Η πίστα του Μόντρεαλ ήταν στεγνή πριν ξεκινήσει η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Καναδά της Formula 1, ωστόσο λίγο πριν το πράσινο φως είχε αρχίσει να ψιχαλίζει, για αυτό και αρκετά μονοθέσια παρατάχθηκαν στην έξοδο του pit lane, για να προλάβουν τις καλές συνθήκες.
Η ψιχάλα συνεχίστηκε, αλλά οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να παραμείνουν στην πίστα με σλικ ελαστικά, έως το μέσο περίπου της διαδικασίας, που η βροχόπτωση εντάθηκε και όλοι επέστρεψαν στα pits. Κάποιοι βγήκαν ξανά στην πίστα με ενδιάμεσα ελαστικά στα τελευταία λεπτά.
Ο Fernando Alonso κατάφερε να κάνει την έκπληξη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις προκλητικές συνθήκες, με την Aston Martin να «ζωντανεύει» σε αυτές, αναπτύσσοντας με ευκολία θερμοκρασία στα ελαστικά, κάτι που πιστοποίησε και η 3η θέση στην οποία βρέθηκε ο έτερος οδηγός της βρετανικής ομάδας (και τοπικός ήρωας) Lance Stroll.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP2 του GP Καναδά
Λόγω των συνθηκών, οι χρόνοι δεν είναι πολύ σημαντικοί. Μεταξύ των δύο Aston Martin τοποθέτησε τη Mercedes του o George Russell, ενώ στην 4η θέση βρέθηκε ο Charles Leclerc με τη Ferrari. Προς το τέλος της διαδικασίας, ο Μονεγάσκος έκανε μία πιρουέτα στη φουρκέτα της στροφής 10. Παράλληλα, οι οδηγοί της Ferrari συνήθιζαν να επιβραδύνουν πριν από το τελικό chicane, κάτι που εκνεύρισε πολλούς οδηγούς που τους ακολουθούσαν, όπως οι Alonso, Hamilton και Albon.
360 🔄#F1 #CanadianGP
pic.twitter.com/elyplN2VGq— CL16__FanpageFr 🇲🇨 (@Cl16__FanpageFr) June 7, 2024
Στην αρχή της διαδικασίας, η Ferrari έστειλε στην πίστα τον Leclerc με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ η πίστα δεν είχε ανακηρυχθεί βρεγμένη από τη διεύθυνση αγώνων, πράγμα που αποτελεί παράβαση στις ελεύθερες δοκιμές, για αυτό και εκπρόσωπος της ιταλικής ομάδας (μάλλον ο Diego Ioverno, αθλητικός διευθυντής της Ferrari), θα κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, που θα διεξάγουν έρευνα για το περιστατικό. Ακόμη και αν η Ferrari κριθεί ότι έκανε λάθος, η τιμωρία δεν θα πρέπει να είναι σημαντική.
Στην 5η θέση, όντας ο ταχύτερος οδηγός από τις δύο ομάδες της Red Bull ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος βρέθηκε εμπρός από τη Haas του Kevin Magnussen (6ος), τον Lewis Hamilton (Mercedes) και τον έτερο οδηγό της Racing Bulls, Yuki Tsunoda. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Alex Albon (Williams) και ο Sergio Perez (Red Bull).
Οι οδηγοί της McLaren ακολούθησαν πιο συντηρητική προσέγγιση και βρέθηκαν στις πιο πίσω θέσεις, αλλά αμφότεροι κλήθηκαν να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών, διότι έπειτα από εξόδους από την πίστα δεν επέστρεψαν σε αυτήν από τα σημεία που έχει υποδείξει η διεύθυνση αγώνων. Ούτε σε αυτή την περίπτωη θα πρέπει να υπάρξει σημαντική τιμωρία.
Έπειτα από 25 λεπτά στη διαδικασία, ο Max Verstappen επέστρεψε στα pits με καπνό να βγαίνει από τη Red Bull. Οι μηχανικοί δεν ακουμπούσαν το μονοθέσιο, με ανησυχία ότι επρόκειτο για πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι Red Bull χρησιμοποιούν σε αυτό τον αγώνα το 2ο φετινό V6, turbo, MGU-K και MGU-H.
Dramas for the World Champions 👀
Will it be a setback for Red Bull over the rest of the weekend? #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/ZPw7Eqejr7
— Formula 1 (@F1) June 7, 2024
Το περιστατικό έθεσε πρόωρο τέλος στη διαδικασία για τον Verstappen, που ίσως έχασε τους πιο σημαντικούς γύρους των ελεύθερων δοκιμών. Λόγω της υπερθέρμανσης, το αμάξωμα είχε κολλήσει και οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να το τροχίσουν για να το αφαιρέσουν. Στη συνέχεια, αφαιρέθηκε και το δάπεδο και οι μηχανικοί δημιούργησαν μία ανθρώπινη «ασπίδα» για να μην αφήσουν τα… αδιάκριτα βλέμματα να προσγειωθούν στο γυμνό μονοθέσιο.
Ο Verstappen δήλωσε ότι είναι σημαντικό να διαπιστωθεί τι συνέπειες ενδέχεται να έχει αυτό στη σεζόν του, αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσει επιπλέον στοιχεία μονάδας ισχύος φέτος, για τα οποία θα δεχθεί ποινές.
Η νέα άσφαλτος της πίστας του Μόντρεαλ έχει εξομαλύνει τις ανομοιομορφίες, αλλά είναι 20% λιγότερο τραχιά, οπότε τα ελαστικά δυσκολεύονται να βρουν πρόσφυση. Η ανάπτυξη ιδανικών θερμοκρασιών λειτουργιών των Pirelli ήταν πάντα δύσκολη στο Μόντρεαλ, και φέτος έγινε ακόμα πιο περισσότερο, με τα ελαστικά να είναι επιρρεπή σε graining.
Οι ομάδες δεν έχουν συλλέξει πολλά αντιπροσωπευτικά δεδομένα, οπότε κατευθύνονται στο Σαββατοκύριακο με πολλά ερωτηματικά, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της ασφάλτου και το ιδανικό στήσιμο των μονοθεσίων, κάτι που ενδέχεται να μας δώσει ένα συναρπαστικό αγώνα.