Ο Oscar Piastri θα παραταχθεί στην pole position του σπριντ για το Grand Prix Σάο Πάολο της Formula 1, καθώς στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα στο τελικό σκέλος της διαδικασίας, ο Αυστραλός οδηγός της McLaren κατάφερε να κάνει έναν πολύ καλό γύρο, με ταχύτερο 2ο sector, καθώς η πρόσφυση στην πίστα βελτιωνόταν και τα ελαστικά του άντεξαν και δεύτερη προσπάθεια.
To καλύτερο εφικτό αποτέλεσμα για τη McLaren (που διαθέτει αναβαθμισμένη πίσω αεροτομή στο Interlagos), η οποία «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης, συμπλήρωσε ο Lando Norris, ο οποίος είχε κυριαρχήσει στα δύο πρώτα σκέλη και είχε γράψει έναν πολύ ανταγωνιστικό χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια στο SQ3. H McLaren ήταν η μοναδική ομάδα που έστειλε τους οδηγούς της στην πίστα στο SQ3 από την αρχή, ώστε να κάνουν δύο γρήγορες προσπάθειες.
Στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Norris είχε ένα πολύ κακό 2ο sector και εγκατέλειψε το γύρο του. Ο Piastri δεν είχε κατακτήσει pole position σε κανονικές κατατακτήριες δοκιμές για Grand Prix και θα παραταχθεί σε pole position για πρώτη φορά. Ο Αυστραλός ανέφερε ότι στόχος του είναι η νίκη, αλλά δεν αποκλείεται να υπάρξουν εντολές από τη McLaren να την παραχωρήσει στον Norris, κάτι που ο Αυστραλός ανέφερε ότι θα κάνει αν του ζητηθεί.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ για το GP Σάο Πάολο
O Βρετανός από την πλευρά του, ανέφερε ότι έκανε πολλά λάθη στη δεύτερη προσπάθειά του, αλλά ήταν ευχαριστημένος από την πρόοδο που έκανε με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του από το FP1, και έκπληκτος που η McLaren ήταν τόσο ανταγωνιστική. Παρότι η MCL38 είναι στημένη με μικρή απόσταση από την εξαιρετικά ανομοιόμορφη νέα άσφαλτο του Interlagos, δείχνει να απορροφά τις αναπηδήσεις με πολύ καλό τρόπο.
Στην 3η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc, περίπου 0,25 δλ. μακριά από την κορυφή, καθώς η Ferrari δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό της McLaren σε ένα γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα. Η SF-24 δυσκολεύτηκε να φέρει τα ελαστικά της στην κατάλληλη θερμοκρασία για το ξεκίνημα του γύρου στις πιο κρύες συνθήκες. Ο Leclerc δήλωσε ότι αυτό ήταν το μέγιστο δυνατό για την ιταλική ομάδα και η McLaren δείχνει πολύ δυνατή.
Ο Max Verstappen δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με τη Red Bull βρέθηκε στην 4η θέση, μεταξύ των δύο οδηγών της Ferrari, στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα αυτό το τριήμερο. Η Red Bull φαίνεται ότι δυσκολεύεται περισσότερο από άλλα μονοθέσια και χάνει πολύ χρόνο στις ανομοιομορφίες του νέου ασφαλτοτάπητα του Interlagos.
Ο Carlos Sainz θα παραταχθεί στη συνηθισμένη 5η θέση, όπου έχει εκκινήσει όλα τα φετινά σπριντ. Ο Ισπανός, που δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε με τη μαλακή γόμα θα εκκινήσει εμπρός από τον George Russell, τον ταχύτερο από τους δύο οδηγούς της Mercedes, η οποία δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει τους προπορευόμενους και ίσως η W15 δυσκολεύεται με την ανομοιόμορφη άσφαλτο τόσο πολύ όσο και στο GP Αζερμπαϊτζάν του 2022, όπως δήλωσε ο Lewis Hamilton.
Άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Pierre Gasly, ο οποίος κατετάγη στην 7η θέση με την Alpine, εμπρός από τον Liam Lawson με τη Racing Bulls και τον Alex Albon με τη Williams, ο οποίος σημείωσε πιο αργό χρόνο με τη μαλακή γόμα στο τέλος από ό,τι στο SQ2 με τη μέση γόμα. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Oliver Bearman, ο οποίος κλήθηκε να αντικαταστήσει την τελευταία στιγμή τον Kevin Magnussen στη Haas, κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος, σε αντίθεση με τον πολύ πιο έμπειρο team-mate του.
