F1: H Ferrari επισπεύδει αναβαθμίσεις για το GP Ισπανίας

Έπειτα από την ψυχρολουσία που υπέστη η Ferrari στο GP Καναδά της Formula 1, η ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να ανασυνταχθεί και να επισπεύσει για το GP Ισπανίας τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις που είχε προγραμματίσει για το GP Μ. Βρετανίας.

F1: H Ferrari επισπεύδει αναβαθμίσεις για το GP Ισπανίας

Έπειτα από την ψυχρολουσία που υπέστη η Ferrari στο GP Καναδά της Formula 1, η ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να ανασυνταχθεί και να επισπεύσει για το GP Ισπανίας τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις που είχε προγραμματίσει για το GP Μ. Βρετανίας.

Έπειτα από την κατατρόπωση που γνώρισε στο Grand Prix Καναδά η Ferrari, όπου σημείωσε τη χειρότερη εμφάνισή της στη φετινή σεζόν της Formula 1, με διπλή εγκατάλειψη και μηδενική συγκομιδή βαθμών, φαίνεται ότι προσπαθεί να αντιδράσει. Μέχρι πρότινος, το σχέδιο της Ferrari ήταν να παρουσιάσει το επόμενο πακέτο αναβαθμίσεων στο GP Μ. Βρετανίας (5-7 Ιουλίου).

Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Formu1a.uno, το τεχνικό τμήμα της Scuderia επισπεύδει την παραγωγή καινούργιων εξαρτημάτων, για να παρουσιάσει τα πιο σημαντικά από αυτά ήδη στον επόμενο αγώνα, το GP Ισπανίας (21-23 Ιουνίου), με ένα καινούργιο δάπεδο (και άλλα δευτερεύοντα αεροδυναμικά στοιχεία), από το οποίο θέλει να έχει δύο δείγματα έτοιμα, αλλά δεν αποκλείεται να έχει μόνο ένα έτοιμο.

Στόχος της Ferrari είναι να αυξήσει το συνολικό αεροδυναμικό φορτίο που παράγει το μονοθέσιο, αλλά και να επιλύσει ορισμένα από τα προβλήματα συμπεριφοράς της SF-24, περισσότερα για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

H πίστα της Βαρκελώνης αποτελεί έναν πολύ καλό γνώμονα για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων και η Scuderia θέλει να αποφύγει να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο GP Αυστρίας, όπου θα διεξαχθεί και σπριντ το Σάββατο, οπότε θα υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών.

Η προσπάθεια της Ferrari να επισπεύσει την παρουσίαση του μεγαλύτερου μέρους των αναβαθμίσεων που προορίζονταν για το Silverstone στο GP Ισπανίας, αποτελεί μια μάχη ενάντια στο χρόνο που θα απαιτήσει πολλή δουλειά από το τμήμα παραγωγής του Maranello.

F1 Charles Leclerc & Carlos Sainz (Ferrari)

Οι λόγοι της κατατρόπωσης της Ferrari στο Μόντρεαλ

Στο GP Καναδά, η Ferrari είχε το πρώτο καταστροφικό της Σαββατοκύριακο στη φετινή σεζόν της F1. Πέρυσι, η ιταλική ομάδα είχε ένα μονοθέσιο ικανό να φέρει άμεσα τα ελαστικά του στις ιδανικές θερμοκρασίες, για αυτό και ήταν πολύ καλή στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, αυτό οδηγούσε σε εκτεταμένη καταπόνηση των ελαστικών στον αγώνα. Η Ferrari αναγνώρισε αυτό το μειονέκτημα και προσπάθησε να το αντιστρέψει στο φετινό μονοθέσιο, και τα κατάφερε, δημιουργώντας όμως το αντίθετο πρόβλημα.

