Το κυνήγι της ιδανικής ισορροπίας σε σχέση με τη συμπεριφορά των ελαστικών με τις αλλαγές συνθηκών στις δοκιμές του Grand Prix Σιγκαπούρης της Formula 1 είδε μόνο τον Lando Norris με τη McLaren να μπορεί να αποδώσει στο μέγιστο από την αρχή του FP1 έως τις κατατακτήριες, για να κατακτήσει την pole position.
To μεγάλο ερώτημα είναι αν ο Norris θα καταφέρει να διατηρηθεί επικεφαλής έπειτα από την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου. Ο Norris δεν το έχει καταφέρει αυτό στις προηγούμενες τέσσερις pole position που έχει κατακτήσει φέτος.
Η απόσταση από την pole position μέχρι την 1η στροφή είναι αρκετά μικρή (177 μ.), αλλά είναι αρκετή ώστε να έχουμε δει ανακατατάξεις σε προηγούμενα χρόνια. Με τον Max Verstappen να εκκινεί από τη 2η θέση και να έχει σχεδόν πάντα δυνατές εκκινήσεις, ο Norris θα έχει δύσκολη δουλειά μπροστά του.
Η εκκίνηση θα είναι πολύ σημαντική, καθώς τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα στους δρόμους της Marina Bay. Αν ο Norris διατηρηθεί επικεφαλής, ίσως έχει αρκετά καλό ρυθμό αγώνα να απομακρυνθεί στα αρχικά στάδια του αγώνα για να προφυλαχθεί από το undercut. Αν επικρατήσει αυτό το σενάριο, ίσως να μη δούμε επανάληψη της τακτικής των πρωτοπόρων των προηγούμενων ετών, που ακολουθούσαν αρκετά αργό ρυθμό για να προστατεύσουν τα ελαστικά τους και να επεκτείνουν το 1ο stint τους.
Αν ο Verstappen τεθεί επικεφαλής, δεν είναι δεδομένο ότι η Red Bull θα έχει το ρυθμό αγώνα να ξεφύγει από τους διώκτες του, αν και βρήκε καλή ισορροπία για την RB20 στις κατατακτήριες δοκιμές. Θα έχει ενδιαφέρον επίσης να δούμε αν οι οδηγοί της Mercedes θα έχουν τη δυνατότητα να παρεισφρήσουν στη μάχη των δύο επικεφαλής στον πρώτο γύρο του αγώνα. Η γερμανική ομάδα έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα ότι διαθέτει και τα δύο μονοθέσιά της στην κορυφή και ίσως έτσι μπορεί να πιέσει τους αντιπάλους της, στη φάση των pit stop.
Έπειτα από την πολύ καλή εικόνα της Παρασκευής, η Ferrari… χάθηκε λίγο στην προσπάθεια να προετοιμάσει καλύτερα τα ελαστικά της το Σάββατο. Εντέλει, δεν υπήρξε πρόβλημα με τις ηλεκτρικές κουβέρτες όπως είχε αναφέρει ο Charles Leclerc εχθές, αλλά τα ελαστικά δεν είχαν φτάσει στις ιδανικές θερμοκρασίες και αυτό προκάλεσε το ατύχημα του Carlos Sainz. Επίσης, ο Leclerc, με μόλις 2-3 βαθμούς Κελσίου πιο κρύα ελαστικά από το ιδανικό, μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή και βρέθηκε εκτός ορίων πίστας στη 2η.
Έτσι, τα μονοθέσια της Scuderia θα παραταχθούν στην 5η σειρά εκκίνησης και θα πρέπει να ξεπεράσουν τα «εμπόδια» τριών μονοθεσίων του midfield: τη Haas του Nico Hulkenberg, την Aston Martin του Fernando Alonso και τη Racing Bulls του Yuki Tsunoda για να μπορέσουν να μπουν στη μάχη των πρωτοπόρων.
Η ιδανική στρατηγική αναμένεται να είναι αυτή ενός pit stop για τον αγώνα. Οι περισσότεροι οδηγοί αναμένεται να εκκινήσουν με τη μέση γόμα και στο δεύτερο stint να χρησιμοποιήσουν τα σκληρά ελαστικά. Αν κάποια μονοθέσια δυσκολευτούν περισσότερο με τη διαχείριση των ελαστικών στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, ίσως σκεφτούν τη στρατηγική δύο pit stop. Ωστόσο, η απώλεια χρόνου στο pit lane είναι η μεγαλύτερη της σεζόν και εκτιμάται στα 25 δλ.
Σε όλες τις προηγούμενες εκδόσεις του GP Σιγκαπούρης υπήρξε παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, οπότε οι πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο και σήμερα είναι αυξημένες. Το θέμα είναι σε ποια φάση του αγώνα θα κάνει την εμφάνισή του, αν θα κληθεί να παρέμβει και αν θα επηρεάσει τις στρατηγικές των ομάδων.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι τα ελαστικά με τα οποία θα επιλέξει να εκκινήσει ο Sergio Perez από τη 13η θέση. Ίσως ο Μεξικανός προτιμήσει την κόντρα-στρατηγική, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα και περιμένοντας αυτούς που βρίσκονται μπροστά του να κάνουν το pit stop τους για να βρεθεί σε καθαρή πίστα και να εκμεταλλευτεί το ρυθμό της Red Bull.
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής, ενώ οι οδηγοί της Sauber και ο Franco Colapinto της Williams έχουν ένα επιπλέον σετ μέσης γόμας. Οι Perez και Sainz έχουν επίσης ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας, η οποία όμως δύσκολα θα χρησιμοποιηθεί σήμερα, εκτός και αν πρόκειται για ένα stint πολύ λίγων γύρων, ή μία προσπάθεια για τον ταχύτερο γύρο στο τέλος του αγώνα.
Ο Lewis Hamilton θα εκκινήσει για 350ή φορά σε Grand Prix της F1, ξεπερνώντας τον Kimi Raikkonen, ενώ αυτή θα είναι η 200ή εκκίνηση στην καριέρα του Carlos Sainz στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.