Η σεζόν του 2025 για τη Formula 1 ξεκίνησε με ένα εκπληκτικό και ανατρεπτικό Grand Prix Αυστραλίας, το οποίο διεξήχθη σε μεικτές καιρικές συνθήκες, παρουσιάζοντας μεγάλες προκλήσεις στους οδηγούς. Ο Lando Norris, εφοπλισμένος με το ταχύτερο μονοθέσιο του grid, τη McLaren, κατάφερε να αντιμετωπίσει επιτυχώς κάθε δύσκολη κατάσταση που του παρουσιάστηκε, πήρε τις σωστές αποφάσεις στα κρίσιμα σημεία του αγώνα και παρέμεινε επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκειά του, πέραν δύο γύρων, παρά τις πολλές και διαφορετικές προκλήσεις τόσο από τον Max Verstappen, ο οποίος τον πίεσε έως την καρό σημαία, όσο και από τον team-mate του, Oscar Piastri.
Ήταν μία πολύ καλή και ώριμη εμφάνιση από την πλευρά του Norris, o οποίος αν και υπέπεσε σε κάποια λάθη, δεν διέπραξε κανένα που να του κόστισε ακριβά, σε πολύ προκλητικές συνθήκες. Η McLaren διέθετε μακράν το καλύτερο μονοθέσιο, ιδίως στη διαχείριση των ελαστικών και στο μέσο του αγώνα έδειχνε να βρίσκεται πολύ κοντά στο «1-2», αλλά ο καιρός είχε άλλα σχέδια. Με ένα αυτοκίνητο ασφαλείας να έχει εκμηδενίσει το προβάδισμά τους, οι δύο οδηγοί της McLaren βρέθηκαν εκτός πίστας στο ίδιο σημείο όταν η βροχή επέστρεψε δριμύτερα.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Αυστραλίας
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Ο Piastri έπεσε θύμα των συνθηκών και ο Verstappen προσπάθησε να επωφεληθεί, αλλά τελικά ο Norris διατήρησε την κατάσταση υπό έλεγχο έως την καρό σημαία, παρά την πίεση του Ολλανδού. Έτσι, ο Βρετανός ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο τη σεζόν του και έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα επί του team-mate του στη βαθμολογία, σημαντικό τόσο για την ψυχολογία, όπως και την αντιμετώπιση που θα έχουν οι οδηγοί από την ομάδα.
Finding the grip! 🙌
A great getaway for Max Verstappen at the very start of the race 💨#F1 #AusGP pic.twitter.com/VbTH1FaowI
— Formula 1 (@F1) March 16, 2025
Έπειτα από μία εκκίνηση που καθυστέρησε λίγο, ο Verstappen είχε καταφέρει να παρεισφρήσει μεταξύ των δύο McLaren. Ο Ολλανδός προσπάθησε να πιέσει τον Norris στα αρχικά στάδια, αλλά έως τον 17ο γύρο, τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να υπερθεμαίνουνται, χάνοντας απόδοση και βγήκε λίγο εκτός πίστας στην 11η στροφή.
Ο Piastri, που βρισκόταν ακριβώς πίσω του, δεν χρειάστηκε δεύτερη πρόσκληση για να ανακτήσει τη 2η θέση. Ο Αυστραλός, οπλισμένος με το ίδιο μονοθέσιο με τον Norris, είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει στα 0,7 δλ. τον team-mate του έως τον 29ο γύρο, όταν δέχθηκε την εντολή να διατηρήσει τη θέση του. Ο Piastri υπάκουσε, αλλά τόνισε ότι ήταν ταχύτερος από τον Norris.
H McLaren προστάτευε το αποτέλεσμα που είχε στα χέρια της εκείνη τη στιγμή, καθώς οι οδηγοί της είχαν πλησιάσει πιο αργούς συνδυασμούς στην πίστα, στους οποίους έπρεπε να δώσουν γύρο, έχοντας απομακρυνθεί περισσότερα από 15 δλ. από τον Verstappen πλέον. Ο Piastri μπορούσε να επιτεθεί και πάλι λίγο αργότερα, αλλά στο μεταξύ, ο Norris είχε απομακρυνθεί, αφού ο Αυστραλός είχε πατήσει λίγο εκτός πίστας στα χαλίκια και έχασε χρόνο.
