F1-GP Κίνας: Ο Hamilton στην pole του σπριντ για 0,018 δλ. από τον Verstappen

O Lewis Hamilton έκανε τη μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές για το σπριντ του GP Κίνας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο, για να βρεθεί μόλις 0,018 δλ. εμπρός από τον Max Verstappen, με 3ο τον Oscar Piastri.

F1-GP Κίνας: Ο Hamilton στην pole του σπριντ για 0,018 δλ. από τον Verstappen

O Lewis Hamilton έκανε τη μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές για το σπριντ του GP Κίνας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο, για να βρεθεί μόλις 0,018 δλ. εμπρός από τον Max Verstappen, με 3ο τον Oscar Piastri.

O Lewis Hamilton απέδειξε ότι δεν έχει χάσει την ταχύτητά του σε κατατακτήριες δοκιμές, καθώς στη διαδικασία που καθόρισε τη σειρά εκκίνησης του σπριντ για το Grand Prix Κίνας, ο Βρετανός κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του επιτυχία με τα χρώματα της Ferrari στη Formula 1. Έγινε ο γηραιότερος poleman -αν και όχι επίσημα- από τον Nigel Mansell με τη Williams στο GP Αυστραλίας του 1994 και έγραψε το απόλυτο ρεκόρ γύρου για την πίστα της Σαγκάης, όπου η εμπειρία 14 των επισκέψεών του εκεί έπαιξε και αυτή το ρόλο της.

Έπειτα από την καταστροφική εμφάνιση στη Μελβούρνη, ο Hamilton κατάφερε να φέρει τα ελαστικά στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας και να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη εμφάνισή του με τη Scuderia. O ίδιος δήλωσε έκπληκτος, αλλά τόνισε ότι οι αλλαγές που έκανε στο στήσιμο του επέτρεψαν να είναι ανταγωνιστικός από τον πρώτο του γύρο στη διαδικασία. Ο Frederic Vasseur δήλωσε ότι είναι ένα θετικό αποτέλεσμα, αλλά υπάρχουν πολλά που η ομάδα πρέπει να καταλάβει τους λόγους πίσω από αυτό.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το sprint qualifying του GP Κίνας

Ο Max Verstappen με τη Red Bull έδωσε μία σκληρή μάχη για να πλησιάσει στα 18 χλστ. του δλ. τον Hamilton, αλλά τελικά δεν κατάφερε να του αποσπάσει την πρωτοπορία από τον πρώην μεγάλο του αντίπαλο. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στην πρώτη σειρά και ήταν πολύ ευχαριστημένος από τη 2η θέση, έχοντας ανακάμψει από το FP1 στο οποίο δεν ήταν ανταγωνιστικός. Έτσι, για το σπριντ θα έχουμε μία πρώτη σειρά εκκίνησης από τα… παλιά (2021), με τον Verstappen να έχει παλέψει πιο πολύ με την RB21 για να αντλήσει αυτό το χρόνο.

Ενώ η McLaren φαινόταν να έχει την ταχύτητα να κυριαρχήσει και σε ορισμένες φάσεις της διαδικασίας είχε προβάδισμα που άγγιζε το μισό δευτερόλεπτο, στο τελικό σκέλος, αμφότεροι οι οδηγοί της δεν κατάφεραν να αντλήσουν το μέγιστο με τη μαλακή γόμα ελαστικών, αποδεικνύοντας ότι η MCL39 είναι νευρική όταν κινείται στο απόλυτο όριο. Ωστόσο, και η τακτική της ομάδας να κάνει δύο γρήγορες προσπάθειες στο SQ3 δεν ήταν η σωστή, δεδομένης της τάχιστης εξέλιξης της πίστας.

Ο Oscar Piastri έγραψε έναν πολύ καλό γύρο στην πρώτη του προσπάθεια στο SQ3, τον οποίο όμως δεν κατάφερε να βελτιώσει στη δεύτερη απόπειρά του, ενώ οι συνθήκες στην πίστα εξελίσσονταν πολύ γρήγορα προς το καλύτερο, λόγω της νέας ασφάλτου. Έτσι, ο Αυστραλός βρέθηκε 0,08 δλ. μακριά από τον Hamilton, αναφέροντας ότι ήταν γρήγορος στα λάθος μέρη της διαδικασίας.

Οι άλλες κορυφαίες ομάδες επέλεξαν να στείλουν τους οδηγούς τους στην πίστα για μόνο μία γρήγορη προσπάθεια στο τέλος του SQ3, για να εκμεταλλευτούν την πίστα στις καλύτερες, και πιο αποδοτικές συνθήκες. Αντιθέτως, οι οδηγοί της McLaren είχαν στην καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά τους όταν η πίστα προσέφερε λιγότερη πρόσφυση, και με λίγο βαρύτερο φορτίο καυσίμου, ενώ στην τελική προσπάθεια, με ιδανική πίστα, τα ελαστικά ήταν ήδη μεταχειρισμένα. Ήταν ίσως υπερεκτίμηση της υπεροχής της, ή απλά λανθασμένη τακτική;

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Ο Charles Leclerc εξασφάλισε την 4η θέση με τη δεύτερη Ferrari, αλλά βρέθηκε 0,2 δλ. πίσω από τον νέο του team-mate, έχοντας δυσκολευτεί περισσότερο από τον Hamilton να αναπτύξει θερμοκρασία στα ελαστικά του. O George Russell βρέθηκε στην 5η θέση, 0,32 δλ. μακριά από την κορυφή, με τη Mercedes. Ο Βρετανός δήλωσε ότι εκεί βρισκόταν η W16 και ότι αυτή η θέση αυτή δεν είναι κακή για την εκκίνηση, αλλά ίσως στο γερμανικό στρατόπεδο περίμεναν κάτι περισσότερο σε μία διαδικασία που η McLaren… σκόνταψε.

