F1-GP Κίνας FP1: Ο Lando Norris θέτει επιβλητικό τόνο

Η μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας της Formula 1 έδειξε ότι ο η McLaren διατηρεί μεγάλο προβάδισμα, καθώς ο Lando Norris σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας, όντας 0,45 δλ. ταχύτερος από τον Charles Leclerc.

F1-GP Κίνας FP1: Ο Lando Norris θέτει επιβλητικό τόνο

Η μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας της Formula 1 έδειξε ότι ο η McLaren διατηρεί μεγάλο προβάδισμα, καθώς ο Lando Norris σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας, όντας 0,45 δλ. ταχύτερος από τον Charles Leclerc.

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του 2ου γύρου της φετινής σεζόν της Formula 1, το Grand Prix Κίνας, o Lando Norris απέδειξε ότι η McLaren εξακολουθεί να έχει ένα μεγάλο προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας με μεγάλη διαφορά 0,45 δλ. από τον Charles Leclerc με τη Ferrari.

Όλες οι ομάδες ξεκίνησαν το FP1 με τη μέση γόμα ελαστικών και προσπάθησαν να κάνουν μια μικρή προσομοίωση αγώνα στο μέσο της διαδικασίας. Μία κόκκινη σημαία διέκοψε τη δραστηριότητα στα τελευταία λεπτά, και στα 7 λεπτά που απέμειναν με πράσινη σημαία, όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα για 1-2 γρήγορους γύρους με τη μαλακή γόμα ελαστικών. Η νέα άσφαλτος παρείχε πολύ περισσότερη πρόσφυση, με τους χρόνους να είναι αρκετά ταχύτεροι από πέρυσι.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το F1 του GP Κίνας 

Στην πρώτη του προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά, ο Norris κινήθηκε ταχύτερα από όλους στο πρώτο sector, αλλά έκανε ένα λάθος στη στροφή 8 και έχασε χρόνο. Στη δεύτερη προσπάθεια, ο Βρετανός έκανε ένα μικρό λάθος στην 1η στροφή που του κόστισε λίγο, αλλά ήταν ταχύτερος όλων στο 2ο και 3ο sector. Ο Norris έδειχνε να παλεύει με υπερστροφή στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, έχοντας αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα.

O Oscar Piastri είχε αναφέρει στην αρχή της διαδικασίας ότι η McLaren ήταν νευρική στις γρήγορες στροφές της πίστας. Ο Αυστραλός ολοκλήρωσε τη διαδικασία στην 3η θέση, καθώς άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του στην τελευταία στροφή και πάτησε στα χαλίκια, χάνοντας 0,7 δλ. από τον Norris στο 3ο sector μόνο. Ο ρυθμός της McLaren ήταν εντυπωσιακός και στις προσομοιώσεις αγώνα και δείχνει ότι η βρετανική ομάδα είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί και αυτό το Σαββατοκύριακο.

Παρά το γεγονός ότι ο Charles Leclerc δήλωσε εχθές ότι η Ferrari υστερεί στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές, σημείωσε τη 2η επίδοση του FP1, αν και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Norris. Ο Μονεγάσκος είχε στο 40ό λεπτό ένα τετ-α-κέ λίγο πριν από τη 2η στροφή, καθώς είχε υποστροφή στην 1η παρατεταμένη δεξιά, και στρίβοντας όλο και περισσότερο το τιμόνι, κατέληξε να χάσει το πίσω μέρος.

Στην 4η θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton, μόλις 0,05 δλ. πίσω από τον Piastri. O Βρετανός ξεκίνησε τη διαδικασία με υπερστροφή στο μονοθέσιο της Ferrari, η οποία στη συνέχεια φάνηκε να μετατρέπεται σε υποστροφή, με αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα και από τη δική του πλευρά. H Ferrari ήταν μία από τις λίγες ομάδες που δεν κατάφεραν να κάνουν προσομοιώσεις αγώνα. Έδειξε καλύτερη εικόνα, αλλά έτσι είχε συμβεί και στη Μελβούρνη την Παρασκευή.

