F1: Ποινή περιμένει ο Max Verstappen φέτος λόγω μονάδας ισχύος

Ο Max Verstappen αναμένεται να δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης κάποιου εκ των επόμενων Grand Prix, καθώς θα αναγκαστεί πιθανότατα να χρησιμοποιήσει επιπλέον μονάδα ισχύος μέσα στη φετινή σεζόν.

F1: Ποινή περιμένει ο Max Verstappen φέτος λόγω μονάδας ισχύος

Ο Max Verstappen αναμένεται να δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης κάποιου εκ των επόμενων Grand Prix, καθώς θα αναγκαστεί πιθανότατα να χρησιμοποιήσει επιπλέον μονάδα ισχύος μέσα στη φετινή σεζόν.

Παρότι ο Max Verstappen θριάμβευσε και στο Grand Prix Ισπανίας, η ομάδα της Red Bull αναγκάστηκε να τοποθετήσει στο μονοθέσιό του την 4η φετινή μονάδα ισχύος. Συγκεκριμένα, η ομάδα τοποθέτησε τον 4ο V6, turbo, MGU-H και MGU-K από τα τέσσερα που επιτρέπονται χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Αυτό συνέβη λόγω του προβλήματος που αντιμετώπισε o Ολλανδός με το υβριδικό σύστημα της 3ης φετινής μονάδας της Honda στο FP2 (δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών) του GP Καναδά. H Red Bull είχε τοποθετήσει αυτή τη μονάδα στο μονοθέσιό του μόλις εκείνο το πρωί.

Το πρόβλημα του ERS ώθησε τη Honda να αφαιρέσει τον κινητήρα από το μονοθέσιο και να τον μεταφέρει απευθείας στην Ιαπωνία, όπου υποβάλλεται σε ανάλυση για να διαπιστωθεί αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά ή όχι. Ενώ τα προβλήματα αυτά φάνηκαν να είναι ηλεκτρικά, υπήρχαν ανησυχίες ότι θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει ευρύτερες ζημιές στην υπόλοιπη μονάδα ισχύος, και ειδικότερα στον V6.

Εάν δεν είχαν εμφανιστεί προβλήματα κατά την πρώτη ανάλυση, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι η Honda θα είχε ήδη επιστρέψει τη μονάδα στη Red Bull. Με τη Red Bull να χάνει την 3η μονάδα, αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την 4η φετινή στο GP Ισπανίας. Εάν επιβεβαιωθεί ότι η μονάδα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, αυτό θα σημαίνει ότι ο Verstappen θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει και 5η μονάδα ισχύος φέτος.

Κάτι τέτοιο θα του φέρει ποινή τουλάχιστον 10 θέσεων σε κάποιο από τα επόμενα Grand Prix, ανάλογα με πόσα εξαρτήματα της μονάδας θα χρησιμοποιηθούν. H λογική επιλογή είναι είτε το GP Βελγίου (προτελευταίο πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα) ή το GP Ιταλίας. Σε αυτούς τους δύο αγώνες, οι ομάδες τείνουν να χρησιμοποιούν φρέσκους κινητήρες, επειδή η ιπποδύναμη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτές τις πίστες.

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: «Θα πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθεί στους επόμενους αγώνες, αλλά νομίζω ότι είναι αναπόφευκτο να πάρουμε τον επόμενο κινητήρα κάποια στιγμή». Αν και η Red Bull έχει καταφέρει να ανακάμψει από αντίστοιχες ποινές στο παρελθόν, όπως στο GP Βελγίου του 2022, όπου ο Verstappen κατέκτησε τη νίκη έχοντας εκκινήσει από τη 14η θέση.

Ωστόσο, η Red Bull δεν είναι το ίδιο κυριαρχική όσο τις προηγούμενες δύο χρονιές και η ανάκαμψη θα είναι πιο δύσκολη. Παράλληλα, με τη McLaren να είναι ανταγωνιστική σε κάθε πίστα, αυτή η ποινή ενδέχεται να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στη μάχη του τίτλου, ακόμα και αν αυτή τη στιγμή ο Verstappen διατηρεί προβάδισμα 69 βαθμών επί του Lando Norris στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

F1 Grand Prix of Spain Qualifying

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!