Ενώ η SF-24 έχει βελτιωμένη διαχείριση ελαστικών στον αγώνα, δυσκολεύεται να αναπτύξει θερμοκρασίες σε αυτά για έναν γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές. Στις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο Μόντρεαλ, σε συνδυασμό με την έλλειψη πρόσφυσης από την καινούργια άσφαλτο, αυτό το πρόβλημα ήταν έντονο, και έγινε χειρότερο με την επιλογή πολύ χαμηλών πιέσεων στα ελαστικά.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (3)

Η Ferrari επέλεξε αυτές τις πιέσεις για να διαχειριστεί καλύτερα τα επιθετικά kerb της πίστας του Μόντρεαλ, αλλά κατέληξε να ανασηκώσει υπερβολικά το μονοθέσιο από το έδαφος, χάνοντας περισσότερη αεροδυναμική απόδοση από τους αντιπάλους της, για να καταλήξει με ένα μονοθέσιο που δεν φόρτιζε επαρκώς τα ελαστικά του για να τα διατηρεί στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας.

Φοβούμενη τη βροχή στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών, και έχοντας χρησιμοποιήσει δύο σετ μαλακής γόμας στο Q1, η Ferrari «ξόδεψε» το μοναδικό φρέσκο σετ ελαστικών που ήταν διατεθειμένη να χρησιμοποιήσει (για να διαφυλάξει ένα και για το Q3) στην αρχή του δεύτερου σκέλους. Ωστόσο, η βροχή δεν ήρθε ποτέ και οι οδηγοί της Ferrari έκαναν την τελική τους προσπάθεια με μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο και μεταχειρισμένο σετ ελαστικών όταν επικρατούσαν οι καλύτερες συνθήκες στην πίστα, για να βρεθούν αμφότεροι εκτός Q3.

Το πρόβλημα λειτουργίας εκτός του ιδανικού πλαισίου παρουσιάστηκε και την Κυριακή, με τη Ferrari να επιλέξει λάθος στήσιμο, όπως είχε συμβεί και στο GP Κίνας, με αποτέλεσμα να μην έχει πρόσφυση και η ποιότητα κύλισης να είναι χειρότερη από ό,τι στο Μονακό.

F1 CANADIAN GRAND PRIX 2024

Προβλήματα στο λογισμικό της μονάδας ισχύος

Στον αγώνα της περασμένης Κυριακής στο Μόντρεαλ, ο Charles Leclerc αντιμετώπισε επίσης ένα πρόβλημα στο σύστημα ελέγχου της μονάδας ισχύος, το οποίο πιθανώς είχε τη ρίζα του στο λογισμικό διαχείρισης. Αυτό το πρόβλημα κόστιζε σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Μονεγάσκου έως και 1,2 δλ. στο γύρο. Η απώλεια ισχύος αναφέρθηκε ότι ήταν 80 ίπποι για περίπου 15 γύρους.

O Leclerc προσπαθούσε με συνεχείς ρυθμίσεις στο τιμόνι να διορθώσει την κατάσταση, αλλά τίποτα δεν λειτουργούσε. Η Ferrari ήλπιζε ότι θα διακοπεί ο αγώνας με κόκκινη σημαία, για να επανεκκινήσει τον κινητήρα, αλλά αυτό δε συνέβη ποτέ. Συνεπώς, η Scuderia κάλεσε για δεύτερη φορά στα pits το Μονεγάσκο, για να κάνει επανεκκίνηση του συστήματος από το τιμόνι, μία διαδικασία που διήρκεσε συνολικά περίπου 30-40 δλ. σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Frederic Vasseur.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) (2)

Αυτό επέλυσε το πρόβλημα, έως τότε όμως, ο αγώνας του Leclerc είχε ουσιαστικά καταστραφεί και τότε τοποθετήθηκαν και τα σλικ ελαστικά στο μονοθέσιό του, ενώ η πίστα ήταν βρεγμένη, σε μία κίνηση… απελπισίας να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος. Το θετικό για τη Ferrari είναι ότι η μονάδα ισχύος του Leclerc δεν υπέστη κάποια ζημιά και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στους επόμενους αγώνες.

Ωστόσο, όπως μας έχει συνηθίσει η Ferrari τα τελευταία -πολλά- χρόνια, όταν τα πράγματα παίρνουν κακή τροπή, πάνε πραγματικά πολύ άσχημα. Η Ferrari είναι μεταξύ των κορυφαίων η ομάδα με τα μεγαλύτερα σκαμπανεβάσματα απόδοσης και αυτό την κάνει την πιο δύσκολη ομάδα να προβλέψει κανείς τι θα μπορεί να πετύχει σε καθένα από τους αγώνες που ακολουθούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!