Στη συνέχεια, όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να επέμβει έπειτα από ατύχημα του Fernando Alonso στον 34ο γύρο. Αυτή ήταν η ευκαιρία για όλους να μεταβούν στα σλικ ελαστικά, καθώς η αγωνιστική γραμμή είχε αρχίσει να στεγνώνει. Οι περισσότεροι διάλεξαν τη σκληρή γόμα ελαστικών, εκτός από τους Verstappen και Albon, που προτίμησαν τη μέση. Ο Norris κατάφερε να απομακρυνθεί λίγο στην επανεκκίνηση, ενώ ο Verstappen προσπαθούσε να πιέσει τις McLaren με ταχύτερη ανάπτυξη θερμοκρασίας στα πιο μαλακά ελαστικά του.
Ωστόσο, η βροχή θα έκανε την επανεμφάνισή της, για λίγα μόλις λεπτά. Ήταν αρκετή όμως για να βρεθούν εκτός πίστας στις τελευταίες στροφές και οι δύο οδηγοί της McLaren την ίδια στιγμή. Ο Norris κατάφερε να το σώσει, να επανέλθει άμεσα στην πίστα, και αποφάσισε να εισέλθει άμεσα στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά. O Piastri είχε βγει πιο έξω, επέστρεψε στην πίστα πιο γρήγορα, και τελικά κατέληξε κολλημένος στο γρασίδι της προτελευταίας στροφής…
Where it all went wrong for home-hero @OscarPiastri 😱#F1 #AusGP pic.twitter.com/SDC1vkbyPU
— Formula 1 (@F1) March 16, 2025
Ο Verstappen παρέμεινε εκτός των pits, για να τεθεί επικεφαλής. Η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει και να τον διατηρήσει στην πίστα, ελπίζοντας ότι η βροχή δεν θα ενταθεί. Στον πρώτο γύρο, το σχέδιο έδειχνε να λειτουργεί, ωστόσο στο 2ο γύρο, ήταν εμφανές ότι ο Ολλανδός έπρεπε να επισκεφθεί και αυτός τα pits για ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς η βροχόπτωση έγινε πιο ισχυρή.
Στο μεταξύ, ο Norris είχε επιστρέψει ήδη στην πρωτοπορία, έχοντας προσπεράσει τις Ferrari. Η ιταλική ομάδα αποφάσισε να επιμείνει σε ένα ρίσκο το οποίο ήταν εμφανές ότι δεν θα λειτουργούσε, δεδομένης της έντασης της σύντομης βροχής. Η Red Bull ίσως θα μπορούσε να έχει φέρει τον Verstappen ακριβώς εκεί που βρισκόταν ο Norris, αν είχε κάνει το πρώτο του pit stop ένα γύρο νωρίτερα.
Αλλά αυτό δεν είχε σημασία, διότι έπειτα από δύο ατυχήματα (των Lawson & Bortoleto), το αυτοκίνητο ασφαλείας θα έκανε και πάλι την επέμβασή του, αφήνοντας γαι το τέλος ένα σπριντ 5 γύρων. Εκεί, ο Norris έκανε ένα λάθος στην 6η στροφή και επέτρεψε στον Verstappen να εισέλθει σε εμβέλεια DRS και να τον πιέσει στους τελευταίους 2 γύρους. Ο Norris όμως άντεξε την πίεση και παρέμεινε μπροστά έως την καρό σημαία.
O Verstappen δήλωσε ότι το ρίσκο ενός επιπλέον γύρου με τα σλικ ελαστικά άξιζε, καθώς θα μπορούσε να είχε βγει, αν δεν είχε ενταθεί η βροχή. Δεδομένης της διαφοράς απόδοσης της McLaren, που έχει μεγάλο προβάδισμα, ο Ολλανδός ήταν ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα, καθώς ελαχιστοποίησε τη βαθμολογική απώλεια από τον Norris.
H Mercedes ήταν ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα του αγώνα, καθώς ο George Russell ανέβηκε στο βάθρο, ενώ στην ουσία δεν είχε τη δυνατότητα σε καμία φάση του Grand Prix να απειλήσει τους προπορευόμενους. Ο Βρετανός αποκάλεσε την επιλογή του να εισέλθει στα pits όταν άρχισε να βρέχει ξανά ως μία από τις πιο αποφασιστικές της καριέρας του, σε έναν αγώνα επιβίωσης, όπως τον αποκάλεσε.