Ωστόσο, με ένα άτσαλο πέρασμα από το kerb της εσωτερικής της 3ης στροφής, έχασε πολύ χρόνο, αλλά δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια για να κάνει άλλη μία, ενώ είχε χρόνο. Αντιθέτως, συνέχισε, και ο χρόνος του διαγράφηκε για υπέρβαση ορίων πίστας, αλλά μέχρι τότε είχε κάνει μία πολύ καλή εμφάνιση.
SQ2
Η ένταση του αέρα είχε αυξηθεί στο ξεκίνημα του δεύτερου σκέλους, και ο Russell τραυμάτισε πολύ ελαφρά τη Mercedes του με ένα άτσαλο πέρασμα από τα kerb. O Verstappen, παρότι είχε μόλις σημειώσει τον 2ο χρόνο, ανέφερε ότι με τις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει (πιθανότατα στην κλίση των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής), η Red Bull δεν έστριβε στη στροφή 4.
Από τους πρωταγωνιστές, ο Lewis Hamilton (11ος) έχασε την πρόκριση στο τελικό σκέλος για περίπου 0,1 δλ., παρότι κατάφερε να κάνει μία τελική προσπάθεια, αλλά φαίνεται ότι η συμπεριφορά της Mercedes δεν ήταν όπως θα την ήθελε, όπως σε όλες τις κατατακτήριες δοκιμές φέτος. Στο SQ1 είχε πολλές στιγμές υπερστροφής αλλά δεν υπήρχε κάτι προφανές στην τελική του προσπάθεια που να δείχνει ότι έχασε χρόνο κάπου συγκεκριμένα, υπήρχαν όμως πολλές διορθώσεις στο τιμόνι.
Πίσω από τον Βρετανό θα εκκινήσει το σπριντ o Nico Hulkenberg, ο οποίος δυσκολεύτηκε με την αστάθεια του εμπρός μέρους της Haas, όπως ανέφερε. Πίσω από τον Γερμανό θα παραταχθεί, στη 13η θέση, ο Sergio Perez με τη Red Bull, καθώς ο Μεξικανός δεν πρόλαβε την καρό σημαία για να κάνει μία δεύτερη προσπάθεια που δεν είχε προγραμματιστεί. Ο Μεξικανός είχε βρεθεί 0,6 δλ. πίσω από τον team-mate του, κάτι που δεν χαροποίησε τον επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner και ήταν κοντά στη ζώνη αποκλεισμού, έχοντας αντιμετωπίσει υπερβολική υποστροφή με το διαφορετικό πλαίσιο της RB20 που έχει ζητήσει για αυτό το Σαββατοκύριακο.
Πίσω από τον Perez κατετάγησαν ο Franco Colapinto με τη Williams και ο Valtteri Bottas με τη Sauber, ο οποίος κατάφερε να προχωρήσει από το SQ1, αλλά δεν ήταν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από τη 15η θέση.
SQ1
Η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών του σπριντ ξεκίνησε σε πολύ διαφορετικές συνθήκες από το FP1, καθώς συννεφιά είχε καλύψει την περιοχή της πίστας, ο άνεμος είχε ενταθεί και η θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα είχε πέσει κατά 10 βαθμούς, γύρω στην περιοχή των 40 βαθμών Κελσίου. Η αρνητική έκπληξη του πρώτου σκέλους ήταν η Aston Martin, η οποία με ένα δάπεδο-υβρίδιο μεταξύ των προδιαγραφών της Suzuka και της Imola, από τις αρχές της σεζόν.
Μαζί με τον Fernando Alonso (16ος) αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας και οι Esteban Ocon (Alpine), Yuki Tsunoda (Racing Bulls), ο οποίος ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του, αλλά ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση, ενώ ο Lance Stroll είχε μπλοκάρισμα φρένων στη στροφή 8 και έχασε 0,19 δλ. μόνο εκεί. Ο Zhou Guanyu κατέληξε ως συνήθως τελευταίος με τη Sauber, καθώς στο τέλος δεν πρόλαβε να περάσει τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού για να ξεκινήσει την τελική του προσπάθεια.