Ο Lando Norris κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σάο Πάολο, 21ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1. O Βρετανός οδηγός της McLaren έγραψε την ταχύτερη επίδοση στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα ελαστικών.
Η McLaren έφερε στη Βραζιλία μία πιο αποδοτική πίσω αεροτομή μέσου αεροδυναμικού φορτίου, η οποία παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη και λιγότερη οπισθέλκουσα, σε μία προσπάθεια να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να κατακτήσει αμφότερους τους φετινούς τίτλους.
Ο George Russell ήταν ένας από τους πρώτους οδηγούς που έκαναν γύρο με τη μαλακή γόμα και με την πολύ καλή Mercedes στις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, πριν η αγωνιστική γραμμή στρωθεί με γόμα, ο Βρετανός κατάφερε να γράψει έναν πολύ καλό χρόνο, τον οποίο κατάφερε να καταρρίψει μόνο ο Norris στο τέλος για 0,18 δλ.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Σάο Πάολο
O Russell ανέφερε αναπηδήσεις στη στροφή 9 έπειτα από την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα ελαστικών, ενώ ο Lewis Hamilton ανέφερε αναπηδήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του γύρου και έκανε παράπονα ότι η πόναγε η μέση του. O 7 φορές Πρωταθλητής προτίμησε να μη χρησιμοποιήσει μαλακά ελαστικά στο FP1 και για αυτό βρέθηκε στη 16η θέση.
Ο Oliver Bearman εσπευσμένα να αντικαταστήσει στις σημερινές διαδικασίες και στο αυριανό σπριντ τον Kevin Magnussen στη Haas, ο οποίος φαίνεται ότι έπαθε τροφική δηλητηρίαση. Ο 19χρονος Βρετανός έγραψε έναν πολύ καλό χρόνο, για να βρεθεί στην 3η θέση του πίνακα των χρόνων. Ωστόσο, ίσως η Haas του έδωσε τη δυνατότητα να δοκιμάσει με ελάχιστο φορτίο καυσίμου και επιθετικές ρυθμίσεις στον κινητήρα, για να είναι προετοιμασμένος για τις κατατακτήριες δοκιμές του σπριντ που ακολουθούν.
Στην 4η θέση κατετάγη ο Oscar Piastri με τη 2η McLaren, στην οποία έχει τοποθετηθεί το 5ο φετινό κιβώτιο από τα 5 που επιτρέπονται χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της σεζόν. Η McLaren πειραματιζόταν επίσης με τις εμπρός αεροτομές στο FP1, ίσως για να βρει την ιδανική ισορροπία με τη νέα πίσω αεροτομή.
Ο Alex Albon με τη Williams βρέθηκε στην 5η θέση του FP1, εμπρός από τις δύο Ferrari. O Ισπανός οδηγός Marc Gene, ο οποίος εξακολουθεί να είναι υπάλληλος της Ferrari, ανέφερε ότι η ιταλική ομάδα δεν χρησιμοποιούσε επιθετικές ρυθμίσεις μονάδα ισχύος, αλλά δεν είχε και πολύ βαρύ φορτίου καυσίμου.
Λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας, ο Carlos Sainz ζήτησε από τη Ferrari περισσότερη σταθερότητα στη στροφή 6 και καλύτερη ποιότητα κύλισης και φαίνεται ότι το ιταλικό μονοθέσιο δυσκολεύτηκε στις αργές στροφές του 2ου sector.
Με την 8η θέση στο FP1, o Nico Hulkenberg επιβεβαίωσε ότι η Haas βρίσκεται σε καλή φόρμα αυτό τον καιρό, ενώ ο Fernando Alonso με την Aston Martin (η οποία χρησιμοποιεί το δάπεδο της Suzuka από τον Απρίλιο) βρέθηκε στην 9η θέση, εμπρός από τη Alpine του Pierre Gasly, που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, ακολουθούμενος από τις δύο Racing Bulls.
Στο στρατόπεδο της ιταλικής ομάδας, το δάπεδο νέων προδιαγραφών που βρισκόταν στο μονοθέσιο του Yuki Tsunoda καταστράφηκε στο ατύχημα της εκκίνησης του GP Μεξικού και σε αυτό το τριήμερο, ο Liam Lawson έχει τη νέα έκδοση στη διάθεσή του.
Ο Max Verstappen βρέθηκε στη 15η θέση, καθώς εγκατέλειψε την προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα στο τέλος της διαδικασίας. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι ο Ολλανδός θα βρισκόταν στην 3η ή 4η θέση, αλλά η ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων του μονοθεσίου δεν ήταν καλή.
Ο Verstappen, έπειτα από ένα τέταρτο στην πίστα, είχε μπλοκάρισμα φρένων στην πρώτη στροφή και ανέφερε στον ασύρματο ότι η αλλαγή που του είχε προτείνει η ομάδα, να αφαιρέσει φτερό από την εμπρός αεροτομή δεν λειτουργούσε. Ο Ολλανδός θα εκτίσει στον αγώνα της Κυριακής ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω χρήσης 6ου φετινού κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που είχαμε αναφέρει εχθές, και επιβεβαίωσε επίσημα η FIA.
Ο Sergio Perez ζήτησε από τη Red Bull να αντικαταστήσει το πλαίσιο στο μονοθέσιό του (με ένα που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί), καθώς πιθανότατα ένιωθε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με αυτό που χρησιμοποιούσε στο Μεξικό και στην πρώτη του χρονομετρημένη προσπάθεια (με τη μέση γόμα) ήταν ταχύτερος όλων, αλλά με τη μαλακή γόμα έχασε πολύ χρόνο στο μεσαίο sector, για να καταλήξει στην προτελευταία θέση.
Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν το FP1 με ένα σετ μέσης γόμας ελαστικών. Τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν παρόμοια με την προηγούμενη άσφαλτο, αλλά αυτό που παρατήρησαν οι οδηγοί είναι ότι έχουν αυξηθεί οι ανομοιομορφίες της επιφάνειας της πίστας, η οποία έχει ψεκαστεί με νερό υψηλής πίεσης για να φανερωθούν τα χαλίκια από την πίσσα.