F1: Οι αναβαθμίσεις των ομάδων για το GP Ισπανίας

Η Ferrari και η Racing Bulls είναι οι ομάδες της Formula 1 που έχουν φέρει τα πιο σημαντικά πακέτα αναβαθμίσεων στο Grand Prix Ισπανίας.

F1: Οι αναβαθμίσεις των ομάδων για το GP Ισπανίας

Η Ferrari και η Racing Bulls είναι οι ομάδες της Formula 1 που έχουν φέρει τα πιο σημαντικά πακέτα αναβαθμίσεων στο Grand Prix Ισπανίας.

Η πίστα της Βαρκελώνης, όπου διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο το GP Ισπανίας, 10ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, πάντα αποτελούσε ιδανικό πεδίο δοκιμών για τις ομάδες, λόγω της μεγάλης ποικιλίας στροφών που παρουσιάζει. Αυτές δοκιμάζουν την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων σε μεγάλο εύρος συνθηκών και ταχυτήτων, αν και κάποια πολύ αργά κομμάτια (chicane 3ου sector) έχουν αφαιρεθεί από το 2023.

Για αυτό το λόγο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πολύ συχνά ήταν ο πρώτος ευρωπαϊκός αγώνας της χρονιάς, το GP Ισπανίας αποτελεί παραδοσιακά προορισμό όπου οι ομάδες παρουσιάζουν εκτεταμένες αναβαθμίσεις και η φετινή σεζόν δεν αποτελεί εξαίρεση (τουλάχιστον για δύο ομάδες), αν και δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό που συνέβαινε παλαιότερα χρόνια στη Βαρκελώνη.

Στο παρελθόν, η Βαρκελώνη αποτελούσε πίστα στην οποία η Red Bull απολάμβανε μεγαλύτερο προβάδισμα επί των αντιπάλων της, λόγω της πολύ καλής αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου της. Αν κάποιος μπορεί να προκαλέσει τους Πρωταθλητές, αυτή πιθανότατα θα είναι η McLaren (η οποία είναι πολύ καλή στις γρήγορες στροφές) και αυτός ο αγώνας θα είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να συγκριθεί η αεροδυναμική απόδοση αυτών των δύο μονοθεσίων.

Η Ferrari θα πρέπει να διαχειριστεί σωστά τα ελαστικά και το στήσιμο των μονοθεσίων της, σε μία πίστα που θεωρητικά θα μπορεί να τα πάει καλά. H Mercedes ευελπιστεί να βρίσκεται κοντά στις τρεις πρώτες ομάδες, αλλά δύσκολα θα καταφέρει να αποδώσει στο πολύ υψηλό επίπεδο του GP Καναδά. Αν όμως έχει βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με τα πρώτα 7 φετινά Grand Prix, θα έχει σημειώσει πρόοδο σε μία πίστα με μεγάλο εύρος στροφών, μία από τις αδύνατες περιοχές της W15 μέχρι στιγμής.

Οι δύο ιταλικές ομάδες, Ferrari και Racing Bulls είναι οι πρωταγωνίστριες των αναβαθμίσεων για αυτό το αγωνιστικό τριήμερο, ενώ οι Red Bull και Aston Martin έχουν επέμβει σε λεπτομέρειες. Δεδομένου ότι πρόκειται για μεγάλο πακέτο εξελίεων για τη Ferrari, αυτός είναι ένας σημαντικός αγώνας για το τεχνικό τμήμα Maranello. Η Sauber διαθέτει επίσης μία καινούργια πίσω αεροτομή, που ίσως τη βοηθήσει να «ξεκολλήσει» από την τελευταία θέση.

Όπως είχαμε αναφέρει έπειτα από το GP Καναδά, η Ferrari επέσπευσε την παρουσίαση ενός εκτεταμένου πακέτου αναβαθμίσεων για την SF-24, στην οποία έχει αυξηθεί το μέγεθος του καναλιού κάτω από την εισαγωγή αέρα των ψυγείων στα πλαϊνά, για να βελτιωθεί η ροή αέρα προς τα άκρα του δαπέδου και το πίσω μέρος.

