Νέες υποψίες της Red Bull για τη λειτουργία των μονοθεσίων της McLaren αποκαλύφθηκαν στο γερμανικό Τύπο. Οι δύο ομάδες, που μάχονται για τους φετινούς τίτλους στη Formula 1, έχουν βρεθεί σε τεχνικές αντιπαραθέσεις ουκ ολίγες φορές φέτος (εμπρός αεροτομές, μίνι DRS και πίσω αεροτομές, μηχανισμός ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος) και μία καινούργια φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό.
Η Red Bull υποπτεύεται ότι η McLaren, και ορισμένες άλλες ομάδες του grid, γεμίζουν τα ελαστικά τους με νερό για να αποτρέψουν την υπερθέρμανσή τους κατά τη διάρκεια των αγώνων. Υποτίθεται ότι αυτή η πρακτική βοηθά να διατηρηθεί σε χαμηλότερες θερμοκρασίες το εσωτερικό των ελαστικών.
Υποτίθεται επίσης ότι το νερό διοχετεύεται εντός του ελαστικού μέσω των βαλβίδων ρύθμισης της πίεσης και αναφέρεται ότι ακόμη και μικρές ποσότητες επιτυγχάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. H FIA έχει ήδη εξετάσει τους ισχυρισμούς της Red Bull και στους δύο τελευταίους αγώνες, τα GP ΗΠΑ και Μεξικού, δεν υπήρξαν ύποπτες παρατηρήσεις.
Άλλωστε, η Pirelli, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, θα είχε αναφέρει την παραμικρή παρατυπία στους τεχνικούς εφόρους της FIA. Το ερώτημα είναι αν οι ομάδες έχουν βρει κάποιο τρόπο να προσθέσουν νερό στα ελαστικά χωρίς να το παρατηρήσει η Pirelli και αν αυτό εξατμίζεται μετά τη χρήση στην πίστα.
Η Pirelli είναι υπεύθυνη για την τοποθέτηση των ελαστικών στις ζάντες και μόνο αυτή διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία για να το κάνει αυτό. Συνεπώς, η μόνη πρόσβαση των ομάδων για να κάνουν κάτι τέτοιο είναι η βαλβίδα.
Αλλά η προσθήκη νερού στα ελαστικά χωρίς να το παρατηρήσουν οι πολυάριθμοι τεχνικοί της Pirelli που επιβλέπουν κάθε ομάδα στα pits θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Επίσης, είναι πολύ ριψοκίνδυνη τακτική, καθώς αν δεν εξατμιστεί το νερό, θα μπορούσε να κινήσει πολύ εύκολα υποψίες, καθώς τα ελαστικά αφαιρούνται από τις ζάντες 3-4 ώρες μετά τον αγώνα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Auto Motor und Sport, η Red Bull είχε πειραματιστεί με αυτή την πρακτική στο παρελθόν, όταν οι κανονισμοί δεν την απαγόρευαν ρητά. Ωστόσο, η FIA έχει κλείσει έκτοτε αυτό το «παραθυράκι» στους τεχνικούς κανονισμούς.
Η Red Bull υποπτεύεται ότι πρώην υπάλληλοί της (όπως ο πρώην επικεφαλής μηχανολογίας της Πρωταθλήτριας ομάδας, Rob Marshall, που εργάζεται πλέον στη McLaren) ίσως έχουν φέρει αυτή την πρακτική ξανά στο προσκήνιο και την έχουν τελειοποιήσει στην καινούργια τους ομάδα.
Το σχόλιο του MotorOne
H ιστορία αυτή ακούγεται λίγο σαν η Red Bull να ρίχνει… άδεια για να πιάσει γεμάτα και δεν υπάρχουν βάσιμα στοιχεία που να υποδεικνύουν ότι η McLaren γεμίζει με νερό τα ελαστικά της. Ίσως η Red Bull υποπτεύεται περισσότερο κάποιους πρώην υπαλλήλους της -βλέπε Rob Marshall- που γνωρίζει για αυτή την ιδέα με την οποία είχε πειραματιστεί η ίδια στο παρελθόν.