Τα υψηλόβαθμα στελέχη της Red Bull πραγματοποίησαν μία μη προγραμματισμένη συνάντηση έπειτα από το Grand Prix Μπαχρέιν, καθώς η ομάδα φαίνεται να έχει περιέλθει σε κρίση έπειτα από έναν πολύ κακό αγώνα, που όχι μόνο το μονοθέσιο δεν είχε την αναμενόμενη απόδοση, αλλά υπήρχαν δυσλειτουργίες που κόστισαν χρόνο στα pit stop, τομέας στον οποίο παραδοσιακά αρίστευε η Red Bull στη Formula 1. Ο Max Verstappen, νικητής του προηγούμενου αγώνα, τερμάτισε στην 6η θέση, επιτυγχάνοντας προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο.
Μήπως έχουν αρχίσει να φαίνονται τελικά οι πολυάριθμες απώλειες στην -πάλαι ποτέ- dream team της Formula 1; Η RB21 διαθέτει τις πιο άκαμπτες αεροτομές από τις κορυφαίες ομάδες, τώρα που ο Rob Marshall έχει αναχωρήσει για τη McLaren και το γενικό concept του μονοθεσίου δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, κάτι για το οποίο φαίνεται ότι είχε προειδοποιήσει ο Adrian Newey, ο οποίος πλέον είναι ντυμένος στα πράσινα της Aston Martin.
Στο GP Μπαχρέιν, η Red Bull αντιμετώπισε πρόβλημα με το φωτεινό σηματοδότη που δίνει το πράσινο φως στους οδηγούς να αναχωρήσουν έπειτα από ένα pit stop. Αυτό καθυστέρησε το πρώτο pit stop αμφότερων των οδηγών της ομάδας. Επίσης, στο δεύτερο pit stop του Max Verstappen, άργησε να ξεβιδωθεί το μπουλόνι του εμπρός δεξιού τροχού. Ο Ολλανδός είχε ένα αργό pit stop και στο GP Ιαπωνίας. Πως άραγε να τα βλέπει αυτά ο πρώην αθλητικός διευθυντής της Red Bull, Jonathan Wheatley, που πλέον εργάζεται για τη Sauber;
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Για τον αγώνα, η Red Bull είχε διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας για τον Verstappen, ωστόσο αυτό το ελαστικό δεν λειτούργησε καλά την Κυριακή. Σε αντίθεση με πέρυσι, η σωστή επιλογή ήταν η διαφύλαξη δύο σετ μέσης γόμας, όπως έκαναν οι McLaren και Ferrari. Επίσης, η RB21 δεν είχε τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα ελαστικά της και ο Verstappen είδε τον 18χρονο Andrea Kimi Antonelli να τον… καταπίνει με τη Mercedes στο πρώτο stint.
Έπειτα από το πρώτο αργό pit stop του, o Verstappen, είχε κολλήσει πίσω από τη Haas (τη μικρότερη ομάδα του grid) του Esteban Ocon για ολόκληρο το δεύτερο stint (με τη σκληρή γόμα), χωρίς τη δυνατότητα να προσπεράσει. Έπειτα από το δεύτερο αργό pit stop, έπεσε στην προτελευταία θέση. Εντέλει, κατάφερε να ανακάμψει έως την 6η θέση, προσπερνώντας τον Pierre Gasly στον τελευταίο γύρο.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, μαζί με τον αγωνιστικό σύμβουλο Helmut Marko, τον τεχνικό διευθυντή Pierre Wache και τον επικεφαλής μηχανολόγο Paul Monaghan συναντήθηκαν για να καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους. Ο Verstappen δεν θέλησε να παρευρεθεί. Ο μάνατζερ του Verstappen, Raymond Vermuelen, αναφέρεται ότι ήταν εξαιρετικά νευρισμένος και άρχισε να φωνάζει στον Marko για την κατάσταση με τον Αυστριακό να μην αντιδρά, αν και άλλες πηγές αναφέρουν ότι αυτό δεν συνέβη ποτέ.
Ο Marko χαρακτήρισε την κατάσταση «πολύ ανησυχητική» και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, δηλώνοντας ότι η πιθανότητα να αποχωρήσει από τη Red Bull ο Verstappen λόγω κακών αποτελεσμάτων είναι «τεράστια». Ο Αυστριακός δήλωσε: «Είναι μια πολύ δύσκολη μέρα για τη Red Bull, αυτό είναι προφανές σε όλους μας».
«Πρέπει να αποκτήσουμε, το συντομότερο δυνατό, ξανά απόδοση στο μονοθέσιο και επίσης πρέπει να βελτιώσουμε το επίπεδο των pit stop. Το μονοθέσιο δεν είναι το ταχύτερο και έπειτα τα pitstops δεν λειτουργούν. Αυτό δεν είναι επιτρεπτό. Ξέρουμε ότι δεν είμαστε ανταγωνιστικοί, και θα υπάρξουν αναβαθμίσεις στους επόμενους αγώνες, που ελπίζουμε ότι θα φέρουν βελτίωση».
«Έχουμε πολλά προβλήματα. Το κύριο πρόβλημα είναι η ισορροπία και η πρόσφυση. Από αυτό υποθέτω ότι προέκυψαν τα προβλήματα με τα φρένα. Στη συνέχεια μία κανονική διαδικασία όπως το pit stop δεν λειτουργεί, οπότε το ένα πρόβλημα έρχεται μετά το άλλο».
Ο Max Verstappen ήταν κατηγορηματικός στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα: «Ό,τι μπορούσε να πάει στραβά, πήγε. H εκκίνηση δεν ήταν καλή, ο ρυθμός δεν ήταν καλός ήδη από την αρχή, με τα ελαστικά να υπερθερμαίνονται ξανά, η ισορροπία δεν ήταν εκεί που την ήθελα. Μετά στο pit stop κάτι δεν πήγε καλά με τα φώτα, που έμειναν αναμμένα».
«Μετά είχα κολλήσει στην κίνηση, τα σκληρά ελαστικά δυστυχώς δεν λειτούργησαν, είχαν βασικά χαμηλή πρόσφυση και ακόμη περισσότερη καταπόνηση για μένα. Μετά μπήκα ξανά στα pits, αλλα το pit stop ήταν ακόμη χειρότερο και βρέθηκα τελευταίος. Λαμβάνοντας υπόψη τα πάντα, το να τερματίσουμε στην 6η θέση, με το ρυθμό που είχαμε, είναι και πάλι ένα καλό αποτέλεσμα».
«Ρεαλιστικά, κάτι περισσότερο από αυτό δεν ήταν ούτως ή άλλως εφικτό ακόμη και με καλά pit stop ή με άλλη επιλογή ελαστικών. Φυσικά δεν είναι αυτό που θέλουμε, αλλά είναι ακριβώς εκεί που βρισκόμαστε με το μονοθέσιό μας και τη συμπεριφορά των ελαστικών που έχουμε. Τα πάντα απλά αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο σε μια πίστα όπως αυτή. Μετρούσα τους γύρους» (μέχρι τον τερματισμό).