F1 George Russell (Mercedes)

O Lando Norris έκανε λάθη και στις δύο γρήγορες προσπάθειές του στο τελικό σκέλος της διαδικασίας. Στον πρώτο του γύρο, έχασε το πίσω μέρος της McLaren στην παρατεταμένη στροφή 13 που οδηγεί στη μεγάλη πίσω ευθεία, χάνοντας χρόνο καθ’ όλο το μήκος της. Στη δεύτερη προσπάθειά του, καθυστέρησε υπερβολικά την πέδηση για τη φουρκέτα 14, μπλόκαρε ελαφρώς τα φρένα του, και εγκατέλειψε το γύρο. Ο Βρετανός ανέφερε ότι σήμερα οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει με το μονοθέσιο της McLaren -ιδίως όταν έχει αυξημένη ένταση ανέμου- ήταν τονισμένες σήμερα, καθώς μπλόκαρε τα φρένα του με τον ούριο άνεμο στη 14.

Πολύ καλή εμφάνιση έκανε ο Andrea Kimi Antonelli για να βρεθεί στην 7η θέση στην αυριανή εκκίνηση. Ο Ιταλός ένιωθε καλύτερα στο μονοθέσιο και δυσκολεύτηκε με τη μετάβαση στα μαλακά ελαστικά, έχοντας χαμηλές θερμοκρασίες στις πρώτες στροφές. Ο Antontelli θα παραταχθεί εμπρός από τον Yuki Tsunoda, που με τη Racing Bulls είναι ο καλύτερος από τους «υπόλοιπους», έχοντας βάλει πίσω του τον πολύ καλό Alex Albon με τη Williams και τον Lance Stroll, που κέρδισε την εσωτερική αναμέτρηση στην Aston Martin και συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα.

SQ2

Ο Fernando Alonso ήταν ο πιο αργός από τους δύο οδηγούς της Aston Martin και έμεινε εκτός τρίτου σκέλους για μόλις 0,021 δλ., για να βρεθεί εμπρός από τον εντυπωσιακό Oliver Bearman, ο οποίος έφερε την προβληματική στη Μελβούρνη Haas στη 12η θέση, για να παραταχθεί αύριο μεταξύ των δύο Ισπανών του grid. O Carlos Sainz ήταν απογοητευμένος, αναφέροντας ότι δεν είχε καλή ισορροπία και ότι αποκολλήθηκε το κάθισμά του σε μία ανομοιομορφία της ασφάλτου.

F1 Grand Prix Of China Practice & Sprint Qualifying

Ο Gabriel Bortoleto κατάφερε να επικρατήσει στη μάχη με τον team-mate του στη Sauber, Nico Hulkenberg και πάλι, για να βρεθεί στη 15η θέση. O Isack Hadjar έκανε ένα μικρό λάθος στη μοναδική του προσπάθεια, χάνοντας πρόσφυση στο πίσω μέρος στην 1η στροφή. Εγκατέλειψε την προσπάθειά του και έδωσε slipstream στον Tsunoda, για να του επιτρέψει να περάσει στο SQ3, αλλά ίσως θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει και δεύτερη προσπάθεια.

F1 Grand Prix Of China Practice & Sprint Qualifying

SQ1

Αμφότερες οι Alpine αποκλείστηκαν από τη διαδικασία στο τέλος του SQ1, με τον Jack Doohan να είναι ταχύτερος από τον Pierre Gasly, με τη γαλλική ομάδα να αναφέρει ότι και οι δύο οδηγοί της εμποδίστηκαν στην τελική τους προσπάθεια. Υπάρχει περίπτωση να συνέβαλαν και οι αλλαγές στην πίσω αεροτομή του γαλλικού μονοθεσίου;

Ο Esteban Ocon ρώτησε αν είχε κάποιο πρόβλημα η Haas του, καθώς ήταν πολύ δύσκολη στην οδήγηση. Ο Γάλλος έκανε ένα λάθος στην τελευταία στροφή του γρήγορου γύρου του, και κατέληξε στη 18η θέση, εμπρός από τον Nico Hulkenberg, που έμεινε έκπληκτος με το γεγονός ότι ήταν προτελευταίος με τη Sauber και έχασε και πάλι την αναμέτρηση με τον πρωτοεμφανιζόμενο team-mate του, Gabriel Bortoleto.

H μεγάλη αρνητική έκπληξη του πρώτου σκέλους ήταν το γεγονός ότι ο Liam Lawson κατέληξε στην τελευταία θέση. Ο Νεοζηλανδός δεν είχε τη δυνατότητα να κατεβάσει τις θερμοκρασίες των ελαστικών του στον ενδιάμεσο αργό γύρο μεταξύ των προσπαθειών του, βγήκε εκτός πίστας και εγκατέλειψε την απόπειρα. Τα πλάνα μέσα από το cockpit δείχνουν ότι ο Lawson δεν είχε αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι της RB21.

F1 Αποτελέσματα Sprint Qualifying GP Κίνας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!