F1-GP Μονακό FP3: Ο Charles Leclerc ξανά στην κορυφή

Ο Charles Leclerc κυριάρχησε -όπως στο FP2- και στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό, στη γενέτειρά του και μόνο ο Max Verstappen κατάφερε να τον πλησιάσει στα 0,2 δλ.

F1-GP Μονακό FP3: Ο Charles Leclerc ξανά στην κορυφή

Ο Charles Leclerc κυριάρχησε -όπως στο FP2- και στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό, στη γενέτειρά του και μόνο ο Max Verstappen κατάφερε να τον πλησιάσει στα 0,2 δλ.

O Charles Leclerc βρισκόταν και πάλι σε ένα πολύ καλό μέρος όσον αφορά την αυτοπεποίθησή του μέσα στο μονοθέσιο της Ferrari στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό. Η SF-24 ήταν πολύ καλή στην ανάβαση των kerb, και τη μηχανική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Παρότι οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς, ο Leclerc κατάφερνε να παραμένει συνεχώς επικεφαλής, έχοντας πάντα απάντηση στις βελτιώσεις των επιδόσεων των αντιπάλων του, θέτοντας σθεναρή υποψηφιότητα για την 3η του pole position στη γενέτειρά του.

Ο Charles Leclerc κατάφερε να σημείωσε έναν ταχύτατο χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας, επίδοση την οποία κανένας δεν κατάφερε να καταρρίψει στη συνέχεια. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος είχε και ένα μπλοκάρισμα φρένων στη Rascasse στο συγκεκριμένο γύρο, γεγονός που επέτρεψε στον Carlos Sainz (7ος), να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο τελευταίο sector της πίστας, παρότι ο Ισπανός βρέθηκε 0,6 δλ. πίσω από τον team-mate του.

Στην αρχή του FP3, η πίστα ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο πιο αργή από το FP2, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ομάδων και ο χρόνος του Leclerc δεν ήταν ταχύτερος από αυτόν που σημείωσε στο FP2. Ο Max Verstappen κατάφερε να πλησιάσει το χρόνο του Leclerc στα 0,2 δλ. στα τελευταία λεπτά, αλλά ανέφερε στον ασύρματο ότι αν συνέχιζε να πιέζει τόσο πολύ, θα κατέληγε στις μπαριέρες. Παρότι ήταν ταχύτερος στο πρώτο sector, ο Ολλανδός έχανε πάντα χρόνο στο δεύτερο sector. Η Red Bull υπέθετε ότι η διαφορά του Leclerc από τον Verstappen θα μπορούσε να οφείλεται και σε πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος.

Ο Verstappen ανέφερε ότι γνωρίζει πού χάνει χρόνο, αλλά δεν μπορεί να κάνει κάτι για αυτό, προσθέτοντας «ξέρουμε γιατί». Όπως είχε δηλώσει εχθές ο Ολλανδός, τα χαρακτηριστικά της Red Bull δεν της επιτρέπουν να αποδίδει καλά στο Μονακό, και δεν πρόκειται για κάτι που μπορεί να διορθωθεί μέσω του στησίματος. Η RB20 παρουσιάζει εκτεταμένες αναπηδήσεις στις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα. Η ομάδα προσπάθησε να τις μειώσει, χωρίς να χάσει απόδοση, αλλά το μονοθέσιο ήταν αρκετά άκαμπτο, όπως φαινόταν να είναι και της McLaren.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι αγωνοδίκες θα διεξάγουν έρευνα για να διαπιστώσουν γιατί ο Verstappen κινήθηκε πολύ αργά σε κάποιους από τους τελευταίους γύρους του στην πίστα. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Sergio Perez, παρότι σημείωσε τον 5ο χρόνο, ανέφερε στον ασύρματο ότι έχει πολλή δουλειά να κάνει με τους μηχανολόγους του, καθώς δεν ήταν ικανοποιημένος από το μονοθέσιό του.

Στο Μονακό, τα μειονεκτήματα της Mercedes φαίνεται να εκμηδενίζονται και το γερμανικό μονοθέσιο φαίνεται πιο ανταγωνιστικό. Ο Lewis Hamilton, έπειτα από την καλύτερη ημέρα του στη φετινή σεζόν, όπως χαρακτήρισε την Παρασκευή, δεν είχε απροβλημάτιστο μεσημέρι, αλλά κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση, 0,34 δλ. μακριά από την κορυφή.