Η γερμανική ομάδα είχε άλλον ένα λόγο να πανηγυρίζει, καθώς ο Andrea Kimi Antonelli είδε την καρό σημαία στην 4η θέση. Ωστόσο, έχοντας δεχθεί ποινή 5 δλ. για μη ασφαλή έξοδο από τα pits, o Ιταλός κατετάγη 5ος στο ντεμπούτο του στην F1, σε εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες, όντας ο 3ος νεότερος οδηγός στην ιστορία.
Ο Antonelli επωφελήθηκε από τους μπελάδες στους οποίους περιήλθαν οι προπορευόμενοι στις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες, αλλά o ίδιος απέφυγε τα λάθη και εντυπωσίασε στην πρώτη του εμφάνιση. Η Mercedes αποφάσισε να εφεσιβάλει την ποινή του Ιταλού οδηγού και κατάφερε να την ανατρέψει. Συνεπώς, ο Antontelli τερμάτισε στην 4η θέση στο ντεμπούτο του.
Περιχαρής ήταν η Williams, καθώς ο Alex Albon βρισκόταν στην πρώτη εξάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, η ομάδα έκανε τις σωστές στρατηγικές επιλογές στις κρίσιμες στιγμές και ο Ταϊλανδός κατετάγη εντέλει στην 5η θέση, καθώς ο Antonelli είχε καταφέρει να τον προσπεράσει στους τελευταίους γύρους. Ο Albon δήλωσε ότι ήταν ένας αγώνας στον οποίο έπρεπε να επιλέξει τις στιγμές που θα πίεζε στο όριο, αλλά το θετικό ήταν πως είχε ρυθμό να πλησιάσει τους προπορευόμενους όταν το χρειαζόταν.
📻 “I’m OK”
An extraordinary start to the season with Williams’ Carlos Sainz spinning into the barrier 🔄#F1 #AusGP pic.twitter.com/cCYQ5z3g7W
— Formula 1 (@F1) March 16, 2025
Ο Carlos Sainz βρέθηκε στον τοίχο υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους, όταν έχασε το πίσω μέρος σε ένα ανέβασμα στο κιβώτιο, έχοντας πατήσει μία λευκή γραμμή. Ωστόσο, ο Ισπανός συνέβαλε στην απόφαση άμεσης αλλαγής σε ενδιάμεσα ελαστικά που εξασφάλισε την 5η θέση στον Albon.
Ο Lance Stroll τερμάτισε στην 6η θέση με την Aston Martin, και παρότι δεν είχε την αυτοπεποίθηση που θα ήθελε εντός του cockpit, αλλά κοίταξε να αποφύγει τους… μπελάδες, για να φέρει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα. Αντιθέτως, ο Fernando Alonso, βρήκε την πίστα γεμάτη χαλίκια στη στροφή 7 στον 34ο γύρο, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσέκρουσε στον τοίχο, ενώ κυνηγούσε τον Pierre Gasly για την 9η θέση.
Με σωστή στρατηγική, η Sauber κατάφερε να επωφεληθεί από τα λάθη των αντιπάλων της και να δώσει τη δυνατότητα στον Nico Hulkeberg να τερματίσει στην 7η θέση και να πάρει τους πρώτους βαθμούς της σεζόν, κάτι που πέρυσι χρειάστηκε 22 αγώνες για να συμβεί. Ο Γερμανός κατάφερε να τερματίσει εμπρός από τις δύο Ferrari.
H Scuderia είδε τους οδηγούς της να παλεύουν με τις Racing Bulls και τις Williams, καθώς οι ομάδες του δεύτερου γκρουπ έχουν πλησιάσει αρκετά τις 4 κορυφαίες για να παλεύουν μαζί τους όταν κάποια από αυτές δυσκολεύεται. Η Ferrari είδε την αλλαγή καιρικών συνθηκών ως μία ευκαιρία να αποσπάσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Οι δύο οδηγοί της βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις με σλικ ελαστικά όταν άρχισε να βρέχει πιο έντονα.
Ωστόσο, η Ferrari επέμεινε σε μία επιλογή η οποία ήταν εμφανές ότι δεν θα λειτουργούσε. Επίσης, δεν μπορούσε να επιμείνει σε αυτήν, καθώς το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμη χειρότερο αν παρέμενε στην πίστα με τα σλικ ελαστικά μετά το τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς οι θερμοκρασίες τους θα είχαν πέσει πολύ και δεν θα παρείχαν καθόλου πρόσφυση στην αρκετά βρεγμένη πίστα.
