Στο Grand Prix Καναδά της Formula 1, η Mercedes πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή ανάκαμψη, κατακτώντας την pole position και διεκδικώντας τη νίκη. Είχαμε αναφερθεί στους λόγους για τους οποίους η Mercedes εμφανίστηκε τόσο δυνατή στο Μόντρεαλ, και μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και η ευκαμψία της νέας εμπρός αεροτομής του γερμανικού μονοθεσίου, που παρουσιάστηκε στο GP Μονακό.
Οι εμπρός αεροτομές των μονοθεσίων υποβάλλονται σε στατικά τεστ ακαμψίας από τη FIA κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου σε κάθε Grand Prix. Όπως είναι φυσικό, όλες οι ομάδες φροντίζουν να περνούν τον τεχνικό έλεγχο, ειδάλλως θα αποκλειστούν από τα αποτελέσματα.
Ωστόσο, στην πραγματικότητα, τα πτερύγια των αεροτομών όλων των μονοθεσίων υποχωρούν υπό το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται στην πίστα. Σε άλλες περιπτώσεις περισσότερο, σε άλλες λιγότερο. Είναι σαφές ότι σχεδόν όλες οι ομάδες είναι σε θέση να ενεργοποιήσουν διαφορετικό βαθμό ευκαμψίας σε συγκεκριμένο εύρος φορτίου, για να βελτιώσουν την απόδοση κατά τη διάρκεια του γύρου στην πίστα.
Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις από τα onboard τηλεοπτικά πλάνα από το μονοθέσιο της Mercedes στο GP Καναδά, η νέα εμπρός αεροτομή υποχωρεί περισσότερο με την αύξηση του αεροδυναμικού φορτίου από την προηγούμενη έκδοσή της. Αυτό προέτρεψε τη Red Bull, υπό την επίβλεψη του επικεφαλής μηχανολόγου (πίστας) της ομάδας, Paul Monaghan να βάλει υπό το μικροσκόπιο τη συμπεριφορά της νέας εμπρός αεροτομής της γερμανικής ομάδας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Formu1a.uno, η Red Bull υπέβαλε ανεπίσημο αίτημα στο τεχνικό τμήμα της FIA να παρακολουθήσει την ευκαμψία που παρατηρείται στα πλαϊνά άκρα της εμπρός αεροτομής σε σχέση με το ρύγχος της Mercedes W15. Ήδη από το Grand Prix Εμίλια Ρομάνια υπήρξαν έντονες συζητήσεις για τις εμπρός αεροτομές και η Red Bull εκτιμά ότι και η εμπρός αεροτομή των McLaren και Ferrari κάμπτεται υπερβολικά στην πίστα.
H FIΑ είχε επέμβει στον τομέα αυτό με την έκδοση τεχνικής υπόδειξης πέρυσι, που έκανε πιο αυστηρά τα τεστ ακαμψίας των αεροτομών. Αυτό είχε συμβεί έπειτα από το πολύ καλό ξεκίνημα της Aston Martin στην περυσινή σεζόν. Ωστόσο, η FIA έκαναν κάποιες υποδείξεις στη βρετανική ομάδα σχετικά με τη συμπεριφορά της εμπρός αεροτομής και φαίνεται πως όταν η Aston Martin άλλαξε το σχεδιασμό της, έχασε πολύ έδαφος όσον αφορά την απόδοση του μονοθεσίου της.
Από την πλευρά του, ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, εξήγησε τα κέρδη που βρήκε η ομάδα του στο GP Καναδά με την καινούργια αεροτομή με διαφορετικό τρόπο: «Έδωσε περισσότερες επιδόσεις, έκανε το μονοθέσιο να αισθάνεται ισορροπημένο, πιο εύκολο στην οδήγηση, και το έκανε φίλο του οδηγού και όχι αυτό με το οποίο πολεμούσαν μέχρι πρότινος, που ήταν προβληματικό στο πρώτο μέρος της σεζόν για εμάς».
#Mercedes is carrying out comparative data collection work in Monaco between the old front wing and a new spec. used only by Russell. The new wing abolishes the old new concept that attempted to replicate the Y250 vortex, and returns to a more “conventional” solution similar to… pic.twitter.com/uxNbMPhXCD
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) May 25, 2024