Στο 12ο μόλις λεπτό της διαδικασίας, ο Valtteri Bottas πάτησε άτσαλα το kerb της εισόδου του δεύτερου chicane της Πισίνας, έχασε το πίσω μέρος της Sauber, και χτύπησε πρώτα με το πίσω μέρος και έπειτα με τον εμπρός άξονα, τραυματίζοντας την εμπρός ανάρτηση και προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία. Επειδή τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης είχαν καταστραφεί, ο Bottas δεν μπορούσε να στρίψει στη Rascasse.

O Hamilton δεν περίμενε να βρει εκεί τη Sauber και μπλόκαρε τα φρένα του προσπαθώντας να την αποφύγει. Ο Βρετανός έβαλε όπισθεν, αλλά μετά δυσκολεύτηκε να επιλέξει την 1η σχέση στο κιβώτιο, οπότε περίμενε μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Bottas, με τις θερμοκρασίες να ανεβαίνουν στη Mercedes. Λίγο αργότερα, ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στην St. Devote με ένα βίαιο μπλοκάρισμα φρένων, καταστρέφοντας το πρώτο σετ ελαστικών του, που είχε κάνει μόλις 7 γύρους. Για αυτό και έχασε αρκετό πολύτιμο χρόνο στην πίστα.

Με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, ο Hamilton, στην πρώτη του προσπάθεια, είχε υπερβολική υπερστροφή στο δεύτερο chicane της Πισίνας, γεγονός που τον ανάγκασε να καβαλήσει άτσαλα το kerb και να εγκαταλείψει την προσπάθεια, που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν πολύ κοντά σε αυτόν που είχε σημειώσει ο Leclerc έως εκείνη τη στιγμή. Στο τέλος, o Hamilton έφτασε έως την 3η θέση, αλλά η Mercedes έχει αναγκαστεί να αλλάξει το στήσιμο, χάνοντας λίγη απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο, για να αντιμετωπίσει το graining που παρουσίασε στις προσομοιώσεις αγώνα.

Ο George Russell (6ος, 0,6 δλ. μακριά από την κορυφή) ανέφερε ότι η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης της Mercedes, με το οποίο αντιμετώπισε προβλήματα κραδασμών εχθες (κάτι που ανάγκασε την ομάδα να αλλάξει την εμπρός ανάρτηση), ήταν τελείως διαφορετική. Οι κραδασμοί είχαν εξαφανιστεί, αλλά το τιμόνι ήταν πιο βαρύ στις δεξιές στροφές από τις αριστερές.

Παρότι αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren «έπεσαν θύματα» της πρώτης στροφής (St. Devote), ο Oscar Piastri ανέφερε στον ασύρματο ότι ήταν στην 4η στροφή (όπου υπάρχουν έντονες ανομοιομορφίες στο οδόστρωμα), όπου η ισορροπία της McLaren δεν ήταν καλή. Το βρετανικό μονοθέσιο αναπηδούσε εμφανώς και στην τελευταία στροφή (Anthony Noghes). Ο Piastri, που χτύπησε τις μπαριέρες στην είσοδο του ταχύτατου chicane της Πισίνας, προς το τέλος της διαδικασίας, βρέθηκε στην 4η θέση, ενώ ο team-mate του, Lando Norris (8ος), είχε παράπονα από τον Russell, κρίνοντας ότι τον εμπόδισε στην έξοδο του τούνελ σε ένα γρήγορο γύρο στα τελευταία λεπτά, κάτι που θα διερευνήσουν οι αγωνοδίκες.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Yuki Tsunoda με την πολύ καλή στις αργές στροφές Racing Bulls, και ο Fernando Alonso με την Aston Martin. Με όλα τα μονοθέσια στην πίστα, υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις όπου αργά κινούμενα μονοθέσια δημιούργησαν επικίνδυνες καταστάσεις, όπως αυτή στην οποία βρέθηκε ο Kevin Magnussen στην είσοδο του τούνελ λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!