Με την πίστα του Μονακό να μειώνει τις διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων και να φέρνει στο προσκήνιο τους οδηγούς και την εμπιστοσύνη που έχουν στα μονοθέσιά τους στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου, οι ελεύθερες δοκιμές μας έχουν δώσει μία διαφορετική εικόνα. Ήδη από το FP1, ο χρόνος που είχε σημειώσει ο Charles Leclerc με τη μέση γόμα, έδειχνε ότι ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είναι ανταγωνιστικός.
Ο Leclerc ήταν ταχύτατος με τη μέση γόμα, σημειώνοντας χρόνο έως και 1 δλ. ταχύτερο από τους αντιπάλους του. Μάλιστα, ο χρόνος του Leclerc με τη μέση γόμα ήταν 0,24 δλ. ταχύτερος από την προσπάθεια του Max Verstappen με τη μαλακή γόμα. Στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα, ο Verstappen χτύπησε τις μπαριέρες στην έξοδο της στροφής 7 και επέστρεψε στα pits για να ελεγχθεί το μονοθέσιό του.
Στο μεταξύ, ο Leclerc είχε καταφέρει να κινηθεί ταχύτερα από την περυσινή pole position, με την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, αλλά στη συνέχεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει δύο γρήγορους γύρους, χάνοντας τα φρένα για τη φουρκέτα και ένα λάθος στη στροφή 8 (Portier). Ο Μονεγάσκος είχε άλλη μία έξοδο από την πίστα στην St. Devote, στο ξεκίνημα των προσομοιώσεων αγώνα με τη μέση γόμα.
Ο Leclerc ήταν 0,188 δλ. ταχύτερος από τον Lewis Hamilton, ο οποίος φαίνεται να έχει βρει τον καλό εαυτό του στο Μονακό, καθώς είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο FP1. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Hamilton χρησιμοποιεί την παλιά εμπρός αεροτομή της Mercedes και ο George Russell τη -μοναδική- καινούργια, αλλά βρέθηκε στη 10η θέση, σχεδόν 1 δλ. μακριά από την κορυφή.
Όπως συνέβαινε και στο FP1, ο Russell αντιμετώπιζε προβλήματα κραδασμών κατά το φρενάρισμα για το chicane μετά το τούνελ και τον οδήγησε σε έξοδο από τα όρια της πίστας στο 15ο λεπτό της διαδικασίας. Στη συνέχεια, ο νεαρός Βρετανός απαίτησε να εισέλθει στα pits για να διευθετηθεί το πρόβλημα, με τους μηχανικούς της Mercedes να ρίχνονται στη δουλειά. Ο Russell ανέφερε ότι ένιωθε κάτι περίεργο στο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι ειδικό για όλες τις ομάδες για το Μονακό, για να μπορούν να στρίψουν στην πιο κλειστή στροφή της χρονιάς, τη φουρκέτα μεταξύ των δύο Mirabeau.
Στην 3η θέση της κατάταξης βρέθηκε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, αλλά ο Ισπανός ήταν 0,475 δλ. μακριά από την κορυφή, εμπρός από τον Max Verstappen, που όπως και στο FP1, δεν ήταν ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του. Όπως και στο FP1, η Red Bull είχε έντονες αναπηδήσεις και συμπεριφερόταν «σαν καγκουρό», όπως ανέφερε ο Verstappen, ο οποίος παραπονέθηκε ότι πάθαινε πονοκέφαλο.
Ο Perez ανέφερε ότι ποιότητα κύλισης της Red Bull ήταν κακή, καθώς το μονοθέσιο φαινόταν να έχει πολύ σκληρές ρυθμίσεις ανάρτησης και μικρή απόσταση από το έδαφος. Ο Μεξικανός ανέφερε ότι δεν μπορούσε να δει την κορυφή της 3ης στροφής. Οι Verstappen και Piastri, που είχαν χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα στο FP1, ξεκίνησαν το FP2 με τη σκληρή γόμα, όπως και οι οδηγοί της Racing Bulls. Η Red Bull φαίνεται ότι για τρίτο συνεχόμενο αγώνα δεν έχει έρθει με ιδανικό στήσιμο από τις προσομοιώσεις της στο εργοστάσιο και θα πρέπει να κάνει δουλειά για να βελτιώσει την κατάσταση αύριο.
Ο Lando Norris δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει με τη McLaren, σημειώνοντας τον 5ο χρόνο, αλλά ήταν ταχύτερος από τη δεύτερη Ferrari, του Carlos Sainz. Ο Lance Stroll βρέθηκε στην 7η θέση με τη δεύτερη Aston Martin και χτύπησε τις μπαριέρες, αλλά ήταν ταχύτερος από τον Sergio Perez. O Alex Albon κατάφερε με τη Williams να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα, εμπρός από τον George Russell.
Steady on, Lance 😅#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/SUt2SDfjIh
— Formula 1 (@F1) May 24, 2024
O Oscar Piastri, 2ος με τη McLaren στο FP1, χτύπησε και αυτός τις μπαριέρες και δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα (σκληρή-μέση), για αυτό και βρέθηκε στη 12η θέση. Ήδη από τα αρχικά στάδια της διαδικασίας, ο Logan Sargeant χτύπησε τις μπαριέρες στην τελευταία στροφή (Anthony Noghes) και το ίδιο ανέφερε και ο Yuki Tsunoda, που το έκανε ξανά αργότερα.
Το ίδιο συνέβη τόσο στον Esteban Ocon όσο και τον Pierre Gasly στην έξοδο του Nouvelle Chicane και στον Lance Stroll (με αρκετή ορμή) στο chicane της πισίνας τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή της Aston Martin.