές, 8 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ των στρoφών 9–10, 14–1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 66%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 73%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 16%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 44
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,8 G (στροφή 14)
Μέγιστη ταχύτητα: 326 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 549 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 22 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 548 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Χαμηλή
Καλύτερα στιγμιότυπα προηγούμενων GP
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2024
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2023
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2022
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2021
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2020
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2019
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2018
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2017
Στιγμιότυπα GP Ισπανίας 2016