Η Ferrari πραγματοποίησε τροποποιήσεις στα προστατευτικά (από τους ακανόνιστους στροβιλισμούς των εμπρός τροχών) στο εμπρός μέρος του δαπέδου. Επίσης, μείωσε το ύψος της «οροφής» του δαπέδου στο εμπρός μέρος, και διεύρυνε τις διαστάσεις στα πίσω άκρα του. Στόχος είναι να αυξήσει το παραγόμενο αεροδυναμικό φορτίο και να μειώσει τους στροβιλισμούς που εισέρχονται στο -επίσης διευρυμένων διαστάσεων πλέονδιαχύτη από την περιστροφή των πίσω ελαστικών. Τέλος, η πίσω αεροτομή έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις φορτίου της πίστας της Βαρκελώνης.

Η Red Bull, επικεφαλής της βαθμολογίας Πρωταθλήματος Κατασκευαστών δεν έχει καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια, και έχει φέρει και αυτή τροποποιήσεις για την προσαρμογή της RB20 στην πίστα της Βαρκελώνης. Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων έχουν τροποποιηθεί για καλύτερη ψύξη και χρήση λιγότερων διατρήσεων στο πίσω μέρος. Οι πραγματικές αναβαθμίσεις της Red Bull περιορίζονται στα κατώτερα πτερύγια και τα πλευρικά τοιχώματα της πίσω αεροτομής, για την παραγωγή υψηλότερου τοπικού φορτίου.

H Mercedes διαθέτει ένα αεροδυναμικά πανομοιότυπο, αλλά ελαφρύτερο δάπεδο. Η Aston Martin είναι η ομάδα που έχει παρουσιάσει τις περισσότερες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της φέτος, ωστόσο δεν φαίνεται να έχουν λειτουργήσει όλες κατά το δοκούν. Σε αυτό τον αγώνα, η βρετανική ομάδα επενέβη σε λεπτομέρειες της AMR22, καθώς έχει τροποποιήσει τη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης για αεροδυναμικά οφέλη, ανασχεδιάζοντας τους αεραγωγούς των εμπρός φρένων και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο εσωτερικό των πίσω τροχών.

Η Racing Bulls αποδεικνύεται επίσης ιδιαίτερα δραστήρια φέτος στον τομέα της εξέλιξης, έχοντας υιοθετήσει περισσότερα βασικά μέρη από τη Red Bull Technology, και στη Βαρκελώνη παρουσιάζει σημαντικές αναβαθμίσεις, στην προσπάθεια να διασφαλίσει την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Με τροποποιήσεις στη μορφή των εισαγωγών αέρα των ψυγείων, και τα καλύμματα ψυγείων και κινητήρα, το τεχνικό τμήμα της ομάδας προσπάθησε να βελτιώσει τη ροή αέρα επάνω σε αυτές τις περιοχές και προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου.

Παράλληλα, αλλαγές στο ύψος και τη μορφή του εμπρός μέρους του δαπέδου πραγματοποιήθηκαν για την τροποποίηση της κατανομής αεροδυναμικού φορτίου της RB. Οι προαναφερθείσες αλλαγές συνδυάζονται με μία καινούργια πίσω αεροτομή, για πίστες με απαιτήσεις μεσαίου/υψηλού φορτίου, η οποία στοχεύει να βελτιώσει το συντελεστή οπισθέλκουσας και να βελτιώσει την ωφέλιμη κάθετη δύναμη.

Η Haas τροποποίησε ένα μικρό πτερύγιο στο πίσω άκρο της «ουράς» του μονοθεσίου (κατασκευή απορρόφησης συγκρούσεων). H Sauber διαθέτει μία καινούργια πίσω αεροτομή με ανασχεδιασμένο υποστήριγμα και πτερύγια, που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση. Υπάρχουν επίσης νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φρένα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!