Τον 5ο χρόνο σημείωσε ο George Russell με τη Mercedes. O Βρετανός ήταν ταχύτερος όλων με τη μέση γόμα με αρχικό προβάδισμα 0,5 δλ. και κανείς δεν κατάφερε να τον πλησιάσει περισσότερο από τα 0,324 δλ. Η Mercedes ήταν ταχύτατη στις ευθείες με αυτή τη γόμα, και πιθανώς να είχε πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος. Στους γύρους με τη μαλακή γόμα, οι Mercedes δεν έφτασαν τις μέγιστες ταχύτητες που είχαν σημειώσει με τη μέση γόμα, γεγονός που συνιστά ότι είχαν ρυθμίσει τον κινητήρα πιο χαμηλά για τις τελικές γρήγορες προσπάθειες. Ο Russell έκανε πολύ καλούς χρόνους και στις προσομοιώσεις αγώνα.

Ο Βρετανός δεν κατάφερε να βελτιώσει την πάρα πολύ καλή επίδοσή του με τη μέση γόμα στις προσπάθειές του με τα μαλακά ελαστικά. Στους γρήγορους γύρους, υπήρχαν σημεία όπου η Mercedes αναπηδούσε στις ανομοιομορφίες της ασφάλτου και το δάπεδο έξυνε το έδαφος. Στην προσομοίωση αγώνα, ο Andrea Kimi Antonelli (9ος) ανέφερε ότι είχε blistering στο εμπρός αριστερό ελαστικό κάτι που συνήθως συνδέεται με υπερθέρμανση. Αυτό είναι το ελαστικό που δέχεται τα υψηλότερα φορτία σε αυτή την πίστα.

Ο Max Verstappen αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του να γράψει ένα γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα. Με τις επιδόσεις του στα δύο πρώτα sector, δύσκολα θα μπορούσε να έχει απειλήσει την πρώτη πεντάδα. Εντέλει, ο Ολλανδός κατέληξε στη μη αντιπροσωπευτική 16η θέση, ενώ ο team-mate του στη Red Bull, Liam Lawson, ήταν 18ος. Η ομάδα διεξήγαγε και αυτή τη φορά συγκριτικές δοκιμές μεταξύ των δύο εκδόσεων ρύγχους (μακρύ και κοντό) της RB21. Ο Verstappen πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη προσομοίωση αγώνα από τους κορυφαίους συνδυασμούς.

F1 Liam Lawson (Red Bull)

Έναν πολύ καλό χρόνο σημείωσε στο τέλος της διαδικασίας ο Nico Hulkenberg, για να φέρει τη Sauber στην 6η θέση, εμπρός από τη Williams του Alex Albon και την Aston Martin του Fernando Alonso. O Yuki Tsunoda συμπλήρωσε τη δεκάδα με τη Racing Bulls, της οποίας το flap της πίσω αεροτομής είχε ανεξέλεγκτες ταλαντώσεις με ενεργοποιημένο το DRS.

Ο Jack Doohan ήταν αυτός που προκάλεσε την κόκκινη σημαία, καθώς σταμάτησε με την Alpine λίγο μετά τη στροφή 10, μόλις 13 λεπτά πριν από το τέλος. O Αυστραλός έχασε την υποβοήθηση τιμονιού και στη συνέχεια έσβησε ο κινητήρας, οπότε είναι πιθανό να είχε πρόβλημα υδραυλικών.

F1 Jack Doohan (Alpine)

O Pierre Gasly ανέφερε ότι βρήκε το τιμόνι της Alpine με άλλες ρυθμίσεις από αυτές που έχει συνήθως στην αρχή του FP1. H Alpine μαζί με τη Haas είναι οι μόνες ομάδες που έχουν παραδεχθεί ότι έχουν τροποποιήσει την πίσω αεροτομή τους για να διασφαλίσουν ότι θα περάσουν τα πιο αυστηρά τεστ της ακαμψίας της FIA.

F1 Χρόνοι FP1 GP Κίνας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!