Οι δύο McLaren ήταν βρίσκονταν στην κορυφή καθ’ όλη τη διάρκεια του σπριντ στο Grand Prix Σάο Πάολο της Formula 1. O poleman Oscar Piastri είχε τεθεί επικεφαλής αμυνόμενος αρκετά σκληρά στην 1η στροφή. Ο Lando Norris τον ακολουθούσε από κοντά για τους πρώτους 7 γύρους, αλλά μία μικρή πλαγιολίσθηση τον έφερε εκτός ζώνης DRS. O Norris είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του διότι βρισκόταν αρκετά κοντά για να του παραχωρήσει τη θέση ο team-mate του, αλλά η McLaren ήταν ευχαριστημένη να περιμένει έως το τέλος για την αλλαγή.
Άλλωστε, οι Charles Leclerc και Max Verstappen βρίσκονταν αρκετά κοντά. Όταν ο Norris έχασε το DRS, η McLaren έδωσε εντολή στον Piastri να βοηθήσει τον team-mate του, δίνοντάς του και πάλι το πλεονέκτημα του DRS. Αυτό βοήθησε τον Norris να παραμείνει μπροστά από τους αντιπάλους του, έως ότου τα ελαστικά του Leclerc αρχίσουν να καταπονούνται, καθώς είχε πιέσει πολύ. Αυτό επέτρεψε στις McLaren να απομακρυνθούν λίγο και τον Verstappen να εισέλθει σε τροχιά επίθεσης.
Μάλιστα, ο Ολλανδός έκανε παράπονα στον ασύρματο ότι ο Leclerc έκανε πολλά λάθη και τον απομάκρυνε από τις McLaren. Εντέλει, ο Verstappen κατάφερε να περάσει τη Ferrari από την εξωτερική στη στροφή 4 του 18ου γύρου και στη συνέχεια προσπάθησε να πλησιάσει τις McLaren. H Red Bull είχε πολύ καλύτερο ρυθμό από το προβλεπόμενο και ο Ολλανδός πλησίαζε σιγά-σιγά, ωστόσο στον 21ο γύρο, ο Nico Hulkenberg αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με την εξάτμιση της Haas, που τον ανάγκασε να παρκάρει το μονοθέσιο στο 2ο sector, προκαλώντας κίτρινες σημαίες.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Σάο Πάολο
Η McLaren, φοβούμενη ότι ένα αυτοκίνητο ασφαλείας θα μπορούσε να αδρανοποιήσει τον αγώνα, έδωσε εντέλει την εντολή στον Piastri να παραχωρήσει τη θέση του -και τη νίκη- στον Norris στον 22ο γύρο. Ο Βρετανός δεν ήταν περήφανος για αυτό που συμβαίνει και δεν ήταν σίγουρος ότι θα μπορούσε να έχει προσπεράσει με το σπαθί του.
Ο διαταραγμένος αέρας από τη McLaren του Piastri έβλαπτε τα ελαστικά του Norris αρκετά, και ενώ ένιωθε ότι είναι ταχύτερος, δεν είχε κάποια ευκαιρία να περάσει. Στο τέλος βέβαια δεν χρειάστηκε. Ο Piastri προσπάθησε να αποδείξει την ταχύτητά του, αλλά στο τέλος έκανε αυτό που του ζητήθηκε, όπως είχε υποσχεθεί, και έπαιξε το ομαδικό παιχνίδι.
Mission accomplished for McLaren
Lando Norris takes his first #F1Sprint victory #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/NJZHFBhr2u
— Formula 1 (@F1) November 2, 2024
Όταν ο Piastri παραχώρησε τη θέση, έχασε αρκετό χρόνο και βρέθηκε υπό την πίεση του Max Verstappen, όταν η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε –αρκετά καθυστερημένα– να επιβάλει καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας για να απομακρύνει την ακινητοποιημένη Haas. Η επιστροφή στην αγωνιστική δράση πραγματοποιήθηκε στην 4η στροφή του τελευταίου (24ου) γύρου, αλλά σε εκείνο το σημείο, ο Verstappen ίσως βιάστηκε να επιταχύνει.
Για αυτό και κλήθηκαν οι αγωνοδίκες να ερευνήσουν το περιστατικό και την οδήγηση του Verstappen ο οποίος αν διέπραξε παράπτωμα, δεν είναι δεδομένο ότι θα διατηρήσει την 3η θέση. Ο Charles Leclerc, ενώ πάλεψε στην πρώτη τετράδα για τα 3/4 του σπριντ, πίεσε υπερβολικά για να βρεθεί εκεί και εντέλει, με ταλαιπωρημένα ελαστικά, τερμάτισε 4,1 δλ. πίσω από τον Verstappen.
Ο team-mate του Μονεγάσκου, Carlos Sainz, δεν κατάφερε να πλησιάσει ποτέ τους προπορευόμενους και η Ferrari έχασε μερικούς κρίσιμους βαθμούς στο σπριντ, καθώς η SF-24 δεν φαίνεται να αποδίδει αρκετά καλά στις αρκετά παρατεταμένες στροφές του δεύτερου sector.
O George Russell παρέμεινε στην 6η θέση, με τη Mercedes να έχει χάσει απόδοση αυξάνοντας την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος, και αγωνιζόταν μακριά από τους προπορευόμενους. Αρχικά, ο Βρετανός είχε βρεθεί υπό την πίεση του και πάλι πολύ καλού Pierre Gasly με την Alpine. Τον τελευταίο βαθμό πήρε ο Sergio Perez με τη Red Bull, έχοντας ανέβει από την 13η θέση έως την 8η, έπειτα από άλλη μία σκληρή μάχη με τον Liam Lawson.
Κακό σπριντ για τον Lewis Hamilton, o οποίος έχασε θέσεις στον πρώτο γύρο και απλά κατάφερε να επιστρέψει στην 11η θέση, αναφέροντας ότι πλαγιολίσθαινε παντού και δεν είχε πρόσφυση, ενώ και ο Oliver Bearman με τη Haas έπεσε προς τα πίσω στο τέλος του σπριντ, έχοντας καταπονήσει υπερβολικά τα ελαστικά του σε ένα δύσκολο πρωινό Σαββάτου για την αμερικανική ομάδα.