Ο Leclerc δεν είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει τον Russell, καθώς είχε βρεθεί 6 δλ. πίσω από τον Βρετανό οδηγό της Mercedes πριν από το ατύχημα του Alonso. Βρέθηκε να παλεύει με τον Yuki Tsunoda, αλλά είχε ένα τετ-α-κέ όταν άρχισε να βρέχει και έχασε αρκετές θέσεις. Παρέμεινε στην πίστα για ορισμένους γύρους παραπάνω, όπως και ο team-mate του, Lewis Hamilton, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει λίγο μετά την τελική επανεκκίνηση, για να τερματίσει 8ος. Οι διάλογοι των οδηγών με το ιταλικό pit lane έδειχναν ένα χάσμα επικοινωνίας, και ενώ με τον Hamilton αυτό ήταν αναμενόμενο, ο Leclerc κατέφυγε και στην ειρωνία. Ο Frederic Vasseur πιστεύει ότι η Ferrari είχε ρυθμό αγώνα παραπλήσιο με αυτόν της Mercedes, αλλά αυτό μένει να αποδειχθεί.
Ο Hamilton είχε ένα δύσκολο αγώνα, καθώς προσπαθούσε να προσαρμοστεί στο μονοθέσιο και τις ρυθμίσεις στο τιμόνι ενός νέου μονοθεσίου σε απαιτητικές συνθήκες. Χαρακτήρισε ως χαμένη ευκαιρία τον αγώνα, λόγω της στρατηγικής που επέλεξε η Ferrari και δήλωσε ότι η συμπεριφορά του μονοθεσίου θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Στον τελευταίο γύρο, ο Hamilton έχασε και μία θέση από τον Piastri, ο οποίος πραγματοποίησε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στις γρήγορες στροφές 9/10.
Το αποτέλεσμα (9η θέση) για τον Αυστραλό ήταν εξαιρετικά απογοητευτικό, δεδομένου ότι είχε βρεθεί τόσο κοντά στη διεκδίκηση της νίκης στο μέσο του αγώνα. Όλα κρίθηκαν από ένα μικρό λάθος καθώς η πίστα είχε γίνει πιο ολισθηρή λόγω της βροχής που έπεφτε μόνο στο τελικό τμήμα της πίστας. Ο Piastri ήταν λίγο πιο επιθετικός σε εκείνο το σημείο από τον Norris, που κατάφερε να επιβιώσει από το ταξίδι στα χαλίκια.
Ο Αυστραλός, και στην προσπάθειά του να επιστρέψει στην πίστα βγήκε ξανά για να κολλήσει στο γρασίδι, και να καταλήξει στην τελευταία θέση. Κατάφερε να κάνει 4 προσπεράσματα στο τελικό σπριντ 5 γύρων, επωφελημένος από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά δήλωσε ότι είχε μόνο τον εαυτό του να κατηγορεί για το λάθος που έκανε, πίεζοντας υπερβολικά σε εκείνο το σημείο.
Ο Pierre Gasly, με μια μικρή έξοδο από την πίστα στους τελευταίους γύρους, κατέληξε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας, με την Alpine να έχει χάσει τον Jack Doohan στον πρώτο γύρο, όταν ο Αυστραλός πάτησε μία λευκή γραμμή στο βρεγμένο και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, για να προσκρούσει στον τοίχο.
Απογοήτευση επικράτησε και στη Racing Bulls, με τον Yuki Tsunoda να ακολουθεί την ίδια στρατηγική με τη Ferrari, και βρέθηκε πίσω τους έπειτα από ένα λάθος στην πίστα, αλλά για το πρώτο μισό του αγώνα, μαχόταν για την 5η θέση και κατέληξε 12ος. Η Haas ήταν ξεκάθαρα τελευταία και με διαφορά σε ένα απογοητευτικό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν.
Ο Liam Lawson είχε ένα απογοητευτικό ντεμπούτο με τη Red Bull, κινούμενος έως και 3 δλ. πιο αργά στο γύρο από τον Verstappen ορισμένες φορές, για να καταλήξει στον τοίχο όταν άρχισε να βρέχει, όπως συνέβη και με τον Gabriel Bortoleto με τη Sauber. O Isack Hadjar δεν κατάφερε καν να εκκινήσει, καθώς προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά της 2ης στροφής έχοντας χάσει το πίσω μέρος της Racing Bulls στο γύρο σχηματισμού.